LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
öka serotonin nivåerna
2012-10-13,13:40,
Inlägg: #21
öka serotonin nivåerna
Carnivore Skrev:Får alltid sån vinterdepp, funderar på att testa då. Men vad fan gör man när man ska sluta? Vad händer? Back to fuckedup?

5htp fungerar på det sättet att dom fyller upp ens serotonin, när nivåerna är i toppen så kommer det resultera i att du numera får huvudvärk varje gång du tar en tablett, då vet du att "ok nu ere fullt helvete" och du kan lägga av med det för att glida på de fyllda serotonin-nivåerna. Troligtvis sjunker dom tillbaka med tiden, har inte någon egen långvarig erfarenhet av 5htp så jag snackar bara teori nu, men jag har hört att det finns massa käk man kan trycka i sig för att hålla nivåerna uppe på stabil nivå efter att man hjälpt dom dit med 5htp.

Ok vi gör såhär, här har ni en sammanfattning av en bok, "The mood cure" där författaren för det första går igenom olika tillskott och vad dom hjälper - Serotonin (5htp), dopamin (L-tyrosin) etc.

Sedan går hon igenom massa kost som också boostar ens nivåer, riktigt bra bok:

http://www.tantor.com/Extras/B0582_MoodC..._PDF_1.pdf
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-13,13:53,
Inlägg: #22
öka serotonin nivåerna
Evilvalle Skrev:5htp fungerar på det sättet att dom fyller upp ens serotonin, när nivåerna är i toppen så kommer det resultera i att du numera får huvudvärk varje gång du tar en tablett, då vet du att "ok nu ere fullt helvete" och du kan lägga av med det för att glida på de fyllda serotonin-nivåerna. Troligtvis sjunker dom tillbaka med tiden, har inte någon egen långvarig erfarenhet av 5htp så jag snackar bara teori nu, men jag har hört att det finns massa käk man kan trycka i sig för att hålla nivåerna uppe på stabil nivå efter att man hjälpt dom dit med 5htp.

Ok vi gör såhär, här har ni en sammanfattning av en bok, "The mood cure" där författaren för det första går igenom olika tillskott och vad dom hjälper - Serotonin (5htp), dopamin (L-tyrosin) etc.

Sedan går hon igenom massa kost som också boostar ens nivåer, riktigt bra bok:

http://www.tantor.com/Extras/B0582_MoodC..._PDF_1.pdf

Bra tips på bok tackar!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-10-13,13:58,
Inlägg: #23
öka serotonin nivåerna
Rekommenderat intag är 1 kapsel per dag. Men jag tar typ 1-4 per vecka så jag är rätt safe där. Men varannan dag är bra tror jag. Skiten håller ju i typ hela dan Tongue
2012-10-13,14:06,
Inlägg: #24
öka serotonin nivåerna
Förövrigt din sömn är rätt väsentlig (newsflash). Slipp sömnskulder så hjälper det serotonin nivåerna.

Sömn har stor inverkan på dina serotonin vs kortisol utsöndringar.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-10-13,14:07,
Inlägg: #25
öka serotonin nivåerna
Beerpong Skrev:Rekommenderat intag är 1 kapsel per dag. Men jag tar typ 1-4 per vecka så jag är rätt safe där. Men varannan dag är bra tror jag. Skiten håller ju i typ hela dan Tongue

Korrekt. Rätt kul hur polaren som ssri inte bet alls på, fixade till sin depression helt å hållet på 5htp lol!

Så slapp han vanliga ssri biverkningar som uppfuckat stånd också Smile
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-13,20:23,
Inlägg: #26
öka serotonin nivåerna
Commander Skrev:Provat Holosync lite on and off för ett par år sedan och det gjorde mig iaf lugnare och jag kände mig mindre stressad efter ett par veckor. Dags att ta upp skiten igen så satte precis på det as I write.

Det intressanta med holosync är även att det (enl. skaparna av det) sänker dina kortisolnivåer och det vet ju alla som kollat testo och kroppsspråksmanipulationstråden att det är något att sträva efter, enligt mig minst lika mkt som att höja testo.

Coolt! Själv har jag kört holosync i två veckor nu Smile
2012-10-13,20:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-13,20:27 av {2} tay.)
Inlägg: #27
öka serotonin nivåerna
Beerpong Skrev:Har nu testat det här och kan lugnt säga att det funkar. Tog en i Torsdags och jävlar hade grymt state hela dagen. Stod på bussen och dansade och bara kände mig allmänt awesome. Try it dudes!

Har också fått en burk, ska köra typ 2 gånger i veckan (inte för mkt), nu på vintern Smile

oh yeah... SSRI är farliga grejer, det ska man hålla sig borta från, har läst att sånt kan blockera alla ens emotioner.

