LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
2013-07-23,03:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-27,20:23 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #1
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
”Vilja, eller volition, kallas den mentala kapacitet som innebär att man utövar medeveten kontroll över sitt tänkande och handlande.” citat från Wikipedia.

En av de mest attraktiva och manligaste egenskaper som en man kan besitta är förmågan att använda sin viljekraft. Enligt mina erfarenheter verkar de mest framgångsrika och maskulina männen besitta mycket av denna egenskap, medan de mest feminina och attraktiva kvinnorna ofta kännetecknas av en brist på denna egenskap. Det är alltså tal om en högst polariserande egenskap - en polarisering mellan maskulint och feminint.

Vad är då viljekraft? Att kunna tvinga sig själv göra det som krävs i situationen, trots rädslor och risker. Att kunna upprätthålla en disciplin utan att falla för frestelser eller låta lathet ta över. Att vägra låta ens känslor ta över i en given situation. Detta är alla exempel på viljekraft. Och det är även alla exempel på ett attraktivt och framgångsrikt beteende.

Detta är inte tänkt att bli en filosofiskt diskussion om viljekraft, så vi nöjer oss med ovan text för att få en förståelse för vad viljekraft är och varför vi vill ha mycket av det. Det finns många idag som verkar handlingsförlamade i sina nuvarande situationer, de saknar visioner, de saknar motivation och de förslappas mer och mer för varje dag för att till sist ha fyllt 60 och insett att livet gått förbi dem medan de levde sina liv framför teven och på krogen supandes.

Här nedan kommer nu ett antal tekniker och strategier för att öka ens viljekraft och ta sig framåt i livet. Alla tips passar inte till alla. Vissa personer behöver fokusera på vissa saker, och andra på andra. Vad som är viktigt att känna till är också att ju mer viljekraft man har desto lättare blir det att få mer. Det blir som en positiv spiral. Vilket leder in på den första punkten:

1. Sätt mål och delmål. Det är väldigt klyschigt och alla har säkerligen läst liknande förut, men det är otroligt viktigt. Organisering och planering är A-O. Se till att sätta små och uppnårbara mål för något du vill uppnå. När du väl lyckas uppnå ett litet mål kommer du fylls av tillfredställelse och motivation till att fortsätta. Med tiden kommer delmålet (beroende på delmålets natur) kunna bli en välintegrerad del av din vardag och utan problem kan du sätta fler och fler små mål som hela tiden uppnås. Detta är ett utmärkt sätt att få in bra vanor i vardagen.

För att exemplifiera det: Det stora målet säger vi är lära sig ett främmande språk flytande. Ett första delmål kan här vara att lära in sig en glosa om dagen, eller lyssna på en ljudfil om dagen. När det blivit en självklarhet och man känner att man klarar av det så kan man öka på delmålen och kanske läsa in två glosor eller ljudfiler om dagen.

Vad de flesta misslyckas med är att de sätter alldeles för höga delmål direkt. Inte minst kan man se det med folk som ska börja träna på gym efter nyårsafton. Det är fullproppat på gymmen efter nyårsafton med folk som minsann ska börja ett hälsosamt liv. Men efter två veckor, eller ibland en, så börjar gymlokalen bli tom på folk och till sist är det som vanligt igen med de gamla stamkunderna enbart. Anledningen är att de har satt alldeles för höga delmål. Om målet är att börja gymma och komma i form är det väldigt mycket lämpligare att ha som första delmål att träna en gång i veckan. Tålamod är av yttersta vikt, särskilt om man vet av sig själv att man brukar ha dåig disciplin och låta latheten ta över efter ett tag. Rom byggdes inte på en dag.

Jag personligen använder almanackan och vår tideräkning som redskap. Jag har decenniemål, jag har årsmål, jag har månadsmål, jag har veckomål och jag har dagsmål. Planering skulle kunna vara en synonym. I slutet på varje månad skriver jag mina månadsmål. Varje söndag sätter jag mig och skriver ner vad jag ska ha uppnått tills nästa söndag. Därefter skriver jag en lista på vad jag behöver göra dagligen hela veckan. Jag skriver också en lista på saker som ska göras i övrigt och varje kväll gör jag sedan en lista på vad jag ska göra dagen efter genom att kolla på listan med ”att göra saker”. Givetvis har jag saker som jag inte behöver skriva ner att jag ska göra, för jag har gjort de så länge att de är en integrerad del av min vardag och mitt liv.

