LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mark Mansons blog
2012-09-23,11:53,
Inlägg: #1
Mark Mansons blog
Rekommenderar:

http://postmasculine.com/

Verkar ha mkt bra innehåll, har läst några artiklar so far. Gillar hans tänkande + han är pragmatisk.
2012-09-23,12:34,
Inlägg: #2
Mark Mansons blog
Hans bok, Models A Comprehensive Guide to Attracting Women, är bland de bästa böckerna jag läst inom "pua"
2012-09-23,12:44,
Inlägg: #3
Mark Mansons blog
Dayize Skrev:Hans bok, Models A Comprehensive Guide to Attracting Women, är bland de bästa böckerna jag läst inom "pua"

Jag har läst delar av den, dags att ta tag i det o läsa resten. Tycker den är mkt tilltalande och läsvärd. Inte den vanliga bullshitten. "Polarisera kvinnor", "handle your demographic", "gör dig vulnerable" etc är intressanta koncept och finner det logiskt att det ligger mkt i dom. Är som den ger långsiktiga lösningar och bra paradigm snarare än nån short term fix för hur man gör i X situation med Y kvinna, men som sagt - ej läst hela ännu.
2012-09-23,14:07,
Inlägg: #4
Mark Mansons blog
Han äger som fan, checka in denna artikel:

http://postmasculine.com/understanding-neediness
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-23,14:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-23,14:56 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #5
Mark Mansons blog
Nice tip!!

Läste Diversify-your-identity artikeln förut och den om feminism, bra stuffs som made sense.

EDIT:

Greppade icke-needyness konceptet ännu bättre nu tack vare artikeln, bra skit.
2012-09-23,18:59,
Inlägg: #6
Mark Mansons blog
Jag ÄLSKAR honom!

För det han gör är att han tar ner en mer på jorden, blir verklig och realistisk med en samtidigt som han tillkännager positiva aspekter av pickup-communityt i stort samt de fällor man kan hamna i om man inte samtidigt är realistisk samtidigt som våghalsad att pröva någonting nytt istället för det Hollywoodromantik förespråkar.

Som blivande fantast av Internet Marknadsföring och jag har lärt mig det mesta från Eben Pagan (även känd med sitt marknadsförande namn David DeAngelo vilket han valde på grund av alla dessa undermedvetna positiva effekter det har på oss som kunder) så har jag insett mer och mer hur överdrivet hela pickup-industrin är.

Mycket är överdrivet bullshit och man kommer ALDRIG att kunna bli så bra på pick-up att man kan få vilken tjej som helst, när som helst eller var som helst, för verkligheten (vilket Mark "Entropy" Manson tar upp) är att alla tjejer är inte ens sexuella och vissa är homosexuella precis som vissa killar är det. Men man kan klart bli bättre än vad man trodde för flera år sen iaf.

Bästa marknadsföraren (notera marknadsförare och inte "pick up artist") är Owen "Tyler Durden" Cook som har sjukaste marknadsföringsknepen någonsin. Han har skapat en hel inskränkt kult inom RSD vilket märks tydligt på hur deras forum modereras, vilka ord (vanligen konkurrenter som Love Systems och DoubleYourDating) som censureras, vilka slags bootcamp reports som skapas osv.

Jag träffade för ett tag sedan en gammal "instruktör" ("Skills") från gamla företaget LevelUpLife som har rest runt hela världen och träffat alla dessa stora "pua namn" och många var inte lika imponerade som de angavs på forum, bootcamp rapporter eller av andra "pua namn". En var the real deal AFC Adam där "Skills" lärde sig att snabbaste och mest realistiska sättet till huge success med snygga brudar är att fixa en stor fest där man fixar typ 15-30 brudar som man träffat på gatan, tagit nr av och bjudit in.

Nu blev det off-topic men ville nämna det här för det har hjälpt mig otroligt att bli mer "realistisk" men ändå optimist, genom att inse hur mycket overhyped bullshit pick-up faktiskt är. Det går att bli klart bättre än sin farsa är med damerna, men det finns knappast en punkt i livet då man magiskt kan få vilken tjej man vill med knäppet av sina fingrar. Pre-selection/social proof är tydligen the best way to go.
2012-09-23,20:55,
Inlägg: #7
Mark Mansons blog
Bästa man kan jämföra honom med är kanske DavidX möter Blueprint fast minus så mycket bullshit + bättre förklarat + en del idéer jag inte tror kommit fram tidigare i communityt (?) + vanlig personlig utvecklings-skit.

