LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Använda nofap-"powers" till annat?
2016-01-17,03:59,
Inlägg: #10
RE: Använda nofap-"powers" till annat?
(2016-01-15,23:26)Ragnarök Skrev: Din hjärna (och vår andras i de flesta fallen) är programmerade att koppla kåtheten till utlopp genom sex/runka, tänka på brudar, facebooka,, kolla porr, fantisera, fokusera på kuken etc. Du måste skapa nya nervbanor/eliminera de gamla. Detta gör det hela till en tidsfråga. Och i början kommer det vara jobbigt då ens hjärna ju vill leda den sexuella energin till det du innan använt den till (tänka på tjejer, runka, kolla på porr, ragga whatever). Att bryta ett beteendemönster (vilket som helst) är av denna anledningen väldigt energikrävande mentalt. Det är jobbigt, och hjärnan kommer göra mycket för att få dig tillbaka till gamla nervbanor.


Läsa, meditation, mindfullness, journalskrivning, tycker jag hälper som terapi när det är extra tungt (mot brytandet av vilka vanor som helst som man försöker avlägsna). Koncentration/meditation över kraften, precis som Godsgift förklarade, är nog det viktigaste. Att verkligen känna trycket och försöka "förstå sig på" den. Distansiera sig från känslan att vilja få utlopp av energin genom sexuell akt, och istället känna energin genomsyra kroppen. Jag föreställer mig, eller snarare känner, hur sexuella energin går upp i huvudet på mig och fokuserar min inre samt yttre blick.

Nu är jag inte lika hardcore som Godsgift, även om jag typ nyligen kom upp i lite mindre än tre månader el nåt no ejaculation. Nu kommer jag 4 gånger i månaden kanske. Kommer nog köra en total no ejaculation snart igen, måste bara förklara för bruden för hon vill verkligen inte fatta att jag vill dra ner på orgasmerna.

I övrigt kan man ju med fördel kombinera att försöka få utlopp för energin till annat genom övriga prestationshöjande aktiviteter.

Morgonstund har guld i mund.
Grym post. Gillar delarna om nervbanorna. +rep


Meddelanden
RE: Använda nofap-"powers" till annat? - av godsgift - 2016-01-17,03:59

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Till alla som identifierar sig som smarta Ragnarök 54 32,519 2015-02-14,09:22
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Använda sig av mentorer tvbordet 5 2,602 2013-12-31,02:04
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}