LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
2013-01-17,17:03,
Inlägg: #1
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Jag bruka kolla nån gång i månaden på CR för att se om de ändrat sin marketing eller vad som helst och nu hitta jag en bloggartikel som jag tycker är intressant just för att den tacklar en fråga jag själv brukar fråga mig själv ibland som jag känner är lite av ett mysterium eller brist på egen erfarenhet från min sida, dvs "Vad är attraktion?":

http://www.c-r.se/2013/01/09/du-vill-all...ttraktion/

Kort å gott menar han på att "attraktion" inte kan skapas utan det är något man antingen är eller inte (dvs attraktiv). Vad säger era erfarenheter om detta? Jag har begränsad erfarenhet med tjejer så jag kan inte uttala mig så mycket om det.

Vad jag upplevt ibland är att när jag approachat vissa tjejer så verkar dem gilla mig på en gång och då spelar det inte så mkt roll vad jag gör eller säger (till vissa extremer såklart) och i andra fall verkar det inte som om någon grym teknik eller dhv-story kan knäcka hål på hennes ointresse.

Tack för svar på förhand! ^^,
2013-01-17,17:17,
Inlägg: #2
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
I vissa fall kan du inte skapa attraktion nej och dessa bör du som Toledo säger selektera bort. Ett exempel är en tjej som har blivit våldtagen av en mörkhyad kille. Pga denna upplevelsen så varje gång hon dejtar en mörkhyad kille så kommer detta minnet upp, oavsett vad du gör, hur grym du är, etc så kommer du aldrig att kunna få henne. Get the point?
2013-01-17,17:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-17,17:25 av {2} tcepser.)
Inlägg: #3
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Ja du kan skapa attraktion på samma sätt som du kan döda den.

Och som ovan nämnt, vissa kan man attrahera/attraheras av och andra inte...
2013-01-17,23:00,
Inlägg: #4
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Ja man kan givetvis skapa attraktion. Attraktion skapas när en dynamik uppstår av att du har högre socialt värde än tjejen i fråga, detta är något som går att VARA (och det därmed blir uppenbart genom subkommunikationen - vem är mest reaktiv/bekräftelsesökande/needy) men det är också något som går att SKAPA med hjälp av medvetna tekniker för status-exchange, bland annat sarkasm etc, då människors perception är jävligt subjektiv.

Alex yrar i nattmössan som vanligt och försöker få något väldigt enkelt att låta komplext.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-18,22:03,
Inlägg: #5
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Jag som tycker rsd varit bra på att krångla till en hel del saker, men "cr-Alex" har verkligen visat en helt ny nivå av "tillkrånglande" den senaste tiden.
2013-01-19,04:45,
Inlägg: #6
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Evilvalle Skrev:Ja man kan givetvis skapa attraktion. Attraktion skapas när en dynamik uppstår av att du har högre socialt värde än tjejen i fråga, detta är något som går att VARA (och det därmed blir uppenbart genom subkommunikationen - vem är mest reaktiv/bekräftelsesökande/needy) men det är också något som går att SKAPA med hjälp av medvetna tekniker för status-exchange, bland annat sarkasm etc, då människors perception är jävligt subjektiv.

Alex yrar i nattmössan som vanligt och försöker få något väldigt enkelt att låta komplext.
+1!! Agree

Vid flertalet tillfällen har tjejer varit helt ointresserade av mig men jag har fcloseat dem senare. I princip alla som kom hit ville väll bli masterpuaz å skapa attraktion lättare/oftaste?
2013-01-20,03:58,
Inlägg: #7
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
De valle säger e sant, men de stämmer också in på de Alex säger.

"Skapa attraktion" går just då bara på neutrala tjejer. Ett tvär nej e nästan alltid ett tvär nej.

E hon neutral kan du ju va sarkastisk o allt sånt gott vi lär oss här på forumen o "vinna över" henne.

Men ju attraktivare du är desto fler spikraka JA får du vilket är det bästa.
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-01-22,15:37,
Inlägg: #8
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Toledo Skrev:Brad Branson skriver om detta.