Nice.
2012-09-23,23:58,
Inlägg: #8
Mark Mansons blog
Intressant. Har bara skummat igenom hans artiklar lite snabbt, låter helt klart som han har en vettig syn på sex och relationer. Dock köper jag inte riktigt det där med aldrig ljuga och aldrig manipulera. Har skjutit mig själv i foten många gånger då jag ignorerat min magkänsla och istället kört på 100% ärlighet. T.ex hånglade jag med en ASHET blond liten 16-årig finska på en kryssning, förmodligen med en av dom tightaste kropparna på hela båten. Hon frågade plötsligt lite oroat hur gammal jag var. Hon gissade 22-23. Jag är 30. Dum som jag var sa jag sanningen och hon sprang förskräckt därifrån. Sjukt onödigt! Som någon vis man sa, säg vad hon behöver höra för att ge sig själv tillåtelse att bli knullad av dig.

Men som sagt, mycket möjligt att jag missförstått hans budskap
2012-09-24,00:57,
Inlägg: #9
Mark Mansons blog
slyngel Skrev:Intressant. Har bara skummat igenom hans artiklar lite snabbt, låter helt klart som han har en vettig syn på sex och relationer. Dock köper jag inte riktigt det där med aldrig ljuga och aldrig manipulera. Har skjutit mig själv i foten många gånger då jag ignorerat min magkänsla och istället kört på 100% ärlighet. T.ex hånglade jag med en ASHET blond liten 16-årig finska på en kryssning, förmodligen med en av dom tightaste kropparna på hela båten. Hon frågade plötsligt lite oroat hur gammal jag var. Hon gissade 22-23. Jag är 30. Dum som jag var sa jag sanningen och hon sprang förskräckt därifrån. Sjukt onödigt! Som någon vis man sa, säg vad hon behöver höra för att ge sig själv tillåtelse att bli knullad av dig.

Men som sagt, mycket möjligt att jag missförstått hans budskap

Jag tolkar mer hans "100% ärlighet"-grej som "var ärlig mot dig själv och gör sen det DU vill utan att tänka på vad andra sagt åt dig att du borde göra", ungefär. I ditt exempel hade du ju en magkänsla som pekade mot vad du ville göra, vilket var att säga 22-23, men du hade ett dogmatiskt hjärnspöke (var alltid 100% ärlig) som du följde istället för att göra det du ärligt ville göra, vilket fuckade hela interaktionen. Att ljuga ibland, manipulera ibland och skämta runt ibland är en del av hur vi människor interagerar, och att hela tiden vara helt ärlig om man inte vill det för att man fått höra att man ska göra det är att vara "oärlig" mot sig själv och kan givetvis bli väldigt fel. Hajaru? =)

Tycker för övrigt denna snubben har en av de absolut mest sunda synerna på pickup/raggning som finns, Models är rätt tveklöst den bästa bok jag läst vad gäller att få denna bit hanterad i sitt liv.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-09-24,01:05,
Inlägg: #10
Mark Mansons blog
Hmm, gillar hur du tänker! Får ge boken en chans.
2012-09-24,01:22,
Inlägg: #11
Mark Mansons blog
Vettorazzi Skrev:Jag tolkar mer hans "100% ärlighet"-grej som "var ärlig mot dig själv och gör sen det DU vill utan att tänka på vad andra sagt åt dig att du borde göra", ungefär. I ditt exempel hade du ju en magkänsla som pekade mot vad du ville göra, vilket var att säga 22-23, men du hade ett dogmatiskt hjärnspöke (var alltid 100% ärlig) som du följde istället för att göra det du ärligt ville göra, vilket fuckade hela interaktionen. Att ljuga ibland, manipulera ibland och skämta runt ibland är en del av hur vi människor interagerar, och att hela tiden vara helt ärlig om man inte vill det för att man fått höra att man ska göra det är att vara "oärlig" mot sig själv och kan givetvis bli väldigt fel. Hajaru? =)

Tycker för övrigt denna snubben har en av de absolut mest sunda synerna på pickup/raggning som finns, Models är rätt tveklöst den bästa bok jag läst vad gäller att få denna bit hanterad i sitt liv.

Ye man korrekt. Handlar inte om att alltid säga sanningen lol, handlar mer om att, som RSD skulle kalla det, vara "clear in your intentions", eller som Vin Dicarlo skulle säga: Expressing your intent without statefrictions from social pressure or living up to other peoples standards" LOL

ITS ALL THE SAME SHIT FUCKERS
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-24,03:06,
Inlägg: #12
Mark Mansons blog
Torrentlänk till bokjäveln dirr.
2012-09-24,12:01,
Inlägg: #13
Mark Mansons blog
WALL-E Skrev:Torrentlänk till bokjäveln dirr.

