LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Betalisering och allmänt chode - hur vända?
|
2013-04-25,13:13,
|
|||
|
|||
Betalisering och allmänt chode - hur vända?
Det här är intressant. Jag har själv ett rätt fett kontrollbehov och är extremt nyfiken. Jag vill veta allt. Uppenbarligen är detta ett jävligt patetiskt beteende. Jag löser det genom att andas, lugna ned mig, backa ett steg och betrakta mig själv och mina känslor innan jag agerar. På så sätt kan jag känna varifrån mina impulser kommer ifrån.
T ex om jag får ett sms som jag märker att jag reagerar på, så svarar jag aldrig medan jag är i det känslotillståndet som smset satt mig utan backar och betraktar mig själv och försöker förstå vilka känslor som uppstår och vad som händer med mig. Genom att betrakta känslorna och inte låta de kontrollera mig får jag kontrollen över situationen och kan kontrollera mitt beteende och låta beteendet komma från MIG, inte svaga känslor. Efter ett tag blir det mer och mer naturligt att ignorera de kontrollerande impulserna. Så istället för att reagera mot henne och fråga "Är du sur?" så är du grundad i dig själv och betraktar vad hennes beteende gör med dig och inser till slut att vad hon gör har inget med dig att göra. Det handlar om att acceptera henne som hon är och inte låta det påverka dig. Fuck. Det här blev flummigt. Det snabbaste sättet att uppnå det här med dig själv är troligtvis meditation. Psykedeliska droger har hjälpt mig en del med detta också, men det passar knappast alla. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Självutveckling, betalisering | Oxtilia | 5 | 3,776 |
2018-05-03,21:36 Senaste inlägg:: Fiskarn |
|
Det här med betalisering alltså.. | Powerwolf | 17 | 13,282 |
2015-12-07,22:34 Senaste inlägg:: Shimney |
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}