LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
2012-04-06,09:33,
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig.
Känner igen det som fan.

Mkt det här jag fick höra hela uppväxten. Jag var extremt grabbig. Busade, slogs, sportade, tjejtjusare etc. Var alfahannen vart jag än gick och respekterad av alla äldre i plugget osv. Men sen kom omvandligen. Tjat från vuxna och folk runtomkring att man ska vara mer försiktig, känslig, blablabla. So now I'm confused instead. Great work society.

___

Ang det där med tjejgrupper etc så tror jag att det är att tjejer vill vara som killar. Kolla gruppen som skapas i lumpen, alla brödraskap, Grabbgäng som hänger på skolan, centrum etc etc. Killarna är gruppen backar upp varandra oavsett och finns där för varandra på ett sätt som tjejer inte gör (tror jag). Tjejer vill ha ett "systraskap", samma sorts gemenskap som killar har. Därför skapas dessa för att "tjejer vill också ha" för att det är "orättvist". De flesta tjejer jag känner och har sett under min uppväxt hänger 2 och 2. Och inte i flock som killar gör.

Egentligen handlar hela den här genusskiten om systraskapet att visa att tjejer är lika starka och bra som killar. Dom har ett sånt jävla penisavund. Kolla bara när tjejer har klackar: "Nu är jag nästan lika lång som dig Big Grin", "Jag är starkare än dig Big Grin" - detta lekfulla har blivit mer seriöst när feminismen fick fäste och då tjejer ville göra karriär - som killarna. Tävla i sport - som killarna, Ha samma frihet (typ skita i allt, inte bry sig om sitt utseende på samma sätt) - som killarna etcetc.

(Tillägg: Feminism föraktar det kvinnliga eftersom de bejakar det manliga och ser det kvinnliga som svaghet och förtryck. Gör du som kvinna karriär är du en stark kvinna. Vill du vara hemma med barn är du förtryckt och formad av samhället).

___

Manlighet har blivit lite tabu i dagens samhälle. Å visst. Ett 100% manligt samhälle skulle bli ett kallt och rått samhälle. Vi behöver kvinnor. Men på samma sätt skulle ett 100% kvinnligt samhälle ta för mycket hänsyn till alla och vara så försiktiga så samhällsutvecklingen skulle sinkas något enormt.

Det jag personligen har erfarit är att när man uppvisar manliga attribut så tittar folk på en som att man är omogen, barnslig och ett riktigt svin. Att det är "fel". Men idag tkr jag att det har lugnat ned sig.

(OBS. Personliga åsikter).

Meddelanden
Känn dig för guds skull inte manlig! Den moderna mannen är mjuk och mysig. - av Mössan - 2012-04-06,09:33

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 3,102 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 2,155 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 3,795 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 4,265 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,556 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 10,409 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 5,140 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 8,966 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 7,135 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 3,603 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}