LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur orkar ni träna och festa!?
2013-07-29,08:05,
Inlägg: #1
Hur orkar ni träna och festa!?
Verkar vara vara en hel del som tränar seriöst här.
Har märkt att de börjar bli rätt slitigt att båda träna hårt och festa. Kan vara svårt att få till ett riktigt bra träningspass 1-2 dagar efter och ha fullt fokus. Ofta får man köra på lite lägre vikt. Tycker de fackar lite med byggandet. Särkilt dom dagar man känner sig lite halvsjuk efter festandet.
Vill helst inte behöva välja. Sad

Hur pallar ni både träningen och krogen?
2013-07-29,08:34,
Inlägg: #2
Hur orkar ni träna och festa!?
Inte druckit alkohol för fylla på sju år. Sen handlar det om prioritering också. Väljer du karatefylla gång på gång på gång, well...
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-07-29,09:23,
Inlägg: #3
Hur orkar ni träna och festa!?
Lätt. Träna mån-ons-fre, festa fre, lör. Jag brukar försöka undvika att festa fredagen främst eftersom det fuckar upp sömnen så mycket.
2013-07-29,10:19,
Inlägg: #4
Hur orkar ni träna och festa!?
Din kropp kommer alltid vara din kropp, alla är olika. Vissa blir knappt ens bakis och kan träna dagen efter... Som sagt, beror ju på hur hårt du dricker osv, men generellt sett så är det väl en bra regel att ALDRIG get smashed och att alltid äta / dricka vatten innan man lägger sig för att minimera bakfyllan. Sen om du bara tränar 3ggr i veckan ser jag inte hur det kan vara ett problem om du bara dricker 2ggr i veckan? Smile
2013-07-29,13:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-29,13:41 av {2} russel.)
Inlägg: #5
Hur orkar ni träna och festa!?
Jag drar ut nykter. Då pallar man gå ut oftare och utan problem gå till gymmet.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-29,14:24,
Inlägg: #6
Hur orkar ni träna och festa!?
Beror väl på hur gammal man är. När man är runt 20 ska man ha energi till att klara av allt egentligen. Ät rätt, sov bra, träna nån gång i veckan eller två (simma, styrketräna, spring ute), meditera, planera, chilla, prata med människor etc. Basics.
2013-07-29,20:11,
Inlägg: #7
Hur orkar ni träna och festa!?
Ta bakispiller så äru pigg som en lärka dan efter, funkar på mig iaf Tongue
Stay calm and play some beerpong
2013-07-29,20:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-29,20:36 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
Hur orkar ni träna och festa!?
Allmänna tips om du är ute efter att bli full.

Drick så ren sprit som möjligt o så fin som möjligt. Jag dricker nästn uteslutande en 7 årig gammal rom, ibland en 4 årig gammal men känner alltid att jag mår bättre efter 7an. Drick varannan vatten eller gör som jag och blanda med vatten. Rom och mineralvatten är en höjdare faktiskt.

Ät och drick inte en massa skit i samband med fyllan. Det är inte spriten som gör att du mår skit, det är uttorkningen (som vi löst genom att du dricker mkt vatten) och sen den tillhörande skräpmaten/läsken. Testa äta massa skit och drick stora mängder socker en kväll (fast utan alkhool alltså) och du kommer se att du mår skit dagen efter ändå.

Jag har inte varit bakfull utan vaknar upp rätt stabil sen en alkoholist lärde mig hur man dricker för att slippa må dåligt Smile


Men överlag så tycker jag dy ska dra ner på alkoholen och festandet. Att festa är en konstig företeelse och IMO är det en parningsdans på tjejernas villkor. Lev dit liv efter dina villkor, ragga på tjejer där du vill och på vem du vill. skit i att du måste "festa" om du inte verkligen tycker det är kul.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-29,20:40,
Inlägg: #9
Hur orkar ni träna och festa!?
När jag var 20 drack jag ofta 3-4ggr i veckan samtidigt som jag spenderade 5 dagar i veckan på gymet. Var inga problem alls, ökade rätt jävla fint också.

