LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Det här med betalisering alltså..
2013-08-15,13:53,
Inlägg: #1
Det här med betalisering alltså..
Denna tråd vänder sig till er som varit i långa relationer eller har långa pågående relationer.

Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta men jag gör ett försök.
När jag sitter och läser om betalisering lite varstans på nätet så målas det upp en bild i mitt huvud (är fullt medveten om att jag kan vara teori skadad) att en relation med en kvinna kommer gå åt helvete för eller senare! Samtidigt i verkligenheten så har jag fullt med par i min umgängeskrets som varit ihop 5-10 år, har barn tillsammans och bor tillsammans och fortfarande har bra sex med varandra. Och dessa killar är inga pick up masters precis.

Så det jag undrar då är följande: vilka simpla regler är det som får det att funka egentligen? Dom jag själv verkar förstå är att du ska forrsätta träffa vänner regelbundet, fortsätt med dina hobbies utan henne och var inte en total "slav"

Vore kul att höra lite "nyktra" synpunkter på detta!

Mvh Powerwolf
2013-08-15,16:04,
Inlägg: #2
Det här med betalisering alltså..
För mig fungerar det dugligt med att:
Undvika att bli alldeles för lik, tjejen ( hon är tillsammans med dig inte sig själv).
Hitta på grejer tillsammans (inte bara säng TV)
Se till att ta hand om dig själv och inte förfalla är bra
Ha någon sorts projekt, vare sig det är att träna, skaffa bättre jobb mm.
2013-08-15,21:20,
Inlägg: #3
Det här med betalisering alltså..
Det är nog extremfall där snubben eller tjejen kukar till det. Dock är det många "beta-deluxe-fall" som söker sig till pick-up för att de inte får kärlekslivet att funka.
2013-09-24,15:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-24,15:25 av {2} Powerwolf.)
Inlägg: #4
RE: Det här med betalisering alltså..
Bumpar med en snabb fråga som jag tror kan höra hit. Hur ska ja se på när flickvännen går o köper saker som hon plötsligt tycker att jag behöver? I det mest aktuella fallet. Hon köpte deo till mig för hon tycker jag luktar ( trycke armhålan i näsan på henne efter jobbet igår) känns som att plötsligt så lär hon försöka både klä mig och betämma vad för mat det blir. Betaliseringsförsök? Eller bara snällt? Hur hanterar man sådant?
2013-09-24,15:25,
Inlägg: #5
RE: Det här med betalisering alltså..
Alla sätt där hon försöker förändra dig är betaliseringsförsök. Hon blev kär i den personen du är - inte den personen hon försöker förändra dig till.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-09-24,15:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-24,16:55 av {2} Powerwolf.)
Inlägg: #6
RE: Det här med betalisering alltså..
Så bara tacka nej till deon då! Visst det är en liten grej, men det lär ju eskalera o snart så är en hobbiesarna man har ett gissel oxå.

När hon kräver saker verbalt så har jag inte haft nått problem att stå på mig. Nått bra sätt att hantera när dom går o köper saker utan din vetskap och försöker tvinga på dig det?
2013-09-25,13:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,13:51 av {2} Show boat.)
Inlägg: #7
RE: Det här med betalisering alltså..
Vet inte,hur ni andra ser det, men det med deo, kanske bara är positivt att börja med, brukar ju vara positivt att ta hand om sig själv om jag. Kan påpeka att sen jag började fixa håret, så har det varit rätt tydligt att tjejen min är mera attraherad av mig även om det var hon som i princip föreslog det.
Brukar själv se det som låt ingen bestämma över dig, men man kan fortfarande ta positiva förslag.

(2013-09-24,15:25)Evilvalle Skrev: Alla sätt där hon försöker förändra dig är betaliseringsförsök. Hon blev kär i den personen du är - inte den personen hon försöker förändra dig till.

Om tjejen vill att man ska ta hand om sitt utseende och odör, klassas det verkligen som betaliseringsförsök?

Är det inte snarare en positiv grej om man börjar göra sig snyggare och bättre doftande?
2013-09-25,15:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,15:28 av {2} Powerwolf.)
Inlägg: #8
RE: Det här med betalisering alltså..
[quote='Show boat' pid='32215' dateline='1380109641']
Vet inte,hur ni andra ser det, men det med deo, kanske bara är positivt att börja med, brukar ju vara positivt att ta hand om sig själv om jag. Kan påpeka att sen jag började fixa håret, så har det varit rätt tydligt att tjejen min är mera attraherad av mig även om det var hon som i princip föreslog det.
Brukar själv se det som låt ingen bestämma över dig, men man kan fortfarande ta positiva förslag.


Om tjejen vill att man ska ta hand om sitt utseende och odör, klassas det verkligen som betaliseringsförsök?

Är det inte snarare en positiv grej om man börjar göra sig snyggare och bättre doftande?
[/quote

Har oxå den funderigen angående vissa förändringar. Vissa saker är ju rakt sv förbättringsförslag. Till sakfrågan här, jag sköter min hygien extremt noga redan. Doften kom efter en dags fysiskt arbete.
2013-09-25,15:47,
Inlägg: #9
RE: Det här med betalisering alltså..
Använder du inte redan deo så är det nog bra att du börjar med det, vare sig hon ville det eller inte.
2013-09-25,18:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,18:45 av {2} Danger.)
Inlägg: #10
RE: Det här med betalisering alltså..
LOL. Om du luktar så tvätta dig och använd deo för fan. Ni tar den här alfahanne gonna-do-whatever-i-want-no-bitch-can-change-me för långt haha
2013-09-25,19:15,
Inlägg: #11
RE: Det här med betalisering alltså..
(2013-09-25,13:47)Show boat Skrev: Om tjejen vill att man ska ta hand om sitt utseende och odör, klassas det verkligen som betaliseringsförsök?

