LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
2013-02-17,23:49,
Inlägg: #1
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close

Hej! Har kört daygame ett tag nu. Samlat ca 50 nummer hittills och 2 ligg. Mycket direkt, en del indirekt. Indirekt var svårt och kändes mycket slumpartat - men jag tror att jag äntligen kommit på hur man går från indirekt dagtid-öppning till sexuellt betonad number-close på ett mycket naturligt sätt - så att hela interaktionen känns som "det bara hände". Detta är något jag kom på när jag analyserade mina interaktioner retroaktivt, och upptäckte att "oj då, det var visst så jag gjorde de gångerna". Skrivit ner det nedan, och ska nu testa det lite mer formellt:

Technique for going from my indirect question to me asking them where they’re from: I need to make a statement that needs to a logical question. This removes one of the gaps by filling it in with a logical transitioning step. Me asking them about them directly is weird because it’s such a sudden jump from my indirect question. Me telling them a story that has logical relationship with my opener is more understandable. Then, from that story, asking them a question that has a logical relationship to my statement is also understandable. My story thus acts as a bridge from my inidirect opener to my question about them. FOR EXAMPLE: If I’m in the university, asking “where is X?” -> Bridge story: “This university is so big compared to where I studied, there are like buildings everywhere” -> Question about them: “Have you studied here long?” After they answer I can either ask a follow up question (for example “Ok so what are you studying?”), or tell them another bridge story related to my first one: “Ok, was thinking about studying here actually but I chose the other one to get away and get some adventure”, then follow up with another question about them: “Are you from here or did you move here to study?”. Then based on their answer I can extract a natural conversation. If I get a natural conversation, I can throw in at the end “you’re cute, and you’re fun to talk to. I’d like to have a coffee with you so we can talk some more.”. Then I have established the sexual frame. Then number-close.
2013-02-18,00:24,
Inlägg: #2
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
på dagtid skulle ja rekommendera en mer direkt approach, alternativt kör med en situational opener.. indirect på dagtid e weeeeirrdd o bara så jävla obvious.. men du verkar ju hittat en väg säger du
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-02-18,00:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-18,14:53 av {2} Sux.)
Inlägg: #3
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Jävlar vad omständligt! Jobba på självförtroendet breeee

Edit verkar vara på sin plats.
Du behöver verkligen inte ha struktur på det sättet du verkar ha nu.
Det enda som behövs är att du visar att du är medveten om att det är lite udda att du går fram. Inte nödvändigt men tycker själv det hjälper för att inte bli kallad player och tjejen senare ska fega ur.
Skippa bullshittet var ärlig med varför du går fram.
Se det inte som daygame heller. Se det mer som game i vardagen, så istället för att springa runt på stan och plocka nr så skulle jag istället prata med tjejer när jag är på väg till jobbet, ute och handlar mm.
2013-02-18,02:21,
Inlägg: #4
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
wtf, yushaP från CR? ofta? BEVISA ATT DU ÄR THE REAL ONE
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-02-18,04:31,
Inlägg: #5
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Evilvalle Skrev:wtf, yushaP från CR? ofta? BEVISA ATT DU ÄR THE REAL ONE

Han postade samma sak på cr, it´s the real one!
find it, fuck it, forget it.
2013-02-18,09:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-18,17:26 av {2} el bueno.)
Inlägg: #6
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Jag skulle säga att detta inte är ett exempel på indirekt game. Allt som händer i början är helt irrelevant så fort du säger

Citat:"you’re cute, and you’re fun to talk to”

..nu är det direct och tjejen vet vad det handlar om.

Så fort du sagt det ovanstående är storylinsen är inte nödvändiga. Öppna henne direct, snacka lite skit, avsluta med att ta hennes nummer. Done!
2013-02-18,13:58,
Inlägg: #7
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Den här snubben har varit med sen 2007 nån gång, listen to him!

CR LEGEND
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-02-18,20:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-18,21:04 av {2} YushaP.)
Inlägg: #8
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Thanks dude!

För att ge en kort backstory: Bodde utomlands, efter förhållande i 2 år har jag nu officiellt blivit chode. Nu går jag ej ut på nätterna längre (har för mycket med jobb o.s.v. för att det ska fungera) så jag har börjat köra daygame. Känns som att jag har börjat om lite från början.

I alla fall, för att svara på de som säger "kör direkt": Som jag skrev ovan kör jag direkt för det mesta, men ibland passar det bättre att köra indirekt, och då brukar jag helt enkelt fråga var X ligger. I de situationerna har jag märkt att det funkar bra när jag kör ovanstående.

