LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
2013-01-10,06:27,
Inlägg: #1
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Bara jag som känner att ju mer expressionless/genuin/"är sig själv"/spontan/fan och hans moster man är så tenderar det det till att man får folk att skrattar mer, även fast det inte alls är i det avseendet.

Orden, meningen i sig är inte roligt, men ändå garvar/tycker folk man är skön.

Kan ta ett exempel: Tre brudar sitter i ett grupprum och jag behöver ha en stol, så jag öppnar dörren och säger "ah tja, jag tänkte bara ta en stol härifrån" varav de svarar "ah okej", "Snyggt", och så börjar de smågarva.

Menar inte att de måste ap skratta, utan tänker främst på smågarven.

Jag brukar iaf tänka ibland "vafan garvar/skrattade de åt där?"
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-10,10:14,
Inlägg: #2
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Hög status i gruppen/Du är socially awkward och då garvar de för att det blir stelt, åt dig eller helt enkelt för att de blir obekväma.

Att dra skämt i sammanhang då man vet att man har extra hög status är ett skämt i sig. När man väl dragit igång kan man säga "Hej" och alla skrattar så de gråter. Ibland brukar det irritera mig att jag pushat så mycket för skratten tidigare för när jag sedan ska sända fram budskapet sitter vissa (ofta de som är lite bakom) och skrattar åt allt jag säger.

Kan ju så klart vara så enkelt att det hände något kul innan du kom in.
2013-01-10,15:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-10,16:18 av {2} Nystart.)
Inlägg: #3
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Ah absolut.

Precis som att berätta ett skämt eller framförallt en story, utan att själv börja skratta är grymt powerful. Inte bli affekterad av deras skratt liksom och bara mala på tills man är klar. När jag var ute o reste tex så prata jag om ngnting, kmr inte ihåg vad men två tjejer bara satt och var sjukt entertained, pratade på och dom skrattade mer o mer utan att jag reagerade på det. Ena tjejen blev helt såld och ville knulla mig asap efter det. Kan ju varit sugen redan innan, men det var intressant och se hur powerful det är att va unreactive.

edit: poängen var alltså att jag inte alls sa ngt kul enl egen mening utan dom tyckte jag var "Rolig", idk why.
2013-01-10,15:40,
Inlägg: #4
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Unga flickor? De har en tendens att bli nervösa när de kommer in en "alphaman"
find it, fuck it, forget it.
2013-01-10,15:51,
Inlägg: #5
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Nystart Skrev:Ah absolut.

Precis som att berätta ett skämt eller framförallt en story, utan att själv börja skratta är grymt powerful. Inte bli affekterad av deras skratt liksom och bara mala på tills man är klar. När jag var ute o reste tex så prata jag om ngnting, kmr inte ihåg vad men två tjejer bara satt och var sjukt entertained, pratade på och dom skrattade mer o mer utan att jag reagerade på det. Ena tjejen blev helt såld och ville knulla mig asap efter det. Kan ju varit sugen redan innan, men det var intressant och se hur powerful det är att va unreactive.

Håller med, att inte garva åt sina egna skämt/story är powerful!!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-10,15:53,
Inlägg: #6
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
TobiasK Skrev:Unga flickor? De har en tendens att bli nervösa när de kommer in en "alphaman"

Nja rätt så, 20-22 bast kanske. Med det är sant, nervositet utlöser "fnitter".
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-10,15:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-10,15:57 av {2} russel.)
Inlägg: #7
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Jayson1 Skrev:Hög status i gruppen/Du är socially awkward och då garvar de för att det blir stelt, åt dig eller helt enkelt för att de blir obekväma.

Att dra skämt i sammanhang då man vet att man har extra hög status är ett skämt i sig. När man väl dragit igång kan man säga "Hej" och alla skrattar så de gråter. Ibland brukar det irritera mig att jag pushat så mycket för skratten tidigare för när jag sedan ska sända fram budskapet sitter vissa (ofta de som är lite bakom) och skrattar åt allt jag säger.

Kan ju så klart vara så enkelt att det hände något kul innan du kom in.

Intressant det där.
Angående det sista. Helt klart kan det vara så, ingen aning om det. Men det uppstår ofta liknande situationer.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-10,16:55,
Inlägg: #8
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Skratt handlar i regel mer om social status än humor, så japp!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-10,17:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-10,22:02 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #9
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Finns en del vetenskaplig info om skratt. Minns att jag läst om det men minns inte hur eller när,. Tror det var en e-bok. Det handlar mer om VEM som säger än vad. Submissive skrattar/fnissar åt dominant för att visa sig underlägsen. Attraherade tjejer fnittrar/skrattar således ofta åt killar de är attraherade av. I andra fall kan det uteslutande handla om osäkerhet i situationen som helhet och man vill visa att man inte har onda avsikter eller vill skapa rapport (tänk att beteendet utformades under de många tiotusentals åren vi levde i jakt/samlargrupper).
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-01-10,18:02,
Inlägg: #10
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Har märkt en rätt kul grej när man är ute på krogen och kör lite story telling efter det att man visat sig ha högst social status i gruppen. Det spelar INGEN roll vad för typ av historia du berätta (så länge det inte är en tragedi) så kommer folk skratta åt dig. Innan jag började berätta storys så läste jag om det någonstans, det var iaf så jag beslutade mig för att prova.

Så en kväll när jag och en polare var ute var jag tvungen att berätta något RIKTIGT tråkig historia som inte har någon betydelse och som är helt på improvisation och saknar handling bara som experiment. Efter att fått bra comfort i ett två set jag och polaren så började jag berätta, långsamt och med kraftig röst för att de skulle lyssna. Sen när jag var klar så skrattade båda tjejerna och berättelsen isig var nog fan den absolut sämsta jag berättat någonsin.. min kompis face palm:ade sig själv när vi var på väg hem och frågade "hur FAN kunde dem skratta åt det, sämsta jag hört ju"... HAHA! Det enda jag gjorde var att le stort när jag var klar.

Social status är sjukt mycket
2013-01-10,22:03,
Inlägg: #11
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
Det sjuka är att jag kan (när jag började läsa på om psykologi och försökte hitta saker i praktiken som jag innan läst om) minnas gånger då man skrattat åt skit som inte är kul, när man är faktiskt medveten om att man bar skrattar/tycker det är kul för att personen har hög social status.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-01-11,19:09,
Inlägg: #12
Man får folk att garva, även fast det inte är menat.
russel Skrev:Jag brukar iaf tänka ibland "vafan garvar/skrattade de åt där?"

Ska du säga å sen knäcker du näsbenet på ena. Då kommer dom FAN inte garva längre!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 2,003 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,567 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,714 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,070 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,076 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,736 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,694 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,612 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,226 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,841 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}