LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Min träningsplan & diet [tipsa gärna!]
2013-11-27,20:55,
RE: Min träningsplan & diet [tipsa gärna!]
(2013-11-27,19:23)Tenga Skrev: Håller med, inte mage 3ggr per vecka. Det är en gammal myt om att man kan "träna magen varje dag".
Den är en muskel precis som alla andra och behöver lika mycket vila.

Axlar dagen efter bröstpasset är inte optimalt, lägg det en dag ifrån varandra iaf.

Underarmar o mage? Mer specifikt hur tränar du underarmar? Imo man behöver inte "träna" underarmar, mer än att dom tränas passivt i varenda övning. Så lägg snarare in underarmsövningarna på endera biceps eller tricepspasset.

Sen undrar jag om du ska äta köttfärssås varje dag? haha. Imo så är det itne så jävla noga med exakt vad du äter, så länge du får i dig ditt protein samt lagom mängd kolisar så behöver du inte vara superstrikt med det. Hellre ett lite enklare upplägg du klarar av, än nåt superadvanced som du torskar på och således känner att du "failat".

Sen skriv mer specifikt vilka övningar du tänkt dig på varje pass. Att skriva "Rygg" säger ju inte så mycket egentligen Wink

OK, efter att ha läst din andra post så verkar det som du inte har någon vidare koll alls faktiskt, tyvärr (no offence).

Kolla upp _ALLA_ övningar online, utförande mm. Min personliga favorit är Elliot Hulse, han pratar om bra skit om livet också, allmänt grym kille: http://www.youtube.com/user/strengthcamp

Sen, vad är du ute efter? styrka eller volym? Och att du kör 30kg i bänken medan du kör 12kg i hantelcurls... det låter fel på så många vägar. Jag kör 13kg hantelcurls och 70kg i bänken, visst för att din kropp kanske inte är som min, men du förstår min poäng - det låter orimligt. SAMT det faktum att bicepcurls är en av de övningar som ALLT för ofta utförs helt fel med allt för stora vikter.

Sen är en bra regel att fokusera din träning runt basövningar. Bänk/Mark/Squats

Och sist men inte minst, DONT SKIP LEG DAY!! Wink

Det är helt korrekt att jag har faktiskt ingen koll då jag inte velat snöa in mig i det hela utan bara köra på. Jag antar bara några simpla grunder som jag förstår det hela efter jag forskat igenom flera studier:

1) träna för att bryta ned muskler
2) vila&ät för att bygga upp muskler
3) 6-9 reps RM per set med tunga vikter ger volym
4) proteinpulver absorberas snabbast av alla proteinkällor

Krångligare än så är det inte som jag uppfattar det. Så jag hoppade bara på något träningsschema för att komma igång istället för att försöka optimera allt på en gång.

Det är optimeringen jag håller på med nu där jag ska kunna bryta ned musklerna effektivare, snabbare, eller mer utan att få träningsskador utav det.

Och kosten och vilan optimerar jag för att få optimal proteinsyntes samt få näring å annat tjoffs människans kropp behöver för överlevnad.

Personligen tycker jag mat är irriterande och jag ser det bara som bränsle för fordonet så säg. Jag njuter av bränslet när jag vet att det är optimalt för mitt fordon! Wink

(2013-11-27,19:50)Evilvalle Skrev: Desto fler tillväxttillfällen, desto mer massa kommer du bygga. Proteinsyntesen är förhöjd runt 48 timmar efter ett pass - går du längre än detta utan att träna muskeln igen så missar du tillväxttillfällen.

Personligen kör jag - när jag har tid för det - Igenom kroppen 3ggr under en vecka, vanligtvis uppdelat i över/underkropp varannan dag.

Mage är - liksom biceps, bröst, rygg eller ben - inga problem att köra 3ggr under en vecka.

Se till att ligga på 2g protein per kg kroppsikt per dag samt 1g fett per kg kroppsikt: Fyll på resten med kolhydrat (såvida du inte är på någon no carbs yada yada diet vilket du som nybörjare sannerligen ej ska sätta dig in i).

Aha nice, då tror jag osten (ica riven tacos) å smöret (lätta) ger mig fettet jag behöver dagligen! jag tar även omega-3 tabletter dagligen + vitamin D pga solbrist.

Meddelanden
RE: Min träningsplan & diet [tipsa gärna!] - av Entreprenören - 2013-11-27,20:55

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  NO-CARB MONSTERCAVEMAN ULTRASEX DIET (with sources) golvmopp 61 35,228 2013-07-26,20:37
Senaste inlägg:: golvmopp
  Diet 101 Captain Mike 1 1,287 2012-12-20,12:07
Senaste inlägg:: Captain Mike
  Commanders träningsschema och träningsdagbok - kritik, tips och idéer mottages gärna! Commander 18 9,092 2012-04-30,04:40
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}