2. Ta hand om sin hälsa. Regelbunden träning (gärna konditionsbaserad träning/sport) och tillräckligt med sömn är en förutsättning för att ha ork i längden med ett liv fullt av viljekraft. Ät hyfsat nyttigt och drick mycket vatten. Dra ner på alkohol och droger. Öka testotosteronet och sänk östrogenet i kroppen. Testosteron ökar viljestyrka och drivkraft. För mycket östrogen gör en känslomässigt okontrollerbar och feminin. Här är en punktlista över hur man ökar sitt testosteron naturligt: http://www.casanovalounge.se/showthread....estosteron

3. Gör det du minst av allt vill göra för stunden. Detta kräver mycket viljekraft och kommer stärka en otroligt i längden. T ex om du kommer hem efter lång dag och vill bara gå och lägga dig, ut och spring milen. Eller om du missat sista bussen/tåget hem och vill ta en taxi fastän du försöker spara pengar; gå hem. Eller om du hatar att gå upp tidigt på morgonen, ställ klockan tidigt och ge dig fan på att gå upp då (se till att ha hyfsad viljekraft innan du försöker på dig det med att stiga upp tidigt om du är en van sjusovare. Misslyckas du kan det skada din viljekraft på alla andra områden med och det slutar med att du ligger i sängen hela dagen och ger upp allt typ). Gör något som du drar dig för att göra för stunden.

Vad som är viktigt att tänka på är just det jag går in på angående att ställa klockan tidigt. Börja med små grejor som du vet att du kommer klara, annars kommer det snarare skada ditt viljekraft. Det hänger ihop med punkt 1 om att sätta små delmål. Ta inte vatten över huvudet och bestäm dig för att göra en omöjlig uppgift. Tålamod.

4. Gå upp i tid, duscha, gör din morgontoalett och ta på sig ordentliga kläder, med fördel mer konservativa eller ”finare” kläder. Även om man bara ska vara i hemmet. Kläder och ens grooming har en psykologiskt effekt. En mer eller mindre stark psykologiskt effekt. Det finns en anledning till att det finns olika uniformer för olika yrken etc. Man tenderar att träda in i rollen av det man klär sig som. Gör man sin morgontoalett ordentligt och tar på sig kostym och finskor och går ut en runda på stan är det mycket troligare att man beter sig lite mer ”officiellt”, byråkratiskt och med mer värdighet än om man skiter i att duscha sig och fixa frillan och enbart drar på sig ett par flip-flops med tillhörande mjukiskläder. Nu säger jag inte att man ska klä sig som en snoffs alltid, men det är värt att betänka hur man klär sig när man vill ha en produktiv dag – och i allmänhet för att leva ett liv med mycket viljekraft och energi.

Och angående att gå upp tidigt så finns det ett ordspråk som är mycket, mycket sant: ”Morgonstund har guld i mund”. Testa själv och se. Det är utmärkt tillfälle att kickstarta sin viljekraft, då den tenderar att vara mycket starkare en tidig morgon när man känner att man har en hel dag framför sig än när man sovit till klockan två på eftermiddagen och man tänker att ”hela dagen är redan förstörd ändå”.

5. Skaka om sin världsbild. Vet ej varför detta hjälper, men det gör det. Pusha sig själv. Gör något extremt. Bryt sina invanda mönster. Några dagar i skogen ensam. Börja på en sport man dragit dig för att testa. Testa en hel vecka utan dator och teve. Resa ensam. Gå ut på krogen ensam. Ringa en gammal vän man inte pratat med på länge. Det viktiga är att skaka om sin världsbild lite. Det är lite som att man återföds och får energi till ens liv på nytt. Med jämna mellanrum är det bra att göra något sådant här.

