LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
|
2014-08-21,22:13,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-21,22:20 av {2} confused....)
|
|||
|
|||
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-08-21,21:57)Nicki Skrev: Ångest: Jag är kluven till mina gainz kan man säga. Jag har gått från pinnsmal på 68 kg och 192 cm till normal på runt 88 kg så 20 kg, till största delen muskler är ju enligt forumsnördar en extrem ökning, men eftersom jag är lång så är jag ju inte stor och eftersom jag tränat i 3 år är jag därför lite bigorexiker och känner mig asklen. Men man får väl utgå från var man börja och sina egna förutsättningar antar jag. Det är helt sant, dock är det undantag och man kan gå upp mer om man är väldigt undernärd osv. Sen gör många felet att dom förväxlar torr massa och rena muskelfibrer med fettfri massa. Säg att av dom 20kg du gått upp är 5kg fett, då blir det 15kg kvar. Minst hälften av dom 15kg är nog vatten. Så då, snällt räknat är det 7.5kg muskelfibrer du gått upp på dessa 3år. Men kroppen består som bekant till stor del av vatten. Muskler består till ca 80% av vatten. Så räknar man inte snällt utan mer realistiskt så består ca 3-4kg av dessa 15kg fettfri massa du gått upp av muskelfibrer. edit : Med tanke på att dessa 4-5kg du tar upp första 2åren sen mindre efter det är räknat efter optimala förhållanden, alltså iprincip max vad som är möjligt, så låter 3-4kg efter 3år rimligt för dig som hobby gymmare. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Symptom av att duscha kallt | Entreprenören | 35 | 31,874 |
2015-06-21,21:56 Senaste inlägg:: Rednales |
Användare som tittar på tråden: 36 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}