LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är tjejer "lättare" i Gbg?
2013-09-08,19:06,
Inlägg: #1
Question  Är tjejer "lättare" i Gbg?
Tjena! Var ute igår på kårhuset här där jag bor (Sundsvall) och min ort kallas även ibland för "lilla-Stockholm" just för att många snygga tjejer här sitter på höga hästar.

En erfaren snubbe/natural jag snacka med berätta dock att han gilla kårhus för att det kmr tjejer från olika orter runtom i Sverige och vissa kmr då från "enkla" orter som Skåne å Göteborg.

Och jag har bara varit i Sthlm för raggningssyfte så vad är era erfarenheter? Med "lätt" menar jag inte lössläppt utan snarare att de kanske är mer öppna, mer ärliga, mindre veliga i beteendet så man vet var man har dem och om man ska fortsätta eller inte.

Sen finns det självfallet alltid undantag som med allting här i livet. Btw, jag hämta en pizza nu från en vit snubbe å jag sa, "Tjena, jag hade beställt en deg" och han säger, "Va?" och jag säger en, "En pizza!" och han, "Jaha!" haha wtf, han delar ut pizzor och kan knappt slanget!
2013-09-08,19:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-08,19:30 av {2} selected.)
Inlägg: #2
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Jag är från malmö och har varit både i sthlm och gbg. Enligt mina erfarenhet är gbg Sveriges våtaste stad där tjejer ligger runt som attan.
Har dock inga bra erfarenhet från sthlm då jag har bara varit ute på stureplans nattklubbar. I malmö är det helt annorlunda här finns det en kultur bland majoriteten av tjejerna att visa sig man inte är tillgänglig för nåt eller visa sig vara lätta just pga staden är liten och man oftast vet vem är vem och tjejer rädda för rykten oså. Så mycket shittest som jag har blivit på uteställen i malmö har jag aldrig blivit i gbg eller sthlm.
2013-09-08,20:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-08,20:38 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Varit i sthlm 1 gång i pick up syfte och fan va bra respons man fick. Körde bara dagtid dock, men fick verkligen mersmak på tjejerna i Sthlm. Är från Skåne. I Göteborg har jag ingen erfarenhet av tjejerna.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-09,01:02,
Inlägg: #4
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Tror inte riktigt man kan generalisera så. Så pass stora städer, inte alls långt ifrån varandra, varför skulle det skilja sig så mkt?

Handlar snarare om var du är / vem du är med, vilken inställning du har osv. Ofta när man är någonstans som är "Nytt" så är det per automatik oftast bättre, bara för man går in med maxad inställning.

Skulle kunna dra samma slutsats om min nya stad, men vet att det är pga jag börjat plugga på univ än att bo hemma i de stad jag växt upp i osv.
2013-09-09,07:49,
Inlägg: #5
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Tycker inte det är någon större skillnad, men sen så har ju de flesta tjejer jag legat med varit just GBGare =)
Men av någon anledning så verkar skånska dialekten gå fram i göteborg, har märkt att skånska killar lätt drar brudar tackvare sin dialekt.

En stor anledning att en malmöbo tycker göteborg är lättare är ju för att vi har en mer än dubbelt så stor stad.
Fler folk känner varann i malmö, det finns bara 1-2ställen där alla möts upp och fyllekäkar efteråt, då måste tjejerna tänka mycket mer på sitt "horrykte".
2013-09-09,23:15,
Inlägg: #6
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Fan måste dra mig från sthlm.
2013-09-10,15:08,
Inlägg: #7
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Stockholm är generellt inte svårare än någon annan stad. Visst kan man uppleva att det är svårt på t ex stureplan bara för att folk där är sjukt besatta av status, men även där finns det fett med kåta brudar. Det handlar bara om att känna av stället, atmosfären osv, anpassa sig liksom. Jag har upplevt mina värsta raggningskvällar i Åre och i Magaluf men samtidigt har jag pullat trekanter och shit på båda ställena. Så att påstå att vissa städer är lättare eller svårare är nog bara en egen personlig uppfattning eller en ursäkt för att ens game inte är tight nog.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2013-09-10,16:00,
Inlägg: #8
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Håller med Cruz till fullo i denna fråga. Att folk, och då kanske framförallt brudar, i stockholm generellt känns mer statuskåta och bekräftelsesökande än i andra städer kan vara ett problem om man inte lyckas screena av stället man är på. Detta är så oerhört bajsnödigt många ggr. Men å andra sidan, lär man sig vara se vilka som är värda att snacka med och lägga sin energi på dessa är det absolut inga problem att fixa f-close samma kväll osv.
2013-09-10,17:35,
Inlägg: #9
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
(2013-09-10,16:00)Commander Skrev: Håller med Cruz till fullo i denna fråga. Att folk, och då kanske framförallt brudar, i stockholm generellt känns mer statuskåta och bekräftelsesökande än i andra städer kan vara ett problem om man inte lyckas screena av stället man är på. Detta är så oerhört bajsnödigt många ggr. Men å andra sidan, lär man sig vara se vilka som är värda att snacka med och lägga sin energi på dessa är det absolut inga problem att fixa f-close samma kväll osv.