6. Ta pauser. Man kan inte köra på full växel hela livet non-stop, det kommer slita ut en. Jag personligen brukar sticka till en strand eller något annat lugnt ställe och slappa över en helg, med en god bok och god mat - med det enda syftet att bara varva ner och tänka över livet. Efter helgen brukar jag vara grymt motivrerad att fortsätta mina mål och jaga mina drömmar.

Hur ofta man behöver göra detta är högst personligt, men det ska inte bli en ursäkt för att inte ta tag i sitt liv. Senaste sex månaderna har jag tagit två helger totalt, det har varit lagom för mig. Det som kännetecknar att jag behöver ta en paus är att jag börjar ifrågasätta mitt liv, vad jag håller på med och varför. Min regel under pausen är att skippa elektronik som kan vara stressande; främst mobil, dator och internet.

7. ”Don’t look back” som Arnold Schwarzenegger säger. Det är viktigt att inte låta sig förlamas av sitt förflutna. Att lära sig av sina misstag är inte samma sak som att leva i det förflutna. Det som har hänt har hänt och det gäller att tvinga sig själv att bara se framåt och mot vad man strävar efter. Det finns ingenting att vinna på att gråta för redan spilld mjölk. Vi kan alla bara göra det bästa utifrån de förutsättningarna vi fått. Hade man en taskig barndom, en maximal otur med något eller gjort något stort misslyckande så spelar det ingen roll, det enda som existerar är nuet och vi är fria att trycka på ”reset”-knappen när vi vill. När handlingsförlamande tankar från det förflutna kommer upp brukar det räcka med att man inser vad man håller på med för att bryta sig ur det. Att väcka medvetandet om att man grubblar över onödigt strunt är alltså tillräckligt för att man ska kunna ignorera det och vägra låta sig tyngas av det. Jag blir i dagsläget snarare motiverad av att se förgångna misslyckanden, en motivering fylld av en slags ilska att vilja hämnas.

8. Väck ditt medvetande och var uppmärksam på vilka intryck du tar in. Social press utifrån är både farligt och bra. Det farliga är att man kan distraheras och få dåliga influenser – vilket kommer göra en svagare i sinnet. Vi matas dagligen med värderingar, ideologier, feminism, anti-vita-män budskap, du-behöver-inte-förbättra-dig-budskap, du måste ha mycket vänner, du måste ha mycket brudar, alla som är rika är onda, kriminella är smarta och coola, ja det finns det mesta där ute som vill få dig att tappa fokus från din väg och dina mål. Populärkultur, kultur överlag, media, nyhetsförmedlingar, reklam, ens vänner, ens familj, i stort sett överallt matas man in med saker som kan vara förödande för ens liv. Inte minst är Hollywoodfilmer nästan alltid överdrivet romantiserade och feminiserade, samt anti-vita-(framgångsrika)-män och gärna hyllande av kriminella eller personer som i verkligheten hade varit losers.

Musiken är också en väldigt stor källa till förödelse, men också framgång. Texterna till låtarna vi lyssnar på idag är ofta otroligt fulla med konstiga budskap och skapar subkulturer med i min åsikt dåliga värderingar som lathet, drogmissbruk, skit i skolan, festa mycket, bara chilla, gör allt för kärleken, var inte så allvarlig, etc. Så var medveten om vad du lyssnar på.

Populärkultur och reklam/marknadsföring är lätta sätt för företag och politiska ideologier och idéer att få fäste i folks undermedvetna. Och med en mediekår som är överväldigande vänster på en politiska kartan är det naturligtvis också vinklad medierapportering alltför ofta. Så, var medveten och selektiv med vilka vilka budskap du matas med. Det är såklart omöjligt att inte påverkas av samhällets influenser och normer, men man kan stärka sitt medvetande och försöka aktivt styra vad man vill ta in och tro på. Rimligtvis vill man såklart filtrera in sådant som stärker ens självbild, är realistiskt, sådant som skapar en bra och stark verklighetsbild (finns bara subjektiva så det är upp till var och en att välja) och som fyller en med motivation att nå sina mål.

