LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Kan namnet påverka något?
2012-09-09,00:45,
Inlägg: #1
Kan namnet påverka något?
Hej,
Jag är väldig ny på forumet som har kommit av samma anledning som ni också från början.
Jag är ett noob i raggning men de få gånger jag presenterat mig för tjejer så har jag fått intryck att mitt namn påverkar det hela då det är så svårt och uttala den men också en konstigt namn.
Den har 5bokstäver och en enda vokal som är den femte bokstaven.

Är det så att jag bara inbillar mig eller kan själva namnet påverka ? :confused: I så fall är det då en dåligt idé att kanske presentera mig med ett annat namn lättare namn? Smile
2012-09-09,00:48,
Inlägg: #2
Kan namnet påverka något?
Nej, namnet påverkar inte ett dugg. Bara du är självsäker när du säger ditt namn så är det chill.

Om det dock är uppenbart att du på något sätt skulle "skämmas" för att du har ett weird namn, ja, då är det ett problem och du bör fixa till detta. Smile
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-09,01:48,
Inlägg: #3
Kan namnet påverka något?
Kanske kan vara en turnoff för vissa om du heter typ Urban von Arschle eller nåt.. men inte ens det borde vara ett hinder egentligen. Det är som sagt din inställning till vad du heter som påverkar ditt resultat, eller ja, hur du tror att folk kommer reagera när du säger vad du heter. Rent objektivt är det jättebra att heta något lite unikt, du blir inte en i mängden lika lätt och det är något tjejen har att bli nyfiken på redan från början.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-09-09,12:25,
Inlägg: #4
Kan namnet påverka något?
Klart namnet påverkar, eller tror ni namn som Coca-Cola och Levi's inte blivit populära av en orsak? Hade Coca lika gärna kunnat heta Arnes svart-dryck?

SKOJAR.
2012-09-09,14:57,
Inlägg: #5
Kan namnet påverka något?
Namn är klart en påverkningsfaktor för när jag arbetade som telefonförsäljare så fick vissa byta namn (invandrare som jobba) till mer svenska namn annars lyckades dem inte sälja något. Detta är såklart fördomsfullhetens fel och inte namnen i sig.

Coca-Colas namn har många bra saker: rim, rytm och omöjlig att glömma.

Men som evilvalle säger, om du själv ser ett problem med ditt namn så kommer nog tjejerna att känna likadant. Reta tjejerna om de har problem med uttalet av ditt namn istället för att bli självmedveten om det.

Du ska vara STOLT över ditt namn oavsett om du heter Ronny-Conny eller Tom Cruise!

Det blir en jäkla genomslagskraft när du går fram, tar fast handslag med stark ögonkontakt och säger ditt namn klart, tydligt och med stoltheten bakom namnet! =)
2012-09-09,16:07,
Inlägg: #6
Kan namnet påverka något?
Jag ser framför mig att större problem skulle kunna uppstå om man tog sig ett "hårt" eller "coolt" namn för att verka ball.
2012-09-09,18:37,
Inlägg: #7
Kan namnet påverka något?
Kanske inte skulle vilja heta Mohammed lr liknande på badoo men annars äre ingen fara =)
find it, fuck it, forget it.
2012-09-10,11:17,
Inlägg: #8
Kan namnet påverka något?
Vänder på steken lite...

Har ett lite semiovanligt namn, och ibland har det hänt att man blivit riktigt DHV'ad bara pga namnet. En sådan start, när man får komplimang över ett "fint namn" i början av ett set, är ju en grym start Wink

Nån som känner igen sig?
2012-09-10,11:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-10,11:29 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #9
Kan namnet påverka något?
Lelo Skrev:Vänder på steken lite...

Har ett lite semiovanligt namn, och ibland har det hänt att man blivit riktigt DHV'ad bara pga namnet. En sådan start, när man får komplimang över ett "fint namn" i början av ett set, är ju en grym start Wink

Nån som känner igen sig?

Jag tror du heter Lelo nu.

EDIT:

... För Olle är inte så ultraspeciellt!
2012-09-10,22:33,
Inlägg: #10
Kan namnet påverka något?
Namnet i sig är inget som kommer få bruden att dissa dig. Helvete, jag vet folk med namn som Melker, Manfred och Greger som fäller brudar i massvis. Hur du ser på ditt namn, och detta märks när du presenterar dig, spelar däremot roll. I can relate, skämdes skitlänge för mitt och tyckte det var töntigt. Mitt efternamn är ännu värre, men massa folk har sagt att de tycker det är coolt, roligt och ovanligt. Faktiskt en hel del som frågat om jag verkligen heter så eller om det är ett skämt, vilket man kan garva lite åt =)

"All limitations are self imposed"

2012-09-15,23:00,
Inlägg: #11
Kan namnet påverka något?
ÅÅh tack för alla svaren, nu är det en sak mindre och oroa sig över. Smile
2012-09-16,15:22,
Inlägg: #12
Kan namnet påverka något?
Näärå, sålänge du ger fan i att skämmas över det. Säger snarare tvärtom, ett ovanligt namn gör dig speciell och folk kommer ihåg dig lättare (han med det häftiga namnet osv).


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Styra date eller något med en tjej från annan stad. CCRCRH 7 3,277 2012-11-22,20:51
Senaste inlägg:: trollface

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}