LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
2013-05-20,16:28,
Inlägg: #21
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
håller inte med om bio. Bio är för de som fortfarande kan eskalera sexuellt under bion. (Viskningar, kino, petting) osv. Att undvika att behöva bära bördan av behöva föra en interaktion är ju sällan något man brukar rekommendera inom PU.
2013-05-20,16:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,16:33 av {2} Kasi.)
Inlägg: #22
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Benson, om du läst mina personliga mål så ser du att jag inte är "den ofrivilliga oskulden", det finns fler tjejer som är intresserade. Problemet ligger inte i att inte kunna skaffa tjejer, problemet är att jag typ tryckt undan lusten pga dickproblems.

Era tips är endå lika relevanta eftersom jag ju inte har stor erfarenhet, fått några hj´s på fyllan men aldrig träffat tjejer på detta sättet.

Det jag tänker mest på är att verkligen vara mig själv och göra vad fan jag vill. Att inte sitta och tänka ut ord från käften som kommer imponera så kör jag på bara.
2013-05-20,16:33,
Inlägg: #23
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Arlin Skrev:håller inte med om bio. Bio är för de som fortfarande kan eskalera sexuellt under bion. (Viskningar, kino, petting) osv. Att undvika att behöva bära bördan av behöva föra en interaktion är ju sällan något man brukar rekommendera inom PU.

Håller med, bio skulle jag aldrig rekommendera någon att börja med. Bättre att köra på något interaktivt mellanstadie eller bara ta tag i ballsen och köra fika eller bärs på bar direkt.
2013-05-20,19:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,19:10 av {2} confused....)
Inlägg: #24
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Arlin Skrev:håller inte med om bio. Bio är för de som fortfarande kan eskalera sexuellt under bion. (Viskningar, kino, petting) osv. Att undvika att behöva bära bördan av behöva föra en interaktion är ju sällan något man brukar rekommendera inom PU.

Man måste börja någonstans, en oskuld som går på dejt för första gången i sitt liv kommer inte sitta och föra ett perfekt game och eskalera sexuellt oavsett place. Man måste börja någonstans och är man i TS position är att överhuvud taget gå på dejt ett jävla stort steg frammåt.

Nej, det är sällan något man rekomenderar inom PU, om man har kommit till den punkten i sitt game samt beroende på hur pratglad man är som person, men alla börjar på olika nivåer och är man på den nivån TS är så är bio absolut att rekomendera, med undantag att han är en person som generellt har lätt för att prata. Tyler i the blueprint tar t.ex upp detta, det gäller att sätta upp mål och försöka pressa sig själv, men samtidigt så gäller det som med allt annat i livet, man måste sätta upp delmål som är rimliga att nå. Så att detta inte är att rekomendera håller jag inte med om någonstans.

Så ja, det beror helt enkelt på vilken typ av person det är som går på dejt för första gången i sitt liv, men för en blyg person som rent generellt inte är så pratglad av sig fungerar bio helt utmärkt.

På samma sätt som man inte börjar med en 720 backflip i ramp om man ska åka skateboard för första gången i sitt liv så kommer man aldrig, någonsin oavsett person sitta och eskalera med kino och föra ett perfekt game när man är oskuld och går på dejt för första gången i sitt liv.
2013-05-20,19:22,
Inlägg: #25
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
confused... Skrev:Man måste börja någonstans, en oskuld som går på dejt för första gången i sitt liv kommer inte sitta och föra ett perfekt game och eskalera sexuellt oavsett place. Man måste börja någonstans och är man i TS position är att överhuvud taget gå på dejt ett jävla stort steg frammåt.

Nej, det är sällan något man rekomenderar inom PU, om man har kommit till den punkten i sitt game samt beroende på hur pratglad man är som person, men alla börjar på olika nivåer och är man på den nivån TS är så är bio absolut att rekomendera, med undantag att han är en person som generellt har lätt för att prata. Tyler i the blueprint tar t.ex upp detta, det gäller att sätta upp mål och försöka pressa sig själv, men samtidigt så gäller det som med allt annat i livet, man måste sätta upp delmål som är rimliga att nå. Så att detta inte är att rekomendera håller jag inte med om någonstans.

Så ja, det beror helt enkelt på vilken typ av person det är som går på dejt för första gången i sitt liv, men för en blyg person som rent generellt inte är så pratglad av sig fungerar bio helt utmärkt.

På samma sätt som man inte börjar med en 720 backflip i ramp om man ska åka skateboard för första gången i sitt liv så kommer man aldrig, någonsin oavsett person sitta och eskalera med kino och föra ett perfekt game när man är oskuld och går på dejt för första gången i sitt liv.