9. Kasta tärning om vad man ska göra. Detta är en mer radikal metod och jag rekommenderar den till den allmänt uttråkade, den som vill spetsa till sin vardag lite eller den som lider så grovt av brist på viljekraft att allt verkar hopplöst. Det hela har sin grund i romanen The Dice Man av Luke Rhineheart samt den teoretiske boken om samma ämne med titeln The book of the die av samma författare. Båda bör läsas om tillfälle ges och man på allvar är intresserad av detta. Det som måste ske är iallafall att man ger tärningen sex olika alternativ för vad man ska göra eller vilket beslut man ska fatta. Ett alternativ för varje utfall på tärningen (1-6). Man måste göra det som tärningen sen befaller en. Direkt när tärningen gett sitt utfall så måste man direkt göra det. Utan att tänka, bara göra det.

Det finns en djupare psykologisk aspekt på detta. Det mest grundläggande är att vi människor är flockdjur och vill ha en auktoritet som säger åt oss vad vi ska göra. Om en auktoritet säger åt oss att vi ska göra något så känner vi att det är lättare att göra det och att vi själv inte har så stort ansvar för konsekvenserna. Utmärkta exempel på detta mänskliga beteende bevisas genom de kända lydnadsexperimenten av Stanley Milgram (http://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment) (ytterst bevisat i nazisternas gasningar av judar – vem bär ansvaret? Soldaterna som gasade lydde ju bara order, eller?). I vårt fall betyder det att vi ser tärningen som en auktoritet och det blir milsvid lättare att göra det som tärningen säger åt oss att göra (även om vi själva givit förslagen). Det finns ett antal regler och lite mer trix att använda för att få bättre resultat med sitt tärningsliv – jag rekommenderar därför verkligen att läsa de två ovannämnda böckerna.

10. Små viljor. Detta är en mycket simpel teknik att använda för specifika tillfällen. Låt oss ta exemplet att man ska fylla i en blankett på internet. Man orkar verkligen inte. Man har skjutit upp det i veckor för det verkar så himla tråkigt. Eller egentligen vet man kanske inte varför man skjutit upp det, man har bara inte gjort det. Då är det dags för små viljor. Du kommer hem från jobbet. Tänker på den där blanketten som måste fyllas i. Någonting i din kropp tar emot och du har en stark impuls att sätta dig framför teven och glömma den där nedrans blanketten. Stopp! Små viljor: börja med att gå till datorn och sätta dig framför den. Okej, gjort, nu sätter du på datorn. Inget mer. Bara sätt på datorn. Okej, du har tryckt på knappen. Nu sitter du där, och det är fullt möjligt att du börjar leka med andra saker på datorn. Men okej, låt oss ta ett litet steg till mot blanketten, sen räcker det. Du öppnar webbläsaren. Okej, Webbläsaren är igång. Vad nu? Okej, knappa bara in webbadressen för blanketten. Okej, nu är det gjort. Och tryck på knappen som kommer föra dig till blanketten. Nu är blanketten uppe på datorn. Okej, fyll i första raden, inte mer. Nu är det gjort, okej, nästa rad. Etc etc. Små viljor. Man bestämmer sig helt enkelt för att ta små steg mot det slutgiltiga målet. Funkar utmärkt om man inte pallar ta sig till gymmet, inte pallar laga mat, inte pallar betala räkningar, just det här när man inte ”pallar”.

11. Att låta sig motiveras. Att motivera sig ofta är mycket hjälpande, speciellt i tunga perioder. Att låta sig inspireras av förebilder, eller att kolla på bilder dit man vill komma, eller bara fantisera sig till dagen då man uppnått sina mål. Vad man inspireras av beror såklart på ens mål och ens personliga smak. Finn vad du motiveras av och utnyttja denna motivationskällan när så behövs. Jag personligen är svag för citat och övriga korta inspirerande fraser. Vilket också får blir avslutningen på denna artikel.

