LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
2012-12-04,02:31,
Inlägg: #1
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Som titeln säger, ska på fika med en JÄVLIGT HET brud som jag har "raggat" upp på facebook. Vi har en del gemensamma intressen så som serier, osv. Vill att detta ska leda till ett förhållande och inte en one night stand.

Vad ska jag tänka på? Finns det ämnen jag bör undvika? (t.ex om EX)
Hur ser jag till att hon inte tycker "en fika med en kompis" ?

Min gissning är att jag bygger väldigt diskret och lite attraktion, kanske lite beröringen på armen... Eller ska jag följa Evilvalles teknik med att bryta rapport sen belöna?

Självklart så förstår jag att det inte är bara att säga "gör så, gör så" men all svar är tacksam Big Grin Wink
2012-12-04,03:00,
Inlägg: #2
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
kvalificera, screena, belöna... ge genuina komplimanger... gå in för kyssen. bry dig inte om hur det går. tänk på annat. kom bara ihåg att inte glömma bort att eskalera.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-04,03:54,
Inlägg: #3
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Oj, nu vet jag inte riktigt vad kvalificera och screena är... har du en länk till en tråd på det? Big Grin annars tack Smile
2012-12-04,10:59,
Inlägg: #4
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Vill att detta ska leda till ett förhållande och inte en one night stand.

Va? Du känner henne knappt och du vill ha ett förhållande med na?

Kvalificera = Du får henne att visa att hon duger för dig, du säger hoppa hon svarar hur högt.
Screena = Du kollar efter karaktärsdrag som du gillar hos henne.
ge mig cash, ge mitt ringfinger bling-bling och sprit tills jag uppför mig som haddock i tintin.
2012-12-04,19:40,
Inlägg: #5
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Va dig själv
2012-12-04,20:34,
Inlägg: #6
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
om du vill mer än kompisar, våga eskalera iaf.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-12-04,22:00,
Inlägg: #7
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Visa att du är intresserad av henne. Titta henne i ögonen (men inte såpass att hon tror att du är psykiskt störd..). Var engagerad, både när du fråga om henne eller när du talar om dig själv. Har du passioner? Berätta om dem (men inte för mycket sentimentala buhu-historier om hur hårt livet är och hur ingen förstår dig). Om du kan få sådant att falla in i ramen för vem du är som person och inte göra allt för mycket i syftet att imponera. Sen är ju varje situation och person unik i sig.. nåväl. Om hon är skämtsam och kanske har lite grovhet i sig kanske du kan dra en fuling, ett "inte okej"-skämt men inget översexuellt.

Flörta lite enkelt och låt hennes kroppsspråk leda dig. Har trots allt hört att 80% av kommunikation är icke-verbalt. Så när hon frågar dig lite genant "Flörtar du med mig?" försök inte försvara dig. Har hennes kroppsspråk varit övertydligt kan du ju ge henne skulden för allt det flörtiga och retas lite med henne. Om inte kan du ju säga som det är och visa dina intentioner. En man ska vara tydlig, till och med när han är otydlig.

Bara några tips. Välj och vraka men om något inte alls känns bekvämt kanske det är bäst att låta bli än att göra en åsna av sig själv.

Lycka till!
"Inget huvud är farligare än ormens, och ingen vrede är värre än kvinnans. Hellre har jag ett lejon eller en drake i huset. En kvinnas elakhet förändrar hennes yttre och gör hennes uppsyn ilsken som en björns. När hennes man slår sig ner hos sina grannar kan han inte låta bli att sucka bittert."
2012-12-04,22:02,
Inlägg: #8
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Som titeln säger, ska på fika med en JÄVLIGT HET brud som jag har "raggat" upp på facebook. Vi har en del gemensamma intressen så som serier, osv. Vill att detta ska leda till ett förhållande och inte en one night stand.

Vad ska jag tänka på? Finns det ämnen jag bör undvika? (t.ex om EX)
Hur ser jag till att hon inte tycker "en fika med en kompis" ?

