LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
|
2013-05-20,21:05,
(Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,21:41 av {2} confused....)
|
|||
|
|||
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
trollface Skrev:Tycker det är rätt dålig jämförelse med att åka skateboard och att gå på date första gången i sitt liv. Visst jag köper ditt resonemang och du har en poäng där självklart! Men tänk så här, du träffar tjejen säger hej, går på bio sitter tyst på bion hela tiden... därefter så säger du hej då till tjejen. Vad har du lärt dig då? Inte speciellt mycket, för jag kan lova dig att är du på date första gången kommer du inte våga eskalera något alls på bion heller. Plus att där kan du inte ens prata och lätta på stämningen. Jag håller inte med, absolut inte en dålig jämförelse, beror helt på vilken utgångspunkt man har. Så är det med allt i livet som man ska träna på, det gäller att hela tiden pusha sig själv men pushar man sig för hårt och sätter upp för höga delmål blir det kontraproduktivt. Därav anledningen till delmål, sen beror det självklart på var man är i sin utvekling och var man börjar ifrån vad som är mest lämpat. Det är en anledning till att dom mer etablerade PUAs som t.ex Tyler i RSD tar upp detta. Så som du förklarar att gå på bio, så kan man dumförklara ta en fika också, träffas säga hej, dricka en kaffe på 5min sen betala och säga hej då. Självklart möts man inte 2min före insläpp så man knappt hinner säga Hej före filmen startar, utan man möts på bion 30-40min före filmen börjar, sen säger man inte hej då mitt i undertexterna utan pratar en liten stund efter filmen också. Det beror helt enkelt på vilken nivå man börjar på också. Pratglad och allmänt lätt för att prata eller liter mer tystlåten personlighet? Duktigt socialt eller socialt inkompetent? Gått på många dejter tidigare eller sitt livs första dejt? Allmänt bekväm i sociala situationer eller social fobi och knappt vågar prata i närheten av tjejer? osv osv osv. Jag t.ex som när jag började med att försöka utveckla min personlighet så var jag socialt inkompetent, social fobi, vågade knappt prata i närheten av tjejer och att en brud överhuvud taget ville träffa mig gav en overklighets känsla. I ett sådant läge är även träffas 2min före filmen och säga hej då i undertexterna ett enormt jävla steg frammåt. Allt beror helt enkelt på utgångspunkten, det viktiga är att hela tiden pressa sig själv in i nya situationer, små men stabila steg frammåt. Placerar du en person med min utgångspunkt jag hade eller någon som kanske t.o.m har ennu värre utgångspunkt rakt in i en ganska svår situation där dejten går till 100% ut på att prata och resultatet blir katastrofalt dåligt kan det istället leda till att man gör bort sig så hårt att det tar ett halvår före man vågar på sig att göra nästa försök, om inte år t.o.m. godsgift Skrev:Låter bra! Du har uppenbart 0 erfarenhet av en extrem chode. Beroende på hur stort steg det är att överhuvud taget våga gå på en dejt så kan en för dålig och för obehaglig första dejt mycket väl leda till att man blir så nervös att det tar lång tid före man vågar sig på det igen.Men oavsett, 30-60min konversation får man ut även av en vanlig bio dejt, nu på sommaren kan man få ut ennu mer, t.ex träffas och ta en promenad före filmen. Och lägger man upp det rätt, tar en promenad före filmen, beställer par säte osv så kan man t.o.m eskalera bättre än på en fika dejt och det blir att man sitter 1.5 med henne i famnen och hånglar/kysser till och från i filmen. Det känns som att ni fördummar och förlöjligar en tur på bio något enormt. Gör man det rätt tycker jag faktiskt det blir lättare att köra eskalera fysiskt än på en fika dejt. Kasi Skrev:Fan det är skumt. Sen jag gick med här har jag utvecklat en personlighet som för det mesta är självsäker och dominant, alltid säger smooth saker osv. Men så räcker det med att det kommer en person som inte direkt underkastar sig, då skjuts hela skitet ner och jag är tillbaks i gamla vanor. Det är därför jag är concerned över hur dejten kommer gå. Jadå, känner du dig bekväm nog att ta en fika dejt så kör på. Vi hänger här för att utveckla våra personligheter, för många kan en biodejt vara ett betydligt större steg frammåt än vad fika dejt är för en annan. Tänk även på det jag skrev ovan, du kan mycket väl få ut mer än god nog samtals tid av en bio dejt också samtidigt som det iaf enligt mig är lättare att eskalera fysiskt och bygga fysisk komfort än vid fika dejt. Lycka till ! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
close rädd brud | Rednales | 6 | 4,931 |
2015-07-12,13:11 Senaste inlägg:: Rednales |
|
Efter första träffen! | Parafras | 0 | 1,341 |
2015-05-05,18:12 Senaste inlägg:: Parafras |
|
En dejt | kball | 8 | 6,851 |
2014-07-01,18:16 Senaste inlägg:: WALL-E |
|
Brud ställer in dejt sista sekund | tvbordet | 12 | 9,623 |
2014-03-21,01:58 Senaste inlägg:: Roppe |
|
Vän-Dejt? | Shanks | 6 | 3,676 |
2013-08-28,12:28 Senaste inlägg:: Mindful |
Användare som tittar på tråden: 8 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}