Varför måste man screena mera?
2013-09-10,20:41,
Inlägg: #10
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Göteborgstjejer är inte lättare än stockholmstjejer är inte lättare än malmötjejer är inte lättare än resten-av-landet-tjejer etc. Allt det sitter bara i ens eget huvud och stavas limited beliefs.

Har hört det mesta på temat. T ex på Flashback skrev en del användare att Lund och Uppsala skulle vara "helt överjävla slampigt" med sin studentstämning, samtidigt som ett par random dudes jag snackat med irl tyckte att Lund var "helt jävla cp" och omöjligt att få ragg i.

Samma sak är det med Stockholm. Som Cruz skrev, Stureplan anses både lätt och svårt på samma gång. I Malmö har vi Lilla torg med samma typ av människor. Även här hör man helt olika stories. Klubb F (schtekstället nr 1) är skitnödigt och omöjligt ena kvällen men tydligen "köttmarknad" den andra.

Självklart kan det diffa från ställe till ställe, kväll till kväll. Ibland kan det vara fler tjejer på en klubb och fler coola d00ds, vilket ökar konkurrensen och buying temperature och får tjejer att släppa till mer, men det är mikronivå och har inget med specifika städer att göra.

Som sagt: alltihop sitter i huvet.

(2013-09-09,07:49)illdan Skrev: Men av någon anledning så verkar skånska dialekten gå fram i göteborg, har märkt att skånska killar lätt drar brudar tackvare sin dialekt.
Hihi, nämen tack gubben. Smile

Blev rätt trevligt bemött av stan sist jag var uppe men det kan också bero på att jag förälskade mig i den. Snyggare stad får man allt leta efter. Big Grin
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-09-10,21:15,
Inlägg: #11
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
(2013-09-10,20:41)AbbeyRoad Skrev: Göteborgstjejer är inte lättare än stockholmstjejer är inte lättare än malmötjejer är inte lättare än resten-av-landet-tjejer etc. Allt det sitter bara i ens eget huvud och stavas limited beliefs.

Har hört det mesta på temat. T ex på Flashback skrev en del användare att Lund och Uppsala skulle vara "helt överjävla slampigt" med sin studentstämning, samtidigt som ett par random dudes jag snackat med irl tyckte att Lund var "helt jävla cp" och omöjligt att få ragg i.

Samma sak är det med Stockholm. Som Cruz skrev, Stureplan anses både lätt och svårt på samma gång. I Malmö har vi Lilla torg med samma typ av människor. Även här hör man helt olika stories. Klubb F (schtekstället nr 1) är skitnödigt och omöjligt ena kvällen men tydligen "köttmarknad" den andra.

Självklart kan det diffa från ställe till ställe, kväll till kväll. Ibland kan det vara fler tjejer på en klubb och fler coola d00ds, vilket ökar konkurrensen och buying temperature och får tjejer att släppa till mer, men det är mikronivå och har inget med specifika städer att göra.

Som sagt: alltihop sitter i huvet.

Blev rätt trevligt bemött av stan sist jag var uppe men det kan också bero på att jag förälskade mig i den. Snyggare stad får man allt leta efter. Big Grin

True dat. Det är för simpelt att påstå att tjejer i en stad skulle vara enklare än dem i andra då många får i princip samma kulturella uppväxt med slyna-stämpeln osv. Möjligen har slyna-stämpeln en kraftfullare effekt på tjejer som är mer måna om sin sociala status än dem som skiter i den fullständigt osv.

I S-vall där jag bor sägs det vara svårt då staden är liten, alla känner i princip alla (fast det stämmer inte, möjligen att många känner igenom många) så slyna-stämpeln kan möjligen vara mer känsligare att triggas igång. Men som du redan sagt så sitter det i huvve å det finns "lätta" å "svåra" här precis som resten delen av Sverige.