Lol, vad är det för fel på dig? Jag skickade den förut? Smile
2012-09-24,12:50,
Inlägg: #14
Mark Mansons blog
Evilvalle Skrev:Ye man korrekt. Handlar inte om att alltid säga sanningen lol, handlar mer om att, som RSD skulle kalla det, vara "clear in your intentions", eller som Vin Dicarlo skulle säga: Expressing your intent without statefrictions from social pressure or living up to other peoples standards" LOL

ITS ALL THE SAME SHIT FUCKERS

Jag tycker man enbart tjänar på 100 % rå ärlighet om den andre personen är det tillbaka. Om den andre manipulerar och man är helt öppen och ärlig blir man bara played?

Dessutom orka bry sig om det gäller nån ytlig kontakt lol, så som nån finsk småslyna på en båt man aldrig kommer se igen. Gillar verkligen ärlighet, men att jämt vara det i alla lägen med alla personer och situationer är nog rätt jävla... dogmatiskt som nån sa.

Ärlig mot sig själv är såklart viktigast Big Grin
2012-09-24,13:05,
Inlägg: #15
Mark Mansons blog
TonightIsTheNight Skrev:Lol, vad är det för fel på dig? Jag skickade den förut? Smile

Länka igen då din tomte, min förra dator har avlidit.
2012-09-24,14:03,
Inlägg: #16
Mark Mansons blog
Den finns på piratbukten alternativt isohunt.
find it, fuck it, forget it.
2012-09-24,14:44,
Inlägg: #17
Mark Mansons blog
Alternativt BitSeduce. Jeezus, ska ni ändå rippa boken kan ni åtminstone göra det själva =)
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-09-24,14:49,
Inlägg: #18
Mark Mansons blog
TonightIsTheNight Skrev:Jag tycker man enbart tjänar på 100 % rå ärlighet om den andre personen är det tillbaka. Om den andre manipulerar och man är helt öppen och ärlig blir man bara played?

Myeh beror på situationen återigen. Huruvida någon lyckas manipulera dig beror egentligen på huruvida du genomskådar dennes spel eller inte, inte huruvida du är ärlig eller ej. Om du tror någon manipulerar dig och är brutalt ärlig med denne blir ju resultatet "Nej, jag litar inte på dig, du verkar manipulativ". Point is att 100% ärlighet är också rätt ibland, och det som avgör är vad du känner för att vara, inte hur den andre personen är mot dig.

Evilvalle Skrev:Ye man korrekt. Handlar inte om att alltid säga sanningen lol, handlar mer om att, som RSD skulle kalla det, vara "clear in your intentions", eller som Vin Dicarlo skulle säga: Expressing your intent without statefrictions from social pressure or living up to other peoples standards" LOL

ITS ALL THE SAME SHIT FUCKERS

hahaha yeah =) "selfamusement" också etc yada yada. Tycker dock Mark är en av de som förklarar skiten enklast och bäst.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-10-23,03:14,
Inlägg: #19
Mark Mansons blog
Vettorazzi Skrev:Myeh beror på situationen återigen. Huruvida någon lyckas manipulera dig beror egentligen på huruvida du genomskådar dennes spel eller inte, inte huruvida du är ärlig eller ej. Om du tror någon manipulerar dig och är brutalt ärlig med denne blir ju resultatet "Nej, jag litar inte på dig, du verkar manipulativ". Point is att 100% ärlighet är också rätt ibland, och det som avgör är vad du känner för att vara, inte hur den andre personen är mot dig.

Intressant point-of-view, uppskattar't.

KUNGLIG artikel detta av Mark btw som MÅSTE länkas:

http://postmasculine.com/self-discipline
2012-10-23,17:48,
Inlägg: #20
Mark Mansons blog
Rådiggar postmasculine, hade ingen aning om att det var hans om också skrivit models.

Läst models (nästan hela, snart där) och är jävligt impad av den. Håller inte med om allt, men hur sunt vore det. Blev förvånad över hur lite pickup community brainwashing lair creeping vibe den hade. Väldigt ärlig, realistisk och no bullshit stuff.

"All limitations are self imposed"



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Interview with Mark Manson ridiculousbeast 0 763 2016-06-14,06:02
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  15 Things I Learned from the Pick Up Artist Community [Mark Manson] godsgift 3 2,330 2013-10-08,23:27
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  My life as a pickup-artist by Mark Manson TobiasK 2 1,223 2013-02-22,18:21
Senaste inlägg:: golvmopp
  Mark Mansons "wingman" - 8 epiphanies that changed my game Evilvalle 1 1,434 2012-11-08,18:58
Senaste inlägg:: manwhore

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}