LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
2013-03-16,15:06,
Inlägg: #61
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Evilvalle Skrev:Haha, resultat av GROV överkonsumption av zink, runt 250mg per dag, 11st random män i 20års åldern:

[Image: zinctest2.gif]

Trodde det var typ zinkförgiftning i dom mängderna
2013-03-16,15:08,
Inlägg: #62
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Ta ej zink tillsammans med något som innehåller magnesium! Ska tydligen försämra eller tom blockera upptagningsförmågan. (Källa Eng Wikipedia) Hur lång absorberingstid kan det vara på en zinkkapsel på tom mage? Jag dricker ju mjölk och äter kvarg rätt jävla ofta.
2013-03-16,16:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-16,16:57 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #63
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
selected Skrev:Om nu Zink höjer testosteronhalten, så borde ens röst bli mörkare, aggression & sexlusten ökar. Eftersom vanligtvis nivåerna på ens testosteron kan vara upp till 30 procent högre på morgonen jämfört med nivåerna på kvällen. Men ingen av er har märkt de skillnaderna när ni tagit zink?

tror inte det blir någon större skillnad på ens röst mellan 20 och 24nmoL, exempelvis Big Grin Är nog ingen här som testat att trycka i sig 250mg per dag i flera veckor heller.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-16,16:02,
Inlägg: #64
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Sylvester Skrev:Trodde det var typ zinkförgiftning i dom mängderna

Kanske måste syssla med det ett långt tag för det, I dunno
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-16,16:47,
Inlägg: #65
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
4-dubblar härmed dagliga zinkintaget till 270 mg/dag... Återkommer med resultat om några veckor.
2013-03-16,16:49,
Inlägg: #66
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Massriot: Ät koppar eller ha koll på symptomen för kopparbrist! Inget att leka med om jag minns rätt.
2013-03-16,16:51,
Inlägg: #67
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Well, aldrig hört talas om dödlig utgång av Zink så ska nog gå bra.
2013-03-16,16:56,
Inlägg: #68
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Kan vara obekvämt för det:

Wikipedia Skrev:Although zinc is an essential requirement for good health, excess zinc can be harmful. Excessive absorption of zinc suppresses copper and iron absorption.[168] The free zinc ion in solution is highly toxic to plants, invertebrates, and even vertebrate fish.[188] The Free Ion Activity Model is well-established in the literature, and shows that just micromolar amounts of the free ion kills some organisms. A recent example showed 6 micromolar killing 93% of all Daphnia in water.[189]

The free zinc ion is a powerful Lewis acid up to the point of being corrosive. Stomach acid contains hydrochloric acid, in which metallic zinc dissolves readily to give corrosive zinc chloride. Swallowing a post-1982 American one cent piece (97.5% zinc) can cause damage to the stomach lining due to the high solubility of the zinc ion in the acidic stomach.[190]

There is evidence of induced copper deficiency at low intakes of 100–300 mg Zn/day; a recent trial had higher hospitalizations for urinary complications compared to placebo among elderly men taking 80 mg/day.[191] The USDA RDA is 11 and 8 mg Zn/day for men and women, respectively.[169] Even lower levels, closer to the RDA, may interfere with the utilization of copper and iron or adversely affect cholesterol.[168] Levels of zinc in excess of 500 ppm in soil interfere with the ability of plants to absorb other essential metals, such as iron and manganese.[84] There is also a condition called the zinc shakes or "zinc chills" that can be induced by the inhalation of freshly formed zinc oxide formed during the welding of galvanized materials.[114] Zinc is a common ingredient of denture cream which may contain between 17 and 38 mg of zinc per gram. There have been cases of disability or even death due to excessive use of these products.[192]

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) has stated that zinc damages nerve receptors in the nose, which can cause anosmia. Reports of anosmia were also observed in the 1930s when zinc preparations were used in a failed attempt to prevent polio infections.[193] On June 16, 2009, the FDA said that consumers should stop using zinc-based intranasal cold products and ordered their removal from store shelves. The FDA said the loss of smell can be life-threatening because people with impaired smell cannot detect leaking gas or smoke and cannot tell if food has spoiled before they eat it.[194] Recent research suggests that the topical antimicrobial zinc pyrithione is a potent heat shock response inducer that may impair genomic integrity with induction of PARP-dependent energy crisis in cultured human keratinocytes and melanocytes.[195]
Poisoning
2013-03-16,16:56,
Inlägg: #69
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Hahhah this will be interesting!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-16,16:58,
Inlägg: #70
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Fuck it, jag agerar försökskanin!
2013-03-16,17:02,
Inlägg: #71
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Yeah, kör på! Bara du är medveten om riskerna.

Om du börjar känna dig konstig: http://en.wikipedia.org/wiki/Copper_deficiency
2013-03-16,20:00,
Inlägg: #72
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Whynot Skrev:Whey 80 från gymgrossisten är billigare! 579 för 4 kg med gratis frakt.

