LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
2012-09-08,01:37,
Inlägg: #1
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Tja!

Blev för ett år sedan dumpad och kände att en förändring behövdes. Har senaste året läst på lite om diverse teorier, snackat med en hel del tjejer och även haft viss framgång, men inte i närheten av den jag vill ha. Nånting saknas.... Känns som jag alltid snubblar vid mållinjen. En polare tipsade om den här sidan, hoppas det finns någon som kan hjälpa Big Grin

Behöver bara några råd kring följande:

1; Hur man dissar på ett snyggt sätt. Oftast blir dissarna lite väl hårda och i början så dissade jag till höger och vänster. Problemet sen blev ju: varför fortsätter killen som rådissade mig att prata med mig? Ska man köra på push-pull, dvs ge bekräftelse och sen dra ifrån den hela tiden? Vad funkar bäst för er? Vissa verkar ju ha övergett hela iden med att vara "taskig", men jag personligen gillar att retas med glimten i ögat, så det funkar ju på den nivån.

2: hur reagera om en tjej börjar snacka om andra killar hon träffar/har träffat? Köra nåt småkaxigt och visa intresse som typ "härligt! Då har du nån att mysa med när inte du och jag har vilt sex " eller vara mer dissig och säga "Tur att nån gillar dig iaf..." Ignorera helt?
Blir alltid helt ställd när sånt kommer upp och jag känner att det inte är värd att slösa nån mer tid. Snackar lite med en tjej som visar stort intresse, men som dejtar nån snubbe sen tidigare. Att höra henne säga "Nu är jag påväg dit!" ena sekunden för att nästa prata om hur trång hon är fuckar lite med min skalle tyvärr och man tappar fokus.

Läste nånstans att man ska trycka ner dåligt beteende och uppmuntra bra. Hur gör man det bäst utan att det verkar klängigt och förutsägbart? Nämner hon att hon träffar nån kille känns det som världens svartsjukegrej om man börjar dissa honom, men samtidigt verkar man inte intresserad alls om man bara säger "nämen va kul Big Grin" Känns lite best friend-varning på den...

3: Hur får man en tjej att jaga en? Känns alltid som om det är jag som måste styra upp så att man ses, vilket är trist. Man vill ju få spontana "Kom hit " sms...

4; Om en tjej dissar dig, säg att hon inte svarar på dina sms eller bara är allmänt fittig. Hur beter du dig då när hon väl hör av sig.? Säg att hon är fett kall, ni hörs inte på en månad, sen hör hon av sig och ba "Hur e läget? " Låtsas som inget har hänt eller ta avstånd och vara kall tillbaks?

5: Säg att du frågar en tjej om ni ska ses. Hon kan inte. Du frågar igen, och hon kan inte då heller. Skriter du i hela grejen eller väntar du några veckor och provar igen?

Vissa frågor kanske verkar löjliga, fan vet jag. Men att få dom lösta skulle definitivt vara en knuff i rätt riktning.
2012-09-08,04:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-08,04:23 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #2
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Drönare Skrev:Tja!

Blev för ett år sedan dumpad och kände att en förändring behövdes. Har senaste året läst på lite om diverse teorier, snackat med en hel del tjejer och även haft viss framgång, men inte i närheten av den jag vill ha. Nånting saknas.... Känns som jag alltid snubblar vid mållinjen. En polare tipsade om den här sidan, hoppas det finns någon som kan hjälpa Big Grin

Behöver bara några råd kring följande:

1; Hur man dissar på ett snyggt sätt. Oftast blir dissarna lite väl hårda och i början så dissade jag till höger och vänster. Problemet sen blev ju: varför fortsätter killen som rådissade mig att prata med mig? Ska man köra på push-pull, dvs ge bekräftelse och sen dra ifrån den hela tiden? Vad funkar bäst för er? Vissa verkar ju ha övergett hela iden med att vara "taskig", men jag personligen gillar att retas med glimten i ögat, så det funkar ju på den nivån.

2: hur reagera om en tjej börjar snacka om andra killar hon träffar/har träffat? Köra nåt småkaxigt och visa intresse som typ "härligt! Då har du nån att mysa med när inte du och jag har vilt sex " eller vara mer dissig och säga "Tur att nån gillar dig iaf..." Ignorera helt?
Blir alltid helt ställd när sånt kommer upp och jag känner att det inte är värd att slösa nån mer tid. Snackar lite med en tjej som visar stort intresse, men som dejtar nån snubbe sen tidigare. Att höra henne säga "Nu är jag påväg dit!" ena sekunden för att nästa prata om hur trång hon är fuckar lite med min skalle tyvärr och man tappar fokus.

