LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Prata känslor lite tabu!
2013-11-28,17:20,
Inlägg: #1
Prata känslor lite tabu!
Tjena alla små guldfiskar i det stora blå!

Jag stod i duschen idag och kom på en liten tanke.
Varför är det lite tabu att prata känslor två killar?
och varför är det "fel" att vara väldigt känslosam?

Som jag har fattat det är känslor det som styr kvinnan väldigt mycket medans vi killar skall alltid hitta lösningar på problemet typ.

Därför jag undrar är för att jag som person faktiskt gillar att prata om känslor och har sedan jag började läsa lite game och personutveckling blivit ännu mer i kontakt med mina känslor och gillar att prata om dem med nära vänner.

//Aioo
Keep it up!
2013-11-28,18:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-28,18:34 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #2
RE: Prata känslor lite tabu!
När jag började i 6:an å blev kär i 5 olika tjejer i min klass varav alla dissade mig, så brukade jag skriva sångtexter om dem och sjunga om dem hemma i huset haha. Så jag har också förmågan att prata om känslor om jag vill.

Det jag spekulerar angående varför det inte rekommenderas att "prata om känslor" med kvinnor är just för att många tenderar att öppna upp sig för mycket och för fort och framstår då mer som ett "känslovrak" än en "känslosam man".

Ytterligare spekulerar jag att "prata om känslor" kommunicerar "jag är en provider/äktenskapsmaterial" istället för "jag har bra gener, knulla mig nu" och därmed rekommenderas det inte såvida inte man vill gifta sig redan så säg.

Slutligen kan jag som amatörmarknadsförare säga att vi alla människor styrs mest av våra känslor. Möjligen är det så att vi män har sämre koll på dem än kvinnor samt att vi lär oss att förtrycka och inte visa dem offentligt som kvinnor uppmuntras att göra.

Att påstå att kvinnor är känslodjur och vi logikdjur förklarar inte varför BÅDE majoriteten av män och kvinnor i många länder lider av fetma. Det är LOGISKT att träna för att undvika det, eller hur?! ;-P
2013-11-28,18:52,
Inlägg: #3
RE: Prata känslor lite tabu!
(2013-11-28,18:33)AplAy Skrev: Att påstå att kvinnor är känslodjur och vi logikdjur förklarar inte varför BÅDE majoriteten av män och kvinnor i många länder lider av fetma. Det är LOGISKT att träna för att undvika det, eller hur?! ;-P

wat
2013-11-28,20:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-28,20:18 av {2} Player.)
Inlägg: #4
RE: Prata känslor lite tabu!
Jag som kille har aldrig förstått vad som är känslor och inte känslor när 2 killar pratar... Om någon kan förklara så skulle jag bli glad Smile Hur pratar man utan att blanda in känslor och visa sig överdrivet sårbar? Det vill jag gärna höra mer om Smile
Med tjejer är det enklare för mig då jag bara pratar med känslorna. Med träning blev min sårbarhet min styrka då jag slutade bry mig efter att jag visat min personlighet så mycket. Men jag får inte grepp om hur det är mellan 2 killar...
Hur tänker du Aioo? Smile
2013-11-28,20:40,
Inlägg: #5
RE: Prata känslor lite tabu!
(2013-11-28,20:16)Player Skrev: Jag som kille har aldrig förstått vad som är känslor och inte känslor när 2 killar pratar... Om någon kan förklara så skulle jag bli glad Smile Hur pratar man utan att blanda in känslor och visa sig överdrivet sårbar? Det vill jag gärna höra mer om Smile
Med tjejer är det enklare för mig då jag bara pratar med känslorna. Med träning blev min sårbarhet min styrka då jag slutade bry mig efter att jag visat min personlighet så mycket. Men jag får inte grepp om hur det är mellan 2 killar...
Hur tänker du Aioo? Smile

Ja detta skall bli en nöt att knäcka haha

När vi killar pratar så är det ju typ när vi har varit på en resa så är det ju typ så här man pratar:
Shit vad nice det var i Spanien! Det var ju sjukt varmt, sexiga brudar och massor med sprit!

Känslomässigt skrivet:
Åå Spanien vart riktigt nice!
Vi hade superfint väder och det fanns så mycket söta och snygga tjejer som bara fick än att vilja dö.
Sen drack vi sprit hela tiden, jag testade så många goda drinckar att det inte finns.


Nu var detta absolut inget bra jämförande.
Men de är väl som att du sätter ord på dina känslor,.

Hoppas verkligen någon ger dig en bättre förklaring haha
//Aioo
Keep it up!
2013-11-28,22:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-28,22:39 av {2} Tenga.)
Inlägg: #6
RE: Prata känslor lite tabu!
Jag har jävligt lätt att prata känslor, alltid haft. Känner jag för att prata om något, så gör jag det. Gäller förstås inte vem som helst, utan personen måste ju vara någorlunda jordnära osv..