Valle, borde inte den anabola effekten bli mindre av proteindrycken efter träningen då kroppen har blodet fyllt av aminosyror från proteindrycken från innan passet? Differensen blir mindre osv.


Citat:The purpose of this study was to examine the effects of two different types of protein supplementation on thigh muscle cross-sectional area, blood markers, muscular strength, endurance, and body composition after eight weeks of low- or moderate-volume resistance training in healthy, recreationally trained, college-aged men. One hundred and six men were randomized into five groups: low-volume resistance training with bio-enhanced whey protein (BWPLV; n=22), moderate-volume resistance training with BWP (BWPMV; n=20), moderate-volume resistance training with standard whey protein (SWPMV; n=22), moderate-volume resistance training with a placebo (PLA; n=21), or moderate-volume resistance training with no supplementation (CON; n=21). Except for CON, all groups consumed one shake before and after each exercise session and one each non-training day. The BWPLV, BWPMV, and SWPMV groups received approximately 20g of whey protein per shake, while the BWP groups received 5g additional polyethylene glycosylated (PEG) leucine. Resistance training sessions were performed three times per week for eight weeks. There were no interactions (p>0.05) for muscle strength and endurance variables, body composition, muscle cross-sectional area, and safety blood markers, but main effects for training were observed (p≤0.05). However, Albumin:Globulin ratio for SWPMV was lower (p=0.037) than BWPLV and BWPMV. Relative protein intake (PROREL) indicated a significant interaction (p<0.001) with no differences across groups at pre, however, BWPLV, BWPMV, and SWPMV had a greater intake than PLA or CON at post (p<0.001). The present study indicated that eight weeks of resistance training improved muscle performance and size similarly among groups regardless of supplementation.

Resultatet av studien var att ingen ökade något speciellt vilket klockslag de tog proteinet. Däremot tar jag alltid själv EAA före och efter träning. Man ska inte bara stirra sig galen på studier och ta de bokstavligt, men man kan ju konstatera att man inte behöver lägga någon speciell tyngd till när man tar tillskottet.



MassRiot Skrev:Spelar typ noll roll när man intar näring under dagen.

Jag kör periodisk fatsa och ett par dagar i veckan kör jag tungt pass klockan 8-9 och går sen på tom mage minst 4-5 timmar efter det.

Det man ska tänka på med allastudier angående maximal muskelbygge är att det nästan alltid är marginell skillnad. Löpning tex får för mycket skit kastat på sig, under 1 års tid bygger icke-löparen kanske 2-3 % mer massa än löparen sålänge de ligger på samma kcalbalans.

Ontopic: Visst fan känner jag mig piggare fysiskt och lite lugnare(?) psykiskt nu efter en månad med zink-tillskott, troligtvis för jag hade brist innan.

Skillnaden är nog större där skulle jag tro. Har ingen källa på procent just nu men det är ju konstaterat att konditionsträning sänker muskeltillväxt ganska duktigt.
Life is a game.
2013-03-16,20:12,
Inlägg: #73
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Givetvis, Bubblan, men jag syftade inte på de som löper in absurdum. Att tex löpa över en mil i relativt konstant och lågt tempo varje dag lär ju påverka. Vi som löper 2-3 ggr/vecka med intensiva intervaller tror jag inte märker större skillnad öht.
2013-03-17,01:08,
Inlägg: #74
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Jag tar Optimen den här typen http://www.a1supplements.com/Opti-Men-18...-2504.html

Det står ta 3 tabletter dagligen, och det innehåller bland annat Zink 30 Mg

Alltså får jag i mig 30 mg x 3 = 90 mg Zink sammanlagt per dag?
2013-03-17,01:26,
Inlägg: #75
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Nej, 30 mg totalt.
2013-03-17,01:34,
Inlägg: #76
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Whynot Skrev:Nej, 30 mg totalt.

ok tack=)


....
2013-03-17,01:42,
Inlägg: #77
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Plus att om du köpt den i Sverige, typ gymgrossisten, har du troligtvis den europeiska varianten och då enbart 15 mg zink. Kolla på burken!
2013-03-17,02:00,
Inlägg: #78
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Whynot Skrev:Plus att om du köpt den i Sverige, typ gymgrossisten, har du troligtvis den europeiska varianten och då enbart 15 mg zink. Kolla på burken!


jag köpte innan de bytte till den europeiska varianten. Är animal pak bättre än optimen?
2013-03-17,14:05,
Inlägg: #79
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
http://forum.bodybuilding.com/showthread...agenumber=
2013-03-17,14:50,
Inlägg: #80
Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen
Whynot; jag käkar redan 100% koppar iform av tillskott varje dag, plus tillräckligt från maten.

Huruvida detta räcker för att kompensera 250-300 mg Zink per dag kan jag inte uttala mig om.

Oh, the things you do for science..

Andra dagen nu på 250+, mår toppen, körde ett deffpass nyss med cp-tung belastning. Kände mig allert.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Frågor om magensium, zink osv. Ragnarök 11 6,048 2018-01-31,14:50
Senaste inlägg:: bcude

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}