LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
2013-02-26,01:26,
Inlägg: #41
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle Skrev:Haha tar en hel del med skit. Zink, body science whey-100 protein, jacked superior edition PWO, jacked testo booster feat DAA, jacked 17-dione, omega 3, kreatin monohydrat.

DÖDSKNARKANDE BURSLAGSKÄMPANDE ULTRANAZIST
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-02-26,01:35,
Inlägg: #42
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
selected Skrev:Fan är dessa för grejer? jacked superior edition PWO, jacked testo booster feat DAA, jacked 17-dione,
Är de PWO?

Jacked superiour edition är OK, långt ifrån lika bra som original jack3d men funkar bättre än craze och fucked up för mig.

TestoboosterDAA är till för att (som namnet antyder) få upp teston så mycket som möjligt, 17-dione är kortisolsänkare samt blockerar en del av konverteringen från testosteron till östrogen i kroppen vilket resulterar i mer testo.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-02-26,01:39,
Inlägg: #43
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle Skrev:Jacked superiour edition är OK, långt ifrån lika bra som original jack3d men funkar bättre än craze och fucked up för mig.

TestoboosterDAA är till för att (som namnet antyder) få upp teston så mycket som möjligt, 17-dione är kortisolsänkare samt blockerar en del av konverteringen från testosteron till östrogen i kroppen vilket resulterar i mer testo.

Haha fan din testoberoende :-p Så Jacked superiour edition är alltså bättre än original jack3d?

Men blir det inte överdos om du tar Zink tillsammans med två andra testo booster? Har de ens fungerat eller märkt nåt?
2013-02-26,01:56,
Inlägg: #44
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Nej, jacked superiour edition är långt ifrån lika bra som originalet, dvs INTE lika bra.

Jag tar 50mg zink 2-3dagar i veckan när jag tar testoboostern då den också innehåller zink. Möjligt lite överdos ändå men whatever. Ja jag har märkt rätt stor skillnad.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-02-26,20:49,
Inlägg: #45
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle, som supplement- och testosteronnörd borde du VERKLIGEN ta D-vitamin. Det har klara kopplingar till testosteronhalten, energi, depression och dyl. Större delen av USA har brist på D-vitamin. Gissa hur mycket brist vi nordbor lär ha. Jag tar 4000 iu/100 mcg per dag, experter inom området rekommenderar 2000-4000 iu/dag som minsta dos. Finns billigt via MM-Sport.
2013-02-26,22:45,
Inlägg: #46
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Håller med om D-vitamin. D-vitamin är inte ett typiskt hormon men eftersom dess verkningsmekanism liknar steoridhormonernas brukar det räknas som sådant.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-03-15,18:38,
Inlägg: #47
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Valle du tar body science whey-100 protein. Hur bra är den jämfört med andra Whey-100 från gymgrossisten o andra ställen?
2013-03-15,18:45,
Inlägg: #48
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Det är exakt samma, sålänge det är whey (vassle) så funkar det prima. Leta reda på det billigaste du kan hitta. Finns säkerligen billigare än bodyscience men jag beställer alltid massa andra prylar från den sidan så lika bra att köpa proteinet där också.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-15,18:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-15,18:58 av {2} selected.)
Inlägg: #49
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle Skrev:Det är exakt samma, sålänge det är whey (vassle) så funkar det prima. Leta reda på det billigaste du kan hitta. Finns säkerligen billigare än bodyscience men jag beställer alltid massa andra prylar från den sidan så lika bra att köpa proteinet där också.

De har bara 1kg förpackning och inte 4 eller man kanske lägger 4 x 1kg i beställningen. Dricker du endast efter träningen?

Vissa säger FX är bättre och billigare vad det för skillnad mellan FX och whey100?
http://www.gymvaruhuset.com/whey.html
2013-03-15,19:10,
Inlägg: #50
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Bodyscience har 4kg om jag minns rätt, men jag beställer oftast 1kg.

Jag dricker vassle på morgonen, direkt före och direkt efter träning. Hur mycket man som individ bör dricka per dag beror på hur resten av kosten ser ut, försök att ligga på ett totalintag av 2g protein per kg kroppsvikt per dag. Dvs väger du exempelvis 70kg: 70x2 = 140g protein per dag.

Sålänge det är whey är det ingen praktisk skillnad överhuvud taget.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-15,19:22,
Inlägg: #51
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Whey 80 från gymgrossisten är billigare! 579 för 4 kg med gratis frakt.

