LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The power of now - Tolle
2012-06-26,03:56,
Inlägg: #41
The power of now - Tolle
Stridskuken Skrev:Även skitmaterial kan ha bra poänger i sig. Problemet är att man tappar bort det som är viktigt om man går in för Eckhart Tolle grejerna. De som är de bra poängerna i boken är inget unikt för just Tolle, han komplicerar det bara på ett dåligt sätt. Det handlar om rätt simpla saker egentligen, och då finns det betydligt bättre material som förklarar det som är viktigt (Att vara centrerad, att vara i nuet, och ha kontroll över sina tankar och känslor) på ett mycket bättre sätt utan bullshit. Det handlar inte om en egen tolkning, det handlar om att om man följer det praktiska han säger, kommer man bara bli verklighetsfrånvarande, och passiv. Det är helt enkelt inte naturligt att gå runt och lyssna på tankarna, känna av sina känslor, betrakta omgivningen och alla färger ungefär som att man tog syra. Och man åstadkommer inte så mycket från det läget heller. Nu snackar vi faktiskt om The power of now med, som är en väldigt praktisk bok, så det där argumentet om hans egna poänger håller inte, då det är en instruktion för hur man ska utöva hans "lära".

Det är ju inte en praktisk bok alls. Kanske därför du tycker det han skriver är konstigt, för att du tolkar det bokstavligt? Står i början av boken att det viktiga inte är vad han skriver utan hur man känner när man läser, så jo, ignorerar du den biten gör du en egen tolkning. Givetvis finns det mycket material på denna fronten och många mer praktiskt skrivna böcker som passar vissa bättre än Tolle, och ingen har sagt att hans poänger är unika, allra minst han själv. Vad gäller de få explicit uttryckta praktiska instruktionerna han ger i boken är det ju snarare meditation/meditationstekniker vi snackar om. Lyssna på tankarna, lägg märke till det man känner etc är sätt att få bättre kontroll över vad man tänker och vad man känner, vilket du själv ju säger är vad som är viktigt. Plus att det är väldigt vanliga normala instruktioner för meditation, bara att han yrkar på att man kan göra det i vardagliga livet också.

Är det naturligt då? Nja, beror helt och hållet på hur man definierar naturligt. Det är kanske inte en del av vår reptilhjärna direkt, men när den styr brukar konsekvenserna vara rätt kassa ändå, både för eget välmående och andras. Givetvis är inte poängen med boken att man ska gå runt och låtsas att man är i en trans och titta på löv och känna regnet på ansiktet eller nåt sånt, utan att bryta dåliga tankemönster, uppskatta nuet och må mycket bättre. Sen vet jag vad du menar, för jag tolkade boken mer så i början också och fick dåligt samvete när jag tänkte eller "bröt" mot nån "regel" etc, vilket självklart inte är meningen (det stod även i boken när jag läste igenom den en andra gång). Så jag kan förstå att din erfarenhet av boken är dålig om du läste den och försökte applicera varje liten bit i ditt vardagsliv.