Vet ej om jag skulle palla det nu, men man måste ju inte direkt dricka varje gång heller, räcker tammefan med alkohol 1 gång av 4.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-29,20:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-29,20:44 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #10
Hur orkar ni träna och festa!?
Hade också bland mina bästa ökningar under en sådan period Valle. Så mkt bullshit om att alkohol är extremt skadligt för träning. Sov ca 5-6 h om dygnet, söp mig till minnesförlust 2-3 gånger i veckan, jobbade fulltid på ett lager, tränade 5 dagar i veckan. det var tider det. Dessutom jack3d på nästan alla träningspass. Fan va hardcore tider haha
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-29,20:53,
Inlägg: #11
Hur orkar ni träna och festa!?
Ragnarök Skrev:Hade också bland mina bästa ökningar under en sådan period Valle. Så mkt bullshit om att alkohol är extremt skadligt för träning. Sov ca 5-6 h om dygnet, söp mig till minnesförlust 2-3 gånger i veckan, jobbade fulltid på ett lager, tränade 5 dagar i veckan. det var tider det. Dessutom jack3d på nästan alla träningspass. Fan va hardcore tider haha

Mm, älskar när idioter kommer med påståenden av: "super du till en dag så förstör det 2 veckor av din träning!", lol aa det var därför jag gick från 30 i bänk till 120 under den tiden lol
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-29,22:01,
Inlägg: #12
Hur orkar ni träna och festa!?
Det är ju väldigt olika ifrån person till person detta. Vissa kan supa sig dyngraka och samtidigt trycka i sig all skräpmat dom får tag i en kväll och sen vakna upp och knappt vara bakfulla dagen efter. Medans andra ligger i sängen hela dagen efter och är bakfulla flera dagar av samma kväll.

Samma sak är det med träningen, alkohol bryter faktiskt ned kroppen och gör att man får sämre resultat och Valle istället för att gå ifrån 30-120 kanske du hade gått ifrån 30-140 på den perioden om du inte festade. Sen beroende på gener så kan en person med bra gener får bättre resultat på gymmet trots mycket supande och halvseriös kost än en person med dåliga gener får av att sköta allting perfekt, inget supande, bra sömn varje kväll och sköter kosten till punkt och pricka.

Det gäller ju att lyssna på sin kropp helt enkelt, är man så sliten flera dager efter en krogrunda att man knappt orkar prestera på gymmet samt resultat uteblir så får man prioritera, antingen dra ner på drickandet eller fortsätta få dåliga resultat på gymmet.

I tonåren kunde jag supra skallen av mig fredag/lördag och sen utan problem dra till gymmet på måndagen. Medans nu för tiden orkar jag knappt dra mig iväg till gymmet efter en nykter helg ! ^^
2013-07-29,22:34,
Inlägg: #13
Hur orkar ni träna och festa!?
Ja självklart hade jag med högsta sannorlikhet fått mer ökningar om jag inte druckit öht - Huvudpoängen är dock att det för den generella massan ej är så skadligt för träningen som det ofta påstås, särskilt inte i ung ålder.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-29,22:38,
Inlägg: #14
Hur orkar ni träna och festa!?
Evilvalle Skrev:Ja självklart hade jag med högsta sannorlikhet fått mer ökningar om jag inte druckit öht - Huvudpoängen är dock att det för den generella massan ej är så skadligt för träningen som det ofta påstås, särskilt inte i ung ålder.

Det är sant, många som överdrier det. Speciellt som du säger i tonåren när det är överflöd av hormoner i kroppen och man växer vare sig man vill eller inte.

Är väl mer när man kommer upp en bit i åldrarna eller för elit idrottare som ligger nära sitt genetiska max som man behöver tänka på det.
2013-08-02,14:19,
Inlägg: #15
Hur orkar ni träna och festa!?
Ragnarök Skrev:Allmänna tips om du är ute efter att bli full.

Drick så ren sprit som möjligt o så fin som möjligt. Jag dricker nästn uteslutande en 7 årig gammal rom, ibland en 4 årig gammal men känner alltid att jag mår bättre efter 7an. Drick varannan vatten eller gör som jag och blanda med vatten. Rom och mineralvatten är en höjdare faktiskt.

Ät och drick inte en massa skit i samband med fyllan. Det är inte spriten som gör att du mår skit, det är uttorkningen (som vi löst genom att du dricker mkt vatten) och sen den tillhörande skräpmaten/läsken. Testa äta massa skit och drick stora mängder socker en kväll (fast utan alkhool alltså) och du kommer se att du mår skit dagen efter ändå.

