LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
2013-07-11,22:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-11,22:59 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #1
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Meningen är att i denna tråden samlar vi allt som ökar ens testosteron på en punktlista. Det är fritt att skriva fler saker i tråden som eventuellt läggs in på listan också. Referenser kommer ej läggas till i nuläget.

Testosteron

Vad är testosteron?

Testosteron är ett manligt könshormon. Det finns hos både män och kvinnor, men i betydligt större mängd hos män. Genom exponering av testosteron under olika delar av vår skapelse och uppväxt blir vi just män, och inte kvinnor. Testosteron är även nödvändigt efter att vi är färdigväxta då det påverkar hälsa, sexdrift,immunförsvar, skelettet, aggression, motivation, humör, prestation, etc.

Varför vill vi öka det?

Det finns klara samband mellan högt testosteron och önskvärda beteenden och egenskaper bland män. Inte minst innebär ett ökat testosteron ett ökat välbefinnande, mer motivation och energi, ökad koncentrationsförmåga och ett beteende och utseende som är gynnsamt för att få bättre bemötande av andra människor (inge mer respekt), och inte minst attrahera tjejer. Högt testosteron ökar även ens risktagande, vilket i samband med den ökade libidon kan påverka ens game i väldigt positiv riktning. Det finns klara samband mellan högt testosteron och tillgång på sexuella partners.


Hur kan man öka det?

Utan någon särskild ordning på vad som är bäst är här en punktlista:

-Ha stabila mat och sömnrutiner. Gå och lägg dig i tid och upp på morgonen. En ”naturlig” dygnsrytm är att föredra, dvs att sova när det är mörkt och vara vaken när det är ljust.

-Sov tillräckligt.

-Styrketräning, få tunga reps ökar testo mer men man får mer endorfinkickar och mår bättre av intensivare vilket i sin tur kommer påverka testosteronet också. Att variera sin styrketräning är därför bra. Basövningar för benen och korsryggen är bäst, såsom knäböj och marklyft.

-Högintensiv träning. För att göra det simpelt; Spring. Intervallträning eller kortdistans. Givetvis fungerar det med valfri sport också, de flesta bollsporter, kampsporter etc.

-Ha inte överflödigt fett på kroppen. Försök få ner kroppsfettet till en hälsosam men låg nivå.

-Var muskulös.

-Tävlingsmoment. Sport är givetvis givet här. Jag rekommenderar inte datorspelande och liknande som ursäkt för regelbunden tävling. Visserligen höjer det testot men man går miste om det positiva i fysiskt aktivera sin kropp och det sociala delarna.

-Se till att vinna tävlingarna. En vinnare har mer testosteron.

- Ha en positiv attityd och må bra. Tänk positivt och ta dig ur depressioner etc. En vinnarattityd är att föredra.

- Skaffa makt. Bli bäst på ditt område, skaffa dig en chefsposition, bli rik eller något.

-Social status. Hänger ihop med att vara en vinnare.

-Utmana dig själv. Gör något du är rädd för. Kampa ensam i skogen några dagar, åk berg- och dalbana eller börja på en aktivitet du är lite rädd för. Kortisol, adrenalin och andra ämnen som frigörs inom dig genom rädsla och utmaning komma i längden innebära att du producerar mer testosteron.

-Sol. Kan äta olika D-vitaminer etc istället men äkta vara är såklart att föredra.

-Kallduschar eller kalla bad. Några minuter under iskallt vatten om dagen.

-Kroppsspråket. Power posa. Dominant och öppet kroppsspråk, tänk på den naturliga gesten att lyfta armarna när man vunnit (även blinda gör detta). Ha absolut inte ett stängt och blygt kroppsspråk.
-Sluta runka.

-Ha mycket sex.

- Fantisera mycket om sex och kvinnor. Även att kolla på porr ökar testosteronet men avrekommenderas starkt då det påverkar hjärnan och ens sexualitet väldigt negativt i övrigt.

