LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
2013-02-03,21:45,
Inlägg: #1
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Hej!

Vilka böcker kan ni tipsa om för en som strävar efter den starkaste versionen av sig själv?

Jag gillar Elliot Hulse och Tyler(Owen)... Inte rena pickupsaker utan livet i allmänhet.
2013-02-03,21:46,
Inlägg: #2
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Även böcker om pickupsaker, men annat i livet också.
2013-02-03,22:10,
Inlägg: #3
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Eckhart Tolle (power of now), Tony Robbins, Julien/Brad/Tyler/Alexander från RSD, The Attraction Code av Vin Dicarlo (speciellt delen om att ha välja fokus och hans syn på vad "confidence" verkligen är.)
2013-02-03,22:11,
Inlägg: #4
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Elliot Hulse känner jag inte till, får kolla närmare på honom Smile
2013-02-03,22:24,
Inlägg: #5
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Manson - Models säger jag bara! helt frälst på den! Och utifrån vad du skrev i topic så tror jag den kan vara det du letar efter med bl.a. mer om livet i allmänhet osv Smile
2013-02-03,22:55,
Inlägg: #6
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Power of now är nu beställd, 80 kr på Amazon.. Awesome.

Alexander: Elliot Hulse är en kille på Youtube som mest ägnar sig åt styrketräning men han är en allmänt grym snubbe som har en kanal för annat än styrketräning där han delar med sig av sina tankar om livet och sådant. Han blir lätt missförstådd av vanliga chodes men ni här kan nog uppskatta hans tankar.

Commander: Ska kolla närmare på det.
2013-02-05,01:05,
Inlägg: #7
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Diggar, tack för det ska kika sen när jag har tid.
2013-02-05,01:16,
Inlägg: #8
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Håller på & läser igenom The way of the superior man. Tror du hade gillat den man!
find it, fuck it, forget it.
2013-02-05,01:28,
Inlägg: #9
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Den bok jag tycker är den bästa när det kommer till socialt liv i praktiken och "handeling people" så är det: How To Win Friends And Influence People av Dale Carnigie.

Riktigt bra bok. Handlar enbart om hur man bemöter människor och vad man ska och inte ska göra.

Ett exempel från boken är: "The best way to win an argument is to avoid one". Vilket menas med att även om du vinner en argumentation. Så har du fortf förlorat på det. Vad har du vunnit? Visst, du har rätt. Men personen du argumenterade med kommer inte tycka bättre om dig för det. Osvosv.

Massa bra handfasta tips om sociala situationer Smile Rekommenderar starkt
2013-02-05,01:47,
Inlägg: #10
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Mössan Skrev:Den bok jag tycker är den bästa när det kommer till socialt liv i praktiken och "handeling people" så är det: How To Win Friends And Influence People av Dale Carnigie.

Riktigt bra bok. Handlar enbart om hur man bemöter människor och vad man ska och inte ska göra.

Ett exempel från boken är: "The best way to win an argument is to avoid one". Vilket menas med att även om du vinner en argumentation. Så har du fortf förlorat på det. Vad har du vunnit? Visst, du har rätt. Men personen du argumenterade med kommer inte tycka bättre om dig för det. Osvosv.

Massa bra handfasta tips om sociala situationer Smile Rekommenderar starkt

Om du t.ex. alltid spöar folk i argumentationer kommer du anses vara en smart, vältalig och allmänbildad person. Det är väl att vinna något?

Sorry, men jag tycker faktiskt det du beskriver är lite av en mesväg att gå.
2013-02-05,02:46,
Inlägg: #11
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Jayson1 Skrev:Om du t.ex. alltid spöar folk i argumentationer kommer du anses vara en smart, vältalig och allmänbildad person. Det är väl att vinna något?

Sorry, men jag tycker faktiskt det du beskriver är lite av en mesväg att gå.

Lol. Beror såklart på vad argumentationen handlar om. Det är en grej att dra en gräns och ha integretet - och att våga stå upp för sig själv - och att argumentera om skitgrejer för att hävda sig själv.

