LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Använda nofap-"powers" till annat?
2016-01-16,13:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-16,13:41 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: Använda nofap-"powers" till annat?
Optimering för vad?

Vetenskapligt ska tydligen fysisk träning hjälpa att skapa nya nervbanor. SÅ det är antagligen positivt. Personligen, däremot, blir jag riktigt kåt efter träningspass så på kort sikt kan det rent av krävas mer energi att hålla kåtheten i schack. Svårt att veta den upplevda hjälpen eller skillnaden då jag tränat regelbundet i princip hela livet.

En viktig grej som jag tycker allt för få människor ägnar sig åt är att TESTA SJÄLVA olika hjälpmedel och tekniker. Vår vetskap om världen är fortfarande otroligt inskränkt och liten. Man behöver inte få vetenskapliga rapporter, undersökningar, konfirmation från 100 andra människor innan man själv testar något. Allt sådant tenderar att skapa för mycket rationaliseringar och mental masturberi snarare än handling. (Som den gången jag skulle transportera en säng ut från en lägenhet med några civilingenjörer och övriga studenter - beräkningar, mätningar och teoritiserande istället för att bara TESTA de olika vinklarna och utgångarna).

Tänka lite, HANDLING, funkar det inte - tänk lite till.
Extreme Living
Never complain - never explain


Meddelanden
RE: Använda nofap-"powers" till annat? - av Ragnarök - 2016-01-16,13:40

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Till alla som identifierar sig som smarta Ragnarök 54 32,561 2015-02-14,09:22
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Använda sig av mentorer tvbordet 5 2,602 2013-12-31,02:04
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}