5htp är dock naturligt och något helt annat så det e chill Smile
2012-10-14,08:41,
Inlägg: #28
öka serotonin nivåerna
Har testat både 5htp och L-tyrosine, vene om det gav mig någe mer, drömde hejvilt iallafall Big Grin.

Det vart nog tyrosine som gav mig mest, jag kände mig mer energisk och vissa dagar så toppade humöret mer än vanligt, mer motivation, mer laidback och mer fokuserad, kan dock varit placebo. I samband med det så försvann mina ångestsymptom som jag brukade få.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2012-10-14,15:25,
Inlägg: #29
öka serotonin nivåerna
tay Skrev:Har också fått en burk, ska köra typ 2 gånger i veckan (inte för mkt), nu på vintern Smile

oh yeah... SSRI är farliga grejer, det ska man hålla sig borta från, har läst att sånt kan blockera alla ens emotioner.

5htp är dock naturligt och något helt annat så det e chill Smile

Jag har tagit SSRI i 2 år snart och det "blockerar inte alla ens emotioner" till den grad som lobotomi gör.

5-HTP är INTE "naturligt" till den grad som vatten är det. Huvudämnet i pillret må komma från en "naturlig" källa men alla "naturliga" ämnen i naturen är inte per automatik hälsosamma precis som vissa bär är farliga, vissa örter och därav är "herbal medicines" tveksamt.

Vad ni än gör, för det är awesome att höja serotonin, no doubt, är att ni ALDRIG överdoserar lyckopillret eller kombinerar det med någon annan medicin eller alkohol för då kan ni hamna i Serotonin Syndrome vars värsta konsekvens är koma eller döden:

http://www.drugs-forum.com/forum/showwik...n_Toxicity

Är inte menad att skrämma, bara informera korrekt och vetenskaplig information så ni känner till riskerna! ;-)
2012-10-16,18:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-16,18:10 av {2} Whynot.)
Inlägg: #30
öka serotonin nivåerna
Ja, men för att riskera att få serotoninsyndrom behöver du använda MÄNGDER med droger. Dessutom är inte 5-htp ett lyckopiller, utan enbart den produkten kroppen använder för att skapa serotonin.

Du ska helst använda en MAOI-inhibitor och kombinera det med en stimulerande drog för att få serotoninsyndrom. Typ Amphetamin, Meth eller MDMA. Det fungerar även med SSRI om du använder en tyngre stimulerande drog som Meth, SSRI gör dock bara MDMA funktionslös eller minskar effekten. Värt att notera är att du BÖR ta 5-htp efter du har använt MDMA för att snabbast möjligt återställa serotoninnivåerna i kroppen. Dessutom tror jag inte heller att alcohol kan skapa serotoninsyndrom då det är en depressant till skillnad från alla andra droger som kan skapa det vilka stimulerar det centrala nervsystemet.

EDIT: Dock stämmer det att 5-htp kan orsaka serotoninsyndrom kombinerat med MAOI-inhibitors eller SSRI.
2012-10-16,21:35,
Inlägg: #31
öka serotonin nivåerna
Är det ok att dela pillret och bara ta 50 mg?, dvs halva pillret.
2012-10-16,23:12,
Inlägg: #32
öka serotonin nivåerna
tay Skrev:Är det ok att dela pillret och bara ta 50 mg?, dvs halva pillret.

Yes det är det! Fick hem min burk idag och testade. Läste runt lite på nätet, kommer inte ihåg källan nu men det ska vara ok att köra halv dos så du får 50mg (antar du har dom 100mg kapslarna).

Det man enl vad jag läste kunde göra är att ta tag i båda ändarna på kapsel, dra isär den och hälla ut hälften av innehållet för att t.ex. blanda i ett glas vatten och dricka det så.

Kan dock tillägga att jag körde på hela min 100mg för jag är stor och tål ganska mkt. Kände ingen "instant" effekt men efter 1,5-2h kände jag iaf att jag var piggare och hade lättare att ta tag i saker och bara kände mig allmänt lättare i sinnet.

EDIT: Googla 5-htp dosage så kommer du hitta info! Smile
2012-10-19,16:19,
Inlägg: #33
öka serotonin nivåerna
testade 50 mg på morgonen, alltså min AA gick bara bort efter någon timme, detta är galet ju, tänk och ha såhär höga serotonin nivåer konstant utan 5htp, alfa-apor har ju det så tänk hur de känner sig... Smile
2012-10-19,16:30,
Inlägg: #34
öka serotonin nivåerna
http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin

Citat: If a lobster is injected with serotonin, it behaves like a dominant animal, while octopamine causes subordinate behavior.
2012-10-19,16:48,
Inlägg: #35
öka serotonin nivåerna
tay Skrev:testade 50 mg på morgonen, alltså min AA gick bara bort efter någon timme, detta är galet ju, tänk och ha såhär höga serotonin nivåer konstant utan 5htp, alfa-apor har ju det så tänk hur de känner sig... Smile

Säger ju det, its status-hierachy cheating!

