LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
2012-11-22,00:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-22,00:58 av {2} CCRCRH.)
Inlägg: #1
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
Hej på er alla, första posten här! Smile

Jag har träffat en tjej som jag gärna skulle vilja hitta på något igen med och lära känna mer. Vanligtvis är detta inget jag brukar gå och fundera på hur jag ska göra, men nu är det dessvärre så att vi bor en väldans massa timmar i från varandra för stunden. Tongue

Det klickade mellan oss på en fest för ett tag sedan och kvällen avslutades med hel del kyssar och lite annat +bytte nr, vi har ej setts sen dess. Fick även känslan av att hon måste vart intresserad av mig sedan tidigare (gemensamma bekanta +har mig på fb). Hon nämnde även att hon inte var vidare intresserad av mig om jag endast var ute för att ligga med henne den kvällen och sen bara strunta i allt och inte höra av mig nått mer. Det kan ju vart ett test från hennes sida, men det logistiska var inte helt optimalt just den kvällen för nått sådant pga olika anledningar, så blev inget i alla fall. Tongue

Aja, hur som haver så är sitsen nu att jag var kall några dar innan jag tänkte höra av mig med ett sms. Hon hann dock före och skrev nått i stil med att hon "intalat sig att inte höra av sig, men inte kunde låta bli"
Därefter följde några sms som jag försökte att hålla på en inte alltför alldaglig nivå, för att upprätthålla en gnista mellan oss och lite mystik bakom mig.

Nu står jag där jag är rädd att om jag inte hör av mig emellanåt, så svalnar allt bort och om jag hör av mig för mycket är jag rädd att det ska bli för mycket helt enkelt och tjatigt.

Nått positivt är att hon nu i alla fall bor några mil ifrån min gamla hemstad som jag ibland hälsar på i och det är därför ingen omöjlighet att "jag skulle råka ha vägarna förbi hennes eller tvärtom".
Vill bara inte få det verkar som att jag desperat försöker att styra upp något.

Så tankar om hur man fixar date med en tjej i en annan stad och hur man håller liv i sitt "sms-game" innan detta och allt annat som kan vara av nytta uppskattas enormt. Smile
2012-11-22,01:09,
Inlägg: #2
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
Angående textgame kan du läsa cruz tråd i best of, här är länken .

Om hon nu inte bor så långt ifrån din hemstad, dra hem hälsa på familjen, dra ett sms och säg att du är i stan och fråga om hon ska med ut på äventyr simple as that.

Träffat en hel del brudar från min hemstad och jag säger alltid att jag ska hem och hälsa på familjen, då brukar de alltid vilja styra upp något.
2012-11-22,01:17,
Inlägg: #3
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
Thanks! Ska checka in länken och "hälsa på familjen" känns som ett vettigt basupplägg.
Något tips på äventyr förresten? =)
2012-11-22,01:20,
Inlägg: #4
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
Gör något som du vill göra, inte för tjejens skull.. Biljard, pingpong, ta några kalla är alltid soft
2012-11-22,08:37,
Inlägg: #5
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
trollface Skrev:Gör något som du vill göra, inte för tjejens skull.. Biljard, pingpong, ta några kalla är alltid soft

+1 På det här Smile

Slänger in en konversation från book of pook;

“But Pook! What if she does not like your date ideas? What if she is different from what you are looking for?”

“Then she is not for you! The thing girls hate is when you cannot have a date idea (which happens to guys because they want to please her without thinking of themselves). You have a series of hobbies and tastes. If she likes your date ideas, then that is good. If she doesn’t, then go get another girl. There are billions out there.”


“But… that is… rejection!”


Pook slapped the young man. “Only if you place the focus on the woman. If you do that, then you actually believe it is women who are making the choice, not you. There is no rejection; you are merely finding out if she has good taste. After all, she is looking for a guy that fits her interests and tastes. If she doesn’t like you for whatever reason, let her! And thank her for doing so!”
2012-11-22,19:00,
Inlägg: #6
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
trollface Skrev:Om hon nu inte bor så långt ifrån din hemstad, dra hem hälsa på familjen, dra ett sms och säg att du är i stan och fråga om hon ska med ut på äventyr simple as that.

Länken var bra läsning!
Förresten, om det nu är ett tag tag tills jag åker dit nästa gång. Bör jag skriva nått emellan åt för att bygga upp lite "komfort", tills den dagen det blir aktuellt för att föreslå att ses?

Typ vilken nivå på dessa konversationer isf (humor, anspela på saker vi gjorde den kvällen eller bara stämma läget lite, mm) eller bör man avvakta helt?
Känns som det var ett stort steg för henne att höra av sig, så nånstans kanske det är jag som ska ta initiativ nästa gång för att visa att jag uppskattade det.

Kanske blir lite överanalys av hela grejen nu! Tongue
2012-11-22,20:51,
Inlägg: #7
Styra date eller något med en tjej från annan stad.
Blir lätt att man överanalyserar i början, gjorde det som fan.. gör väl det nu också emellan åt.

Varför låta det dröja så länge? Säg att du ska till din stad om två veckor och att du tycker ni ska ses... du märker ju rätt snabbt om hon är intresserad, är hon intresserad kan du hålla igång konvon om du vill, men du måste inte.. har du byggt attraktion kommer hon höra av sig dagligen till dig, bryt över henne i din frame och kör lekfullt, anklaga henne för att vara något för att få upp dynamiken och ta bort stelhet.. jag kör mycket på yxmördare, funkar i 9/10 fall och då har du ALLTID något att falla tillbaka till.. känner du att det dör ut låt det dö ut.. vänta med att skriva någon dag sedan är det bara att dra upp yxmördar grejen och du kommer få en FET konvo igen.

Med textgame har du möjligheten till att bygga komfort, attraktion och allt sånt som gör det lättare för dig när ni väl ses, men regel nummer 1 försök ALDRIG vara något du inte kan visa att du är i verkligheten... spela inte allan, för tjejer är sluga som rävar och känner det direkt!
Kom också ihåg att ditt textgame INTE ersätter ditt irl game, men som sagt med textgame kan du bygga upp mycket för att sedan applicera detta när ni väl träffas och på så sätt göra det lättare för dig.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tips o råd angående tjej som leker "prize" benkosine 2 1,356 2017-11-19,22:20
Senaste inlägg:: Tomas Gabriel
Question Hänga med exets ex eller ej? Entreprenören 1 1,946 2017-08-29,19:04
Senaste inlägg:: enmaestro
  När hon redan dejtar någon annan? kball 13 9,711 2015-03-23,11:59
Senaste inlägg:: kball
  Pity date? MysticRiver 4 3,243 2015-01-31,18:00
Senaste inlägg:: MysticRiver
  Tjej i klassen fozty 4 4,240 2014-11-27,22:41
Senaste inlägg:: fozty
  Game/personlighets utveckling även om man har tjej! Milky 4 3,494 2014-06-09,11:09
Senaste inlägg:: Milky
  Styra på nattklubb kinkykong 17 14,490 2014-02-02,23:08
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Gå till väga med tjej dman 2 2,309 2014-01-03,04:37
Senaste inlägg:: dman
  "Jag är intresserad av en annan" Beerpong 7 5,466 2013-12-03,00:14
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Behöver hjälp med bra matrial från grunden och vidare! Mindful 6 4,226 2013-10-17,15:50
Senaste inlägg:: Mindful

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}