LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Blind-date
2013-10-28,23:59,
Inlägg: #1
Blind-date
Tjena boys!
Har blivit indragen i att ha en blind-date! Jag och 2 tjejkompisar i klassen satt och snackade om lite allt möjligt idag på skolan och vi kom in på att den ena hade fixat en kille som den andra var på g med, och hon sa att hon var grym på matchmaking, hon frågade om hon skulle fixa mig en brud, ja visst sa jag. Allting började som ett skämt men blev seriöst sen haha.

Dom frågade mig om mina krav och jag radade upp dem. Får ett sms av den ena att hon nu har hittat en blind-date åt mig, yippie! Kul experience liksom.
Men nu till min fråga:

Jag som aldrig har varit på en blind-date förut skulle jättegärna vilja ta emot tips om detta, dela med er om ALLT!! Thanks! Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-10-29,00:33,
Inlägg: #2
RE: Blind-date
Gå dit som om du skulle dra och hämta en kvarglömd jacka hos Polarn
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-29,00:35,
Inlägg: #3
RE: Blind-date
(2013-10-29,00:33)russel Skrev: Gå dit som om du skulle dra och hämta en kvarglömd jacka hos Polarn

Hmm, låter intressant! Utveckla please Big Grin
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-10-29,00:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,00:46 av {2} russel.)
Inlägg: #4
RE: Blind-date
Lycka till btw. Låter fun! Om det inte är ful jäve förstås... Då kan det bli lite jobbigt hehe.

(2013-10-29,00:35)Flumrider Skrev: Hmm, låter intressant! Utveckla please Big Grin

Menar att du ska vara lika chill som att du är på g över och bara ska hämta din jacka hos Polarn. Inte tänka ngting, allt är lättsamt..etc. Basic stuff Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-29,09:11,
Inlägg: #5
RE: Blind-date
(2013-10-29,00:35)russel Skrev: Lycka till btw. Låter fun! Om det inte är ful jäve förstås... Då kan det bli lite jobbigt hehe.


Menar att du ska vara lika chill som att du är på g över och bara ska hämta din jacka hos Polarn. Inte tänka ngting, allt är lättsamt..etc. Basic stuff Smile

Tack! Haha ja det var ett av kriterierna såklart att hon skulle va snygg. Men något konstigt med tjejer är, de säger att deras tjejkompisar är snygga, hur fula dom än är, men det ska bli kul.

Japp det låter väldigt bra faktiskt, nu kan jag ju köra mycket om det jag läst i 4 elements of game, dvs lära känna HENNE och få reda på hur hon ärr. Jag vet ju vem jag själv är och vad jag går för. Det e hon som måste visa sig värdig mig Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-10-29,11:26,
Inlägg: #6
RE: Blind-date
Var avslappnad, mycket ögonkontakt, förutsätt att hon vill ha dig och screena skiten ur henne. You are the prize!
2013-10-29,12:28,
Inlägg: #7
RE: Blind-date
(2013-10-29,11:26)TheD Skrev: Var avslappnad, mycket ögonkontakt, förutsätt att hon vill ha dig och screena skiten ur henne. You are the prize!

Aa okej, tack! Vad menas med screena?Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-10-29,13:04,
Inlägg: #8
RE: Blind-date
(2013-10-29,12:28)Flumrider Skrev: Aa okej, tack! Vad menas med screena?Smile

Screena är att du tar reda på om hon lever upp till dina krav.
T.ex, gillar du tjejer som tränar på gym så frågar du om hon tränar, hur ofta hon tränar osv. Belöna om hon lever upp till kraven.

Kan se ut så här:

Du: Jaha, vad har du för intressen då? Tränar du nåt?
Hon: Ja jag tränar en del.
Du: Bra, jag gillar tjejer som tränar. Vad blir det för träning då?
Hon: Pass och styrka på gymmet.
Du: Tar du i nåt då eller går du bara och tittar i spegeln som alla andra tjejer.
Hon: Haha.. Klart jag tar i, jag är inte som alla andra tjejer.

Vad du gör är alltså att screena av om hon har vad som krävs för att fånga ditt intresse och hon får bevisa sig för dig. Var inte rädd att visa ointresse om hon inte lever upp till dina standards. Det kommer göra att hon anstränger sig extra för att fånga ditt intresse. Det här fungerar extremt bra på dejter när man är 1on1 då tjejen inte kan vända sig till nån annan kille för bekräftelse på att hon "duger", vilket hon kan göra på krogen.
2013-10-29,13:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,13:25 av {2} Dhace.)
Inlägg: #9
RE: Blind-date
SE till att inte framstå som en douchebag bara. Många gör det i början, typ lägger fram en mall som inte är dom själva o tjejen ser genom det, ifrågasätter den (shittest) och eftersom du inte är geniuin failar du totalt.

