LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ägg och kvarg
2013-08-27,23:46,
Inlägg: #21
Ägg och kvarg
10kg ren muskelprotein är omöjligt, 10kg fettfri massa är mycket väl möjligt.

Själv gick jag upp c:a 20kg första året, en del fett men jävlar vad mycket grövre jag blev, steroidanklagelserna från average mindre vetande svennejoes haglade in. Ska försöka leta upp bildfan.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-28,00:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-28,00:23 av {2} Shanks.)
Inlägg: #22
Ägg och kvarg
2g protein/kg kv är ett minimum. Jag brukar ligga på 4g/kgkv när jag "bulkar". Av egna erfarenheter så får jag bättre ökningar på detta sätt. Nu vågar jag inte antyda att studier bevisat att 4g/kgkv direkt kommer att ge mer muskelmassa men minns att när jag under min nördperiod läste något om det. Sen är ju proteinshakes absolut inget måste(förutom efter träning -enligt mig) och går så klart att överkompenseras med kyckling o grejer, dock blir detta väldigt dyrt.

Allt beror ju mest på hur tidseffektivt du vill nå dina mål. Visst kan du käka ganska mycket protein, skita i shakes, gymma och på så vis få en del ökningar. Men detta kan ju faktiskt ske väldigt mycket snabbare genom att trycka i sig extra mkt proteiner Smile. Jag själv har som sagt fått mina absolut bästa ökningar vid 4g/kgkv. Ska se om jag kan hitta några nya studier på det.
2013-08-28,00:31,
Inlägg: #23
Ägg och kvarg
Shanks Skrev:2g protein/kg kv är ett minimum. Jag brukar ligga på 4g/kgkv när jag "bulkar". Av egna erfarenheter så får jag bättre ökningar på detta sätt. Nu vågar jag inte antyda att studier bevisat att 4g/kgkv direkt kommer att ge mer muskelmassa men minns att när jag under min nördperiod läste något om det. Sen är ju proteinshakes absolut inget måste(förutom efter träning -enligt mig) och går så klart att överkompenseras med kyckling o grejer, dock blir detta väldigt dyrt.

Allt beror ju mest på hur tidseffektivt du vill nå dina mål. Visst kan du käka ganska mycket protein, skita i shakes, gymma och på så vis få en del ökningar. Men detta kan ju faktiskt ske väldigt mycket snabbare genom att trycka i sig extra mkt proteiner Smile. Jag själv har som sagt fått mina absolut bästa ökningar vid 4g/kgkv. Ska se om jag kan hitta några nya studier på det.
Jag håller med om och är också en voter för 2g/kg, men mer än så tycker jag är överkurs och absolut inget man "Måste" göra, men om man kan, sure. Men att dricak så mycket protteshakes dödar fan magen för oss vanliga dödliga.

Sen får jag ohyggligt mycket sämre hy av shaksen också, så för tillfället har jag slutat och märker redan markant skillnad, har knappt en enda finne längre. Får typ "bölder" eller vad man ska säga när jag dricker det.
2013-08-28,00:59,
Inlägg: #24
Ägg och kvarg
För högt proteinintag gör att din testosteronrproduktion sänks.

[Image: F2.large.jpg]

Citat:Relationship between dietary intake and serum anabolic hormone concentrations of testosterone (T), free testosterone (FT), and growth hormone were examined at rest as well as after the heavy-resistance exercise (HRE) in 8 strength athletes (SA) and 10 physically active non-athletes (NA). In the first part of the study serum basal anabolic hormone concentrations and dietary intake were examined in the total group of subjects. In the second part of the study a subgroup of 5 SA and 5 NA performed the high volume and high intensity HRE. Dietary intake was registered by dietary diaries for 4 days preceding the loading day. Significant correlations were observed between serum basal T and fat (E%: r = 0.55, p < 0.05, g/kg: r = 0.65, p < 0.01) and protein intake (E%: r = - 0.77, p < 0.001, g/kg: r = - 0.68, p < 0.01) in the total group of subjects. However, when the two groups were examined separately the significant relationships between serum basal T and dietary fat and protein could be noticed in SA only (fat g/kg: SA r = 0.77, p < 0.05; in NA r = 0.44, n.s., protein g/kg: SA r = - 0.84, p < 0.05; in NA r = 0.27, n.s.). Both serum T and FT responses to HRE were correlated with fat (E%: r = 0.85, p < 0.01 and r = 0.73, p < 0.05, g/kg: r = 0.72, p < 0.05 and r = 0.77, p < 0.01) and protein (E%: r = - 0.81, p < 0.01 and r = - 0.69, p < 0.05, g/kg: r = - 0.86, p < 0.01 and r = - 0.65, p < 0.05). The results suggest the possible role of diet leading to alterations in serum T and FT during prolonged strength training, and that diets with insufficient fat and/or excessive protein may compromise the anabolic hormonal environment over a training program.