Rätt korkad tråd av mig då det är för simpelt att dra ena el andra slutsatsen som en korrekt beskrivning av verkligheten, typ lika korkad som utseendetrådarna! xD
2013-09-10,22:15,
Inlägg: #12
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Hur många brudar det är på ett ställe relativt till killar tror jag påverkar en del, p g a utbud och efterfrågan. Verkar vara hög andel tjejer relativt till killar i Gbg, detta vet jag via anekdotisk erfarenhet när jag var i stan för 4-5 år sen. Big Grin Vore fint att se statistik på hur hög andel tjejer det är i attraktiv ålder i Götet (vilket är tyngre bevis).
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-09-10,22:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-10,22:30 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #13
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Skillnaden mellan orter är nog främst om det är en tursitstad eller ej. I staden jag bor i just nu så är det fullt med back packer-tjejer och volontärer från hela världen, o alla är dödskåta och vill bara knulla massa killar utan konsekvenser för deras vanliga liv i sina hemländer. Imorgon ska jag till en annan stad som är typ som ett "Monaco" i Latinamerika som är känt för sitt nattliv och alla rika människor som är där från hela världen. Tror absolut det kommer vara hur lätt som helst att hooka upp där Smile Stockholm känns som den staden i Sverige med flest turister, vilket ökar chanserna för att hitta nån tjej som bara vill ha kul för en kväll. Vi måste också ta med faktorn att om man kommer till en ny stad som uppenbar utböling och säger att man bara är där tillfälligt så kommer tjejerna också lättare kunna se killen som bara ett tillfälligt knull som ingen av hennes vänner kommer få reda på att hon var med.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-10,23:29,
Inlägg: #14
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
(2013-09-10,22:59)Toledo Skrev:
(2013-09-10,22:27)Ragnarök Skrev: Skillnaden mellan orter är nog främst om det är en tursitstad eller ej. I staden jag bor i just nu så är det fullt med back packer-tjejer och volontärer från hela världen, o alla är dödskåta och vill bara knulla massa killar utan konsekvenser för deras vanliga liv i sina hemländer. Imorgon ska jag till en annan stad som är typ som ett "Monaco" i Latinamerika som är känt för sitt nattliv och alla rika människor som är där från hela världen. Tror absolut det kommer vara hur lätt som helst att hooka upp där Smile Stockholm känns som den staden i Sverige med flest turister, vilket ökar chanserna för att hitta nån tjej som bara vill ha kul för en kväll. Vi måste också ta med faktorn att om man kommer till en ny stad som uppenbar utböling och säger att man bara är där tillfälligt så kommer tjejerna också lättare kunna se killen som bara ett tillfälligt knull som ingen av hennes vänner kommer få reda på att hon var med.

Du borde definitivt åka till Santa Cruz i Bolivia! Ditt åker jag varje vinter.

Blir nog en tripp dit om några månader Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-11,09:43,
Inlägg: #15
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Btw, vill ni få lite enkel fitta er väg och ni bor i sthlm/gbg/malmö. Skriv upp er på couch-surfing. Sjukt många snåla brudar som vill upptäcka sverige.
2013-09-11,10:08,
Inlägg: #16
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
En annan faktor är ägglossning.

Om det är en hög ägglossnings ratio i Malmö= lätt raggat i malmö. Om det är hög ägglossningsratio i sthlm= lätt raggat i sthlm.

Och so on.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-09-11,11:56,
Inlägg: #17
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
Ägglossning i Värnamo aka lättraggat i Värnamo.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-09-11,13:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-11,13:36 av {2} selected.)
Inlägg: #18
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
(2013-09-10,20:41)AbbeyRoad Skrev: Samma sak är det med Stockholm. Som Cruz skrev, Stureplan anses både lätt och svårt på samma gång. I Malmö har vi Lilla torg med samma typ av människor. Även här hör man helt olika stories. Klubb F (schtekstället nr 1) är skitnödigt och omöjligt ena kvällen men tydligen "köttmarknad" den andra.

Jag har blivit nekad på Klubb F med anledning som jag hört från andra att "jag raggar på brudarna" själv trodde jag att nekades för att jag hade utländsk bakgrund (vilket man blir oftast i Malmö pga. man blir förväxlad och misstänkt med andra stökiga blattar) Och de som driver Klubb F är bakslickade chodes tillsammans med Roger som släpper in bara tjejer från höger till vänster och omvandlat klubben till wannabe Spy Bar i Stockholm för att på så sätt de inte ska ha nån alfa över och de tror vi ska ta tjejerna från dem. Så jävla patetiskt så att det är sant.

Det är bara kolla på vimmelbilderna så ser man vad det är för typ av stekare som finner sig där.
2013-09-11,14:16,
Inlägg: #19
RE: Är tjejer "lättare" i Gbg?
(2013-09-11,09:43)Willson Skrev: Btw, vill ni få lite enkel fitta er väg och ni bor i sthlm/gbg/malmö. Skriv upp er på couch-surfing. Sjukt många snåla brudar som vill upptäcka sverige.

Couch surfin e fan grymt!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,383 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,547 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,053 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,040 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,989 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,700 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,021 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,353 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Angående utländska tjejer ångest101 11 6,434 2015-08-14,15:46
Senaste inlägg:: ångest101
  Trakasseringar mot tjejer i Norge krokodilen 1 1,422 2014-08-16,22:32
Senaste inlägg:: SvaMp_

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}