LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Kvalificering - lite edition.
|
2012-04-06,16:59,
|
|||
|
|||
Kvalificering - lite edition.
Toledo Skrev:Lite tips på kvalificerings frågor. Var några som undrade varför jag inte tyckte att frågorna ovan var bra exempel på kvalificering. Mitt svar är att kvalificering för mig är att man: 1. lyfter fram någon/några av ens standards; 2. ger tjejen möjlighet att visa att hon uppfyller standarden/standarderna. Eller som Silentshot uttrycker det i trådstarten: Silentshot Skrev:Personen som får frågorna kvalificerar sig och måste "bevisa" sig själv värdiga till varför de ska få hänga med dig! Frågorna ovan (förutom tvåan) är enligt mig alldeles för generiska för att fylla ett sådant syfte. Vet att vissa PUA-människor ser det som att all form av aktivt deltagande från tjejens sida är ett sätt för henne att kvalificera sig, men så ser inte jag det. Jag tycker snarare det är compliance än qualification. Vissa verkar också se det som att komplimanger till tjejen kan vara en form av kvalificering, men det tycker jag är att krångla till begreppet allt för mycket. Ser helt enkelt inte poängen med det perspektivet. Ett exempel på vad jag tycker är kvalificering: Han: Jag hatar vaniljsex. (Visar standards.) Hon: Jag också. (Visar att hon uppfyller standarden.) |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Möjligen relaterade ämnen... | |||||
Tråd: | Skapare | Svar: | Visningar: | Senaste inlägg: | |
Dansgolv med lite folk och man är själv? | Spade | 4 | 2,789 |
2012-07-21,19:22 Senaste inlägg:: Spade |
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}