Screening är skitbra, compliance defiance osv. DÄREMOT se till att inte överdriva. Ni står på samma villkor kom ihåg det. Det är en "rolig grej". Kör inget för seriöst. Detta är ett utmärkt tillfälle att bygga comfort och skapa en vi-bubbla. Ni har redan shit gemensamt, era vänner har försökt fixa ihop er. Där har du comfort som du kan bygga vidare på.

Utstråla en härlig, avslappnad och bekväm energi. Se till att det är en "its all good and fun" känsla. Ta det inte på för stort allvar och ha kul.

Lycka till
2013-10-29,13:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,13:31 av {2} Flumrider.)
Inlägg: #10
RE: Blind-date
(2013-10-29,13:04)TheD Skrev: Screena är att du tar reda på om hon lever upp till dina krav.
T.ex, gillar du tjejer som tränar på gym så frågar du om hon tränar, hur ofta hon tränar osv. Belöna om hon lever upp till kraven.

Kan se ut så här:

Du: Jaha, vad har du för intressen då? Tränar du nåt?
Hon: Ja jag tränar en del.
Du: Bra, jag gillar tjejer som tränar. Vad blir det för träning då?
Hon: Pass och styrka på gymmet.
Du: Tar du i nåt då eller går du bara och tittar i spegeln som alla andra tjejer.
Hon: Haha.. Klart jag tar i, jag är inte som alla andra tjejer.

Vad du gör är alltså att screena av om hon har vad som krävs för att fånga ditt intresse och hon får bevisa sig för dig. Var inte rädd att visa ointresse om hon inte lever upp till dina standards. Det kommer göra att hon anstränger sig extra för att fånga ditt intresse. Det här fungerar extremt bra på dejter när man är 1on1 då tjejen inte kan vända sig till nån annan kille för bekräftelse på att hon "duger", vilket hon kan göra på krogen.


Aa okej, tackar! Vill dock inte överdriva detta precis som Dhace skrev i kommentaren innan, men ska absolut utrycka mig om jag ej tycker om något än att sitta och hålla med om ALLT hon säger!

(2013-10-29,13:22)Dhace Skrev: SE till att inte framstå som en douchebag bara. Många gör det i början, typ lägger fram en mall som inte är dom själva o tjejen ser genom det, ifrågasätter den (shittest) och eftersom du inte är geniuin failar du totalt.

Screening är skitbra, compliance defiance osv. DÄREMOT se till att inte överdriva. Ni står på samma villkor kom ihåg det. Det är en "rolig grej". Kör inget för seriöst. Detta är ett utmärkt tillfälle att bygga comfort och skapa en vi-bubbla. Ni har redan shit gemensamt, era vänner har försökt fixa ihop er. Där har du comfort som du kan bygga vidare på.

Utstråla en härlig, avslappnad och bekväm energi. Se till att det är en "its all good and fun" känsla. Ta det inte på för stort allvar och ha kul.

Lycka till

Ja precis, håller med dig. Vill hellre vara där helt avslappnad o cool än att köra massa compliance defiance osv, vilket jag absolut kommer tänka på men inget jag kommer överdriva precis som du säger. Ska vara väldigt cocky-funny som jag är allmänt som person, och retas med henne! Tack!Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-10-29,13:50,
Inlägg: #11
RE: Blind-date
(2013-10-29,13:29)Flumrider Skrev: Aa okej, tackar! Vill dock inte överdriva detta precis som Dhace skrev i kommentaren innan, men ska absolut utrycka mig om jag ej tycker om något än att sitta och hålla med om ALLT hon säger!


Ja precis, håller med dig. Vill hellre vara där helt avslappnad o cool än att köra massa compliance defiance osv, vilket jag absolut kommer tänka på men inget jag kommer överdriva precis som du säger. Ska vara väldigt cocky-funny som jag är allmänt som person, och retas med henne! Tack!Smile

Helt rätt, det viktigaste är att vara avslappnad och bekväm, skapa en skön vibe helt enkelt! Kanske inte fick fram det riktigt. Alla "tekniker" sker väldigt subtilt om det görs rätt och är snarare ett förhållningssätt än tekniker. Dvs, går du dit med inställningen att du ska se om hon är nåt för dig snarare än att ha inställning att du måste vinna henne så sker det per automatik!
2013-10-29,14:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,14:50 av {2} Sux.)
Inlägg: #12
RE: Blind-date
Alltså ja skulle väll mer satsa på att vara "normal". Tips som hade räckt för mig när ja var ung hade vart "Var bekväm om det blir tyst och håll samtidigt ögonkontakt"

Och vill du bli fysisk med bruden. Håll henne i handen och börja "leka" med varandras fingrar om ni är ute och går t.ex. Efter det är det så sjukt lätt att ta det vidare till hångel osv

Alltså ha massa skit som ligger i bakhuvudet kommer förmodligen bara paja din date, plus har bi gemensamma vänner så vill du inte att hon ska börja prata om konstig skit du gjorde. Träna på sådant när du går ut på krogen osv istället.

