LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Sociala mediers påverkan
2015-05-12,09:44,
RE: Sociala mediers påverkan
(2015-05-11,22:13)Fiskarn Skrev: Gällande facebook har jag även tagit bort messenger-appen på mobilen, något jag starkt rekommenderar.

"så man kan använda den ifall det skulle vara något"

Fast om det är något viktigt tror jag den personen kan sms:a eller ringa. Jag själv kan nog inte relatera till någon händelse där en person försökt nå mig akut via facebook. Grejen med facebookchatten är att det ofta pratas så mycket strunt, inget av värde direkt. Gruppchatter där folk spammar osv. Jag fick psykbryt då det plingade oavbrutet ibland, och ibland var det knäpptyst en timme och då gick jag in för att kolla (bara därför).

Att inaktivera chattar eller ljud tycker jag inte än någon lösning heller, suget att gå in och "kolla" kommer ändå finnas kvar. Det är bara att ta bort skiten så vet man att "jag får kolla i lugn och ro när jag kommer hem och sitter vid datorn".

Har märkt att många nuförtiden ringer mig istället (mycket trevligare). Tiden på messenger störde min fokus, det handlade om nonsens-tid. Det är visserligen vissa kompisar som klagar att jag ska installera appen igen, jag brukar fråga varför, anledningarna är desto roligare om man tänker efter.

Ja det är riktigt illa, att utgå ifrån andra istället för sig själv når oanade höjder på sociala medier... Well ofta är det väl så att ju mer aktivt man skriver på fb och liknande, ju taskigare självförtroende. Antagligen beror det på att man inte får tillräckligt mycket bekräftelse i riktiga livet (vilket förövrigt också är löjligt då "bekräftelse" är en form av lågkänslaegenskap) En person som är nöjd med livet och njuter till max behöver inte få sitt ego matat.

Tror att många behöver fundera över sina ageranden och val, är ageranden/valen för sig själva eller gör de dem för andra?

American beauty rekommenderar jag med! Mycket bra film som känns väldigt äkta, nästan en dokumentärtragedi av samhället (på ett skruvat sätt)? Nu var det ett tag sedan jag såg filmen men har för mig att Spacey kunde tolkas som en typisk tråkig "sambofet" man utan något spännande liv eller passioner INNAN han förändrade sig helt till att utgå från sig själv, göra exakt det han ville utan att bry sig av vad andra tyckte. "Don't give a fuck" Lärorikt budskap hursomhelst!

Japp tog bort apparna nu, rationaliserade exakt som jag sa att andra gjorde precis när jag sa "chatten kan jag ha kvar ifall det skulle vara något.." som du säger, vem fan skriver något viktigt på facebook chatten.
Det där bekräftelsebegäret ökas ju mer man skriver och är aktiv dock, iallafall för mig, då gånger i mitt liv jag varit "aktiv" på facebook så har det blivit en ond spiral. De gångerna jag tagit bort skiten helt och hållet har jag sakta men säkert känt mig mer "fri" faktiskt. Jag vet inte om det är så lätt att dålig självkänsla -> söker bekräftelse på facebook. Om man tycker det är kul/är uttråkad/dum i huvudet och gillar att vara aktiv eller rolig på facebook, så börjas spiralen (Självklart utav att man gillar bekräftelsen men INNAN kan man mycket väl ha varit FINE utan den tror jag. Alla människor gillar bekräftelse men alla behöver den inte liksom.)

Japp Kevin Spacey bor i ett medelklass område där grannarna tävlar om finast rabatt, finast bil på uppfart osv, dottern skäms över föräldrarna, mamman är neurotisk och försöker hålla uppe en bra fasad. Kevin Spacey bryter ihop totalt sen och går emot alla regler och göra vad han vill -> blir fri.
Finns en scen där han och hans fru ska ha sex för första gången, lite vilt mot soffan och hon avbruter och säger "be careful with the sofa.." och han säger "It is JUST a fucking COUCH!". Nyckelscen som visar lite på hur sjukt tänk vissa har. Fight club tar ju upp samma sak men den har väl alla i PUA scenen sett.

Meddelanden
Sociala mediers påverkan - av Parafras - 2015-05-10,19:09
RE: Sociala mediers påverkan - av Cogo - 2015-05-10,20:04
RE: Sociala mediers påverkan - av Parafras - 2015-05-10,20:16
RE: Sociala mediers påverkan - av Cogo - 2015-05-10,21:05
RE: Sociala mediers påverkan - av Rednales - 2015-05-10,21:31
RE: Sociala mediers påverkan - av Bruno - 2015-05-11,00:03
RE: Sociala mediers påverkan - av golvmopp - 2015-05-11,00:28
RE: Sociala mediers påverkan - av Fiskarn - 2015-05-11,00:29
RE: Sociala mediers påverkan - av Parafras - 2015-05-11,09:27
RE: Sociala mediers påverkan - av Fiskarn - 2015-05-11,22:13
RE: Sociala mediers påverkan - av Parafras - 2015-05-12,09:44
RE: Sociala mediers påverkan - av Fiskarn - 2015-05-17,11:17

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Sociala kretsar medans man utvecklas tvbordet 12 6,907 2016-06-06,16:10
Senaste inlägg:: godsgift
  BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker.. MassRiot 24 14,136 2013-02-10,15:36
Senaste inlägg:: Entreprenören

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}