Int J Sports Med. 2004 Nov;25(8):627-33. Relationship between diet and serum anabolic hormone responses to heavy-resistance exercise in men.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-28,07:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-28,09:49 av {2} confused....)
Inlägg: #25
Ägg och kvarg
Shanks Skrev:2g protein/kg kv är ett minimum. Jag brukar ligga på 4g/kgkv när jag "bulkar". Av egna erfarenheter så får jag bättre ökningar på detta sätt. Nu vågar jag inte antyda att studier bevisat att 4g/kgkv direkt kommer att ge mer muskelmassa men minns att när jag under min nördperiod läste något om det. Sen är ju proteinshakes absolut inget måste(förutom efter träning -enligt mig) och går så klart att överkompenseras med kyckling o grejer, dock blir detta väldigt dyrt.

Allt beror ju mest på hur tidseffektivt du vill nå dina mål. Visst kan du käka ganska mycket protein, skita i shakes, gymma och på så vis få en del ökningar. Men detta kan ju faktiskt ske väldigt mycket snabbare genom att trycka i sig extra mkt proteiner Smile. Jag själv har som sagt fått mina absolut bästa ökningar vid 4g/kgkv. Ska se om jag kan hitta några nya studier på det.

alla dom studier som fanns på det, vad alla utbildade i ämnet sa och vad som var allmänt känt hos alla som tränar seriöst och var pålästa inom kost för några få är sen när jag läste på mycket om kost och träning visade raka motsatsen till vad du säger nu. 2g/kg kroppsvikt = du maxar vad din kropp kan hantera. Visst lite högre typ 2.5 för att vara på säkra sidan är många som gör. Vilket även det är lite onödigt eftersom 2g är en väl tilltagen gräns.

Men det du säger med att rekomenedra 4g får dig att främstå som väldigt oseriös och den mängden protein stressar och sliter kroppens organ onödigt mycket utan att ge något mer för träningen.....

4+ gram är ffs byggare och folk som kurar höga doser steroider ligger på.
Märkte du en ökning när du ökade protein intaget så mycket är det på grund av kalori ökningen och du åt innan för lite mat. Det har inget med proteiner att göra och du hade lika gärna fått ökningen genom att äta pasta eller bananer.

Edit : mycket av anledningen till att det är onödigt att ligga över 2g protein är för att kroppen har inte nog med hormoner naturligt för att stimulera muskeluppbyggnaden nog för att mer än 2g protein ska behövas. Därför kan dom som kurar gå högre, dom har mer hormoner i kroppen. Så om det nu är så att det valle länka stämmer och kroppens naturliga hormon värden sänks vid för mycket protein så stressar man inte bara kroppen onödigt mycket utan det borde i tillägg kunna påverka träningen negativt och man gör sig själv en stor björntjänst med att överdriva intaget så mycket. Mer är inte alltid bättre. T.om vatten är farligt om man överdriver intaget.
2013-08-28,10:34,
Inlägg: #26
Ägg och kvarg
Kollat runt och hittade faktiskt inget som stödjer att 4g/kvkg med säkerhet är bättre, dock är det bara teorier gällandes vilket taket för hur mycket som är "max". I kolozzeum bl.a. där en av "Eddie Vedder" som är var med och byggde upp Träningslära.se nämner detta i denna tråd: http://62.181.218.130/forum/showthread.php?p=4895820

Här hittar du dessutom dessa studier som de också länkat i tråden:

http://www.uni.edu/dolgener/Advanced_Spo...intake.pdf

http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/...h20W9LIYbI

I detta fallet tror jag att varje person får använda sitt omdöme. Jag personligen kommer att hålla mig på 4g/kgkv. Dessutom har den mängden inte så stor påfrestning på kroppen som du nämner Confused. Protein blir "farligt" vid runt 8g/kgkv vilket är ganska svårt att uppnå Smile
2013-08-28,11:51,
Inlägg: #27
Ägg och kvarg
Jag skrev aldrig att det är farligt och man riskerar protein förgiftning som vid 8+ gram under längre tid. Utan att det stressar kroppen, vilket det gör.

