LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
2013-04-07,01:45,
Inlägg: #921
Symptom utav att sluta runka!
Wcanka Skrev:[Image: tumblr_lu250v1JJK1qirk80o1_400.jpg]


Haft några tillfällen denna vecka då man vart säker på att man kommer faila. men ej gjort.
Man vill dra en jävla runk, men ändå nån spärr som sätter emot.

hahaa jevla epic bild! hahaha, söndagar är farligast, speciellt om man kommit hem utan napp som jag gjort nu, men jag åt lite kvarg så nu e jag mer peppad att lyssna på en skeptic podcast, se lite siglemic sm64 stream å sen sova! ^^, söndag e farligaste dagen, det e då ni leker med eld, passa er!Wink
2013-04-07,16:33,
Inlägg: #922
Symptom utav att sluta runka!
Well, failade på dag 40 sen på dag 4 igen. Fittliv
2013-04-07,16:37,
Inlägg: #923
Symptom utav att sluta runka!
Schlinus Skrev:Well, failade på dag 40 sen på dag 4 igen. Fittliv

hahaha på't igen ba
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-04-07,16:55,
Inlägg: #924
Symptom utav att sluta runka!
russel Skrev:hahaha på't igen ba

håller med. jag toppa 21 dagar, nu e jag på dag12 igen, men nu har jag sjukt bättre förutsättningar; endast bärbar dator, gymmar varje dag nästan, sover bra, äter bra, skiter i omedelbara tillfredställelse föda som godis å skit. dessutom så UNDVIKER jag att klicka på torrentsidor som visar upp porrtorents med olika namn eftersom vissa namn kan trigga igång lusten igen för man har så många associationer till det.

asså det e inte långt ifrån lite beroendegrej; när du slutar knarka så måste du undvika saker som påminner dig om drogerna och hur de fick dig att känna eftersom då kan du få suget igen å falla tillbaka igen. de positiva effekterna hittils av no-fap för mig är:

* Starkare självkontroll (kan undvika godis, porr, kortsiktiga stimulusskit)
* Mer långsiktiga investeringar (gymmar, bloggar, arbetar på nätet, umgås med fmailj å vänner mer)
* Lite bättre röst
* Mer kåthet som ändå driver mig framåt å får mig att njuta av att se riktiga kvinnor irl
* Piggare på mornarna
* Sover bättre och vaknar aldrig numera mitt i natten av någon dålig anledning

Kombinera no-fap med dagligt gym å du mår fucking awesome! ^^,
2013-04-07,16:56,
Inlägg: #925
Symptom utav att sluta runka!
Schlinus Skrev:Well, failade på dag 40 sen på dag 4 igen. Fittliv

Se detta positiva i det: nu har du fått uppleva skillnaderna att fappa och inte fappa och nu kan du utvärdera vad du mådde bäst av i längden och låta dem livserfarenheterna få driva dig framåt! Wink FUCK ONANI, FUCK FAP, FUCK GOD, FUCK HELL, FUCK CHIX! ^^,
2013-04-07,18:00,
Inlägg: #926
Symptom utav att sluta runka!
AplAy Skrev:Se detta positiva i det: nu har du fått uppleva skillnaderna att fappa och inte fappa och nu kan du utvärdera vad du mådde bäst av i längden och låta dem livserfarenheterna få driva dig framåt! Wink FUCK ONANI, FUCK FAP, FUCK GOD, FUCK HELL, FUCK CHIX! ^^,

Mhm, vetefan om det var slumpen eller att jag runkade två gånger som resulterade i 4 dagar utan träning, detta händer aldrig annars
Kände som jag hade bättre struktur på mina tankar när jag inte runkade, bättre fokusering av energin jag hade.

Är på femte dagen nu så vafan
2013-04-07,18:19,
Inlägg: #927
Symptom utav att sluta runka!
Schlinus Skrev:Mhm, vetefan om det var slumpen eller att jag runkade två gånger som resulterade i 4 dagar utan träning, detta händer aldrig annars
Kände som jag hade bättre struktur på mina tankar när jag inte runkade, bättre fokusering av energin jag hade.