Min gissning är att jag bygger väldigt diskret och lite attraktion, kanske lite beröringen på armen... Eller ska jag följa Evilvalles teknik med att bryta rapport sen belöna?

Självklart så förstår jag att det inte är bara att säga "gör så, gör så" men all svar är tacksam Big Grin Wink

Vad tänkte du på när du "ragga" upp henne? Verkar ju som om det funka! Wink
2012-12-04,22:50,
Inlägg: #9
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
lägg upp eran conversation från fb eller vart du har raggat
2012-12-04,23:26,
Inlägg: #10
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Slå henne på fittan
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-12-05,02:34,
Inlägg: #11
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Har du träffat henne IRL tidigare? Annars känns som att "leda detta till ett förhållande" är lite väl tidigt att ha bestämt sig för...

Hur som helst försök inte "gamea" för mycket om du är ny på det här. Försök bara vara relaxed och försök få henne att berätta så mycket om sig själv som möjligt. Time is money, ju längre tid hon spenderar med dig ju mer attraherad kommer hon att bli (sålänge du är fysisk såklart).
2012-12-05,13:43,
Inlägg: #12
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
vinividivici Skrev:Har du träffat henne IRL tidigare? Annars känns som att "leda detta till ett förhållande" är lite väl tidigt att ha bestämt sig för...

Hur som helst försök inte "gamea" för mycket om du är ny på det här. Försök bara vara relaxed och försök få henne att berätta så mycket om sig själv som möjligt. Time is money, ju längre tid hon spenderar med dig ju mer attraherad kommer hon att bli (sålänge du är fysisk såklart).

Ja jag tog nog i när jag sa att leda till ett förhållande... det jag menade var att jag vill att detta ska leda till något mer... som en filmkväll, som sedan blir en promenad som sedan blir jag va som helst. att vi fortsätter träffas, men inte som vänner.


Förövrigt tack för alla svar Big Grin Kan ju rapportera hur det gick sen... ska försöka tänka på vad jag gjorde rätt/fel Smile
2012-12-06,00:50,
Inlägg: #13
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
hur gick d?
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-06,03:56,
Inlägg: #14
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Cruz Skrev:Slå henne på fittan
exakt vad jag skulle säga !
2012-12-06,10:13,
Inlägg: #15
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Yeah update d00de! Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-12-06,20:42,
Inlägg: #16
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Det gick bra! Fick henne skratta, fick lite osäkra IOI. Hon hade inte en direkt stadig blick på mig, men hon kliade sig mycket på nacken och höll på med håret. Vi drack kaffe, hon skulle hämta mer och frågade ifall jag skulle ha på fyllning.
Jag sa nej, men hämta servetter.
Hon gick och hämtade sitt kaffe men glömde servetterna
-Tog du inte med servetterna?
- oj förlåt *går och hämtar dem*
sen när hon kommer tillbaka sa jag *Tack fan vad snäll du är * klappar henne på höften*
- haha är jag en hund eller?
- ja.
Vi fortsätter prata, jag är tillbaka lutad och avslappnad. Vi pratar om saker vi hade gemensamt, hon gillar att spela COD, Rebubbled och tycker om att se på Dexter. Jag sa
*Fan du växte precis dubbelt så stor i mina ögon, sjukt najs med en tjej som gejmar"
- haha tack * tar sig i nacken*

Jag försökte att vara fysiskt... men det var svårt, vi hade ungefär en meter avstånd ifrån varandra, kändes dumt när jag lutade mig fram och smekte henne på baksida arm när hon dryg en snygt historia.

Men efter fikan så väntade vi på bussen, jag sa att jag tyckte fikan var skit trevlig och att vi borde göra något till helgen, men hon fick bara säga ja ifall hon verkligen ville, inte för att vara snäll. Hon sa ja det vill jag, men jag är ledig ifrån jobbet och hade planerat att dra u o festa och shoppa, så får se om jag får tid.

Jag sa okej och att hon fick höra av sig.