Du behöver inte hålla med mig. Men det är ett riktigt bra tips Smile Ta gärna en titt på den om du har tid över
2013-02-05,03:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-05,03:33 av {2} Jayson1.)
Inlägg: #12
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Mössan Skrev:Lol. Beror såklart på vad argumentationen handlar om. Det är en grej att dra en gräns och ha integretet - och att våga stå upp för sig själv - och att argumentera om skitgrejer för att hävda sig själv.

Då är vi överens om att det är viktigt att vinna argumentationer och att det finns mycket att vinna på det.

Citat:Du behöver inte hålla med mig. Men det är ett riktigt bra tips Smile Ta gärna en titt på den om du har tid över

Visst, det finns många bra punkter men jag tycker det är mycket trams också. Jag får direkt en dålig bild när det står saker som att jag exempelvis ska bygga upp ett genuint intresse för motparten.

Edit: En sak som slog mig är jag att när jag hör argumentation och att övertyga så tänker jag automatiskt på större grupper då jag är mer van vid den situationen. Har sällan intresse i att argumentera mot en person utan det handlar om att övertyga en grupp med tveksamma ståndpunkter och där ofta en mindre grupp står emot mig. Att övertyga just de som står som motpart är därför av mindre intresse. Fokus ligger alltså på den gråa massan, inte motståndaren.
2013-02-05,20:05,
Inlägg: #13
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Jayson1 Skrev:Då är vi överens om att det är viktigt att vinna argumentationer och att det finns mycket att vinna på det.

Nej. Det var inte det jag sa.

Jayson1 Skrev:Visst, det finns många bra punkter men jag tycker det är mycket trams också. Jag får direkt en dålig bild när det står saker som att jag exempelvis ska bygga upp ett genuint intresse för motparten.

Ooh, så du har läst boken? Vad tyckte du?
2013-02-05,21:15,
Inlägg: #14
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Mössan Skrev:Nej. Det var inte det jag sa.

Att exempelvis "anses vara en smart, vältalig och allmänbildad person" betyder alltså ingenting för dig?

Citat:Ooh, så du har läst boken? Vad tyckte du?

Många bra punkter. Egentligen ingenting jag kan dra nytta av då jag har en helt annan stil, personlighet och mål men säkert att det är en del gångbara tips i mindre betydelsefulla sammanhang. Ser det dock som att fokus inte ligger på att leda folk på riktigt utan snarare att gulla sig fram genom diverse kompromisser och uppmuntran.
2013-02-05,21:35,
Inlägg: #15
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Toledo Skrev:Jag har läst boken, tycker den är jättebra till det sociala! Måste hitta alla så "rules" typ som man kan spara på mobilen.

Dock har den inget med PU att göra enligt mig.

Jag skickar dig anteckningarna till boken imorgon!
2013-02-05,23:39,
Inlägg: #16
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Carl Skrev:Jag skickar dig anteckningarna till boken imorgon!

Du har inte lust att langa dom till lille Commander oxå? Wink
2013-02-06,13:35,
Inlägg: #17
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Jag vet inte hur jag lägger upp PDF, men här har ni!

Fundamental Techniques in Handling People
1. Don't criticize.
2. Give honest and sincere appreciation.
3. Arouse in the other person an eager want.

Six ways to make people like you
1. Become genuinely interested in other people.
2. Smile.
3. Remember a person's name.
4. Be a good listener. Encourage others to talk about themselves.
5. Talk in terms of the other person's interests.
6. Make the other person feel important - and do it sincerely.

Win people to your way of thinking
1. The only way to get the best of an argument is to avoid it.
2. Show respect for the other person's opinions. Never say, "You're wrong."
3. If you are wrong, admit it quickly and emphatically.
4. Begin in a friendly way.
5. Get the other person saying "yes, yes" immediately.
6. Let the other person do a great deal of the talking.
7. Let the other person feel that the idea is his or hers.
8. Try honestly to see things from the other person's point of view.
9. Be sympathetic with the other person's ideas and desires.
10. Appeal to the nobler motives.
11. Dramatize your ideas.
12. Throw down a challenge.