Är på femte dagen nu så vafan

Haha håller helt med Big Grin asså det e sjukt. när man onanerar så verkar man inte palla göra nått investerande som träning, arbete osv. man vill bara äta skitmat, godis, runka mer, å äckla sig. men nu när du är på dag5 igen så kmr ditt fokus, självkontroll å investeringsdriv komma tillbaka, å då ska du ta vara på den som om det vore ett känsligt ägg! =)

asså jag råka tanka hem lite porr för några dagar sen å då sa jag till mig sj, "kom ihåg att du leker med ELDEN nu!" å så skumma jag igenom två klipp å sen radera allt på en gång, å kände "puh! jag brände mig inte!" så porr e farligt haha, runka e farligt, å det e ju det med tanke på vad som verka hända efteråt än om man undviker allt ist! Wink
2013-04-08,05:33,
Inlägg: #928
Symptom utav att sluta runka!
Min röst har blivit ljusare, fick jag sagt till mig idag. The fuck??? har alltid haft hyfsat mörk röst, så vafan e problemet, siktade på att bli nya barry white när jag slutade runka.

O runken e nära nu, är löjligt kåt, hade min kk över och efter 5 mins pustande i sängkammaren börjar hennes pojkvän ringa non stop och hon blir tvungen att dra. Ringer en annan som jag har har på g men men inte haft sex med ännu men nej hon kan inte komma över.... Fan gör jag om inte runkar? kuken kommer explodera.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-04-08,09:53,
Inlägg: #929
Symptom utav att sluta runka!
Ähh vilka veklingar ni är! Dag 138 idag och inte har jag haft sex heller för den delen på ännu längre tid.

Den som har en stark vilja och är envis med att sträva efter sina mål ger sig inte så lätt för enkla frestelser! =) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Visst fan känner jag mig sugen på en handtralla ibland. Men just nu drivs jag av ett higher long-term purpose så jag glömmer rätt fort. Det går betydligt lättare nu också än de första veckorna. Då var jag nästan desperat, nu är jag mera lugn och van med det tillfälliga munklivet.

Har under den här perioden stärkt mitt självförtroende väldigt mycket. Har förvisso också att göra med att jag gymmat och tränat och ätit nyttigt. Men jag känner hur jag utstrålar mer självsäkerhet och drar åt mig mera kvinnliga blickar än förut, och vågar ta emot dem och ge ett leende tillbaka istället för att bli blyg.

Kämpa på, föreställ er den person ni vill bli och sträva sedan varje dag efter att bli den personen. Om man tror på sig själv och att man kan klara det och har en stark vilja är allt möjligt. Allt handlar om motivation. Uppenbarligen är ni inte tillräckligt motiverade när ni failar.
2013-04-08,11:25,
Inlägg: #930
Symptom utav att sluta runka!
Dirty-Dog Skrev:Ähh vilka veklingar ni är! Dag 138 idag och inte har jag haft sex heller för den delen på ännu längre tid.

Den som har en stark vilja och är envis med att sträva efter sina mål ger sig inte så lätt för enkla frestelser! =) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Visst fan känner jag mig sugen på en handtralla ibland. Men just nu drivs jag av ett higher long-term purpose så jag glömmer rätt fort. Det går betydligt lättare nu också än de första veckorna. Då var jag nästan desperat, nu är jag mera lugn och van med det tillfälliga munklivet.

Har under den här perioden stärkt mitt självförtroende väldigt mycket. Har förvisso också att göra med att jag gymmat och tränat och ätit nyttigt. Men jag känner hur jag utstrålar mer självsäkerhet och drar åt mig mera kvinnliga blickar än förut, och vågar ta emot dem och ge ett leende tillbaka istället för att bli blyg.

Kämpa på, föreställ er den person ni vill bli och sträva sedan varje dag efter att bli den personen. Om man tror på sig själv och att man kan klara det och har en stark vilja är allt möjligt. Allt handlar om motivation. Uppenbarligen är ni inte tillräckligt motiverade när ni failar.

Sant. Föreställa sig varje dag är grymt bra för att hålla fokuset på rätt håll. Dessutom är det också bra att göra av sig med saker och ting som kan trigga igång en att vilja dra på tuppen; speldator, stor skärm, kolla på instagrambilder av tjejer, osv. Bättre att se the real deal utomhus och njuta av det ist! ^^,
2013-04-08,11:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-08,11:35 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #931
Symptom utav att sluta runka!
Dirty-Dog brings the truth. Tvivlar starkt på att alla kan sluta fappa dock (vissa är sämre på att skjuta upp belöningar, mer impulsiva pga diverse anlag), men många gör dåliga ursäkter bara.

En nedtrappning till en gång per vecka (utan porr) kan absolut vara en bra metod för att sen kunna sluta helt när kropp och psyke vant sig lite mer med 1 gång / v istället för frenetiskt handtrallande till porr 3 gånger per dag (eller hur ofta man nu gjorde det innan).
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-08,13:19,
Inlägg: #932
Symptom utav att sluta runka!
Ragnarök Skrev:Min röst har blivit ljusare, fick jag sagt till mig idag. The fuck??? har alltid haft hyfsat mörk röst, så vafan e problemet, siktade på att bli nya barry white när jag slutade runka.