Senare på kvällen så hade jag fixat jobb så slängde iväg ett sms : Jahapp jag och mina vänner skapade precis ett företag lite sådär spontant" sen bablade vi på, sen så skrev jag *Glöm inte att höra av dig om helgen* - *haha yes* - Godnatt - Godnatt. Sen dess har jag inte kontakt henne. Min plan är att vänta tills hon kontaktar mig, ifall hon inte gör det, hennes lost. Move on till nästa tjej.
2012-12-06,21:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-06,21:03 av {2} trollface.)
Inlägg: #17
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Det gick bra! Fick henne skratta, fick lite osäkra IOI. Hon hade inte en direkt stadig blick på mig, men hon kliade sig mycket på nacken och höll på med håret. Vi drack kaffe, hon skulle hämta mer och frågade ifall jag skulle ha på fyllning.
Jag sa nej, men hämta servetter.
Hon gick och hämtade sitt kaffe men glömde servetterna
-Tog du inte med servetterna?
- oj förlåt *går och hämtar dem*
sen när hon kommer tillbaka sa jag *Tack fan vad snäll du är * klappar henne på höften*
- haha är jag en hund eller?
- ja.
Vi fortsätter prata, jag är tillbaka lutad och avslappnad. Vi pratar om saker vi hade gemensamt, hon gillar att spela COD, Rebubbled och tycker om att se på Dexter. Jag sa
*Fan du växte precis dubbelt så stor i mina ögon, sjukt najs med en tjej som gejmar"
- haha tack * tar sig i nacken*

Jag försökte att vara fysiskt... men det var svårt, vi hade ungefär en meter avstånd ifrån varandra, kändes dumt när jag lutade mig fram och smekte henne på baksida arm när hon dryg en snygt historia.

Men efter fikan så väntade vi på bussen, jag sa att jag tyckte fikan var skit trevlig och att vi borde göra något till helgen, men hon fick bara säga ja ifall hon verkligen ville, inte för att vara snäll. Hon sa ja det vill jag, men jag är ledig ifrån jobbet och hade planerat att dra u o festa och shoppa, så får se om jag får tid.

Jag sa okej och att hon fick höra av sig.

Senare på kvällen så hade jag fixat jobb så slängde iväg ett sms : Jahapp jag och mina vänner skapade precis ett företag lite sådär spontant" sen bablade vi på, sen så skrev jag *Glöm inte att höra av dig om helgen* - *haha yes* - Godnatt - Godnatt. Sen dess har jag inte kontakt henne. Min plan är att vänta tills hon kontaktar mig, ifall hon inte gör det, hennes lost. Move on till nästa tjej.

Nice! Ett tips om du fikar och tycker det är jobbigt att sitta mitt emot varandra är ju att hitta ett lite mindre bord, fyrkantigt så du hamnar närmare henne om du hänger med.. då har du lättare för att köra kino och sånt..

Jag brukar alltid se till att man antingen sitter bredvid varandra i en soffa eller om jag sitter på ena sidan av ett bor så sitter hon antingen direkt till höger eller vänster, då skapar det bättre kontakt möjligheter. Sedan säger jag alltid "du kan sitta där" och pekar med hela handen samtidigt som jag har den andra handen vid nedre delen av hennes rygg och föser henne åt det hållet.. som att leda en hund.. Samma sak om du går över vägen, in genom en dörr och liknanade... småsaker att tänka på om man vill visa dominans.
2012-12-06,21:06,
Inlägg: #18
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
trollface Skrev:Nice! Ett tips om du fikar och tycker det är jobbigt att sitta mitt emot varandra är ju att hitta ett lite mindre bord, fyrkantigt så du hamnar närmare henne om du hänger med.. då har du lättare för att köra kino och sånt..

Jag brukar alltid se till att man antingen sitter bredvid varandra i en soffa eller om jag sitter på ena sidan av ett bor så sitter hon antingen direkt till höger eller vänster, då skapar det bättre kontakt möjligheter. Sedan säger jag alltid "du kan sitta där" och pekar med hela handen samtidigt som jag har den andra handen vid nedre delen av hennes rygg och föser henne åt det hållet.. som att leda en hund.. Samma sak om du går över vägen, in genom en dörr och liknanade... småsaker att tänka på om man vill visa dominans.