Förstår precis vad du menar dock - har en kompis som alltid ska hålla huvudet högt, även fast jag ser rakt igenom honom och vet precis hur han mår.. Det är rätt "kul" att se hur många killar ska leka så hårda och aldrig visa sig svaga, sen går det att gå runt den där spärren på olika sätt, droger är en väg.. :p

edit: rofl, läste bara topic först. Såg sen att du gillar o prata känslor, det tror jag itne är en slump med tanke på det sista jag skrev haha (och din signatur).
2013-11-29,17:02,
Inlägg: #7
RE: Prata känslor lite tabu!
Jo sant knark e gött och sjukt roligt haha
Keep it up!
2013-11-29,17:07,
Inlägg: #8
RE: Prata känslor lite tabu!
Handlar om sårbarhet. Väldigt få snubbar klarar av att vara sårbara och ändå testosteronbomber.
2013-11-30,01:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-30,02:53 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #9
RE: Prata känslor lite tabu!
När man snackar om känslor rent generellt, angående killar och känslor, så upplever jag det som att många förknippar det med att visa sig undergiven, mesig or whatever. Och det är väl just det som är tabun med att "visa känslor/visa sig undergiven" som en man, det är inget vi förväntas att göra i våran "mansroll". Så det är väl inte känslorna i sig som är problemet, utan mer hur känslorna får DIG att agera och bete dig/hur de subkommuniceras. Jag tror det är så att ordet känslor har fått en sådan pass negativ klang i våra huvuden, just för att personer som misslyckats innan med tjejer har "visat/pratat om sina känslor", när det snarare har handlat om att de har visat omanliga beteenden.


För att göra det mer konkret förklarat så jämför lowlife-kalle med hugh heffner t.ex.
Lowlife-kalle, som aldrig tagit på en tjej skulle säkerligen kära ner sig i första bästa tjejen han träffar och känner någorlunda connection med, detta i sin tur resulterar i att han får "känslor", dessa känslor gör dock att han agerar som en sopa, just för att på toppen av detta har ett extremt kasst självförtroende som utspeglar sig i hans kommunikation. Dvs han blir klängig/needy och han börjar visa en hel drös med omanliga beteenden som gör honom till en riktig wuss.

Tänk då Hugh Heffner, han skulle för troligtvis inte bry sig särskilt mycket om tjej1 skulle lämna honom, han har sitt shit together och ett självförtroende av stål. Men det betyder inte att han är en känslolös robot, troligtvis tvärtom så är han säkerligen väldigt passionerad och uttrycksfull som person. Skillnaden är dock som sagt att han har kontrollen över sina känslor i och med sin självsäkerhet (och för att han har en sån jädra abundance mentality också), vilket i sig gör att han inte agerar som en mes därefter.

Ett ytterliggare exempel kan vara att du säger till din tjej att du älskar henne och väntar på en bekräftelse på att hon känner likadant, för att du har ett självförtroende som är någorlunda kasst or whatever.

Eller scenario nr 2, att du säger det till henne och lämnar det där, du vill inte ha något tillbaks. Du har ditt shit together. I båda scenarion så visar du känslor, men i det förstnämnda så visar du även att du inte är en rock solid-guy eftersom du är såpass beroende utav att hon ska bekräfta dig med, annars känner du dig kass typ.

Misstolka mig inte fel nu, det är inte fel att vara känslosam, men felet kommer när känslorna blandat med ett kasst självförtroende blir såpass starka att de får dig att kommunicera att du "ostabil" "needy" "wussy" or whatever.

Hoppas jag fick ned det någorlunda förståeligt, sitter halvt efterstekt Wink
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2013-12-02,17:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-02,17:40 av {2} Fuckzoned.)
Inlägg: #10
RE: Prata känslor lite tabu!
Tycker det är vanligare att tjejer dras in i framförallt negativa känslor mer än killar.

Vet inte hur många gånger jag fått agera psykolog och sitta och säga, ah men du ring psyk o be att få prata med nån då.

Allt är åt helvete osv och allt är så jävla deppigt jämt. Tycker det bästa man kan göra är att inte gå in i den skiten och styra in samtalet på något roligare och mer avslappnat när det händer så slipper man sitta och lyssna på en massa skit i 5timmar.

Gjort det misstaget en hel del förr haha.
2013-12-02,17:41,
Inlägg: #11
RE: Prata känslor lite tabu!
Jo brudar ventilerar nog sina problem mer.

Snubbar trycker undan skiten eller så tar de tag i saken och skjuter skallen av sig.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  tjej babblar om svårt att få känslor. Ohun 14 6,589 2012-09-19,18:37
Senaste inlägg:: russel
  Söker lite DHV inspiration! elias91 8 2,796 2012-07-17,16:57
Senaste inlägg:: Dhace

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}