Jag kan dock personligen inte förstå hur du lyckades läsa boken och hamna i ett passivt tillstånd (jämfört med ett mentalt tillfredsställande tillstånd) men gjorde du det förstår jag som sagt att du inte gillar den. Sen är jag väl medveten om att det finns två läger. Vissa gillar inte Tolle, jag respekterar såklart den åsikten, men det är ju ingen objektiv sanning att det är skitmaterial bara för att du inte får ut något av det heller. Skulle bara tro att du tagit till dig av fel saker, och huruvida det är Tolles fel eller inte kan man ju (helt ärligt) diskutera. Men det finns som sagt två läger och en hel del får ju ut något väldigt bra av det.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-27,22:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-27,22:41 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #42
The power of now - Tolle
Vettorazzi Skrev:Det är ju inte en praktisk bok alls. Kanske därför du tycker det han skriver är konstigt, för att du tolkar det bokstavligt? Står i början av boken att det viktiga inte är vad han skriver utan hur man känner när man läser, så jo, ignorerar du den biten gör du en egen tolkning. Givetvis finns det mycket material på denna fronten och många mer praktiskt skrivna böcker som passar vissa bättre än Tolle, och ingen har sagt att hans poänger är unika, allra minst han själv. Vad gäller de få explicit uttryckta praktiska instruktionerna han ger i boken är det ju snarare meditation/meditationstekniker vi snackar om. Lyssna på tankarna, lägg märke till det man känner etc är sätt att få bättre kontroll över vad man tänker och vad man känner, vilket du själv ju säger är vad som är viktigt. Plus att det är väldigt vanliga normala instruktioner för meditation, bara att han yrkar på att man kan göra det i vardagliga livet också.
Boken är rätt praktisk. Mycket instruktioner, exempel på hur man ska göra i vardagslivet etc. Grejen är att det Eckhart Tolle predikar om, blir lite som andlighet. Som ett religionsutövande. Svårt att vara buddhist utan att tänka som en buddhist, och det är rätt djupa grejer han går in på, som innebär en radikal förändring i sättet att se saker. Du kan snacka hur mycket som helst om hur jag tolkar den, och att han i själva verket inte alls har som intention att jag skulle uppleva den på det sättet. Men det mer intressanta blir väl när man kollar lite mer på statistik, kolla exempelvis RSD nation, så får man se fruktansvärt många som är helt lost i skallen efter att ha läst Tolle. En bok kan ha hur mycket bra poänger som helst i sig, men det spelar ingen roll, för om man förmedlar sitt budskap på fel sätt kommer folk inte kunna dra nytta av det på ett positivt sätt. Då känns det inte speciellt smart att rekommendera en sån till någon stackare som nyss börjat med raggning, och bara vill få lite fitta. Och nej det handlar inte bara om meditationstekniker, han skriver knappt om meditation i boken, utan det är snarare hur man ska se saker i sin vardag, och jag tror den typen av radikal förändring på sin syn på allt är FÖR mycket för många, att bara ändra sådär. Och verkligen ingen förändring man bör göra från en dag till en annan, snarare är det något man får lära sig naturligt att se saker på, Eckhart Tolle blir som en genväg som mest knasar till en.

Vettorazzi Skrev:Är det naturligt då? Nja, beror helt och hållet på hur man definierar naturligt. Det är kanske inte en del av vår reptilhjärna direkt, men när den styr brukar konsekvenserna vara rätt kassa ändå, både för eget välmående och andras.
Grejen är ju att det är ”reptilhjärnan” som styr, oavsett man vill eller inte. Finns inte en ”medvetenhetshjärna” som styr över reptilhjärnan. En sak som jag har fått intrycket av Tolle är att han vill att man ska reducera egot så mycket som möjligt. Egot har en väldigt viktig funktion, att man ska vilja hävda sig som alfahannen, samt ha en stark vilja att hela tiden utvecklas och bli bättre för sin egen skull. Har man inte den starka viljan, kommer man med största sannolikhet inte bli bra på något. Ju mer alfa man blir, desto mer försvinner behovet att hävda sig, eftersom man helt enkelt inte behöver det. Om man då som chode inbillar sig att man inte har ett behov av att verkligen försöka, kommer man inte utvecklas, eftersom att man inte använder den naturliga drivkraften. Det är någonting som sker naturligt, som man inte bör försöka förändra medvetet, och definitivt INTE i raggningssammanhang, det skall komma naturligt när man är så pass alfa att behovet att verkligen försöka försvinner.

Däremot kan man lära sig få mer kontroll över sig själv, och bli mer centrerad. Skulle dock inte alls påstå att det har någonting att göra med hur stort egot är. Hypnotica förklarar väldigt bra här vad det innebär att vara centrerad/medveten: http://www.youtube.com/watch?v=967PfRUUeEQ Sure det har mycket likheter med det Tolle förespråkar. Men det han gör är att han berättar vad det innebär, så man lär sig att känna igen det, därefter blir det något man kan uppnå stegvis mer och mer, allt eftersom att man får mer kontroll över olika saker i sitt liv. Tillskillnad från Tolle som jag ska förklara i nästa.