"Winners never quit and quitters never win." Vince Lombardi

Ragnarök
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-23,09:34,
Inlägg: #2
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Riktigt bra text! +reppssssss
2013-07-23,09:36,
Inlägg: #3
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
"You must spread some Reputation around before giving it to Ragnarök again" Sad

Välbehövd post!
Jag brukar säga att jag är den lataste personen jag känner. Dags att sluta säga det och man the fuck up.

Förövrigt fick jag en kul ide man kan göra med tärningen på krogen med vänner för att komma igång och tvingas till att göra grejer.
Tex.

1: K-close:a ditt target inom 5min
2: Byt ett klädes plagg med någon
3: Få någon att visa sina fötter för dig
4-6.
Förloraren får bjuda vinnaren på en ÖL eller något annat straff.
2013-07-23,12:27,
Inlägg: #4
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Mycket grym post!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-23,19:29,
Inlägg: #5
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
bra post, tack
2013-07-24,05:32,
Inlägg: #6
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Blev så taggad när jag läste det här att jag drog iväg till gymmet dirr. Haha. Wink

Riktigt bra och + rep. Lutar åt best of.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-07-24,07:59,
Inlägg: #7
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Yeah, bra skit. Tog mig viljekraft att läsa igenom hela, så den kanske fyllde sitt syfte ;]
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-25,09:00,
Inlägg: #8
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Detta är sanning rakt egenom.
2013-07-25,18:12,
Inlägg: #9
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Glädjer mig att ni gillade den Smile tack
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-27,16:34,
Inlägg: #10
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Btw. Är lite nyfiken på vad för mål du uppfyllt det senaste halvåret, och hur kan en typisk veckokalender se ut för dig?
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-07-27,17:12,
Inlägg: #11
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Riktigt bra skrivet. Börjar direkt med ett; ställer igång klockan och beger mig ut på en löptur. När jag kommer hem blir det att sätta upp ett månadsmål för hur snabb samma runda MINST ska vara =)
2013-07-27,19:52,
Inlägg: #12
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Ja, tycker absolut detta bör bli best of. Verkligen sjukt mycket värde i denna texten alla bör ta till sig som vill göra nåt med sitt liv. Kudos Ragnarök, är riktigt imponerad!
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2013-07-27,20:23,
Inlägg: #13
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
yep röstar också för en best of
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-27,21:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-27,21:20 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #14
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
tack grabbar.


Abbey, Senaste halvåret har varit språkupplärning för mig. Flyttade ju utomlands för nästan exakt 6 månader sen, utan att kunna ett ett smack av språket. De första 6 veckorna hade jag följande dagsmål rätt oavbrutet, desssa baserade på bl a ett månadsmål att göra klart en hel ljudfilskurs på spanska, ett grundläggande vokabulär på ett visst antal ord samt ett mer disträtt mål att omringa mig med spanska så mycket som möjligt. Var rätt handlingsförlamad i min situation och det enda som fanns var egentligen att lära mig spanska så snabbt som möjligt då ingen kunde engelska och jag var helt ensam mer eller mindre. Ett av årsmålen som du kanske förstår är att prata flytande spanska Smile Andra delar av mitt liv fick lida lite ett tag där.

1. 3 st ljudfiler av spanskakurs. (en kurs är en halvtimme)
2. Lära in 5 nya verb i aktuella tempusformer som vi gått igenom på lektionerna (tog 1on1 klasser i spanska fyra timmar om dagen fem dagar i veckan)
3. 5 nya ord på spanska.
4. Ett kapitel i min spanskbok (tog komvuxkurser i spanska på distans samtidigt)
5. 20 min hopprep


Denna veckans planering/målsättning har varit följande, och jag citerar från min kalender/målbok:
1. Läs ut bok.
2. Skriv artikel om 6 månader i Latinamerika
3. Gör lista på alla hotell och hostel i staden.
4. Ansök personligen om jobb på alla hotell och hostel i staden.
5. Organisera upp din mat.
6. Fixa till redan existerande saker på bloggen.

