LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Flummig tråd om vägar i livet
2015-06-01,10:35,
RE: Flummig tråd om vägar i livet
Jag är i liknande situation så jag följer tråden för att se kommande svar.

Men för att svara på topic så;
de ramar/normer jag ogillar mest i samhället är att människors drömmar/visioner/mål ofta trycks ner. Ponera att någon har fått en grym affärsidé och vill starta ett företag och bli rik. Direkt går andra till attack och istället för stöttande och uppmuntran kommer idén sågas på diverse möjliga sätt. "Du ska inte förvänta dig att du blir rik" "Är det inte bättre att du söker ett vanligt jobb som alla andra istället?" etc etc. Men det har väl lite att göra med den svenska avundsjukan att ingen ska sticka ut.

Sedan som du skrev, att hela livet ska följa en i förväg uttalad process. Jag tar själv examen om några dagar och har inte planer på att jobba direkt i höst. Istället vill jag ut och resa, upptäcka, njuta, koppla av. MEN jag möts av diverse kritik från kompisar och släkt; "är det inte bättre att söka jobb så att du kommer in, resa kan du göra senare i livet" "vad ska det vara bra för?" och det tar inte lång tid innan följdfrågan kommer om vem jag ska åka med. När jag säger att jag vill åka själv blir det i närmast panik. "Är det verkligen så bra?" "Det är mycket oroligheter i världen" "Det är alltid bra att ha någon att vända sig till" '

För egen del kommer jag skita i vad alla tycker, jag lär resa runt. Jag vill ha kul på färden innan jag dör, inte knega och dö med alla sparade pengar på banken.

Det som jag dock tycker är jobbigt är att jag inte vet riktigt vad jag vill. Jag har inget konkret mål att såhär vill jag leva senare i livet, det är faktiskt lite läskigt.

Meddelanden
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Fiskarn - 2015-06-01,10:35

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet Ragnarök 21 19,806 2015-11-24,23:26
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}