O runken e nära nu, är löjligt kåt, hade min kk över och efter 5 mins pustande i sängkammaren börjar hennes pojkvän ringa non stop och hon blir tvungen att dra. Ringer en annan som jag har har på g men men inte haft sex med ännu men nej hon kan inte komma över.... Fan gör jag om inte runkar? kuken kommer explodera.
Usch, låter inte alls kul. Explosionen som byggs upp i bollarna om man haft sex men inte får komma... iiiinte kul.
2013-04-08,13:56,
Inlägg: #933
Symptom utav att sluta runka!
Dirty-Dog Skrev:Ähh vilka veklingar ni är! Dag 138 idag och inte har jag haft sex heller för den delen på ännu längre tid.

Den som har en stark vilja och är envis med att sträva efter sina mål ger sig inte så lätt för enkla frestelser! =) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Visst fan känner jag mig sugen på en handtralla ibland. Men just nu drivs jag av ett higher long-term purpose så jag glömmer rätt fort. Det går betydligt lättare nu också än de första veckorna. Då var jag nästan desperat, nu är jag mera lugn och van med det tillfälliga munklivet.

Har under den här perioden stärkt mitt självförtroende väldigt mycket. Har förvisso också att göra med att jag gymmat och tränat och ätit nyttigt. Men jag känner hur jag utstrålar mer självsäkerhet och drar åt mig mera kvinnliga blickar än förut, och vågar ta emot dem och ge ett leende tillbaka istället för att bli blyg.

Kämpa på, föreställ er den person ni vill bli och sträva sedan varje dag efter att bli den personen. Om man tror på sig själv och att man kan klara det och har en stark vilja är allt möjligt. Allt handlar om motivation. Uppenbarligen är ni inte tillräckligt motiverade när ni failar.

+100!! Grymt inspirerande inlägg. Seriöst, du borde dra till Tibet och bli nästa master-Budda i nåt jävla tempel. Big Grin

Aldrig har en diskussion om runkning varit så djup.
2013-04-08,16:03,
Inlägg: #934
Symptom utav att sluta runka!
Viljekraften tycks öka av meditation, så meditera reguljärt parallellt med att sluta fappa så blir det lättare att undvika fapping Smile.

Citat:"Practicing mindfulness meditation for a few minutes each day can actually boost willpower by building up gray matter in areas of the brain that regulate emotions and govern decision making. "Paying attention to what's happening in the moment, what's going on in your body, your mind, and all around you, can make it easier to tune in to choices you make several hundred times a day when it comes to eating," says health psychologist Kelly McGonigal, who teaches a class on the science of willpower at Stanford University."

http://www.psychologytoday.com/blog/the-...-willpower

Citat:[...] Moreover, brief mindfulness training significantly improved visuo-spatial processing, working memory, and executive functioning. Our findings suggest that 4days of meditation training can enhance the ability to sustain attention; benefits that have previously been reported with long-term meditators.

Notera "sustain attention" - därmed inte faller in lika lätt för reaktiva impulser som att vilja fappa. Enbart meditationsträning under några dagar kan förbättra det, men givetivs är det bra att upprätthålla en långsiktig vana.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20363650
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-08,18:58,
Inlägg: #935
Symptom utav att sluta runka!
Donjohan Skrev:+100!! Grymt inspirerande inlägg. Seriöst, du borde dra till Tibet och bli nästa master-Budda i nåt jävla tempel. Big Grin

Aldrig har en diskussion om runkning varit så djup.

Haha tack, men nej tack! Jag drivs av andra mål! Ska se till att klara av skolan bara 75hp kvar nu! Sen ska jag se till att få jobbet jag vill ha och därmed uppfylla mitt true purpose. Då kommer alla kjoltyg smälta inför denna självsäkra karl... Men före det händer blir det utbytesstudier i höst!

Det är inte så att jag inte jagar just nu, det gör jag mellan varven. Men kanske inte lika aktivt som när jag började no-fappa. Då var jag ett vilddjur som försökte ragga som fan. Nu har jag blivit lugnare i mig själv och drivs som sagt av andra mål. På detta vis kommer jag vara så mycket bättre förberedd när det kommer in en intressant kvinna i mitt liv. Jag har då ett grymt liv och är självsäker och det är större chans att kvinnan i fråga blir intresserad av mig. Det kanske inte gör att jag får ligga som tuppen i hönsburen kortsiktigt. Men på lång sikt kommer min livsstil förhoppningsvis attrahera de mer stabila och värdiga honorna till mitt liv.

