LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Resa själv - vilka av er har gjort det eller funderat på det?
2014-10-21,07:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-10-21,07:21 av {2} Ragnarök.)
RE: Resa själv - vilka av er har gjort det eller funderat på det?
I Australien ar det sjukt latt att hitta ovriga backpackers att hooka upp med. Det var min forsta stora resa sjalv. Pa manga hostel mm hittar du dessutom lappar pa anslagstavlan dar de soker folk som vill joina dom for olika saker, kanske hyra en bil el nat.. Jag upplevde absolut INGA konstigheter med att aka ensam, just for att manga andra ar ensamma/hookat upp med en ny grupp sen lamnat den osv. Var aldrig riktigt "ensam" av aneldningen att vart jag an skulle hittade jag folk pa vagen typ. Australienare ar dessutom liknande kultur sa inget obehaligt oht.

Asien var det javligt sjysst att vara ensam pa. Valde att aka med nagra polare eller aka ensam ett halv ar senare. Akte ensam forst till Thailand, hittade en lokal thaibrud som visade mig hela Bangkok, sen akte jag till ett nyttstalle, hittade en ny thai som visade mig det stallet osv. Fortsatte med samma strategi i de ovriga landerna sen. Blev mkt billigare sa eftersom ens brud ser till sa att ingen lurar en pa pengar eller tar ut overpriser. I Kambodja kom jag i kontakt genom en guidad tur med 3 engelsman som jag slog folje med 1 vecka typ, sen pallade jag inte mer eftersom jag kande att de var sa javla radda for det okanda och at knappt maten.

Latinamerika gar det att aka ensam men det kan bli jobbigt om man ar ovan resare. 999999 bogar kommer ragga pa dig hela tiden. Folk med intresse (hander i Asien mkt med) kommer forsoka suga pengar ur dig och ranrisken ar ratt hog pa sina stallen, men om man inte ar dum o naiv sa ar det inga problem. De flesta latinos ar lugna och hatar brottslingar (savidda det inte ar accepterad brottslighet ^^). Sjukt latt att skaffa vanner med, dock svart att hitta "riktiga" vanner. Mkt har handlar om "intresse". DVS man ar ute efter nagat, man har en dold avsikt. Det ar inte lika manga back packers som i Australlien eller Asien sa man for vara beredd att aka mer ensam ibland aven om man inte vill. Manga ar fran USA med och de kan vara lite konstiga och svara att komma nara typ.

Dagarna fyller man med aaktivieteter, jobb eller relax Wink
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
RE: Resa själv - vilka av er har gjort det eller funderat på det? - av Ragnarök - 2014-10-21,07:19

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vad har ni gjort för konkreta ändringar tvbordet 7 5,132 2014-04-28,14:02
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Har ni Extrovert eller Introvert personlighet? Stridskuken 6 4,878 2013-10-31,15:36
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  En reflektion, sant eller falskt? Dynamo 6 3,419 2013-07-02,09:06
Senaste inlägg:: Willson
  Känslor eller inte? Romeo 4 2,393 2012-02-26,22:06
Senaste inlägg:: Mössan

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}