Min sticking point just nu är att jag får en jävla massa nummer och dejter, men jag har haft ett antal tjejer hemma hos mig men inte fått ligga med dem (endast 2 hittills som sagt). Inte helt säker på var det går fel men det är nästa puck att lösa.
2013-02-18,23:49,
Inlägg: #9
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Omg yusha.p! Trodde du hade lämnat communityt för gott, kul att se dig här! Big Grin

Yusha: Var öppnar du mest när du kör DG, är det mest kaféer eller på stan rätt upp och ner eller? Blandade set eller ensamma?

Jag tror att du har lite samma sticking point som jag, att du är en charmig kille som visst kan vissa attraktionsintent men inte så mycket sexuell intent. Jag tycker det är skillnad på de två. Därför vill tjejerna ge sitt nummer till dig och träffas på Day2, men är inte lika sugna på att ligga med dig eftersom du inte har gett just de signalerna. Jag tampas själv med det för jag tycker det är skitjobbigt att visa den sidan av mig själv (före det har kommit till sexy times in bed iaf).

Annars inspirerande post och obligatorisk +rep.
2013-02-19,00:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-19,01:21 av {2} Sux.)
Inlägg: #10
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
YushaP Skrev:Thanks dude!

För att ge en kort backstory: Bodde utomlands, efter förhållande i 2 år har jag nu officiellt blivit chode. Nu går jag ej ut på nätterna längre (har för mycket med jobb o.s.v. för att det ska fungera) så jag har börjat köra daygame. Känns som att jag har börjat om lite från början.

I alla fall, för att svara på de som säger "kör direkt": Som jag skrev ovan kör jag direkt för det mesta, men ibland passar det bättre att köra indirekt, och då brukar jag helt enkelt fråga var X ligger. I de situationerna har jag märkt att det funkar bra när jag kör ovanstående.

Min sticking point just nu är att jag får en jävla massa nummer och dejter, men jag har haft ett antal tjejer hemma hos mig men inte fått ligga med dem (endast 2 hittills som sagt). Inte helt säker på var det går fel men det är nästa puck att lösa.

Tror den gylleregeln för mig är att ses ute på fika/promenad två tillfällen(första kan vara när du börjar prata med henne om det passar sig för båda) tredje gången middag hemma hos dig(inget speciellt mest ses efter jobbet, kanske gå och handla ihop osv). Sen är det bara att inte stressa det vara chill och normal. Vara för på för snabbt och pusha för mycket är väll de två sakerna som fuckar upp det mest. Chilla, små hångla lite, låt det bli sent, låt henne sova över, ge henne en tshirt och låt det bygga upp när ni väl slaggar ihop.

Så var inte för snabb och va inte en douche så kommer det ändra på sig.
2013-02-20,00:44,
Inlägg: #11
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Carolus Rex Skrev:Omg yusha.p! Trodde du hade lämnat communityt för gott, kul att se dig här! Big Grin

Yusha: Var öppnar du mest när du kör DG, är det mest kaféer eller på stan rätt upp och ner eller? Blandade set eller ensamma?

Jag tror att du har lite samma sticking point som jag, att du är en charmig kille som visst kan vissa attraktionsintent men inte så mycket sexuell intent. Jag tycker det är skillnad på de två. Därför vill tjejerna ge sitt nummer till dig och träffas på Day2, men är inte lika sugna på att ligga med dig eftersom du inte har gett just de signalerna. Jag tampas själv med det för jag tycker det är skitjobbigt att visa den sidan av mig själv (före det har kommit till sexy times in bed iaf).

Annars inspirerande post och obligatorisk +rep.

Tackar! Som sagt, tillbaka nu och i full fart att köra daygame. Brukar köra flera dagar i veckan, oftast själv men ibland med några wings from forumet. Jag brukar köra utomhus och öppnar nästan bara ensamma set.

