LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Jag kan inte sluta tänka
2014-12-09,22:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-09,22:46 av {2} ChuckNorris.)
Inlägg: #1
Jag kan inte sluta tänka
Efter lite tänkande kom jag på att tänka är mitt största problem. Jag tänker hela jävla tiden, ständigt min röst i huvudet där jag debatterar, planerar, analyserar, drömmer etc. Det känns som jag försvinner från verkligheten in i mitt huvud.

Jag vill sluta, det är jobbigt som fan. Känns som man är med huvuddebattör i något TV-program 24/7.

Jag sitter i fikarummet och istället för att lyssna på kollegorna funderar jag på vilka aktier jag ska köpa, på mötena kan jag ibland försvinna helt och skulle någon fråga mig vad senaste PowerPoint-sidan handlade om hade jag inte haft den blekaste aning. Mitt huvud ältar om allt möjligt samtidigt som jag på ett trovärdigt sätt periodiskt sätt skiftar blicken från powerpointen till talaren och tillbaka.

Borde jag sälja bilen? När var det senast jag träffade x? 2011, vad gjorde jag då i livet? y var inte ens född då, fan vad snabbt tiden går. z var fortfarande vid liv, undrar hur xyz skulle sett ut då. Borde jag byta jobb? Ska jag träna idag? Benpass! Har jag kyclingfile hemma?

Och det är ett exempel på när jag funderar på enkla ämnen, blir kaos i mitt huvud när mycket tyngre topics kommer upp och ska "diskuteras" och analyseras.

Jag kan inte sluta tänka. Jag är antingen långt bakåt i tiden eller i framtiden. Märkte det när jag var ute förra veckan och kompisen bara: Var är du?? Min kropp var på dansgolvet, men jag var helt lost i andra tankar.

Har ni några tips? Ibland, men allt mer sällan är jag in the moment. Jag vill kunna stänga av hjärnan.

Typ: Nu ska jag sätta mig och sköta ekonomin i 30 min, och sen ska jag inte tänka på skiten något mer denna vecka. Sätta mig ner och läsa om politik 15 min i veckan, och sen skita i allt totalt. Osv.

Jag är helt ärligt hellre dum än ständigt tänkande...
2014-12-09,23:50,
Inlägg: #2
RE: Jag kan inte sluta tänka
Alltså, personligen slutade jag tänka så mkt när jag började ligga med massa olika brudar lol. Förstår att det knappast är lösningen för alla, eller nödvändigtvis inte för dig.

En klassiker: Har du läst tolle? Srs
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-10,00:04,
Inlägg: #3
RE: Jag kan inte sluta tänka
(2014-12-09,23:50)Evilvalle Skrev: Alltså, personligen slutade jag tänka så mkt när jag började ligga med massa olika brudar lol. Förstår att det knappast är lösningen för alla, eller nödvändigtvis inte för dig.

En klassiker: Har du läst tolle? Srs
För mig var det nästan omvänt. Iof. är jag långt ifrån nivån många här är på, men förut när jag sög totalt var pick-up det jag tänkte på mest.
Var jag ute tänkte jag taktik jag läst mig till osv. vidare. Läs PUA-bok lr tråd här -> prova praktiskt -> sociala spärrar släpper jag har roligt

När jag började dra hem brudar från krogen blev jag nöjd med den delen av mitt liv och huvudet fylldes av andra tankar. Innan trodde jag att jag skulle bli nöjd med livet bara jag fick regelbunden fitta. Å andra sidan runkar jag mycket vilket kanske gör den delen av mitt liv är mindre än vad den borde va?

Håller på och läser Tolle nu, läst två kapitel och det han säger är riktigt intressant, får se om resten av boken kommer behandla problemet mer praktiskt.
2014-12-10,00:17,
Inlägg: #4
RE: Jag kan inte sluta tänka
Meditera 20 min/dag, jag har gjort det i 6+ månader nu och märker stor skillnad. Upplever stor del av vardagen som att jag "bara är".
2014-12-10,00:18,
Inlägg: #5
RE: Jag kan inte sluta tänka
(2014-12-10,00:17)fisk Skrev: Meditera 20 min/dag, jag har gjort det i 6+ månader nu och märker stor skillnad. Upplever stor del av vardagen som att jag "bara är".