Han anser att det finns tre typer av tjejer när det handlar om attraktion.

De som är attraherade, de som är neutrala och de som inte är attraherade.

De som inte är attraherade kan du inte få attraherad, därför skulle man bara filtrera ut dom (Tror det stog så eller inte slösa tid på dom)

Neutrala är som sagt neutrala, du måste arbeta för att skapa attrakion.

Och attraherade, som är attraherade från början och förbli så oftast.

Läs Models by Mark Manson tycker jag! Smile



Kort å gott menar han på att "attraktion" inte kan skapas utan det är något man antingen är eller inte (dvs attraktiv). Vad säger era erfarenheter om detta? Jag har begränsad erfarenhet med tjejer så jag kan inte uttala mig så mycket om det.

Vad jag upplevt ibland är att när jag approachat vissa tjejer så verkar dem gilla mig på en gång och då spelar det inte så mkt roll vad jag gör eller säger (till vissa extremer såklart) och i andra fall verkar det inte som om någon grym teknik eller dhv-story kan knäcka hål på hennes ointresse.


Det är precis som han säger man kan inte skapa attraktion när det inte finns nåt från första första början, är hon attraherad från första ögonblicket då går det skapa mer attraktion MEN att påstå att man kan ändå skapa attraktion även om hon INTE är attraherad och eller visat intresse är bara patetiskt och lögn.

Jag har läst folk både här och på C-R som påstått att man även kan skapa attraktion oavsett.
2013-01-22,15:54,
Inlägg: #9
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
selected Skrev:Det är precis som han säger man kan inte skapa attraktion när det inte finns nåt från första första början, är hon attraherad från första ögonblicket då går det skapa mer attraktion MEN att påstå att man kan ändå skapa attraktion även om hon INTE är attraherad och eller visat intresse är bara patetiskt och lögn.

Jag har läst folk både här och på C-R som påstått att man även kan skapa attraktion oavsett.

Disagree completely. Har haft sex med allt för många tjejer som till en början inte visade ett SKIT, många ggr som avvisade en helt och hållet - för att påstå något sådant.

Förövrigt är det helt omöjligt att säga om hon är eller inte är intresserad då många flickor när dom är intresserade blir just avvisande och bitchiga, medans andra blir hur öppna och trevliga som helst, så allt detta är bara mental masturbation och hjälper ingen infield.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-22,16:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-22,16:17 av {2} selected.)
Inlägg: #10
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Evilvalle Skrev:Disagree completely. Har haft sex med allt för många tjejer som till en början inte visade ett SKIT, många ggr som avvisade en helt och hållet - för att påstå något sådant.

Förövrigt är det helt omöjligt att säga om hon är eller inte är intresserad då många flickor när dom är intresserade blir just avvisande och bitchiga, medans andra blir hur öppna och trevliga som helst, så allt detta är bara mental masturbation och hjälper ingen infield.


Majoriteten av tjejer visar inte intresse helt uppenbart för att du ska märka det, hade de gjort det hade du förlorat din dominans. Många gånger avvisar de och inte visar ett skit av intresse är just för att de inte vill känna sig övergivna och för att de inte tror att de har en chans/vill ställa sig över.

Sen kan kan jag hålla med om att bitchighet kommer ifrån att de är intresserad pga. sitt osäkra personlighet och räddsla för att bli sårad så skyddar de sig bakom den här bitchiga fasaden. Bitchighet är en slags försvarsmekanism.
2013-01-22,16:24,
Inlägg: #11
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
selected Skrev:Majoriteten av tjejer visar inte intresse helt uppenbart för att du ska märka det, hade de gjort det hade du förlorat din dominans. Många gånger avvisar de och inte visar ett skit av intresse är just för att de inte vill känna sig övergivna och för att de inte tror att de har en chans/vill ställa sig över.