Du kan ha något i det du säger.. Jag har helt klart varit mer sexuell förr i tiden. Tack för tipset, ska börja tänka på det. Jag kommer ihåg när jag lyssnade på David Shade en gång i tiden, så skyrocketade min sexuella intent. Kanske dags för det igen :-)

Svåraste med daygame har jag märkt är att faktiskt hitta tjejer jag vill öppna. Tar jävla massa tid att bara gå och leta efter snygga tjejer, till och med i Stockholm. Kanske kan det vara en grej att köra på caféer, där de brukar samlas. Har inte kört det förr. Har du testat att köra i caféer?
2013-02-20,00:45,
Inlägg: #12
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Sux Skrev:Tror den gylleregeln för mig är att ses ute på fika/promenad två tillfällen(första kan vara när du börjar prata med henne om det passar sig för båda) tredje gången middag hemma hos dig(inget speciellt mest ses efter jobbet, kanske gå och handla ihop osv). Sen är det bara att inte stressa det vara chill och normal. Vara för på för snabbt och pusha för mycket är väll de två sakerna som fuckar upp det mest. Chilla, små hångla lite, låt det bli sent, låt henne sova över, ge henne en tshirt och låt det bygga upp när ni väl slaggar ihop.

Så var inte för snabb och va inte en douche så kommer det ändra på sig.

Tror du kan ha en poäng i detta. Jag har ju totalt dissat Mystery's 7h-regel. Jag brukar faktiskt ta hem dem redan på första dejten. En av de gångerna har jag fått ligga, men flera gånger har jag haft tjejen hos mig på kvällen, efter en enda drink på krogen (en veckodag efter jobbet), och sedan hemma hos mig så har jag inte ens fått kyssa henne. Du kanske har rätt i att jag måste ha mer tålamod och "babysitta" dem några gånger. Ska testa det istället och berätta hur det går. Har 3 "after work drinks" lined up denna vecka, ska styra om dem till "kaffedejter" istället och se om det ger bättre resultat :-)
2013-02-21,20:33,
Inlägg: #13
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
YushaP Skrev:Tackar! Som sagt, tillbaka nu och i full fart att köra daygame. Brukar köra flera dagar i veckan, oftast själv men ibland med några wings from forumet. Jag brukar köra utomhus och öppnar nästan bara ensamma set.

Du kan ha något i det du säger.. Jag har helt klart varit mer sexuell förr i tiden. Tack för tipset, ska börja tänka på det. Jag kommer ihåg när jag lyssnade på David Shade en gång i tiden, så skyrocketade min sexuella intent. Kanske dags för det igen :-)

Svåraste med daygame har jag märkt är att faktiskt hitta tjejer jag vill öppna. Tar jävla massa tid att bara gå och leta efter snygga tjejer, till och med i Stockholm. Kanske kan det vara en grej att köra på caféer, där de brukar samlas. Har inte kört det förr. Har du testat att köra i caféer?

Ja, håller med. Knappast så att det kryllar av dem på stan, iaf inte nu så här års. Man får gå runt ett bra tag innan man hittar nån, och då brukar det ofta vara långa avstånd eller en bökig väg emellan som hindrar. Ibland försjunker jag i mina tankar och upptäcker först för sent att någon snygg tjej har gått förbi men då är det som sagt för sent för att öppna. Sjukt störigt är det. Som att man alltid ska vila på hanen och ha en reaktionstid på 0,3 sek och ändå träffa mitt i prick utan minsta besvär.

Har testat kaféer lite smått, men det är rätt läbbigt så det har inte blivit så mycket. Jag jobbar på det. Smile
2013-02-21,21:05,
Inlägg: #14
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
[quote=Carolus Rex]Ja, håller med. Knappast så att det kryllar av dem på stan, iaf inte nu så här års. Man får gå runt ett bra tag innan man hittar nån[quote]
Var mindre kräsen, öppna mindre snygga bara för att förgylla deras dag, dela ut lite komplimangen till löst folk, gör dagen för folk omkring dig bättre

[quote]brukar det ofta vara långa avstånd eller en bökig väg emellan som hindrar[/quote]

Hindrar ej, var en fucking alfa man nu och ta för dig, spelar la fan ingen roll om du måste gå runt ELLER IGENOM en grupp eller två av random folk för att komma fram till henne? Visar bara balls och beslutsamhet, du bygger förfan attraktion på vägen fram ju haha, du kan ta för dig lika mkt som på krogen i stort sett, bara du anpassar energin i Vad du gör behöver handlingarna inte ändras.
Du kan också eskalera snabbare än du tror btw, testa eskalera som på krogen, pretty sick vad brudar är compliant när du är bestämd och leder och utan att söka reaktioner.

[quote]Ibland försjunker jag i mina tankar och upptäcker först för sent att någon snygg tjej har gått förbi men då är det som sagt för sent för att öppna. Sjukt störigt är det.[/quote]

RATIONALISERING DIN DUMME JÄVEL <3
Spring tillbaka, tap*tap* "tja jag missade dig men såg precis när du gick förbi...tro inte du kommer undan, är du singel?"