Haha fyfan vad mycket bullshit som kommer ut ur mina små tangenttryckningar nu. Men konsensus är väl att, för fan, det finns mer i livet än kvinndjur och runkande, och det kommer ni inse om ni orkar hålla ut ett tag i ert no-runkande och om ni har ett tydligt mål med vad ni vill göra av ert liv. Detta lugn kommer honorna högst antagligen kunna lukta sig till, de känner om ni är kåta och desperata och inte har något liv. Det håller inte i längden.

För inspiration rekommenderar jag att ni läser Napoleon Hills Think and Grow Rich. Har inte själv hunnit läsa igenom hela den boken. Visst det är mycket bullshit också som inte är applicerbart på dagens värld måhända. Men det finns en del fundamentala grejer om vilja och tron på sig själv som alla bör ta till sig för att lyckas bli den man de vill bli.
2013-04-08,20:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-08,20:27 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #936
Symptom utav att sluta runka!
Dirty-Dog Skrev:Haha tack, men nej tack! Jag drivs av andra mål! Ska se till att klara av skolan bara 75hp kvar nu! Sen ska jag se till att få jobbet jag vill ha och därmed uppfylla mitt true purpose. Då kommer alla kjoltyg smälta inför denna självsäkra karl... Men före det händer blir det utbytesstudier i höst!

Det är inte så att jag inte jagar just nu, det gör jag mellan varven. Men kanske inte lika aktivt som när jag började no-fappa. Då var jag ett vilddjur som försökte ragga som fan. Nu har jag blivit lugnare i mig själv och drivs som sagt av andra mål. På detta vis kommer jag vara så mycket bättre förberedd när det kommer in en intressant kvinna i mitt liv. Jag har då ett grymt liv och är självsäker och det är större chans att kvinnan i fråga blir intresserad av mig. Det kanske inte gör att jag får ligga som tuppen i hönsburen kortsiktigt. Men på lång sikt kommer min livsstil förhoppningsvis attrahera de mer stabila och värdiga honorna till mitt liv.

Haha fyfan vad mycket bullshit som kommer ut ur mina små tangenttryckningar nu. Men konsensus är väl att, för fan, det finns mer i livet än kvinndjur och runkande, och det kommer ni inse om ni orkar hålla ut ett tag i ert no-runkande och om ni har ett tydligt mål med vad ni vill göra av ert liv. Detta lugn kommer honorna högst antagligen kunna lukta sig till, de känner om ni är kåta och desperata och inte har något liv. Det håller inte i längden.

För inspiration rekommenderar jag att ni läser Napoleon Hills Think and Grow Rich. Har inte själv hunnit läsa igenom hela den boken. Visst det är mycket bullshit också som inte är applicerbart på dagens värld måhända. Men det finns en del fundamentala grejer om vilja och tron på sig själv som alla bör ta till sig för att lyckas bli den man de vill bli.

Tack för att du delar med dig mannen! Jag är på samma spår som du (sj e jag dock bara på dag13, but i am on my way!!). Jag är mer taggad å driven att göra andra saker nu än att bara ragga honor (även om jag fortfarande är rädd/nervös för dem å det komiska är att jag är rädd att dem ska se att jag e rädd el nervös, måst ta itu med den skitbeliefen).

Jag har idag beställt 3 kg proteinpulver då det börjar ta slut, jag gymmar nu dagligen då jag inte har nångon superdator att vakna upp till som jag kan gibba bort mitt liv vilket många av mina "vänner" gör just nu som inte kontaktat mig sen jag blev bannad från mumble haha.

Jag har beställt en ny keyboard då jag förut spelade det men det blev gammalt å slitet, så nu ska jag hoppa på en av mina andra passioner: tv-spelsmusik på keyboard (ye i dont care, i luv it and i know it). Jag jobbar oxå lite på nätet med diverse saker å arbetar på att få igång nått stort.

Think and Grow Rich är sinnessjukt bra bok för jag har gått igenom en kurs jag gärne skulle vilja dela med här för det har öppnat upp min skalle mer än någonsin näré gäller "inner game", "success" å "livet" generellt. Den heter "Mind Control" av Eben Pagan (aka David DeAngelo, detta är hans pen name inom dejtingbranschen, han är ursprungligen internet marketer å jobbade före som real state agent).

