LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur är denna killes beteende? Chill?
|
2014-03-22,18:28,
|
|||
|
|||
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Jag kan bara prata för min egen situation och jag anser
att jag har en mild grad av asperger då jag har förmåga att ha fler än bara ett intresse och jag har blivit mycket bättre att framstå som "normal" i de flesta situationerna. Med åren går jag dock från olika specilaintressen (dvs., intressen jag tenderar att spendera mest tid på) och jag hade en period med pickup om detta men mest var det bara teoretiskt som så med flesta övriga specialintressena. Men jag har oxå intresse i musik (spelar keyboard), tv-spel (gibbar WiiU-spel) å dataspel (gibbar LoL, BF4, CSGO å nya spel då å då), gymmar å tar promenader, älskar hundar (nog för att jag växte upp med dem redan sen jag var 3 år), böcker i form av facklitteratur (helst ljudböcker så jag slipper läsa). I vissa sociala situationer kan jag råka häva ut mig något som ej uppfattas som normalt, passande eller rent av "weird" även jag själv uppfattade det som "normalt" när jag yttrade mig det men min uppfattning räknas inte i tjejernas ögon utan bara deras. Dock tenderar jag att notera detta i form av att läsa av deras kroppsspråk eller känna "den pinsamma tystnaden" som uppstår. Många skulle nog uppfatta mig som mer "normal" el. "cool" el. "rolig" de flesta gångerna de träffar mig. På gymnasietiden så brukade jag bli för mycket (dvs., jag hamna i state/min egen bubbla) för andra. Nu har jag lärt mig att kallibrera detta ist. Personligen tål jag inte andra med asperger, vet inte varför, kanske för att de påminner mig om egenskaper hos mig själv som jag inte gillar? Eller så äré bara för att de flesta är mer weird å socialt oanpassade istället för ha lärt sig att "integrera" sig i samhället med sina "mentala funktionsnedsättningar". |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Träffa denna dam? | Archidas | 3 | 2,664 |
2016-03-15,21:09 Senaste inlägg:: Mindful |
|
OMFG - Ok beteende av frun?? | Evilvalle | 17 | 11,981 |
2014-01-04,12:25 Senaste inlägg:: Silentshot |
|
Dilemma med brud och mitt beteende! | Madrock | 13 | 6,859 |
2013-03-04,22:35 Senaste inlägg:: Madrock |
|
Min story - Utseende vs Beteende. | Silentshot | 3 | 3,314 |
2013-02-08,08:59 Senaste inlägg:: Entreprenören |
|
NY SOM GAMMAL, CHECK OUT - Hittade denna E-bok bl.a PUA-skada | Stake | 3 | 2,319 |
2013-01-22,10:26 Senaste inlägg:: Dirty-Dog |
|
Hatten av för denna snubben | Beerpong | 18 | 9,437 |
2012-10-23,11:57 Senaste inlägg:: Ragnarök |
|
Hur fan tar jag mig ur denna flunk? | Jens | 20 | 9,377 |
2012-10-21,12:01 Senaste inlägg:: Bollgrodan |
|
HAHAhah denna video med Tyler å Julien - Drama | Evilvalle | 12 | 5,672 |
2012-06-28,13:24 Senaste inlägg:: devil |
|
Mobil pajjar prosocialt beteende | Mössan | 4 | 2,551 |
2012-03-08,04:54 Senaste inlägg:: Ragnarök |
Användare som tittar på tråden: 28 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}