Tycker det är rätt dålig jämförelse med att åka skateboard och att gå på date första gången i sitt liv. Visst jag köper ditt resonemang och du har en poäng där självklart! Men tänk så här, du träffar tjejen säger hej, går på bio sitter tyst på bion hela tiden... därefter så säger du hej då till tjejen. Vad har du lärt dig då? Inte speciellt mycket, för jag kan lova dig att är du på date första gången kommer du inte våga eskalera något alls på bion heller. Plus att där kan du inte ens prata och lätta på stämningen.

Däremot pushar du dig att faktiskt umgås med tjejen och föra någon form av kommunikation verbalt så kommer du lära dig minst 10-20 gånger mer helt garanterat. Sen om det går käpp rätt å helvete spelar ingen roll. Jag tycker INTE bio är ett alternativ, jag själv skulle ALDRIG rekommendera någon att gå på bio och skulle aldrig själv gå på bio första gången jag träffar en tjej.
2013-05-20,19:32,
Inlägg: #26
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Fan det är skumt. Sen jag gick med här har jag utvecklat en personlighet som för det mesta är självsäker och dominant, alltid säger smooth saker osv. Men så räcker det med att det kommer en person som inte direkt underkastar sig, då skjuts hela skitet ner och jag är tillbaks i gamla vanor. Det är därför jag är concerned över hur dejten kommer gå.

Jag får väl köra lite mer grounding exercises och sånt tills dejten är kommen, haha.

Biodebatten har nog fått mig att hålla med dom som argumenterar för att det inte är därför vi hänger här, jag ska ju bli bättre på att köra talking så då är det ju givetvis just det jag ska hålla på med, sen om det blir crash&burn så kan det kanske bli ett underhållande blogginlägg istället.. ;-)
2013-05-20,19:39,
Inlägg: #27
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Kasi Skrev:Fan det är skumt. Sen jag gick med här har jag utvecklat en personlighet som för det mesta är självsäker och dominant, alltid säger smooth saker osv. Men så räcker det med att det kommer en person som inte direkt underkastar sig, då skjuts hela skitet ner och jag är tillbaks i gamla vanor. Det är därför jag är concerned över hur dejten kommer gå.

Jag får väl köra lite mer grounding exercises och sånt tills dejten är kommen, haha.

Biodebatten har nog fått mig att hålla med dom som argumenterar för att det inte är därför vi hänger här, jag ska ju bli bättre på att köra talking så då är det ju givetvis just det jag ska hålla på med, sen om det blir crash&burn så kan det kanske bli ett underhållande blogginlägg istället.. ;-)

Låter bra!

Ang. bion känns det lite fel att jämföra med skate. En noob som aldrig stått på en bräda och direkt provar att köra vert kan ju fan bryta alla jävla ben i kroppen och inte ens kunna försöka träna en gång till. Vad är det värsta som kan hända om träffen failar pga snacket? Du får inte ligga med just den bruden. BIGFUCKINGDEAL. Lärdomarna som trollis skrev e ju galet mycket större efter en sån erfarenhet jämfört med bio =)
2013-05-20,21:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,21:41 av {2} confused....)
Inlägg: #28
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
trollface Skrev:Tycker det är rätt dålig jämförelse med att åka skateboard och att gå på date första gången i sitt liv. Visst jag köper ditt resonemang och du har en poäng där självklart! Men tänk så här, du träffar tjejen säger hej, går på bio sitter tyst på bion hela tiden... därefter så säger du hej då till tjejen. Vad har du lärt dig då? Inte speciellt mycket, för jag kan lova dig att är du på date första gången kommer du inte våga eskalera något alls på bion heller. Plus att där kan du inte ens prata och lätta på stämningen.

Däremot pushar du dig att faktiskt umgås med tjejen och föra någon form av kommunikation verbalt så kommer du lära dig minst 10-20 gånger mer helt garanterat. Sen om det går käpp rätt å helvete spelar ingen roll. Jag tycker INTE bio är ett alternativ, jag själv skulle ALDRIG rekommendera någon att gå på bio och skulle aldrig själv gå på bio första gången jag träffar en tjej.

Jag håller inte med, absolut inte en dålig jämförelse, beror helt på vilken utgångspunkt man har. Så är det med allt i livet som man ska träna på, det gäller att hela tiden pusha sig själv men pushar man sig för hårt och sätter upp för höga delmål blir det kontraproduktivt. Därav anledningen till delmål, sen beror det självklart på var man är i sin utvekling och var man börjar ifrån vad som är mest lämpat. Det är en anledning till att dom mer etablerade PUAs som t.ex Tyler i RSD tar upp detta.