[quote]Som att man alltid ska vila på hanen och ha en reaktionstid på 0,3 sek och ändå träffa mitt i prick utan minsta besvär. [/quote]

NOPE INTE ALLS, slappna av, ha kul, njut av en dag i underbara sthlm och lita på att när du ser en tjej låter du dina reptiliska instinkter ta överhanden och jaga ner den lilla puman, OAVSETT om det är supersmidigt läge eller lite krångligt. allt som krävs är balls och beslutsamhet.


Med det sagt: Krävs löjligt mycket balls för att vara the shit på dagen sådär tycker jag, pressat mig en del och utvecklas under dagen men så fort jag tappar momentum är det skitsvårt, min wing haffar dock brudar höger o vänster på i tuben, på plattformarna, gatan, butiker osv. Han bara går fram, oavsett vägen dit, springer ikapp, SPRINGER som sagt, går fram till tjejer som jobbar och allt möjligt, är lugn, och då är det game. High-pressure situations: Just stay fucking calm. done.
Hoppas det kanske kan bli en tankeställare eller två, en stor grej för mig personligen iaf kommer jag ihåg!
BTW: Detta är INTE shit jag LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST om på gameforum eller skit, det är sånt jag gjort och (tyvärr) framförallt sett min wing göra!
2013-02-21,21:29,
Inlägg: #15
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Benson: Du har så rätt. Fyfan vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg, smilear som fan vid datan. Big Grin

Se möjligheterna och inte begränsningarna. Be alpha. Momentum. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES
2013-02-21,22:17,
Inlägg: #16
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Carolus Rex Skrev:Benson: Du har så rätt. Fyfan vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg, smilear som fan vid datan. Big Grin

Se möjligheterna och inte begränsningarna. Be alpha. Momentum. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

that's my boy! =D
2013-02-22,00:46,
Inlägg: #17
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
yepp +1 benson. Balls. Fitthjärnan ställer till med extremt många tankar och frågor för att blocka dig.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-02-22,00:49,
Inlägg: #18
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Carolus Rex Skrev:Ja, håller med. Knappast så att det kryllar av dem på stan, iaf inte nu så här års. Man får gå runt ett bra tag innan man hittar nån, och då brukar det ofta vara långa avstånd eller en bökig väg emellan som hindrar. Ibland försjunker jag i mina tankar och upptäcker först för sent att någon snygg tjej har gått förbi men då är det som sagt för sent för att öppna. Sjukt störigt är det. Som att man alltid ska vila på hanen och ha en reaktionstid på 0,3 sek och ändå träffa mitt i prick utan minsta besvär.

Har testat kaféer lite smått, men det är rätt läbbigt så det har inte blivit så mycket. Jag jobbar på det. Smile

En grej jag kan kommentera på här är att det verkar som att du försöker öppna dem när de kommer emot dig. Detta gjorde jag också, men det är jättesvårt då eftersom, som du säger, då måste man ha grym reaktionstid, samt man måste råka hamna precis rätt så att hon går tillräckligt nära för att du ska kunna öppna.

Men däremot ändrade jag min taktik, och jag går numera förbi tjejen, vänder om och hinner ikapp henne, sedan antingen knackar henne på axeln och öppnar "Tja får jag säga en sak till dig. Såg dig precis här och var bara tvungen att säga en sak...." eller springer in framför henne och säger samma sak (Yad-stop). Testa det, så kommer du att slippa problemet med att behöva blixtsnabb reaktionstid.
2013-02-22,00:51,
Inlägg: #19
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Såg nu att det är i princip det Benson skrev, men Benson har mer fuck-all alpha attityd vilket är ännu bättre! :-)
2013-02-22,01:36,
Inlägg: #20
Daytime: Moving from indirect daytime opener to sexually framed number close
Ragga på dagtid handlar bara om att inte känna "AA". Inga tekniker behövs. Oroa er inte om ni är alfa eller inte. Spelar ingen roll.
Benson. Vet inte hur ofta du plockar nr på stan, men att hålla på och eskalera osv är inte solid, att bara vara chill och en skön dude som har självförtroende vinner varje dag i veckan.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  The apocalypse opener neandertalaren 34 13,486 2017-10-30,14:14
Senaste inlägg:: resorb
  K-close tekniker på dejt Insecureboy 2 1,473 2012-04-19,20:01
Senaste inlägg:: xChocolate

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}