LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Flummig tråd om vägar i livet
|
2015-06-02,15:55,
(Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-02,17:05 av {2} Nalirot.)
|
|||
|
|||
RE: Flummig tråd om vägar i livet
Har känt som dig hela livet, alltid vart rätt annorlunda, banbrytande. Stört mig som fan på att gemene svensson är så jävla comfort i alla lägen. Sen avgudar dom folk på facebook som åker och tar plantade bilder i Australien/Asien och avundas dom, istället för att inse att det är bara boka en biljettjävel och åka, simpel as that. Men folk är så SJUKT rädda att bryta sin CZ, bara kolla hur länge folk bor hemma innan o flytta, helt sinnessjukt.
Jag har yoloat lite i livet och skulle säga mig veta en del om skiten då man testat både det ena o det andra. Flyttade som ensam 19årig oskuld till Norge och det var utan tvekan bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. Senare åkte jag one way ticket ensam till Sydney, 2nd best. Sen efter det flyttade jag till en annan stad än den jag kom ifrån och började plugga, väldigt få bekanta sen innan. I tillägg på det så har jag levt lite på fel sidan av lagen kicksökare osm man är, smugglat o sålt droger under samma period, även ett litet eget IT-företag som är helt egenutvecklat. Det jag märkt är att man mår så jävla mycket bättre av att ha ett purpose, en identitet. Det kan vara din business, din träning, ditt jobb, företag etc. Man mår så jävla piss om man bara går runt o rullar tummarna med massa "måsten", gå till skolan, jobbet, bara för att du MÅSTE. Tricket är att lura hjärnan att inse att det är "kul", inte se det som en obligation utan något som du "bara gör". Skillnaden blir att du blir så jävla mycket mer fri i ditt huvud och det påverkar i princip allt du gör i alla andra sammanhang. Dock måste jag tillägga att det finns en FET baksida med det här också, som jag upplevt iaf. Snackas ofta mycket om utanförskap för invandrare osv, men det gäller alla oss andra "priveligerade" folk också. jag har alltid känt mig utanför samhället, är inte alls filmjölksvensson beteendet, levt på fel sida av lagen och vart en rebell genom hela tonåren. Att känna sig utanför/se ner på andra "medelsvenssons"/feminister osv, det är sinnesjukt destruktivt för ditt mående. Att fokusera för hårt på tjejer är inte heller bra, även om det är rätt tänk. Måtta, är bäst. Always. Nog kan du jobba för att bli bättre med tjejer, men som det brukar sägas inom game.. Ha det INTE som din #1 priority! Det blir så jävla fel i huvudet och man märker rätt snart att det är inte så livet "ska" levas, ha det mer som en grej som kommer o går som det blir, då får du mer av den här "I dont give a fuck"-attityden. Vet inte om jag svarade på din frågeställning, men det var lite brief vad jag känt/sett från mina egna erfarenheter av att flumma runt/yoloa lite i livet =) EDIT: Det jag menar på är att man ska inte underskatta ett "vanligt" liv. Det är din inställning till det "vanliga livet" som gör att det blir tråkigt. Fixa inställningen så fixas även ditt välmående i samma veva. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-01,08:59
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Fiskarn - 2015-06-01,10:35
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-01,10:47
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Fiskarn - 2015-06-01,11:12
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Powerwolf - 2015-06-01,12:54
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av fisk - 2015-06-01,12:58
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-01,17:37
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Set Theory - 2015-06-01,18:31
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-02,10:54
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av TonightIsTheNight - 2015-06-02,11:21
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av golvmopp - 2015-06-02,15:02
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Nalirot - 2015-06-02,15:55
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-02,17:15
RE: Flummig tråd om vägar i livet - av Parafras - 2015-06-03,20:24
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet | Ragnarök | 21 | 19,806 |
2015-11-24,23:26 Senaste inlägg:: Ragnarök |
Användare som tittar på tråden: 6 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}