Är det inte snarare en positiv grej om man börjar göra sig snyggare och bättre doftande?

Att använda deo för att inte stinka är såklart rekommenderat. Att göra det för att tjejen säger åt en att göra det är det inte.

Varje gång tjejen får perceptionen att man ändrar på sig för att behaga henne så dyker man djupare ner i betaliseringsprocessen.

Alla förändringar man gör angående sig själv bör vara efter sina egna ideer och egna initiativ.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-09-25,19:37,
Inlägg: #12
RE: Det här med betalisering alltså..
(2013-09-25,19:15)Evilvalle Skrev: Att använda deo för att inte stinka är såklart rekommenderat. Att göra det för att tjejen säger åt en att göra det är det inte.

Varje gång tjejen får perceptionen att man ändrar på sig för att behaga henne så dyker man djupare ner i betaliseringsprocessen.

Alla förändringar man gör angående sig själv bör vara efter sina egna ideer och egna initiativ.

Precis. Får köra framing ist å köra hävda att man sj fick för sig att vilja börja med deo ist även fast det var hennes idé.
2013-09-25,21:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,21:42 av {2} confused....)
Inlägg: #13
RE: Det här med betalisering alltså..
(2013-09-25,18:45)Danger Skrev: LOL. Om du luktar så tvätta dig och använd deo för fan. Ni tar den här alfahanne gonna-do-whatever-i-want-no-bitch-can-change-me för långt haha

+1

Är ju skillnad på att följa henne som en slav och ha hennes ord som lag och göra förändringar man inte vill göra och rakt av toffla helt enkelt.

Och att köra sitt eget race och man gör det man vill göra, kommer hon med ett tips på en snygg t-shirt som man själv också gillar för att man delar klädsmak eller gillar samma frisyrer och hon kommer med tips på en frisyr som du faktiskt själv tycker är skitsnygg, så måste man ju inte NO I AM ALFA MOTHERFUCKA och prompt gå mot det enbart för att hon kom med idén trots att man själv gillar iden.

Är väl detta med att gå med på att göra förändringar man inte vill göra och kanske även först säger nej till men ändå går med på det för att hon vill det som man ska akta sig för och som är själva poängen, inte att man ska rakt av vara i trotsåldern och göra allt man kan för att göra raka motsatsen till allt hon säger, tycker, tänker och gillar.
2013-09-25,22:09,
Inlägg: #14
RE: Det här med betalisering alltså..
kompromissa och använd deo i en armhåla
2013-09-26,07:18,
Inlägg: #15
RE: Det här med betalisering alltså..
Deon var bara ett exempel. Förövrigt sköter jag redan min hygien bra, inklusive armhålor. Min fråga var: vad gör ni om tjejen köper massa saker ni inte vill ha men tycker ni ska använda istället. Kan ju vara kläder eller vad som helst. För då finns det ju pengar med i bilden och inte bara ett verbalt klagomål på *insert vad hon vill ändra på*

Sen förstår jag själv att det inte är smart att göra motsattsen till allt hon säger hela tiden.
2013-09-26,08:22,
Inlägg: #16
RE: Det här med betalisering alltså..
Köper hon saker till dig? fan va nice Big Grin GIllar du sakerna hon köpt till dig? Använd dom. GIllar du inte dom: använd inte dom.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-26,13:43,
Inlägg: #17
RE: Det här med betalisering alltså..
(2013-09-26,07:18)Powerwolf Skrev: Deon var bara ett exempel. Förövrigt sköter jag redan min hygien bra, inklusive armhålor. Min fråga var: vad gör ni om tjejen köper massa saker ni inte vill ha men tycker ni ska använda istället. Kan ju vara kläder eller vad som helst. För då finns det ju pengar med i bilden och inte bara ett verbalt klagomål på *insert vad hon vill ändra på*

Sen förstår jag själv att det inte är smart att göra motsattsen till allt hon säger hela tiden.

Tacka för kläderna men säg att dom inte var din stil. Visa uppskattning för det är fett nice att hon köper saker till dig, men gillar du dom inte så bär inte kläderna.
2015-12-07,22:34,
Inlägg: #18
RE: Det här med betalisering alltså..
Jag tror helt klart mycket ligger i att man måste göra saker tillsammans. Då menar jag inte bara ta in på hotell och en najs spa weekend utan mer givande saker där man tillsammans kan utvecklas och lära sig saker. Ex. Föreläsningar, kolla dokumentärer, läsa böcker och saker som är nya för båda.

Jag tror utveckling och kunskap som man kan dela är jävligt viktigt, så man kan känna att man kommer någon vart tillsammans.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Självutveckling, betalisering Oxtilia 5 2,084 2018-05-03,21:36
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Betalisering och allmänt chode - hur vända? Commander 16 7,020 2013-05-01,04:19
Senaste inlägg:: xcasex

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}