Sen kommer hon vara minst lika nervös som dig Smile

Hahha alla uppfuckade dejter jag haft i mitt liv oh man!! Alla hade utan snack gått bra om jag bara haft dom tre sakerna i huvudet.

Att vara bekväm med att det blir tyst gör att du inte babblar bort dig.

Att hålla ögonkontakten skapar spänning.

Att hålla i handen och börja leka sensuellt med händerna gör att du tar saker vidare.

Att tjejerna vill hjälpa dig visar ju att du är normal. Kvalificera och screena osv är super bra grejer. Men jag skulle verkligen skita i det om jag var du. Därför att behöver man tips på att dejta så är man inte beredd på "pua" prylar du kommer bara bränna dig själv då.
När du väl är riktigt bekväm i dejt situationer DÅ kan du lägga till andra prylar.
2013-10-29,17:26,
Inlägg: #13
RE: Blind-date
(2013-10-29,14:37)Sux Skrev: Alltså ja skulle väll mer satsa på att vara "normal". Tips som hade räckt för mig när ja var ung hade vart "Var bekväm om det blir tyst och håll samtidigt ögonkontakt"

Och vill du bli fysisk med bruden. Håll henne i handen och börja "leka" med varandras fingrar om ni är ute och går t.ex. Efter det är det så sjukt lätt att ta det vidare till hångel osv

Alltså ha massa skit som ligger i bakhuvudet kommer förmodligen bara paja din date, plus har bi gemensamma vänner så vill du inte att hon ska börja prata om konstig skit du gjorde. Träna på sådant när du går ut på krogen osv istället.

Sen kommer hon vara minst lika nervös som dig Smile

Hahha alla uppfuckade dejter jag haft i mitt liv oh man!! Alla hade utan snack gått bra om jag bara haft dom tre sakerna i huvudet.

Att vara bekväm med att det blir tyst gör att du inte babblar bort dig.

Att hålla ögonkontakten skapar spänning.

Att hålla i handen och börja leka sensuellt med händerna gör att du tar saker vidare.

Att tjejerna vill hjälpa dig visar ju att du är normal. Kvalificera och screena osv är super bra grejer. Men jag skulle verkligen skita i det om jag var du. Därför att behöver man tips på att dejta så är man inte beredd på "pua" prylar du kommer bara bränna dig själv då.
När du väl är riktigt bekväm i dejt situationer DÅ kan du lägga till andra prylar.

Riktigt bra post, I agree
2013-10-29,17:34,
Inlägg: #14
RE: Blind-date
(2013-10-29,14:37)Sux Skrev: Alltså ja skulle väll mer satsa på att vara "normal". Tips som hade räckt för mig när ja var ung hade vart "Var bekväm om det blir tyst och håll samtidigt ögonkontakt"

Och vill du bli fysisk med bruden. Håll henne i handen och börja "leka" med varandras fingrar om ni är ute och går t.ex. Efter det är det så sjukt lätt att ta det vidare till hångel osv

Alltså ha massa skit som ligger i bakhuvudet kommer förmodligen bara paja din date, plus har bi gemensamma vänner så vill du inte att hon ska börja prata om konstig skit du gjorde. Träna på sådant när du går ut på krogen osv istället.

Sen kommer hon vara minst lika nervös som dig Smile

Hahha alla uppfuckade dejter jag haft i mitt liv oh man!! Alla hade utan snack gått bra om jag bara haft dom tre sakerna i huvudet.

Att vara bekväm med att det blir tyst gör att du inte babblar bort dig.

Att hålla ögonkontakten skapar spänning.

Att hålla i handen och börja leka sensuellt med händerna gör att du tar saker vidare.

Att tjejerna vill hjälpa dig visar ju att du är normal. Kvalificera och screena osv är super bra grejer. Men jag skulle verkligen skita i det om jag var du. Därför att behöver man tips på att dejta så är man inte beredd på "pua" prylar du kommer bara bränna dig själv då.
När du väl är riktigt bekväm i dejt situationer DÅ kan du lägga till andra prylar.

Bra post, tycker själv också att jag inte ska köra med en massa pua saker, som både du och de andra har nämnt. Återigen, skapa skön stämning, vara avslappnad och cool, det lär ju räcka..!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Speed date Sartre 9 3,072 2016-04-30,19:04
Senaste inlägg:: Sartre
  Efter våran date, kört fast, analys önskas samt råd Champagne 23 9,561 2016-01-01,11:52
Senaste inlägg:: bcude

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}