-Undvik klassisk kvinnogöra till förmån för klassisk mansgöra. Det kommer t ex inte vara gynnsamt för varesig testosteronet eller din mentala inställning (som kan leder till mer eller mindre testosteron) att vara förskolelärare eller hemmaman som diskar, städar, tvättar och lagar mat hela dagarna till en dominant flickvän.

-Sluta vara beroende av något som överstimulerar dina dopaminreceptorer (alla droger, alkohol, datorspel, porr, datorsittande överlag, teve, socker, koffein etc.). Det kommer leda till man blir gladare och har en bättre kemi i kroppen, vilken i sin tur leder till ökat testosteron.

-Dra ner på alkholen och i synnerhet öl, som är särskilt dåligt.

-Skippa cannabis.

-Ha inte flickvän.

- Få bort stress från ditt liv. Eliminera yttre stressfaktorer så som jobbiga personer, (vänner, partners, flickvän, chefer etc.)

-Meditera för att få ner stress i ditt liv.

-Ät mycket kött och se till att få i dig tillräcklligt med fett.

-Ha inte avsaknad av nödvändiga vitaminer och mineraler. Det är vanligt att man har brist på zink om man tränar mycket, vilket påverkar testosteronet rätt mycket i negativ riktning. Ät allsidigt, mycket frukt och grönt.

-Undvik att äta sojaprodukter, färdigmat, saker med tillsatt socker, friterat, transfetter, och annat ”onyttigt”. Dels har vissa saker direkt påverkan på testosteronet, dels har vissa påverkan på hälsan, humöret och det allmänna välbefinnandet, vilket indirekt påverkar testosteronet negativt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-11,23:06,
Inlägg: #2
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Riktigt bra tråd! Här finns massor av mer saker, t.ex. mer information phthalates (mat i plastlådor) som du frågade om i chili-tråden =) http://www.artofmanliness.com/2013/01/18...naturally/

Hinner inte skriva ut mer. Lär sova inför jobb imorn. r0nk
2013-07-11,23:22,
Inlägg: #3
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
hehe, vet inte om allt detta påverkar testosteron (?). Vore fett med källor.
Bra initiativ oavsett!
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-11,23:30,
Inlägg: #4
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Niiice riktigt bra lista!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-12,00:29,
Inlägg: #5
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
TonightIsTheNight Skrev:hehe, vet inte om allt detta påverkar testosteron (?). Vore fett med källor.
Bra initiativ oavsett!

Vilken är du osäker på? =) Jag är rött säker på alla. Kan fixa källor i nödfall, om det är någon som verkligen hävdar att en inte är valid. Men har de inte nedsparade så det betyder att jag måste söka upp dom, vilket är jobbigt.


Tack göbbs o ja, Godsgift grym sida, ska definitivt inkludera mer saker därifrån också så fort jag har mer tid över.

Om någon har den där testosteronkartan så får i hemskt gärna posta den, har letat men icke funnit den igen. Verkar vara spårlöst borta från internet.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-12,00:38,
Inlägg: #6
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Ragnarök Skrev:Vilken är du osäker på? =) Jag är rött säker på alla. Kan fixa källor i nödfall, om det är någon som verkligen hävdar att en inte är valid. Men har de inte nedsparade så det betyder att jag måste söka upp dom, vilket är jobbigt.


Tack göbbs o ja, Godsgift grym sida, ska definitivt inkludera mer saker därifrån också så fort jag har mer tid över.

Om någon har den där testosteronkartan så får i hemskt gärna posta den, har letat men icke funnit den igen. Verkar vara spårlöst borta från internet.

Det mesta stämmer säkert. Men Ja t ex. Ökar meditation testo? Serotonin kan jag tänka mig, men testo?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-12,01:20,
Inlägg: #7
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
TonightIsTheNight Skrev:Det mesta stämmer säkert. Men Ja t ex. Ökar meditation testo? Serotonin kan jag tänka mig, men testo?

Han menar troligtvis att meditation sänker ens kortisol - med högt kortisol sänks ens testosteron.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-12,01:22,
Inlägg: #8
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Evilvalle Skrev:Han menar troligtvis att meditation sänker ens kortisol - med högt kortisol sänks ens testosteron.