Läste nånstans att man ska trycka ner dåligt beteende och uppmuntra bra. Hur gör man det bäst utan att det verkar klängigt och förutsägbart? Nämner hon att hon träffar nån kille känns det som världens svartsjukegrej om man börjar dissa honom, men samtidigt verkar man inte intresserad alls om man bara säger "nämen va kul Big Grin" Känns lite best friend-varning på den...

3: Hur får man en tjej att jaga en? Känns alltid som om det är jag som måste styra upp så att man ses, vilket är trist. Man vill ju få spontana "Kom hit " sms...

4; Om en tjej dissar dig, säg att hon inte svarar på dina sms eller bara är allmänt fittig. Hur beter du dig då när hon väl hör av sig.? Säg att hon är fett kall, ni hörs inte på en månad, sen hör hon av sig och ba "Hur e läget? " Låtsas som inget har hänt eller ta avstånd och vara kall tillbaks?

5: Säg att du frågar en tjej om ni ska ses. Hon kan inte. Du frågar igen, och hon kan inte då heller. Skriter du i hela grejen eller väntar du några veckor och provar igen?

Vissa frågor kanske verkar löjliga, fan vet jag. Men att få dom lösta skulle definitivt vara en knuff i rätt riktning.

Hey man.

1. Dissa aldrig för att dissa, dina intentioner ska ALLTID vara att du retas med henne, dvs det ska finnas en viss form av värme i ditt "dissande", hon ska känna att du egentligen bara jävlas med henne, INTE att du 4 real dissar henne. Dina intentioner avspeglas i hela din vibe, din ögonkontakt, ditt leende, små små mikrobeteenden som är ett resultat av återigen, dina intentioner. Är dina intentioner "nu ska jag dissa henne så hon ser mig som cool" = suger skit och kommer vanligtvis inte fungera/göra henne pissed off. Är dina intentioner "jag älskar att retas med flickor, jag gillar deras sällskap och den feminina energin dom ger mig (or whatever crap)" = golden.

2. Case by case basis. Beror på situation - är det under en lekfull kontext (Dvs när du nyligen börjat snacka med henne på krogen, tex) så är ditt första exemplar att föredra och jag drar själv liknande kommentarer i dessa fall. However, om du och tjejen är i en liten battle där hon är UPPENBART dryg och behöver sättas på plats så är exemplar 2 att föredra. I många fall är det också helt enkelt bäst att ignorera helt, som att du inte blir det minsta berörd av det, du HÖR det knappt, det är så "utanför din verklighet" att du inte slösar tanke-energi på sånt skit, du har ett liv att leva och inte tid för crap, etc etc.

I ditt specifika fall just nu så gör hon det för att testa dig, thats it. Hon kör en undermedveten push/pull (pullar in dig genom att snacka om sex etc, pushar iväg dig genom att dra upp killen hon träffar) - detta för att få dig ur balans och få dig att tappa din centrering och maskulina polaritet -> Detta är inget personligt men helt enkelt ett beteende som kvinnor har utvecklat evolutionärt för att filtrera ut pussys from the real men (who doesnt give a shit) - Jag personligen hade uppmuntrat henne till att träffa honom om hon fortsätter dra upp honom: Flik in att han nog är perfekt för henne, dom borde gifta sig, skaffa husvagn hund och ungar - Frama ALLT om honom som positivt (Detta är ren manipulation och resulterar i en form av snap-back-effect vilket gör att hon istället börjar fokusera på det negativa och ta up det) - samtidigt som du diskvalificerar dig själv genom att förklara hur du är SÅ DÅLIG för henne, bad buisiness, du skulle bara utnyttja henne för sex och matlagning etc. Detta i sin tur kommer göra att hon ser dig som "svår" vilket i sin tur leder till att hon vill ha dig mer. Detta är ren psykologi och extremt effektivt.

3. Först av allt, kvinnor är passiva av naturen, generellt. Istället för att ha allt för mkt fokus på att få dom att jaga dig - ha istället som fokus att leva ditt liv så som du vill leva det, gå efter det du vill ha med full force och ha INTE kvinnor som 1a purpose, utveckla en maskulin drivkraft där du alltid går efter vad du vill ha vilket kommer resultera i att du återigen skapar en form av "maskulin polaritet" som gör att kvinnor KOMMER börja jaga dig per automatik.

However, en short-term-solution är en kombination av: Demonstrera värde + diskvalificera henne + Öka investment.

Demonstrera värde: Det vet du troligen redan, var cool, var dominant, funny, lite kaxig sådär, retsam, sexuell, manlig.

