LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur är denna killes beteende? Chill?
|
2014-03-22,20:13,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-22,20:15 av {2} tay.)
|
|||
|
|||
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Jag anser att aspergers har blivit så sjukt överdiagnostiserat i dagens samhälle så det är komiskt.
blyg och tyst kille = "han har asperger!!" någon som är väldigt smart och fokuserad på sina egna intressen = "asperger!!!" Nuförtiden säger folk asperger åt allt möjligt, det är ett nytt fenomen som märks mest i western society, Det ironiska är att folk skyller på andra med dålig social skill och asperger när de själva har ännu sämre social skill. Då någon med bra social skill förstår vad som är känsligt att säga och hittar inte på diagnoser åt folk utan att vara en legit doktor. Ang social skill förövrigt anser jag att det handlar om att skapa starkare band med folk, vänskaper, och kunna relatera. Inte att vara en arrogant "alfahane" som överröstar alla för att ta plats vilket PUA communityt kallar "karismatisk" och "social skills" . Några citat från ett annat forum som jag anser har en viss poäng: Citat:Notice no one is over-diagnosing women with histrionic or borderline personalities. Yet every man who isnt popular must be an Aspie. It is mostly anti-man propaganda by armchair psychologists. Citat:I have been wondering the same thing about Aspergers’s syndrome. When I was growing up, no such diagnosis existed, but now I hear about a lot of boys being diagnosed with it. And then you have the other diagnosis allowing psychiatrists to give dangerous drugs like Ritalin to boys who are hyperactive. In my opinion, psychiatry is a pseudo-science, in league with the drug companies, and driven by the profit motive. Anyone who doesn’t fit into the dysfunctional society will be labeled and drugged. Citat:Almost all the diagnosis of children as austistic (the overwhelming number of children diagnosed as autistic are male) are being diagnosed by women. Citat:I am an Old School Crank when it comes to all of the new diseases that everyone is miraculously diagnosed with. Give something a name and you give the person an excuse and you give the Doctor an income stream. Citat:We assume there is something wrong with them; we never imagine there is something wrong with the people around them. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Träffa denna dam? | Archidas | 3 | 2,664 |
2016-03-15,21:09 Senaste inlägg:: Mindful |
|
OMFG - Ok beteende av frun?? | Evilvalle | 17 | 11,981 |
2014-01-04,12:25 Senaste inlägg:: Silentshot |
|
Dilemma med brud och mitt beteende! | Madrock | 13 | 6,859 |
2013-03-04,22:35 Senaste inlägg:: Madrock |
|
Min story - Utseende vs Beteende. | Silentshot | 3 | 3,314 |
2013-02-08,08:59 Senaste inlägg:: Entreprenören |
|
NY SOM GAMMAL, CHECK OUT - Hittade denna E-bok bl.a PUA-skada | Stake | 3 | 2,319 |
2013-01-22,10:26 Senaste inlägg:: Dirty-Dog |
|
Hatten av för denna snubben | Beerpong | 18 | 9,437 |
2012-10-23,11:57 Senaste inlägg:: Ragnarök |
|
Hur fan tar jag mig ur denna flunk? | Jens | 20 | 9,377 |
2012-10-21,12:01 Senaste inlägg:: Bollgrodan |
|
HAHAhah denna video med Tyler å Julien - Drama | Evilvalle | 12 | 5,672 |
2012-06-28,13:24 Senaste inlägg:: devil |
|
Mobil pajjar prosocialt beteende | Mössan | 4 | 2,551 |
2012-03-08,04:54 Senaste inlägg:: Ragnarök |
Användare som tittar på tråden: 37 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}