Ah, fan vad bra!
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-12,07:43,
Inlägg: #9
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
ang. soya:

http://www.predatornutrition.com/blog/20...tosterone/
2013-07-12,11:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-12,11:52 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #10
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Om olivolja och kokosnötsolja

http://forum.bodybuilding.com/showthread...791&page=1
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-12,18:16,
Inlägg: #11
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
underbart precis dem sakerna jag behöver komma igång med igen inom träning, mat och sprit/gräs Wink
Keep it up!
2013-07-12,18:47,
Inlägg: #12
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
En sak jag kan lägga till är: skaffa INTE barn. att hålla i ett barn i handen sänker ens testosteron (finns studie på det).
2013-07-13,00:11,
Inlägg: #13
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
AplAy Skrev:En sak jag kan lägga till är: skaffa INTE barn. att hålla i ett barn i handen sänker ens testosteron (finns studie på det).

Fan vad weird egentligen(om du inte driver nu)
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-13,01:20,
Inlägg: #14
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
russel Skrev:Fan vad weird egentligen(om du inte driver nu)

Nej det stämmer, har också läst det.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-13,01:37,
Inlägg: #15
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Intressant, posta gärna studie.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-13,02:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-13,02:21 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #16
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
russel Skrev:Fan vad weird egentligen(om du inte driver nu)

Kvalificerad gissning är att det har o göra med att hjärnan ställer om till provider-mode. Såg detta i nån dokumentär förut där de nämnde något i den stilen

Om nån vet vilken jag pratar om får ni gärna posta den i tråden.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-13,02:25,
Inlägg: #17
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
TonightIsTheNight Skrev:Kvalificerad gissning är att det har o göra med att hjärnan ställer om till provider-mode. Såg detta i nån dokumentär förut där de nämnde något i den stilen

Om nån vet vilken jag pratar om får ni gärna posta den i tråden.

Kan mycket väl vara så, god tanke.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-13,15:01,
Inlägg: #18
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
En sak som påverkar mycket är om man bor med sin farsa eller ej, ditt testo är lägre om du inte är alfa i huset. Nu menar jag inte att man rättfärdigar att flytta hemifrån pga detta eller lönmörda sin pappa, men det är en faktor som påverkar.

Jag själv märker enorm skillnad när jag är i skolan där jag är alfa, gemfört med helgen då jag är i ett annat killgäng där jag av olika anledningar har mycket låg ställning i hierarkin.
2013-07-13,15:07,
Inlägg: #19
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Kasi Skrev:En sak som påverkar mycket är om man bor med sin farsa eller ej, ditt testo är lägre om du inte är alfa i huset. Nu menar jag inte att man rättfärdigar att flytta hemifrån pga detta eller lönmörda sin pappa, men det är en faktor som påverkar.

Jag själv märker enorm skillnad när jag är i skolan där jag är alfa, gemfört med helgen då jag är i ett annat killgäng där jag av olika anledningar har mycket låg ställning i hierarkin.

Det där låter rimligt då ens testo påverkas när man är runt andra människor, exempelvis tycks det öka när man är runt kvinnor man finner attraktiva (troligen för att peppa en sexuellt).
2013-07-13,15:50,
Inlägg: #20
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Haha, tror dock folk idag är mer beta under sin morsa än farsa, tyvärr -.-
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tillskott som Boostar Testosteron? Rednales 6 5,927 2016-03-22,09:41
Senaste inlägg:: tay
  Testa sina testosteron-nivåer Sean 2 2,073 2015-09-08,12:51
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  BCAA - ökar svett? Commander 8 3,290 2013-05-31,21:51
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Intressant video om testosteron (testobooster vs injektioner) Whynot 4 2,590 2013-04-24,11:57
Senaste inlägg:: Whynot
  Utlösning och testosteron, par frågor! nospoon 6 3,056 2012-03-05,21:02
Senaste inlägg:: nospoon

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}