Diskvalificera: Hitta något hos henne som gör att du blir lite "osäker på om hon verkligen är ball nog för dig", du vill kommunicera detta. Hon ska få känslan av "uuhh! vafan tror han, jag är visst grym så de så!".

Detta i sin tur resulterar i:

Ökning av investment: Dvs hon jobbar för dig, man kan på ett sätt säga att du med Diskvalificering slår igång en låga, med Investment tar du sedan denna låga och bygger ett inferno - Hon börjar försöka bevisa sig själv för dig, kvalificera sig, du använder dig av denna låga för att på så vis få henne att investera ÄNNU mer - Detta åstdakommer du genom att belöna bra beteende och bestraffa dåligt (OBS så måste det också finnas en viss form av randomness, dvs ibland bestraffar du även bra beteende), detta är återigen ren psykologi och gör dig "oförutsägbar" och ökar dopaminkicken hon får när du väl belönar henne.


4. Indifference, du har ett så fullspäckat liv att du knappt märkt att hon inte hört av sig (åtminstonde vill du kommunicera detta).

5. Case by case basis beroende på hur jag själv känner mig för stunden men även hur mycket jag värderar just denna tjej. Om jag inte bryr mig särskilt mycket (vilket är ett optimalt state of mind) så kan jag endra skita i henne eller börja spamma henne med idiotiska SMS så det framstår TYDLIGT att jag inte tar något seriöst, detta i sin tur kan göra att hon vill träffa dig - Exempelvis "Damn girl, hur i helvete hade du tänkt vi ska föra våra extrema kvalitetsgener vidare till nästa generation om du hela tiden ger mig blue ballz och aldrig vill träffas?!!".

Alternativt skiter jag bara i henne vilket då och då kan resultera i att hon till slut hör av sig och vill ses.

Hoppas det hjälpte, good luck!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-08,23:39,
Inlägg: #3
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Taack! Jääävligt bra tips alltså! Gillade speciellt det där med nummer 2, för fuck vad jag stört mig på det! Man har inte ens kommit längre än "Tja vem fan är du?" och redan är det snack om massa andra.

Kom på en ny fråga. Ibland när man snackar med tjejer så tar dom saker man skriver helt fel. Drar jag en ganska harmlös neg så blir dom genast defensiva och sluter sig. "Okej, men tyck det då!" Hur kommer man undan med att säga vafan som helst utan att dom dampar? Bara ignorera HELT i deras svar om det är negativt? Just att byta frame är nåt som är jävligt svårt för mig, man fastnar oftast när tjejen drar sig ur, vilket är bajs.
2012-09-11,14:01,
Inlägg: #4
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Rent generellt, ignorera det.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-15,14:41,
Inlägg: #5
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Valle, läste din tråd om Compliance and defiance, riktigt bra skit alltså! Har bara några frågor om hela grejen. Ni andra som är insatta får såklart också svara haha
Av vad jag förstod så spenderar du första delen av träffen med att bygga upp tjejen. Ställer du in dig på att "nu jävlar ska jag få henne att må toppen", eller drar du bara ner på negs osv? Tänkte om du liksom spelar överdrivet intresserad även om hon säger massa tråkigt skit.
Sen när man väl blir kall, hur kör man vidare på det om tjejen blir kall tillbaks och säger typ "aja, du blev tråkig nu" och plockar fram mobilen? Ska man bara köra på som vanligt och bara säga "mm okej" eller ska man börja om från ruta 1 igen?
2012-09-15,16:24,
Inlägg: #6
Behöver hjälp med några punkter som vääldigt ofta fuckar upp för mig :P
Drönare Skrev:Sen när man väl blir kall, hur kör man vidare på det om tjejen blir kall tillbaks och säger typ "aja, du blev tråkig nu" och plockar fram mobilen? Ska man bara köra på som vanligt och bara säga "mm okej" eller ska man börja om från ruta 1 igen?

Detta undrar jag med, händer mig ofta, får inte till det här riktiga breaket.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hjälp, dejtingtips åt en nybörjare? Wafx 0 1,840 2015-03-21,12:29
Senaste inlägg:: Wafx
  Behöver hjälp med bra matrial från grunden och vidare! Mindful 6 4,246 2013-10-17,15:50
Senaste inlägg:: Mindful
  Byhåla! (behöver hjälp) Roppe 9 4,304 2013-02-25,23:13
Senaste inlägg:: Vettorazzi
  Några snabba frågor svar uppskattas! Anonymous 10 3,754 2012-06-14,14:53
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}