LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
2014-12-21,00:22,
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er?
(2014-12-21,00:13)Ragnarök Skrev: 1500 på en måltid är ingenting, går nästan hungrig om jag äter mindre än det :p en pannaka på 10 ägg, 2 bananer och 150 gram havregryn = cirka 2000 kcal om du använder rikligt med steksmör. Lite vaniljglass som tillbehör till det och du är i paradiset.

Har innan när jag var yngre och höll på med ulk o deff en del druckit mycket ren olivolja. Tog en eller två dl om dagen. Bara att hålla för näsan, sänka skiten och sen dricka vatten för att få bort smaken.

Testa med olika matscheman. Fler måltider, eller mindre men många måltider.

Sen är det svårt att komma in i det där med att äta mycket. Visst, man klarar en till två veckor utan problem, men sen börjar man känna sig sjukt osugen på mat öht. Det krävs lite viljekraft och disciplin så det är bara att vänja sig.

Du måste vänja magen vid att kunna äta större portioner med. Åt med en bodybuildervän en gång och SATAN va han åt. Jag tycker jag kan äta mycket åt gången men det är fan ingenting gentemot vad den lille (store) skiten på 170 cm kunde äta.

Ska testa oljeshot då. Har lätt att få i mig protein ca 180g per / dag. Men kommer aldrig upp i 3500-4000 som jag vill ligga på. Egentligen är väl alla kalorier bra, sålänge jag fixar proteinet.

Kan säga att scheman fungerar inte, det blir för enformig mat. Men jag funderar på att ha samma frukost hela tiden på kanske 1500, så har har det iaf!

Jag tror jag måste tillåta mig att äta mer "onyttigt" också.

T.ex om man ligger på 3000 kalorier och har fixat protinet för dagen, men inte "orkar" laga en seriös måltid, då är det väl egentligen bara att ta en ojeshot eller en kladdkaka t.ex...

Får sluta lipa helt enkelt Smile

Meddelanden
RE: Ni som är seriösa med maten, hur gör ni det enkelt för er? - av ångest101 - 2014-12-21,00:22

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Enkelt träningsprogram som funkar. WALL-E 6 5,702 2014-11-18,00:49
Senaste inlägg:: Cogo

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}