Ja, någon exakt gräns finns inte och det varierar ifrån person till person. Därför många ligger på 2.5 för att vara på säkra sidan. Att gå upp till 4däremot är enbart onödigt eftersom 2redan där är en väl tilltagen gräns. Nej, det är inte direkt så man riskerar att dö om man ligger på 4. Däremot är det aldrig bra att stressa lever,njurar och mage för mycket. Det kan i längden leda till försämrad funktion och livs kvalité även om det inte är "farligt".

Ja varje person får använda sitt omdömme. Men 4g är inte använda sitt omdömme. Det är att totalt sakna omdömme och göra sig själv en björntjänst.
2013-08-28,14:19,
Inlägg: #28
Ägg och kvarg
Det finns inga studier som säger att mer än 1.6g protein per kg kroppsvikt ger mer muskelmassa - dock är det många byggare som rapporterar mer ökningar desto mer protein. Med det sagt finns det en direkt koppling mellan protein och testosteron-nivå (desto mer protein, desto mindre testosteron) så det mest optimala är troligtvis att inte höja sitt proteinintag allt för mycket. Jag själv föredrar 2g, ibland lite lite mer.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-28,15:49,
Inlägg: #29
Ägg och kvarg
Jag har jävligt svårt med det där att räkna ut vad jag får i mig och inte tänkte nämligen börja köra en bulk från oktober - januari och sedan hålla lagom nivå januari - mars och sedan köra en deff från mars till någon gång i maj!

Är väl inte så på läst om hur länge man skall köra sakerna utan mer gått på vad som hade passat mig i tiden typ.
Men skulle behöva lära mig att räkna ut mitt intag av allting och undrar om någon har en bra guide så man kan lära sig det mesta inom maten.

//Aioo
Keep it up!
2013-08-28,15:57,
Inlägg: #30
Ägg och kvarg
Evilvalle Skrev:Det finns inga studier som säger att mer än 1.6g protein per kg kroppsvikt ger mer muskelmassa - dock är det många byggare som rapporterar mer ökningar desto mer protein. Med det sagt finns det en direkt koppling mellan protein och testosteron-nivå (desto mer protein, desto mindre testosteron) så det mest optimala är troligtvis att inte höja sitt proteinintag allt för mycket. Jag själv föredrar 2g, ibland lite lite mer.

Exakt. 2är en väl tilltagen gräns och dubbla den redan höga gränsen och gå upp till 4 är enbart dumt så länge man inte dopar sig.

Som du säger så kör byggare ofta mer protein men man ska aldrig lyssna på vad byggare kör för tränings och kost scheman om man själv tränar rent eftersom alla byggare dopar sig och därmed spelar med helt andra regler.
2013-08-28,16:20,
Inlägg: #31
Ägg och kvarg
Ja, cutler, coleman å grabbarna kör mer än 5g per kg kroppsvikt om jag förstått rätt, men då har dom heller inte några direkta problem med "sänkt testosteron pga för högt proteinintag" heller då dom får sitt testo från sprutan =))
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-28,16:52,
Inlägg: #32
Ägg och kvarg
omg dom är ju skit stora. Bäst vi ökar till 5-6 som dom då. Big Grin
2013-08-28,17:12,
Inlägg: #33
Ägg och kvarg
Va fan, när jag deffar ligger uppemot 3.5 gram/kv i protein och när jag bulkar ligger jag uppe emot 4-5 gram/kv.
Tycker ändå inte jag käkar överdrivet mycket protein


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Lindahls kvarg jimbodiny 7 3,447 2013-05-21,13:17
Senaste inlägg:: jimbodiny

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}