Utifrån ovanståande mål samt en lista på "att göra dagligen"
ser min dagsplanering idag ut så här:
-intervallträning
-kolla på en spansktalande film (att göra dagligen - så inte nedskriven för behövs inte)
-50 sidor i boken.
- Finjustera artikeln (om 6 mån i Latinamerika)
-Se till så att "namn" frågar ägaren av hotellet om jobbet
- kontakta universitetet
-gör en excell för din träning
-köp matlådor och gör en matlista för hela veckan.
-skriv ner maträtterna du lärde dig igår.
-stick till banken.

Tar ca 2 min varje kväll att skriva ner morgondagen och är inte så komplicerat som det kan se ut när jag skriver ner det så här på datorn.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-28,19:22,
Inlägg: #15
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Riktigt bra tips och helt i linje med vad jag själv tycker, finns få egenskaper hos en människa jag finner så attraktiva som att faktiskt ta tag i och göra saker. Ett bra tips för att klara av vardagliga tråkiga saker är att ha en belöning i slutändan, tex om jag ska städa, laddar jag ner en film medans, och kollar på filmen som belöning efter städningen är klar, uppmuntrar sig själv till att agera typ!
2013-08-12,23:49,
Inlägg: #16
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Har tagit mig två veckor innan jag ryckte upp mig och läste igenom texten. Har nu skrivit en fet lista på massor med del mål inom träning, skola, pua osv Smile
2013-12-02,20:44,
Inlägg: #17
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Läser en bok om vilja just nu, tre övningar som kan användas för att bli motiverad att stärka sin viljekraft

" Föreställ dig så livligt du kan alla chanser som du har gått miste om, den skada du har lidit, den smärta som du och andra har fått utstå och som kan inträffa igen till följd av din bristande viljestyrka. Gå igenom dessa tillfällen, ett efter ett och formulera dem klart. Skriv sedan en lista över dem. Låt de känslor som dessa framtidsutsikter väcker inom dig få fritt spelrum. Låt dem sedan mana fram en stark önskan hos dig att förändra situationen"



" Föreställ dig så livligt du kan alla fördelar som en stark vilja kan medföra för dig, all nytta, alla chanser och all tillfredsställelse som du själv och andra får. Gå igenom dem noga, en efter en. Formulera dem klart och skriv ner dem. Låt de känslor som dessa fantasibilder framkallar få fullt genomslag: glädjen över de stora möjligheterna som öppnas för dig, den starka lusten att förverkliga dem, den starka önskan att börja genast"


"Föreställ dig att du äger en stark vilja. Föreställ dig att du går med raska och bestämda steg, och i alla lägen handlar beslutsamt och målinriktad utan att ge upp. Föreställ dig att du motstår alla försök att skrämma dig och locka bort dig från ditt mål. Föreställ dig hur du kommer vara när du har uppnått uppnår inre och yttre behärskning."


Credz till Roberto Assagioli för dessa
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2013-12-29,18:10,
Inlägg: #18
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Riktigt bra text! Tack för att du delade med mig.
2014-01-29,06:43,
Inlägg: #19
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
har börjat löpträning mkt på senare tiden och när kroppen vill ge upp så skriker jag åt mig själv saker som JAG VILL ALDRIG SLUTA SPRINGA! ALDRIG. FAN VAD JAG ÄÄÄÄSLKAR DETTA, GE MIG MER MER MER!!!!! och funkar förvånansvärt bra för viljekraften. Har tidigare bara använt liknande tekniker i huvudet, men att skrika ut det högt ger bättre effekt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-11-30,21:04,
Inlägg: #20
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Jag gör det. Eller tar foton på alla listor så att om en 10 år kan jag kolla vilka mål och hur hårt jag jobbade för målen för tio år sedan. Det blir motiverande.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Flummig tråd om vägar i livet Parafras 13 7,571 2015-06-03,20:24
Senaste inlägg:: Parafras
  tips från en 46årlig bankman Schlinus 4 3,229 2014-11-07,18:33
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Tips om bra inner game material tvbordet 14 8,144 2014-03-01,19:15
Senaste inlägg:: Ballin

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}