LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Betalning vid fika med ny brud.
2012-11-16,16:01,
Inlägg: #1
Betalning vid fika med ny brud.
Zup! Har funderat på detta länge och fått höra olika åsikter om detta. Det handlar om man bara ska betala för sin del eller om man ska betala både för en själv och den nya bruden när man besöker ett lokalt fik.

Har snackat med en brud som jag träffat en gång på krogen k-close, sedan snackat lite på fb och nu vill hon ta en fika. Jag föreslog en träff hos henne istället men det kändes bekvämare att fika nånstans eftersom vi knappt känner varandra. För övrigt är hon student och bor själv i denna helt nya stad för henne.

Så till huvudfrågan: Ska man bjuda henne på fikat eller ska jag bara betala min del?

Detta är absolut ingen ekonomisk fråga. Jag bjuder med nöje på fika utan att hamna i lyxfällan. Detta handlar mer om en slags makt grej. Alltså om jag nu bjuder henne på fikat så blir det en slags "måste köpa grejer till henne för att få prata henne". Hon blir belöningen på nåt sätt o får högre makt. Men samtidigt känns det lite snålt när vi står framme i kassan att säga "jag betalar för mitt".

Vad säger ni folks? Vore kul o höra lite tankar eller tidigare erfarenheter Smile
2012-11-16,16:15,
Inlägg: #2
Betalning vid fika med ny brud.
Det (enda) viktiga är att inte göra en stor grej utav det hela, vare sig du betalar för allt, om ni splittar på kostnaden jämt, betalar bara för er själva eller att hon betalar allt.

din tanke "måste köpa grejer till henne för att få prata [med] henne" kan likaväl från hennes sida vara "nu måste jag betala nästa gång".

Gör det som blir smidigast när ni väl står vid kassan. Va spontan och smidig.
2012-11-16,17:12,
Inlägg: #3
Betalning vid fika med ny brud.
Håller med Captain Mike. Ha ingen regel utan avgör från gång till gång. Vissa tjejer tar upp plånboken och då låter man dom betala själva. Andra gör det inte och då brukar jag ta det. Har varit med om att tjejer bjuder också, det kändes rätt wierd..
2012-11-16,19:27,
Inlägg: #4
Betalning vid fika med ny brud.
TheD Skrev:Håller med Captain Mike. Ha ingen regel utan avgör från gång till gång. Vissa tjejer tar upp plånboken och då låter man dom betala själva. Andra gör det inte och då brukar jag ta det. Har varit med om att tjejer bjuder också, det kändes rätt wierd..

Haha! De dejter jag varit på hittills har alltid tjejerna fått betala för mig!
2012-11-16,20:37,
Inlägg: #5
Betalning vid fika med ny brud.
Brukar typ aldrig fika då jag tycker det är skit tråkigt, men eftersom alla jävla tjejer älskar o fika kanske man ska börja fika lite ibland då, optimalaste e ju att bruden betalar för dig. Vilket hon förmodligen kommer att göra om hon e väldigt into dig, när jag var utomlands payade tjejer drinkar, taxi allt möjligt åt mig kändes som de typ gillade att betala för en haha.
You dont like it? Go fuck yourself.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Kärat ner mig i brud Nalirot 9 3,822 2016-01-27,02:10
Senaste inlägg:: Nalirot
  Tävla om en brud? Ballin 17 8,655 2014-08-23,01:41
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Needy brud Tenga 1 1,209 2014-06-10,16:43
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Random brud Tenga 6 3,049 2013-11-14,23:02
Senaste inlägg:: Tenga
  Dilemma med brud och mitt beteende! Madrock 13 5,458 2013-03-04,22:35
Senaste inlägg:: Madrock
  Förstöra för killar som försöker ta ens brud dobarj3 10 3,990 2012-10-27,14:16
Senaste inlägg:: Mössan
  Tråden om din perfekta brud devil 22 9,224 2012-04-07,00:49
Senaste inlägg:: vegas
  Hemgång med brud, tips tack noname2blame 2 1,285 2012-03-04,22:27
Senaste inlägg:: noname2blame

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}