Precis, och många ggr är dom inte intresserade öht för att sedan efter att ha fått reda på att hennes 2 polare älskar dig och du är världsbäst i sängen göra allt för att nosa på din penis.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-23,01:30,
Inlägg: #12
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
De här med att man INTE kan skapa attraktion från någon som visar sig ha 0 attraktion för en håller jag inte med om alls enligt min egna syn, har flertal gånger mött tjejer som jag "raggat" eller drygat mig mot för fun och blivit utfryst totalt men vid senare tillfälle dag/timmar whatever så har det hänt flertal gånger att de blviit som förälskade i en, vad det beror på vet jag inte helt fullt ut men tror definitivt att man kan skapa attraktion från en tjej som från början icke har någon attraktion för en.

De e bara kolla tjej,killar som e "kompisar" under längre perioder och tjejen har 0 attraktion för han först, men efter en större del tillsammans så finner de varandra, well beror väl på flera andra faktorer han kanske fixar andra tjejer framför henne osv men tror definitivt man kan skapa attraktion.
You dont like it? Go fuck yourself.
2013-01-23,01:56,
Inlägg: #13
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Anonymous Skrev:De här med att man INTE kan skapa attraktion från någon som visar sig ha 0 attraktion för en håller jag inte med om alls enligt min egna syn, har flertal gånger mött tjejer som jag "raggat" eller drygat mig mot för fun och blivit utfryst totalt men vid senare tillfälle dag/timmar whatever så har det hänt flertal gånger att de blviit som förälskade i en, vad det beror på vet jag inte helt fullt ut men tror definitivt att man kan skapa attraktion från en tjej som från början icke har någon attraktion för en.

De e bara kolla tjej,killar som e "kompisar" under längre perioder och tjejen har 0 attraktion för han först, men efter en större del tillsammans så finner de varandra, well beror väl på flera andra faktorer han kanske fixar andra tjejer framför henne osv men tror definitivt man kan skapa attraktion.

Precis. Eller de kvällar vissa tjejer bara HATAR EN mer än allt annat, iskalla, fryser ut en, HATAR.
2 kvällar senare kommer dom fram å pratar å är hur jävla kåta som helst.

Att man inte kan "skapa attraktion" är en stor jävla myt skapad av oskulder och den stämmer helt enkelt inte överens med verkligheten.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-23,05:35,
Inlägg: #14
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Intressant det här med tjejer som är intresserade men ger "dryga"/"bitchiga" svar. Det påminner mig om en gammal tjejpolare i klassen som berätta att hon alltid brukade bli otrevlig när hon blev attraherad/intresserad i en kille. Möjligen kan detta bero på som vissa säger; osäkerhet på sig själv, självförtroende, osv.

Inom psykologi pratar man om att "ens självförtroende är negativt proportionellt till ens intresse, dvs., ju större intresse ju lägre självförtroende i sig själv att kunna få ut av intresset". Så, vissa blir alltså mer osäkra när dem väl blivit intresserade i något eller någon och vill ha det/den.

Annan tanke är att tjejer som drygar sig pga intresse gör så precis som killar gjorde i högstadiet där de slog tjejer, drog tjejer i håret, kasta snöbollar på dem osv för de visste inte hur de skulle kommunicera med tjejer när de väl vara intresserade eller i värsta fall, kära i dem, haha! ^^,
2013-01-24,15:09,
Inlägg: #15
Kan man elller kan man inte skapa attraktion? Det är frågan..
Eller va hon askåt från första början men visste inte hur hon skulle hantera det så hon va dryg o bitchig som en försvarsmekanism?
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 2,003 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,567 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,714 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Bli tillsammans med någon man inte bryr sig om Vetinte 5 3,069 2015-11-16,11:14
Senaste inlägg:: Vetinte
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,076 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Kolla på henne lr inte...suck Sex Intelligence 12 7,736 2015-09-22,13:00
Senaste inlägg:: Fiskarn
  HBs tjejkompis som inte gillar en dobarj3 6 3,694 2015-01-21,01:59
Senaste inlägg:: Nalirot
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,612 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Min situation nu, chodar och vet inte vad jag väntar på Zaxii 8 5,226 2014-10-28,22:41
Senaste inlägg:: ångest101
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,841 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}