LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
|
2012-04-06,13:53,
|
|||
|
|||
Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =)
Yo guys
först av allt ska jag säga att jag aldrig några utstuderade rutiner mer än testat nån lite gamebit här o där så jag har inget vidare koll på resultaten och hur det påverkar mindsets osv rent omedvetet. Men jag har några teorier om detta i want to run by you....here goes: 1. Att använda en rutin gör dig mer investerad än om du hade bara kört på "som vanligt" Why? Well, du använder något du har i huvudet redan, som inte är du i detta ögonblick nödvändigtvis, så du vräker ur dig något som ska ge en specifik reaktiv etc och det gör dig mer investerard i henne eftersom du har använt något som "ska funka" 2. Att använda en rutin tvingar dig inte att utvecklas lika mycket som det hade att "bara vara" Why? Att bara vara kan ge sämre resultat, reaktionsmässigt, men det stärker dig och din hjärna blir tvingad att lära sig nya tankebanor. Rutinerna i sig kan skapa detta också, du lär dig vilka typer av mönster som skapar positiva reaktioner och inte osv. Men enda gången din hjräna faktiskt skapar nya stigar är när det går snett. Rent vetnekspaligt alltså, därför tror jag att det är bättre att brun the set to the ground, routine less, än att få halvdana/bra/whatever resultat MED rutiner. Vad tycker ni? Lite dåligt förklarat kanske, be mig förtydliga gärna om det behövs. Pizzle! |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}