Be a Leader
1. Begin with praise and honest appreciation.
2. Call attention to people's mistakes indirectly.
3. Talk about your own mistakes before criticizing the other person.
4. Ask questions instead of giving direct orders.
5. Let the other person save face.
6. Praise the slightest improvement and praise every improvement.
7. Give the other person a fine reputation to live up to.
8. Use encouragement. Make the fault seem easy to correct.
9. Make the other person happy about doing the thing you suggest.
2013-02-09,14:53,
Inlägg: #18
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
hmm tänkte läsa Deidas bok nu och när jag drog beställningen såg jag av en slump Being the Strong Man a Woman Wants
av Elliott Katz. Nån som läst eller hört talas om den? verkar vara lite mera kring hur man ska fungera som man i sina relationer snarare än ren pick up?
2013-02-09,16:19,
Inlägg: #19
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Håller på att läsa denna nu:

Drive - The Surprising Science of Motivation

av DANIEL H. PINK

Han har sjukt många referenser till andra böcker och vetenskapliga artiklar som han hänvisar till. Det är en riktigt bra struktur i boken, lätt att hänga med, och ger en mängd exempel.

Namnet på boken säger ju sig självt vad den handlar om: Hur du manipulerar din motivation, drivkraft och produktivitet.

Jag själv har börjat med att ha ett anteckningsblock där jag skriver ner vad som ska åtgärdas, hur jag ska göra det och när. Börjat ta igen "dö tid" som att sitta på buss/tåg/tunnelbana/sitta på muggen m.m att alltid ha något exempelvis ett pluggpapper att läsa. En tredje grej är att jag har dragit ner TV/film/dator/mobil tid till max 2 h i veckan. 2 h i veckan(detta är skit bra, för dessa grejjer drar väldigt lätt till sig fokus från mig).

I anteckningsblocket skriver jag även motiverande citat hela tiden, och berömmer mig själv när något är utfört m.m för att pusha mig själv. Något annat jag gör är att jag alltid har klistrat in någon skön bild på en het babe, grym bil, Arnold schwarzenegger och det hjälper som fan. Arnold hjälper en med motivation till träning, den heta baben och skön bil hjälper till att plugga så man fixar tentorna och klarar av utbildningen. Något som jag prioriterar riktigt högt är sömn( >8h) och träning för det sänker stressnivåerna och såklart att om man har tid en någon date i vardagen, sen självklart utgång fredag och lördag, nyktert.

Har varit igång med detta system i 1 vecka nu och förutom att jag har fått en hel del plugg gjort så har jag satt upp min sänglampa som har legat i en påse i ca 2 mån, ägnat 5-6 h en kväll för att strukturera upp ett halv års pluggpapper/anteckningar upp i mappar/pärmar och köpt en jävla bokhylla(som man också har skjutit upp i allt för långt tid). Samtidigt har jag hunnit med 5 gympass och skoldagar 9-15 långa. Detta och lite andra småsaker.

Det känns som ett bra system. Handlar mycket om att stänga av andra tankar/känslor för att alltid ha 100% fokus på det du ska göra härnäst. Med känslor syftar jag ffr på känslor som "oh vad TRÅKIGT detta är" "Oh vad JOBBIGT det här är ".
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-02-09,16:22,
Inlägg: #20
BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker..
Den BÄSTA Boken På KROPSSPRÅK Som Jag Gått Igenom (Och jag har gått igenom alla stora namn som Allan Pease, Julius osv):

http://thepiratebay.se/torrent/7948277/W..._speed_rea

Ljudbok: http://thepiratebay.se/torrent/7206558/W...s_Guide.._

Den är skriven av en före detta FBI- & CIA-Agent som har tiotals år erfarenheter att kolla människor kroppsspråk osv.

Sättet han delar in det hela på är just kroppsspråksignaler som kommunicerar: 1) Komfort och 2) Ej komfort.

Alla signaler han också delar med orsakar av det limbiska systemet i hjärnan vilket gör dem väldigt omedvetna och automatiska och därmed pålitliga.

De mest pålitligaste signalerna är fötterna och benen, då dessa är något vi sällan tänker på eller lär oss fokusera på; vi växer upp och lär oss att ge ett falskt leende, inte gråta osv.