Vettorazzi Skrev:Givetvis är inte poängen med boken att man ska gå runt och låtsas att man är i en trans och titta på löv och känna regnet på ansiktet eller nåt sånt, utan att bryta dåliga tankemönster, uppskatta nuet och må mycket bättre. Sen vet jag vad du menar, för jag tolkade boken mer så i början också och fick dåligt samvete när jag tänkte eller "bröt" mot nån "regel" etc, vilket självklart inte är meningen (det stod även i boken när jag läste igenom den en andra gång). Så jag kan förstå att din erfarenhet av boken är dålig om du läste den och försökte applicera varje liten bit i ditt vardagsliv.
Grejen är att det är så det blir, eftersom man försöker vara medveten hela tiden. Han ger oerhört mycket instruktioner från vardagslivet, vissa känns rätt bisarra till och med, typ ifall någon nära har dött, betrakta känslan du får i kroppen, eller när du fått ett barn, känn medvetenheten. Man får helt plötsligt en ny typ av känsla att använda, ”känna medvetenhet”. Det är en sak att förklara hur det känns att vara centrerad, tomhet, inte mycket tankar, det typiska som en man känner som Hypnotica förklarade, men att medvetet tillsätta medvetenhet i sitt liv på det sättet är fucked. Och ja, jag vet återigen att Tolle inte vill att man ska utöva, men det är så det blir när man får den typen av instruktioner på hur man ska se allt i sin vardag.

Att vara ”medveten” är någonting väldigt naturligt, och väldigt starkt kopplat till ”reptilhjärnan”. Någonting man kommer uppnå, eller åtminstonde i någon specifik situation när man är alfa/har högt Testo. Det gör man när man känner sig i trygg i situationen för att man är bra på det, eller om vi ska snacka vardagssituationer då man inte presterar, så handlar det om att vara tillfredställd med sitt liv. Att kunna känna sig tillfredställd med sitt liv, handlar om att göra sig av med indoktrineringen, som säger att man måste stimuleras av massa saker från samhället för kunna tillfredställelse. När man lärt sig att inte bry sig om onödiga skitsaker, kommer man inte gå runt och grubbla/tänka på skitsaker hela dagarna. Då kan man vara centrerad i vardagen, och fokusera enbart på det viktiga. Samt göra sig av med indoktrineringen i raggningssituationer som får en att sätta upp tjejer på piedestal osv. Utöver det är inte mycket man gör medvetet för att bli mer centrerad, mer centrerad blir man när man mognar mentalt.
Vettorazzi Skrev:Jag kan dock personligen inte förstå hur du lyckades läsa boken och hamna i ett passivt tillstånd (jämfört med ett mentalt tillfredsställande tillstånd) men gjorde du det förstår jag som sagt att du inte gillar den. Sen är jag väl medveten om att det finns två läger. Vissa gillar inte Tolle, jag respekterar såklart den åsikten, men det är ju ingen objektiv sanning att det är skitmaterial bara för att du inte får ut något av det heller. Skulle bara tro att du tagit till dig av fel saker, och huruvida det är Tolles fel eller inte kan man ju (helt ärligt) diskutera. Men det finns som sagt två läger och en hel del får ju ut något väldigt bra av det.
Passiv blir man när man ger upp egot, och istället enbart ägnar sig åt att vara centrerad. Sen kanske det finns någonting med att lära sig att bli mer medveten på det sättet. Men jag anser att det är helt fel väg att gå pga. 1. Det finns naturliga vägar som ger i stort sett lika bra resultat 2. Det är en genväg där priset man får betala är att man riskerar att bli fucked up 3. Det kommer INTE hjälpa en ett skit med raggning, vilket är vad det flesta vill ha hjälp med här. 4. Meditation är ett mycket mer effektivt sätt att lära sig att bli mer medveten.

Jobba på att utveckla ens liv istället, gör av med indoktrineringen, låt den mentala mognaden komma efter hand, så kommer man att bli centrerad. De absolut mest centrerade personerna jag känner, som är tillfredställda, är de som har en massa vänner, de vet att de är alfa, de vet att de kan få tjejer, de är nöjda med jobb osv. helt enkelt personer som har deras liv under kontroll, de har ingen anledning att gå runt och tänka över skitsaker om dagarna. De skulle fördömma Tolle som trams, eftersom att dom vet att det bara är att softa.