True shit

[Image: Dolph-Lundgren-Quotes-2.jpg]
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-12-10,00:19,
Inlägg: #6
RE: Jag kan inte sluta tänka
Någon posta https://www.youtube.com/watch?v=FAcTIrA2Qhk i en annan tråd idag, sevärd och bara 3 min lång.
2014-12-12,00:42,
Inlägg: #7
RE: Jag kan inte sluta tänka
Jag är lite likadan och det som funkar för mig är bland annat nofap och tung träning (styrka och kondition), blir mkt mer harmonisk och obrydd om livet efter ett tag med det. Märker skillnad direkt jag slutar. Tänker mkt mer då och speciellt negativa och mer aggressiva tankar dyker upp osv. Sen tror jag det är viktigt att hitta nägon form av meditation, men absolut inget måste att sitta med benen i kors på en kudde och försöka att tänka på ingenting. Tror det gäller att hitta nåt man blir uppslukad av en stund (en stund per dag), nån hobby/aktivitet du älskar som gör att du verkligen fastnar i din egen värld, helt bortkopplad från verkligheten. Jag blir så ofta när jag spelar roliga datorspel tex. Kan vara en sport ocksä eller vad som.
2014-12-12,05:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,05:06 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: Jag kan inte sluta tänka
Är inne på Cogos tänk med. Alltså sporter osv är perfekt för att komma in i nuet. Gym kan funka men inte för alla.

Pressa dig ut från huvudet och försök rewirea dina hjärna, det kommer ta tid och disciplin men är värt det.

När du märker att du börjar bli helt inne i huvudet så om du kan gör något med din kropp som kräver fokus.

Meditation hjälper med, tycker jag kör bättre löpträning med meditation för när min kropp börjar ta emot så kan jag "stänga av" de negativa tankarna.

När jag var yngre så kunde jag inte sova för alla tankar bara snurrade. Läsningen där är att ta djupa andetag o slappna av/meditera lite.

Nu har du två verktyg du kan använda för att förändra din hjärna.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-14,19:25,
Inlägg: #9
RE: Jag kan inte sluta tänka
Hittade en till bra video om meditation:



Riktigt bra.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-12-14,20:05,
Inlägg: #10
RE: Jag kan inte sluta tänka
Meditation
Träning
Press
Kul
Smärta
Droger
Mat

Är några av sakerna som har gjort att jag tänker mindre. Meditation och hård intervallträning är de två effektivaste för mig
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-12-14,20:58,
Inlägg: #11
RE: Jag kan inte sluta tänka
Schlinus. Kan nog backas upp med vetenskap att intervallträning är det bästa för ändamålet då det utsöndrar mest hormoner av typ all träning.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-14,21:30,
Inlägg: #12
RE: Jag kan inte sluta tänka
Mms borde göra det haha. Är mycket lättare att bara lyfta.... jävla blockader man har egentligen.... tror att typ 95 % av alla som läst lite pickup teori vet hur man skall göra för att bli grym med tjejer. Sen är set typ 0.1% som blir det. Varför jag inte skrev i din tråd om vad jag vill med pickuppen, är för att jag är rädd för att erkänna att jag inte har lyckats med det särskilt bra. ... Fast jag vet PRECIS vad jag borde göra

Fuck asså jag har varit så jävla klartänkt hela dagens helt jävla sjukt.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-12-15,01:51,
Inlägg: #13
RE: Jag kan inte sluta tänka
Jag är exakt som dig med det du beskriver, hade kunnat vara jag som skrev varje ord.

Jag är också ständigt långt bak i mitt förflutna och försöker analysera fram vf och hur jag mådde då och vf man gjorde saker då och ångrar att jag inte gjorde x för då hade jag haft y nu och allt hade varit grymt. Sen samtidigt kan jag hamna 10-30 år framåt där jag planerar mitt liv hela tiden.

Kommit på detta mer och mer och det jag inser är att jag var passiv och analyserande som 15-åring och allt jag önskar jag gjorde då gled mig ur händerna och jag känner att många år är förlorade, nu har jag dock insett att jag är för helvete bara 20 år gammal och om jag inte kommer ur det mönstret kommer jag sitta kvar här på forumet om 5 år och gnälla om allt jag inte gjorde som 20-åring..

Meditation är nog the way to go och jag är skyldig mig själv att bara göra det nu, på allvar. Tror även det är något för dig.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 1,979 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,554 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,682 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,040 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,062 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,703 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Hur börja tänka mer positivt on kvinnor? Simme121 14 7,830 2015-09-13,22:00
Senaste inlägg:: Schlinus
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,678 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,209 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,831 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}