Så som du förklarar att gå på bio, så kan man dumförklara ta en fika också, träffas säga hej, dricka en kaffe på 5min sen betala och säga hej då. Självklart möts man inte 2min före insläpp så man knappt hinner säga Hej före filmen startar, utan man möts på bion 30-40min före filmen börjar, sen säger man inte hej då mitt i undertexterna utan pratar en liten stund efter filmen också.

Det beror helt enkelt på vilken nivå man börjar på också.

Pratglad och allmänt lätt för att prata eller liter mer tystlåten personlighet?
Duktigt socialt eller socialt inkompetent?
Gått på många dejter tidigare eller sitt livs första dejt?
Allmänt bekväm i sociala situationer eller social fobi och knappt vågar prata i närheten av tjejer?

osv osv osv.

Jag t.ex som när jag började med att försöka utveckla min personlighet så var jag socialt inkompetent, social fobi, vågade knappt prata i närheten av tjejer och att en brud överhuvud taget ville träffa mig gav en overklighets känsla. I ett sådant läge är även träffas 2min före filmen och säga hej då i undertexterna ett enormt jävla steg frammåt.

Allt beror helt enkelt på utgångspunkten, det viktiga är att hela tiden pressa sig själv in i nya situationer, små men stabila steg frammåt. Placerar du en person med min utgångspunkt jag hade eller någon som kanske t.o.m har ennu värre utgångspunkt rakt in i en ganska svår situation där dejten går till 100% ut på att prata och resultatet blir katastrofalt dåligt kan det istället leda till att man gör bort sig så hårt att det tar ett halvår före man vågar på sig att göra nästa försök, om inte år t.o.m.

godsgift Skrev:Låter bra!

Ang. bion känns det lite fel att jämföra med skate. En noob som aldrig stått på en bräda och direkt provar att köra vert kan ju fan bryta alla jävla ben i kroppen och inte ens kunna försöka träna en gång till. Vad är det värsta som kan hända om träffen failar pga snacket? Du får inte ligga med just den bruden. BIGFUCKINGDEAL. Lärdomarna som trollis skrev e ju galet mycket större efter en sån erfarenhet jämfört med bio =)

Du har uppenbart 0 erfarenhet av en extrem chode. Beroende på hur stort steg det är att överhuvud taget våga gå på en dejt så kan en för dålig och för obehaglig första dejt mycket väl leda till att man blir så nervös att det tar lång tid före man vågar sig på det igen.Men oavsett, 30-60min konversation får man ut även av en vanlig bio dejt, nu på sommaren kan man få ut ennu mer, t.ex träffas och ta en promenad före filmen. Och lägger man upp det rätt, tar en promenad före filmen, beställer par säte osv så kan man t.o.m eskalera bättre än på en fika dejt och det blir att man sitter 1.5 med henne i famnen och hånglar/kysser till och från i filmen.

Det känns som att ni fördummar och förlöjligar en tur på bio något enormt. Gör man det rätt tycker jag faktiskt det blir lättare att köra eskalera fysiskt än på en fika dejt.

Kasi Skrev:Fan det är skumt. Sen jag gick med här har jag utvecklat en personlighet som för det mesta är självsäker och dominant, alltid säger smooth saker osv. Men så räcker det med att det kommer en person som inte direkt underkastar sig, då skjuts hela skitet ner och jag är tillbaks i gamla vanor. Det är därför jag är concerned över hur dejten kommer gå.

Jag får väl köra lite mer grounding exercises och sånt tills dejten är kommen, haha.

Biodebatten har nog fått mig att hålla med dom som argumenterar för att det inte är därför vi hänger här, jag ska ju bli bättre på att köra talking så då är det ju givetvis just det jag ska hålla på med, sen om det blir crash&burn så kan det kanske bli ett underhållande blogginlägg istället.. ;-)

Jadå, känner du dig bekväm nog att ta en fika dejt så kör på. Vi hänger här för att utveckla våra personligheter, för många kan en biodejt vara ett betydligt större steg frammåt än vad fika dejt är för en annan. Tänk även på det jag skrev ovan, du kan mycket väl få ut mer än god nog samtals tid av en bio dejt också samtidigt som det iaf enligt mig är lättare att eskalera fysiskt och bygga fysisk komfort än vid fika dejt.