Jag gör som Sverker Olofsson och slänger The power of now i soptunnanCool
2012-06-27,23:20,
Inlägg: #43
The power of now - Tolle
Stridskuken Skrev:Boken är rätt praktisk. Mycket instruktioner, exempel på hur man ska göra i vardagslivet etc. Grejen är att det Eckhart Tolle predikar om, blir lite som andlighet. Som ett religionsutövande. Svårt att vara buddhist utan att tänka som en buddhist, och det är rätt djupa grejer han går in på, som innebär en radikal förändring i sättet att se saker. Du kan snacka hur mycket som helst om hur jag tolkar den, och att han i själva verket inte alls har som intention att jag skulle uppleva den på det sättet. Men det mer intressanta blir väl när man kollar lite mer på statistik, kolla exempelvis RSD nation, så får man se fruktansvärt många som är helt lost i skallen efter att ha läst Tolle. En bok kan ha hur mycket bra poänger som helst i sig, men det spelar ingen roll, för om man förmedlar sitt budskap på fel sätt kommer folk inte kunna dra nytta av det på ett positivt sätt. Då känns det inte speciellt smart att rekommendera en sån till någon stackare som nyss börjat med raggning, och bara vill få lite fitta. Och nej det handlar inte bara om meditationstekniker, han skriver knappt om meditation i boken, utan det är snarare hur man ska se saker i sin vardag, och jag tror den typen av radikal förändring på sin syn på allt är FÖR mycket för många, att bara ändra sådär. Och verkligen ingen förändring man bör göra från en dag till en annan, snarare är det något man får lära sig naturligt att se saker på, Eckhart Tolle blir som en genväg som mest knasar till en.

Vi får nog agree to disagree vad gäller huruvida boken är praktisk eller inte. Jag ser det dock inte som en instruktionsmanual alls utan snarare som en teoretisk bok med vissa praktiska tips som man kan skippa om man vill då dessa ej är poängen. Tror väldigt få har nytta av att följa alla dessa tips dogmatiskt, men känslan boken kan ge dig är väldigt befriande. Och nu snackar jag inte om boken i raggningssyfte, I really dont. Vet inte hur mycket fitta den hjälpt mig få, men jag ser det inte som en sådan bok heller och hade någon frågat "Vad ska jag läsa för att få ligga mer?" hade jag inte sagt Tolle. Hade någon däremot frågat vad de borde läsa för att lugna ner sig lite och bli mer centrerade i vardagen, då hade jag rekommenderat power of now. Applicerar man det som metod för att ragga som de gör på RSDnation (för att Tyler rekommenderar den och fanboysen därmed följer allt praktiskt dogmatiskt) så fuckar den nog upp en ganska bra ja. Alltså, i korta drag (för att göra detta lite enklare) är mitt svar på ovanstående paragraf:
1. Läs inte Tolle för att få ligga mer utan för att må bättre
2. Vare sig boken är praktisk eller inte se den inte som en instruktionsmanual så fuckar den troligtvis icke upp dig

Stridskuken Skrev:Grejen är ju att det är ”reptilhjärnan” som styr, oavsett man vill eller inte. Finns inte en ”medvetenhetshjärna” som styr över reptilhjärnan.

Jo. :p Det är det som skiljer oss från just reptiler/djur, vi har möjligheten att override reptilhjärnan med komplicerad tankeförmåga. Reptilhjärnan styr vad vi känner i stort men inte vad vi gör, thats my point.

Stridskuken Skrev:En sak som jag har fått intrycket av Tolle är att han vill att man ska reducera egot så mycket som möjligt. Egot har en väldigt viktig funktion, att man ska vilja hävda sig som alfahannen, samt ha en stark vilja att hela tiden utvecklas och bli bättre för sin egen skull. Har man inte den starka viljan, kommer man med största sannolikhet inte bli bra på något. Ju mer alfa man blir, desto mer försvinner behovet att hävda sig, eftersom man helt enkelt inte behöver det. Om man då som chode inbillar sig att man inte har ett behov av att verkligen försöka, kommer man inte utvecklas, eftersom att man inte använder den naturliga drivkraften. Det är någonting som sker naturligt, som man inte bör försöka förändra medvetet, och definitivt INTE i raggningssammanhang, det skall komma naturligt när man är så pass alfa att behovet att verkligen försöka försvinner.
Däremot kan man lära sig få mer kontroll över sig själv, och bli mer centrerad. Skulle dock inte alls påstå att det har någonting att göra med hur stort egot är. Hypnotica förklarar väldigt bra här vad det innebär att vara centrerad/medveten: http://www.youtube.com/watch?v=967PfRUUeEQ Sure det har mycket likheter med det Tolle förespråkar. Men det han gör är att han berättar vad det innebär, så man lär sig att känna igen det, därefter blir det något man kan uppnå stegvis mer och mer, allt eftersom att man får mer kontroll över olika saker i sitt liv. Tillskillnad från Tolle som jag ska förklara i nästa.