Game-drugs Smile
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-19,16:50,
Inlägg: #36
öka serotonin nivåerna
UPDATE

Det verkar som att L-Tryptophan är ett bättre alternativ än 5-htp, anledningen är nå skit om att trypto fixar serotonin i hjärnan medans 5htp gör att skiten som "blir över" rinner runt i blodet i hela kroppen, vad de långvariga effekterna kan vara vet ingen. Det sägs också att 5htp kan skapa hjärtklappningar, L-Tryptophan är exakt samma sak - den enda skillnaden är att det tar lite längre tid att få effekt, till skillnad mot 5htp där det ofta bara tar några minuter eller högst någon timme.

L-Tryptophan finns typ på alla healthstores there is.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-19,18:56,
Inlägg: #37
öka serotonin nivåerna
Alla som bestämmer sig för att leka runt med L-Tryptophan eller 5-HTP bör skumma igenom: http://toxicology.ucsd.edu/art%203%20ser...ndrome.pdf för din egen skull såklart! ;-)
2012-10-19,19:26,
Inlägg: #38
öka serotonin nivåerna
AplAy Skrev:Alla som bestämmer sig för att leka runt med L-Tryptophan eller 5-HTP bör skumma igenom: http://toxicology.ucsd.edu/art%203%20ser...ndrome.pdf för din egen skull såklart! ;-)

Uuuh, serotonine syndrom av lite tryptophan utan att ens använda sig av någon MAOI?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-19,22:41,
Inlägg: #39
öka serotonin nivåerna
Här finns en bra lista på vad olika neurotransmitters gör: http://wiki.answers.com/Q/List_all_the_e...ansmitters

står tex att serotonin minskar ens tankar, det förklarar ju varför jag hade sån "närvaro" , presence idag, haha
2012-10-20,11:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-20,12:02 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #40
öka serotonin nivåerna
Evilvalle Skrev:Uuuh, serotonine syndrom av lite tryptophan utan att ens använda sig av någon MAOI?

Både tryptophan å 5-htp leder till mer serotonin i hjärnan än vad man vanligen har och vid överdos (när man får mer serotonin i hjärnan än vad den klarar av; och detta är individuellt hur mkt man tål) kan leda till irriterande eller dödlig form av serotonin syndrom.

Man bör därför kolla vad man redan tar för mediciner och i sådana fall rådgöra med sin doktor eftersom det kan vara livsfarligt (men det är troligen rätt lugnt om man inte tar någon medicin som har med ens neurotransmittorer att göra).

Det är inte samma slags förgiftning som alkohol där man vanligen spyr, får världens jobbigaste baksmälla eller i värsta fallen måste magpumpas eller får korsakoffs syndrom pga tiaminbrist.

Jag som tar SSRI och har gjort det i 2 år snart måste rådgöra med doktor och undersöka hur mina serotonin-receptorer kommer att reagera och hur jag bör övergå mellan SSRI till 5-HTP.

Tryptophan (en aminosyra), vad jag undersökt verka vara mer riskabelt då det redan finns i massa protein och det kan leda till ett tillstånd som ej går att återhämta sig från (Eosinophilia–myalgia syndrom). Detta syndrom, EMS, kan ske om man käkar tryptophan från en dåligt producerad källa som om den är "dåligt tillverkad" och vem vet varifrån de där tryptophan kommer ifrån för fabrik?

Hursomhelst, ville bara slänga ut dessa iakttagelser så alla närmar sig skiten försiktigt och inte bara köper hem och börja halsa som bara den och sen drar ut och super samma kväll utan att förstå vad de stoppat i sig, då det kan bli lika dåliga effekter vid överdosering som med droger som LSD osv.

Fördelen är att de negativa (eller förhoppnings positiva) effekterna kommer väldigt fort så tar man den i sin familj och bara säger "blir jag skakig å mår dåligt, ta mig till sjukhuset och säg att jag tog serotonin-höjande preparat och lider av akut serotonin syndrom" så är det lugnt. Man kan återhämta sig från syndromet på 24 timmar med massa medicin som man tar varannan timme under denna period.

P.S. Jag försöker inte vara PK-kärring och har absolut inget emot preparat (tvärtom; jag förespråkar sådant och vill kunna övergå till 5-HTP) som förbättrar hjärnan, ens "state", liv osv, jag vill bara att folk är försiktiga till en början och inte dyker i vattnet utan att se efter om det finns hajar därnere så de inte glömmer harpunen sin! ;-)


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}