Valle, borde inte den anabola effekten bli mindre av proteindrycken efter träningen då kroppen har blodet fyllt av aminosyror från proteindrycken från innan passet? Differensen blir mindre osv.
2013-03-15,19:37,
Inlägg: #52
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Svårt att säga, mycket möjligt. Har testat många olika sätt: Endast whey före träning, whey före och efter, eaa före, eaa före och efter, inget före och gainer efter, inget före och eaa efter.

2006 var det jävligt inne med att slänga i sig whey före träning, runt 2008 (om jag minns rätt) var det EAA direkt före och efter som var grejen, nu har dom kommit på att whey före är bättre ändå, efteråt vet man inte, snart nog kommer det säkerligen något nytt som är "bäst".

Vad jag personligen erfarat är att jag ökat som mest under den tid jag tryckt whey före och efter, även om anledningen säkerligen kan vara någon annan så känns det ändå som att whey före och efter fungerar bäst för mig.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-15,20:05,
Inlägg: #53
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle Skrev:Bodyscience har 4kg om jag minns rätt, men jag beställer oftast 1kg.

Jag dricker vassle på morgonen, direkt före och direkt efter träning. Hur mycket man som individ bör dricka per dag beror på hur resten av kosten ser ut, försök att ligga på ett totalintag av 2g protein per kg kroppsvikt per dag. Dvs väger du exempelvis 70kg: 70x2 = 140g protein per dag.

Sålänge det är whey är det ingen praktisk skillnad överhuvud taget.

Så alltså före och efter träningen dricker du.
2013-03-15,20:44,
Inlägg: #54
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Ja, och på morgonen om du läser posten.

Jag ägnade lång tid till att researcha det där för drygt ett år sedan. Då skulle det ultimata vara runt 20 g protein och 80 g snabba kolhydrater. Nu äter jag low-carb, men brukar köra på på 1 dl vassleprotein + 3 dl mjölk, och en stund därefter 5 dl mjölk. Då har kroppen både snabbt och långsamt protein att leka med, plus fett, kolhydrater och näringsämnen. Det lär vara en subtil skillnad vad vi nu än gör.
2013-03-15,20:51,
Inlägg: #55
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Spelar typ noll roll när man intar näring under dagen.

Jag kör periodisk fatsa och ett par dagar i veckan kör jag tungt pass klockan 8-9 och går sen på tom mage minst 4-5 timmar efter det.

Det man ska tänka på med allastudier angående maximal muskelbygge är att det nästan alltid är marginell skillnad. Löpning tex får för mycket skit kastat på sig, under 1 års tid bygger icke-löparen kanske 2-3 % mer massa än löparen sålänge de ligger på samma kcalbalans.

Ontopic: Visst fan känner jag mig piggare fysiskt och lite lugnare(?) psykiskt nu efter en månad med zink-tillskott, troligtvis för jag hade brist innan.
2013-03-15,21:01,
Inlägg: #56
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Zinktillskott eller ZMA? såg nån som tog båda, låter onödigt, eller?
Zink ingår i zmatillskotten änna gubbar! <Varför båda?
2013-03-15,21:24,
Inlägg: #57
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Några som tänker på insulin efter träningen?

Färskt från våran tillämpad fysiologi lektion. Insulin direkt efter styrketräning ökar ytterliggare proteinsyntesen tillsammans med aminosyror/ proteindrink. Så att knapra några dadlar alt russin hjälper. Jag gör själv det.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-03-16,01:27,
Inlägg: #58
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Haha, resultat av GROV överkonsumption av zink, runt 250mg per dag, 11st random män i 20års åldern:

[Image: zinctest2.gif]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-16,01:29,
Inlägg: #59
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Från 16nmoL till 33 under utmattning, 21 till 32 under viloperiod, daaaaaaaaaaaaaaamn Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-16,12:40,
Inlägg: #60
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Om nu Zink höjer testosteronhalten, så borde ens röst bli mörkare, aggression & sexlusten ökar. Eftersom vanligtvis nivåerna på ens testosteron kan vara upp till 30 procent högre på morgonen jämfört med nivåerna på kvällen. Men ingen av er har märkt de skillnaderna när ni tagit zink?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Frågor om magensium, zink osv. Ragnarök 11 6,048 2018-01-31,14:50
Senaste inlägg:: bcude

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}