Lycka till ! Smile
2013-05-20,21:28,
Inlägg: #29
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Kasi Skrev:Benson, om du läst mina personliga mål så ser du att jag inte är "den ofrivilliga oskulden", det finns fler tjejer som är intresserade. Problemet ligger inte i att inte kunna skaffa tjejer, problemet är att jag typ tryckt undan lusten pga dickproblems.

Era tips är endå lika relevanta eftersom jag ju inte har stor erfarenhet, fått några hj´s på fyllan men aldrig träffat tjejer på detta sättet.

Det jag tänker mest på är att verkligen vara mig själv och göra vad fan jag vill. Att inte sitta och tänka ut ord från käften som kommer imponera så kör jag på bara.

nope har jag ej

well then, då äre bara o göra som arlin skrev till 100%, sätt upp två dejter efter varandra varje dag i en vecka så ska du nog se att du ger blanka fan i vad hon tycker! =)
2013-05-20,21:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,21:54 av {2} russel.)
Inlägg: #30
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
IMO; Att kunna dela en tystnad på en comfortabelt vis är golden. Gärna med stark ögonkontakt samtidigt, brukar öppna upp för en fin k-close också.
Att också kunna dela en tystnad comfortabelt visar att du inte behöver känna att det måste vara tjöt hela tiden, du njuter av stunden som den är.
Det utstrålar en viss självsäkerhet.

EDIT: Kanske till och med tvingar henne att hålla uppe konvon, och investera med frågor.

Lycka till och uppdatera!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-05-20,22:53,
Inlägg: #31
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
Ta en promenad istället, eller säg att ni ska gå o handla handla mat så har ni massa skit att snacka om. Sen måste du upp i lägenheten för att lämna påsarna Smile
2013-05-21,00:41,
Inlägg: #32
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
ChuckNorris Skrev:Ta en promenad istället, eller säg att ni ska gå o handla handla mat så har ni massa skit att snacka om. Sen måste du upp i lägenheten för att lämna påsarna Smile

detta är fan solid
2013-06-09,22:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-06-09,22:35 av {2} godsgift.)
Inlägg: #33
Första dejt ever snart, rädd för tystnad!?
confused... Skrev:Du har uppenbart 0 erfarenhet av en extrem chode. Beroende på hur stort steg det är att överhuvud taget våga gå på en dejt så kan en för dålig och för obehaglig första dejt mycket väl leda till att man blir så nervös att det tar lång tid före man vågar sig på det igen.Men oavsett, 30-60min konversation får man ut även av en vanlig bio dejt, nu på sommaren kan man få ut ennu mer, t.ex träffas och ta en promenad före filmen. Och lägger man upp det rätt, tar en promenad före filmen, beställer par säte osv så kan man t.o.m eskalera bättre än på en fika dejt och det blir att man sitter 1.5 med henne i famnen och hånglar/kysser till och från i filmen.

Det känns som att ni fördummar och förlöjligar en tur på bio något enormt. Gör man det rätt tycker jag faktiskt det blir lättare att köra eskalera fysiskt än på en fika dejt.
Hade glömt att svara på detta. Men ehm, jo, jag vet exakt hur det känns att vara jävligt rädd för att öppna käften och ständigt vara rädd för tystnader osv. Men nu lägger du upp det på ett annat vis, med en promenad på EN TIMME med konversation innan filmen osv. Det är ju i princip samma sak med snacket som att ta en bärs på en bar/fika 1h eller 2h. Skillnaden blir ju bara att du eskalerar sexuellt på en bio istället för att ta det direkt hem. Nåja whatever works. Jag tycker dock ändå fortfarande att det är bättre att kötta rejält, inte ha några ursäkter och lära sig snabbt och effektivt. Sen tror jag verkligen inte att en snubbe som hänger på ett sånt här forum, där vi pushar varandra till att göra misstag, att fucka upp, göra bort oss ordentligt, kalla det vad du vill, skulle ta det så personligt att han går hem gråtandes och ger upp PU. Ska skriva ett inlägg i bloggen om hur jag själv kom in i detta, var sjukt nervös och började med situational openers innan jag kissade på mig och ejectade.

Btw, hur gick dejten? Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  close rädd brud Rednales 6 3,595 2015-07-12,13:11
Senaste inlägg:: Rednales
  Efter första träffen! Parafras 0 951 2015-05-05,18:12
Senaste inlägg:: Parafras
  En dejt kball 8 4,767 2014-07-01,18:16
Senaste inlägg:: WALL-E
  Brud ställer in dejt sista sekund tvbordet 12 6,745 2014-03-21,01:58
Senaste inlägg:: Roppe
  Vän-Dejt? Shanks 6 2,685 2013-08-28,12:28
Senaste inlägg:: Mindful

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}