LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
|
2013-04-08,20:25,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-08,20:27 av {2} Entreprenören.)
|
|||
|
|||
Symptom utav att sluta runka!
Dirty-Dog Skrev:Haha tack, men nej tack! Jag drivs av andra mål! Ska se till att klara av skolan bara 75hp kvar nu! Sen ska jag se till att få jobbet jag vill ha och därmed uppfylla mitt true purpose. Då kommer alla kjoltyg smälta inför denna självsäkra karl... Men före det händer blir det utbytesstudier i höst! Tack för att du delar med dig mannen! Jag är på samma spår som du (sj e jag dock bara på dag13, but i am on my way!!). Jag är mer taggad å driven att göra andra saker nu än att bara ragga honor (även om jag fortfarande är rädd/nervös för dem å det komiska är att jag är rädd att dem ska se att jag e rädd el nervös, måst ta itu med den skitbeliefen). Jag har idag beställt 3 kg proteinpulver då det börjar ta slut, jag gymmar nu dagligen då jag inte har nångon superdator att vakna upp till som jag kan gibba bort mitt liv vilket många av mina "vänner" gör just nu som inte kontaktat mig sen jag blev bannad från mumble haha. Jag har beställt en ny keyboard då jag förut spelade det men det blev gammalt å slitet, så nu ska jag hoppa på en av mina andra passioner: tv-spelsmusik på keyboard (ye i dont care, i luv it and i know it). Jag jobbar oxå lite på nätet med diverse saker å arbetar på att få igång nått stort. Think and Grow Rich är sinnessjukt bra bok för jag har gått igenom en kurs jag gärne skulle vilja dela med här för det har öppnat upp min skalle mer än någonsin näré gäller "inner game", "success" å "livet" generellt. Den heter "Mind Control" av Eben Pagan (aka David DeAngelo, detta är hans pen name inom dejtingbranschen, han är ursprungligen internet marketer å jobbade före som real state agent). Det han säger om Think and Grow Rich är att när man sätter alla principer av think and grow rich i praktiken, sätter ihop alla komponenter å bygger ett "system" via delarna från boken så får man en så kallad "emergent" (något som träder fram ur systemet som INTE kan träda fram annars via bara en del från systemet) där success blir en biprodukt. Och det viktigaste i "systemet" (vilket jag börjat applicerat å det funkar sjukt bra) är vad han kallar för "intial conditions", dvs vad har du för input i början (vaknar du upp till en speldator? till porr som startsida? till snabbföda i frysen? till inget gymkort? till ingen aktivitet att göra el passion att jaga?) då detta kmr påverka hur du lever din dag, dina vanor osv. (jag brukade vakna upp till en speldator, porrtorrents, överviktiga vänner som inte ens pallar ta en promenad när det är soligt, osv). Nu vaknar jag INTE upp till dessa "vänner", nu vaknar jag upp till en bärbar dator som knappt pallar LoL (som jag nu komiskt nog nu inte hinner el ens pallar spela så ofta), jag vaknar upp till ett gymårskort vilket peppar mig att dra dit då jag har turen att bara bo ca 500-1000m ifrån. Jag vaknar upp till ägg, kyckling, fullkornspasta, fullkornsmackor, lättsmör, grönsaker å annat för at äta å snart är min mikrovågsugn oxå såld så jag INTE kan värma snabbmat (har dock ej ätit det). Jag har oxå gjort det så nu att på helger lämnar jag mit bankkort hemma så jag kan OMÖJLIGT köpa nån öl, köpa nån snabbmat el åka taxi utan jag får så lov att gå hem, cykla hem el låta mitt kommande ragg få betala resan. alla dessa är "initial conditions" å "conditions" generellt som stödjer mig att leva hälsosamt å samtidigt undvika från att leva ohälsosamt. Jag förstår att detr kan låta crazy å som om "jag saknar självkontroll", men varför gå omkring med en pizza framför ansiktet på sig om man kan göra så att man aldrig kmr åt onlinepizza.se osv? ;-) Tack för att du delar med! ^^, |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Symptom av att duscha kallt | Entreprenören | 35 | 31,879 |
2015-06-21,21:56 Senaste inlägg:: Rednales |
Användare som tittar på tråden: 143 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}