Fan vad smart! Ifall vi nu träffas, så ska jag se till att vara mer fysiskt. Det har hänt alladeles för många gånger att jag har varit ÖVERfysiskt, och skrämt tjejererna, var lite rädd att göra samma sak, så ville vara med passiv och relaxed
2012-12-06,21:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-06,21:15 av {2} trollface.)
Inlägg: #19
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
Vitchoklad Skrev:Fan vad smart! Ifall vi nu träffas, så ska jag se till att vara mer fysiskt. Det har hänt alladeles för många gånger att jag har varit ÖVERfysiskt, och skrämt tjejererna, var lite rädd att göra samma sak, så ville vara med passiv och relaxed

Det är bara köra på, ett slag på axeln, nyp i sidan, nyp i kinden när hon gör något klumpigt, roligt.. så kommer det fungera sjukt jävla bra! Så länge du är avslappand och är lugn kommer tjejen känna sig trygg med dig och då kan du i princip komma undan vad som helst...

exempel, ni har varit ute och promenerat lite du har flera gånger visat dig mer dominant genom att göra dessa små led gester och ni ska gå in på ett fik du gör precis samma sak fast nyper henne lätt i rumpan och när hon vänder sig om (om hon gör detta) så säger du bara "ops, jag slant bara.... jag vill ha en svart kaffe fixar du det gumman så hittar jag någonstans att sitta.. du får pengar sen!"

slutar du bara tvärt efter "ops jag slant" kommer hon flama dig om hon vänder sig om, annars kommer hon bara bli lite generad och gilla det då är det fine då behöver du inte säga det andra.. men precis innan hon öppnar käften maler du på med det andra och då kommer hon bara titta tyst på dig som en liten hund och lyda dig minsta lilla.. självklart måste du vara säker och titta henne i ögonen.

alla sådana här småsaker är totalt jävla golden, och det är bara testa DINA gränser och vad DU kan komma undan med.. så kör på bara!
2012-12-06,21:15,
Inlägg: #20
Fika med het brud på onsdag, saker att tänka på?
trollface Skrev:Det är bara köra på, ett slag på axeln, nyp i sidan, nyp i kinden när hon gör något klumpigt, roligt.. så kommer det fungera sjukt jävla bra! Så länge du är avslappand och är lugn kommer tjejen känna sig trygg med dig och då kan du i princip komma undan vad som helst...

exempel, ni har varit ute och promenerat lite du har flera gånger visat dig mer dominant genom att göra dessa små led gester och ni ska gå in på ett fik du gör precis samma sak fast nyper henne lätt i rumpan och när hon vänder sig om (om hon gör detta) så säger du bara "ops, jag slant bara.... jag vill ha en svart kaffe fixar du det gumman så hittar jag någonstans att sitta.. du får pengar sen okej?!"

slutar du bara tvärt efter "ops jag slant" kommer hon flama dig om hon vänder sig om, annars kommer hon bara bli lite generad och gilla det då är det fine då behöver du inte säga det andra.. men precis innan hon öppnar käften maler du på med det andra och då kommer hon bara titta tyst på dig som en liten hund och lyda dig minsta lilla.. självklart måste du vara saker och titta henne i ögonen.

alla sådana här småsaker är totalt jävla golden, och det är bara testa DINA gränser och vad DU kan komma undan med.. så kör på bara!


Tack som attans trollface, ska jag komma ihåg! Kände att jag skulle behöva dessa råd INNAN fikat hahaSmile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Komma tillbaka med en brud Mrniceguy 2 725 2018-10-18,21:00
Senaste inlägg:: Mrniceguy
  Brud slutade skriva av okänd anledning Dikterad 5 5,297 2015-03-20,04:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Brud som blivit kort i svaren, hur öppnar jag upp henne? sjoggaa 1 1,573 2013-05-07,22:27
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Brud som inte vågar(?) ses Overlord 10 4,019 2012-03-03,23:54
Senaste inlägg:: Avager

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}