Ja, hade också väldigt svårt att kombinera Power of Now med ambition att bli bättre, det är något jag kan hålla med om. Och där håller jag med att Tolle skrivit lite flummigt (eller så fattar jag det inte själv än), men han har skrivit om det där också, och hans synpunkt är mer att om du är medveten följer du dina ambitioner naturligt, om jag fattar det rätt. Alltså, i dina ord, att man kommer följa sin naturliga drivkraft eftersom man är i nuet och slutar oroa sig/gräma sig. Vad gäller egot, håller med, han skriver väldigt extremt om det och det är en av få grejer jag inte håller med honom på om han menar att man inte ska ha någon form av självbild. Men jag vet inte, tror att det han menar med att man ej ska ha ett ego är att man inte ska identifiera sig så hårt med vad man gör (och därmed må dåligt när det ej går bra och således vara styrd av externa omständigheter) men att man samtidigt absolut ska uppskatta och erkänna sina åstadkommanden. Alltså som skillnaden mellan att låta välmåendet totalt styras av hur mycket pengar man har på kontot/hur många heta chix man knullat och att uppskatta det man har men inte låta det styra vad man tycker om sig själv. Inte en insikt som jag fick av Power of Now dock så ja, det är en svaghet med boken.

Stridskuken Skrev:Grejen är att det är så det blir, eftersom man försöker vara medveten hela tiden. Han ger oerhört mycket instruktioner från vardagslivet, vissa känns rätt bisarra till och med, typ ifall någon nära har dött, betrakta känslan du får i kroppen, eller när du fått ett barn, känn medvetenheten. Man får helt plötsligt en ny typ av känsla att använda, ”känna medvetenhet”. Det är en sak att förklara hur det känns att vara centrerad, tomhet, inte mycket tankar, det typiska som en man känner som Hypnotica förklarade, men att medvetet tillsätta medvetenhet i sitt liv på det sättet är fucked. Och ja, jag vet återigen att Tolle inte vill att man ska utöva, men det är så det blir när man får den typen av instruktioner på hur man ska se allt i sin vardag.

Well det blev inte så för mig iallafall. Tror skillnaden mellan hur vi tolkade de delarna i boken är att jag läste det som hur man KAN se allt i sin vardag och du läste det som hur man SKA se allt i sin vardag. Fett big difference. Sen håller jag inte med dig alls, tycker inte alls det är fucked instruktioner du ger exempel på där. Om du fokuserar på att betrakta känslan du har i kroppen kan du fokusera mer på den och acceptera den, vilket i sin tur gör att den försvinner. Att medvetet tillsätta medvetenhet i sitt liv är en intressant formulering, inte säker på att jag förstår vad du menar. Men om du menar typ att fokusera på att vara medveten så ofta som möjligt är det inte så annorlunda från meditation, förutom att man gör det så ofta man kommer att tänka på det istället för att göra det 20 minuter om dagen. Och det är inget jag tycker är fucked, tvärtom är det något jag tycker är jävligt skönt att göra ibland.

Stridskuken Skrev:Att vara ”medveten” är någonting väldigt naturligt, och väldigt starkt kopplat till ”reptilhjärnan”. Någonting man kommer uppnå, eller åtminstonde i någon specifik situation när man är alfa/har högt Testo. Det gör man när man känner sig i trygg i situationen för att man är bra på det, eller om vi ska snacka vardagssituationer då man inte presterar, så handlar det om att vara tillfredställd med sitt liv. Att kunna känna sig tillfredställd med sitt liv, handlar om att göra sig av med indoktrineringen, som säger att man måste stimuleras av massa saker från samhället för kunna tillfredställelse. När man lärt sig att inte bry sig om onödiga skitsaker, kommer man inte gå runt och grubbla/tänka på skitsaker hela dagarna. Då kan man vara centrerad i vardagen, och fokusera enbart på det viktiga. Samt göra sig av med indoktrineringen i raggningssituationer som får en att sätta upp tjejer på piedestal osv. Utöver det är inte mycket man gör medvetet för att bli mer centrerad, mer centrerad blir man när man mognar mentalt.

Yeah det är givetvis också ett sätt att göra. Men jag ska vara ärlig, mycket av det du skriver, känna mig tillfredsställd med mitt liv, inte grubbla/tänka på skitsaker etc, det är saker jag fick ut av att läsa just the Power of Now. Skulle inte kunna säga det mycket bättre själv faktiskt. Och det är just av den anledningen folk gillar boken. Jag kan acceptera att du inte fick ut det av den, borde inte vara så svårt för dig att acceptera att folk kan få ut väldigt bra saker av den med (och att det därmed inte är objektivt sant att boken är crap).