Jag har inte varit bakfull utan vaknar upp rätt stabil sen en alkoholist lärde mig hur man dricker för att slippa må dåligt Smile


Men överlag så tycker jag dy ska dra ner på alkoholen och festandet. Att festa är en konstig företeelse och IMO är det en parningsdans på tjejernas villkor. Lev dit liv efter dina villkor, ragga på tjejer där du vill och på vem du vill. skit i att du måste "festa" om du inte verkligen tycker det är kul.

Tack! Ska testa köra på rom. Finns det nån drink med rom man kan beställa i baren, som är vanlig?
2013-08-02,15:10,
Inlägg: #16
Hur orkar ni träna och festa!?
Rednales Skrev:Tack! Ska testa köra på rom. Finns det nån drink med rom man kan beställa i baren, som är vanlig?

Rom och cola (light) är väl standard. Dock är ofärgad sprit som inte är smaksatt det absolut bästa för bakfyllan, typ vodka.

Dessutom mycket smidigare om du lägger upp träningen så du slipper träna när du är bakis. En vanlig jobbvecka går jag ut onsdag, fredag och lördag. Tränar därför måndag, onsdag och fredag. Kan skicka mer detaljerat schema om det önskas.
2013-08-02,17:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-02,17:21 av {2} Rednales.)
Inlägg: #17
Hur orkar ni träna och festa!?
Brukar träna 5-6 gånger i veckan, delar in muskelgrupperna på 3-4dagar, vilar 1-2 dagar(oftast 1). Sen kör jag om allt för att inte vila samma muskelgrupp över 7 dagar. Har funkat bra för att bygga, men ah kanske inte blir så bra att gå ut mycket samtidigt, i längden.
Men räcker de med 3 pass i veckan om man är ganska seriös med att bygga?
2013-08-02,17:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-02,17:50 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #18
Hur orkar ni träna och festa!?
Ja. Däremot räcker det inte med att gå tillgymmet i fem veckor o undra varför man inte blir megabiffkrim.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-08-02,18:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-02,18:03 av {2} Jayson1.)
Inlägg: #19
Hur orkar ni träna och festa!?
Rednales Skrev:Brukar träna 5-6 gånger i veckan, delar in muskelgrupperna på 3-4dagar, vilar 1-2 dagar(oftast 1). Sen kör jag om allt för att inte vila samma muskelgrupp över 7 dagar. Har funkat bra för att bygga, men ah kanske inte blir så bra att gå ut mycket samtidigt, i längden.
Men räcker de med 3 pass i veckan om man är ganska seriös med att bygga?

Finns sjukt många varianter men tre pass räcker, generellt sett, gott och väl. Tycker 5-6 pass styrketräning är i överkant för de flesta.

Mitt schema:

Måndag: Bänkpress och chins
Tisdag:
Onsdag: Marklyft, böj och stångrodd
Torsdag:
Fredag: Smalbänk, militärpress och pullovers.
Vila veckan ut

En minimalistiskt schema som täcker allt. Jag hade kunnat splitta bättre men jag tror folk lägger för mycket vikt vid det. Kör hela kroppen, fokusera på det som är kul och käka tillräckligt så ska det gå vägen. Värt o tänka på är att mitt schema är mer styrkeinriktat, jag struntar nästan i muskelvolymen.

Annars kan du köra press på måndag, drag på onsdag och ben på fredag med hög volym. Med något lägre volym kan det till och med räcka två helkroppspass i veckan.
2013-08-02,20:04,
Inlägg: #20
Hur orkar ni träna och festa!?
Googla starting strength. Kör på det.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Börja träna kampsport vresig 17 8,050 2016-04-14,20:10
Senaste inlägg:: saffran
Video Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna? Mindful 7 4,385 2014-05-13,19:05
Senaste inlägg:: Mindful
  Träna hjärnan med Lumosity slyngel 1 1,033 2013-08-05,20:18
Senaste inlägg:: slyngel
  Noob på att träna på gym WALL-E 18 8,898 2013-03-24,15:56
Senaste inlägg:: Nystart
  Anledning till att träna!!!!!!!!!!! Evilvalle 19 9,440 2012-10-26,21:55
Senaste inlägg:: russel
  ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!! russel 15 6,574 2012-03-23,01:02
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}