Det han säger om Think and Grow Rich är att när man sätter alla principer av think and grow rich i praktiken, sätter ihop alla komponenter å bygger ett "system" via delarna från boken så får man en så kallad "emergent" (något som träder fram ur systemet som INTE kan träda fram annars via bara en del från systemet) där success blir en biprodukt.

Och det viktigaste i "systemet" (vilket jag börjat applicerat å det funkar sjukt bra) är vad han kallar för "intial conditions", dvs vad har du för input i början (vaknar du upp till en speldator? till porr som startsida? till snabbföda i frysen? till inget gymkort? till ingen aktivitet att göra el passion att jaga?) då detta kmr påverka hur du lever din dag, dina vanor osv. (jag brukade vakna upp till en speldator, porrtorrents, överviktiga vänner som inte ens pallar ta en promenad när det är soligt, osv).

Nu vaknar jag INTE upp till dessa "vänner", nu vaknar jag upp till en bärbar dator som knappt pallar LoL (som jag nu komiskt nog nu inte hinner el ens pallar spela så ofta), jag vaknar upp till ett gymårskort vilket peppar mig att dra dit då jag har turen att bara bo ca 500-1000m ifrån. Jag vaknar upp till ägg, kyckling, fullkornspasta, fullkornsmackor, lättsmör, grönsaker å annat för at äta å snart är min mikrovågsugn oxå såld så jag INTE kan värma snabbmat (har dock ej ätit det).

Jag har oxå gjort det så nu att på helger lämnar jag mit bankkort hemma så jag kan OMÖJLIGT köpa nån öl, köpa nån snabbmat el åka taxi utan jag får så lov att gå hem, cykla hem el låta mitt kommande ragg få betala resan. alla dessa är "initial conditions" å "conditions" generellt som stödjer mig att leva hälsosamt å samtidigt undvika från att leva ohälsosamt. Jag förstår att detr kan låta crazy å som om "jag saknar självkontroll", men varför gå omkring med en pizza framför ansiktet på sig om man kan göra så att man aldrig kmr åt onlinepizza.se osv? ;-)

Tack för att du delar med! ^^,
2013-04-09,20:49,
Inlägg: #937
Symptom utav att sluta runka!
Zupp guys.. Inne på dag 8 nu och jag känner hur jag börjar bli lite galen.. Innan idag gick jag in på Youjizz utan att kunna kontrollera det, mina fingrar bara smacka in bokstäverna och tryckte enter.

Jag lyckades fokusera min blick i adressfältet så jag skrev snabbt in youtube istället, fick aldrig en glimt av innehållet på sidan så skadan undveks väl.

Ska köra på i minst 100 dagar, för att sedan tömma en gång i veckan genom fantasi endast.

Aplay; Har du inget arbete eller studier om dagarna? Du verkar ha mycket fritid?
2013-04-09,21:04,
Inlägg: #938
Symptom utav att sluta runka!
Kasi Skrev:Zupp guys.. Inne på dag 8 nu och jag känner hur jag börjar bli lite galen.. Innan idag gick jag in på Youjizz utan att kunna kontrollera det, mina fingrar bara smacka in bokstäverna och tryckte enter.

Jag lyckades fokusera min blick i adressfältet så jag skrev snabbt in youtube istället, fick aldrig en glimt av innehållet på sidan så skadan undveks väl.

Ska köra på i minst 100 dagar, för att sedan tömma en gång i veckan genom fantasi endast.

Aplay; Har du inget arbete eller studier om dagarna? Du verkar ha mycket fritid?

Haha, jag jobbar mkt på nätet med diverse grejer (går ej att leva på ännu, men det tar sig iaf) + att jag går på soss å jag hoppas på soss denna sommar så jag slipper sommarjobba då jag e en lat å usel sommarjobbare som e elaka mot kunder i telefon osv Tongue dessutom vill jag bara träna, festa lite å träffa chix denna sommar, hatar fanimig att jobba på sommarn, känns så jevla fel! xD
2013-04-09,21:07,
Inlägg: #939
Symptom utav att sluta runka!
AplAy Skrev:hatar fanimig att jobba på sommarn, känns så jevla fel! xD

Amen.. Har aldrig haft ett somamrjobb själv, trots att detta blir det sista sommarlovet. ;-(
2013-04-09,23:11,
Inlägg: #940
Symptom utav att sluta runka!
AplAy: Funderat på att starta en blogg och skriva allt sånt där istället Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Symptom av att duscha kallt Entreprenören 35 27,428 2015-06-21,21:56
Senaste inlägg:: Rednales

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 124 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}