Stridskuken Skrev:Passiv blir man när man ger upp egot, och istället enbart ägnar sig åt att vara centrerad. Sen kanske det finns någonting med att lära sig att bli mer medveten på det sättet. Men jag anser att det är helt fel väg att gå pga. 1. Det finns naturliga vägar som ger i stort sett lika bra resultat 2. Det är en genväg där priset man får betala är att man riskerar att bli fucked up 3. Det kommer INTE hjälpa en ett skit med raggning, vilket är vad det flesta vill ha hjälp med här. 4. Meditation är ett mycket mer effektivt sätt att lära sig att bli mer medveten.

Om du enbart ägnar dig åt att vara centrerad är det ju som att du enbart ägnar dig åt att laga mat, klart du inte blir mer mätt för det. Man måste ju släppa det tänket också och faktiskt börja njuta av nuet med, vilket inte alls är samma sak. Att endast ägna sig åt att försöka vara helt centrerad är nästan helt tvärtemot det mindset jag fick av boken, så vi HAR tolkat den jävligt annorlunda. Angående raggning? Nja, vet som sagt inte hur mycket det hjälpt mig. Givetvis inget set som gått från open till close p.g.a att jag läst denna bok, men att säga att den inte kommer hjälpa en ett skit med raggning tror jag är helt fel. Den har hjälpt mig bli mer centrerad och må bättre, givetvis är det egenskaper som hjälpt min raggning med. Sen är det inte en bok jag skulle rekommendera för det syftet, like I said before, men ändå. Rätt starka ord från någon när du inte tillhör en av dom som fått ut något av boken.

Stridskuken Skrev:Jobba på att utveckla ens liv istället, gör av med indoktrineringen, låt den mentala mognaden komma efter hand, så kommer man att bli centrerad. De absolut mest centrerade personerna jag känner, som är tillfredställda, är de som har en massa vänner, de vet att de är alfa, de vet att de kan få tjejer, de är nöjda med jobb osv. helt enkelt personer som har deras liv under kontroll, de har ingen anledning att gå runt och tänka över skitsaker om dagarna. De skulle fördömma Tolle som trams, eftersom att dom vet att det bara är att softa.

Yes, dessa killar skulle rätt säkerligen fördöma precis alla pickupböcker and shit som trams också. Det är rätt vanligt förekommande hos folk som lyckats hamna i en sits de är nöjda med utan medveten ansträngning att tycka det är jättekonstigt med böcker som behandlar dessa ämnen i detalj. Tolle funkar bra för vissa, och då ofta folk som behöver hjälp att kunna slappna av etc. Att säga att det bara är att softa till någon som stressar upp sig asmycket är typ som att säga var bara dig själv till en chode. Det är helt rätt men det hjälper inte.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-28,14:02,
Inlägg: #44
The power of now - Tolle
Läste typ en tredjedel av boken och kände att jag höll på att bli cp i huvudet av alla tankar som snurrade igång i samband med att jag läste, så jag pallade inte mer. Kanske kollar i den igen om något år igen, men troligtvis inte.
2012-06-28,18:29,
Inlägg: #45
The power of now - Tolle
Alexander Skrev:Läste typ en tredjedel av boken och kände att jag höll på att bli cp i huvudet av alla tankar som snurrade igång i samband med att jag läste, så jag pallade inte mer. Kanske kollar i den igen om något år igen, men troligtvis inte.

Haha, du har upptäckt det som är så bisarrt med TOLLE, som många andra upptäckt. Det han säger får motsatt effekt på hans lyssnare Big Grin. Som jag sagt förut - Tolle har en del bra tips/tekniker eller whatever och det är definitivt bra att KOMBINERA HONOM med andra teachers. I guess im a compatibalist in this debate.

Det faktum att många många tror Tolle är nån upplyst man som lever på en "högre nivå" än vi övriga och andra är fast i "ego" som han inte har gör honom mycket farlig, då folk ger honom en omänsklig auktoritet till följd av detta. Inte olikt hur diverse religioner nyttjat gud för att härska, med skillnaden att jag inte tror Tolle är medveten om detta själv.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Brené Brown: The power of vulnerability(rolig, 20min lång vid) illdan 3 1,456 2013-05-06,18:18
Senaste inlägg:: Sam
  Tolle principer sammanfattade @RSDNATION Spider 3 1,495 2012-07-23,18:37
Senaste inlägg:: Spider

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}