Några äkta signaler han ger här angående fötter och ben som går att tillämpa socialt med i både sociala sammanhang och pickup är:

* Dit en fot pekar är dit personen vanligen vill (därmed om du pratar med en tjej och står nära henne och hennes båda fötter pekar åt ditt håll så brukar detta vara ett tecken på att hon gillar dig även om hon kanske medvetet inte vill visa detta med hennes ansikte vilket hon är medveten om att hon kan styra men hon glömmer bort att hennes fötter är boven i dramat)

* När en person står med sitt ena ben över det andra (s.69-70 i boken) så är personen väldigt bekväm i situationen just för att detta sätt att stå med benen gör att man inte kan "fly, frysa eller slåss" (limbisk reaktion) lika enkelt och därmed skulle personen limbiska system bara tillåta personen att stå så här om hon eller han är bekväm i situationen så står hon så är det bra

* Ett starkt tecken att någon gillar en (och det är extremt obehagligt att försöka fejka detta enligt författaren) är när man ler, har öppna ögon "för att ta in mer ljus av det man ser som man gillar" och har huvudet lite på sne (s.171 i boken) då detta visar att man litar tillräckligt mycket på personen för att visa sin sårbara nacke som rovdjur dödar en via, författaren föreslår att man prövar göra detta i en hiss för att märka hur obehagligt svårt det är att faktiskt fejka dessa signaler

* Ett kraftfullt sätt att visa självförtroende i något man säger är att utföra "steepling" (s.148 i boken) där ens fingrar tar på varann (tänk Mr. Burns i Simpsons som säger "Excellent!") och så kan man "peka" med detta mot personen när man berättar något eller bara vill visa sitt självförtroende. Detta i kombination med lugn röst och stark ögonkontakt gör allt mycket bättre

* När en person är nervös, osäker och/eller ångestfylld så kommer personen att ta på sig själv (nacken, ansiktet, vid nyckelbenet, armarna, benen, osv) som sätt att göra sig själv mer bekväm så dett. Detta kan vara bra sätt att upptäcka hur nervös en tjej är av en vilket såklart kan vara på grund av attraktion eller att hon är rädd för en och förhoppningsvis det första såklart

Det jag finner mest fascinerande med denna bok är just om att benen och fötterna är de mest pålitligaste signalerna och så vida inte man dejtar en tjej som är skådespelare eller teaterfröken så kommer de inte att vara medvetna om signalerna deras fötter och ben verkligen kommunicerar till en. Ju närmare och ju mer hennes fötter och ben är riktad eller pekar mot en, ju mer bekväm och/eller gillar hon en även hennes ansikte eller ord skulle säga annat!

En annan bok jag rekommenderar är: http://thepiratebay.se/torrent/5515122/I...Summits%29

Denna tar upp rigorös forskning och vardagliga exempel på de 6 vanligaste sätten vi kan påverka människor att säga "ja" och göra det vi vill dem göra med oss (köpa av oss, hoppa i säng med oss).

Kardemumman av boken är att "dessa tekniker fungerar extremt kraftfullt i en situation där personen är osäker vad hon eller han ska göra" och då om en tjej är osäker så fungerar dessa bättre på henne! ^^,


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,383 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Sociala kretsar medans man utvecklas tvbordet 12 4,340 2016-06-06,16:10
Senaste inlägg:: godsgift
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,111 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Sociala mediers påverkan Parafras 15 7,111 2015-05-17,18:35
Senaste inlägg:: Ragnarök
  HUR böcker bör läsas. HardstyleJunkie 3 2,292 2014-12-28,12:40
Senaste inlägg:: HardstyleJunkie
  25år, är livet kört nu? Gottochskit 22 11,187 2014-04-15,09:39
Senaste inlägg:: confused...
  Att anta saker om henne selected 9 2,629 2012-12-07,00:53
Senaste inlägg:: Kevin Spacey
  Har saker och ting gått sämre för er? Anonymous 6 2,391 2012-07-20,23:39
Senaste inlägg:: Sinney
  Har svårt att komma ihåg saker om människor Mössan 10 3,079 2012-03-14,20:56
Senaste inlägg:: Mössan

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}