LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
tjej babblar om svårt att få känslor.
2012-09-06,17:01,
Inlägg: #1
tjej babblar om svårt att få känslor.
Jag träffade en jätte härlig tjej för inte så länge sen sen dess har vi dejtat. Vi låg på day2 och allt har gått fint, men hon babblade om sina ex sist vi sågs och hon berättade att hon endast varit kär när hon var väldigt mycket yngre. Så hon har alltså inte varit kär (enligt vad hon påstår) på länge och att hon har jätte svårt att få känslor. Är det typ ett test? För känner världens press av att hon är så svår att få på fall. Gillar tjejen men har svårt att inte hålla tillbaka för att jag känner att skulle jag bli kär så kommer hon kanske inte känna samma.

Värt att nämna är att killen hon sist var ihop med slog henne så det är väll därför hon har svårt med känslor.
2012-09-06,17:09,
Inlägg: #2
tjej babblar om svårt att få känslor.
Om en tjej har svårt att få känslor så är det inget du bör vill försöka fixa som att fixa en trasig bil. Jag spekulerar att hon har haft dåliga förhållanden tidigare och hon kan mycket väl lida av något neurokemikaliskt problem. Inget du vill sätta fingrarna i helt enkelt.

Jag minns att jag läste i en "manual" från någon snubbe från mASF vid namn "Franco" som sa att när en kvinna berättar om "problem" hon har så ger hon dig varningsflaggor om vilket helvete hon kommer att bli om ni någonsin blir tillsammans... Kanske därför också hon har ex och ingen nuvarande pojkvän?

Jag undviker hellre tjejer med sådana där allvarliga problem än att försöka leka deras terapeut vilket jag gjorde när jag var totalt toffel. Du spar tid och det finns ingenting som säger att du måste försöka rädda henne. Alla är inte perfekta änglar, vissa har haft oturen och bli vandrande förstörda demoner som bara förstör allt i sin väg utan att de kan rå för det.

DROP HER FOR YOUR OWN SAKE DUDE! :O
2012-09-06,18:25,
Inlägg: #3
tjej babblar om svårt att få känslor.
Säger som aplay, dåliga vibes av sånt. Går säkert o fixa, men är det värt mödan?

Träffa henne lite mer osv och bestäm sen hu rdu vill göra. (du verkar ju ändå tycka om henne)

La märke till att du skrev "dejtat".
Sätt inte sån frame på det! Se det mer som om ni är två personer som tycker om att spendera tid tillsammans, sen går du utifrån det. Blir mkt mer avslappnat. Good luck!
2012-09-06,19:06,
Inlägg: #4
tjej babblar om svårt att få känslor.
Förstår vad ni menar, gillar tjejen, vi har trevligt och grymt sex. Men känns som att hon sätter käppar i hjulet för sig själv, eller om det är något konstigt tjej sätt att säga att det kommer ta ett tag innan hon vill bli ihop.

Har inga misstankar om att hon är mentalt sjuk eller dylikt, är bara nyfiken över det här med "svårt att få känslor".
2012-09-06,19:54,
Inlägg: #5
tjej babblar om svårt att få känslor.
Ohun Skrev:Jag träffade en jätte härlig tjej för inte så länge sen sen dess har vi dejtat. Vi låg på day2 och allt har gått fint, men hon babblade om sina ex sist vi sågs och hon berättade att hon endast varit kär när hon var väldigt mycket yngre. Så hon har alltså inte varit kär (enligt vad hon påstår) på länge och att hon har jätte svårt att få känslor. Är det typ ett test? För känner världens press av att hon är så svår att få på fall. Gillar tjejen men har svårt att inte hålla tillbaka för att jag känner att skulle jag bli kär så kommer hon kanske inte känna samma.

Värt att nämna är att killen hon sist var ihop med slog henne så det är väll därför hon har svårt med känslor.

Det är ett common test, hon försöker sätta en kontext där du är mer investerad än henne (då hon har såååå svårt att få känslor för någon) - Svar: "Ye jag också, har typ aldrig varit kär, krävs nog rätt mkt för att jag ska bli det" sen lämnar du det. Detta kommer göra att hon ser dig som "svår att fånga" vilket i sin tur bara leder till att hon blir mer känslomässigt involverad (spenderar energi på att tänka på dig) och därmed ökar chanserna till att hon blir kär.

Varit med om det där rätt mkt, jag är helt indifferent vilket resulterar i att dom likförbannat snart blir "kär" vilket dom för 2 veckor sedan påpekade att dom "typ aldrig blir".


Att tidigare killen slog henne kan vara sant eller så är det en ren lögn för att sätta sig själv i en position där det är "synd om henne" vilket i sin tur väcker en mans empati och "ta hand om känslor" vilket i sin tur också ibland är ett manipulativt försök (om så omedvetet) att göra dig mer känslomässigt investerad. Dock KAN det såklart vara sant, så döm det inte - men jag har hört de där orden så extremt ofta att jag är stensäker på att det i många fall är rena lögner (såvida 80% av svenska killar inte smackar på sina flickvänner, vilket såklart inte stämmer då de flesta pojkar i detta land är väldigt passiva rent generellt).
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-06,22:26,
Inlägg: #6
tjej babblar om svårt att få känslor.
Återigen ett jävligt bra inlägg av evilvalle! En sak som jag kan säga är att jag känner igen mig som FAN med att få känslor för tjejer! Jag har faktiskt ALDRIG varit kär, förälskad yes sir! Men aldrig kär! Efter förälskelse ebbar det ut. Nåväl, jag ser det som så här.. har helt enkelt träffat FEL sorters tjejer. En sak jag märker på tjejer nu när valle snackar om det och jag tänker efter på de gånger jag berättat detta för tjejerna. Dem blir ofta väldigt nyfikna, de vill liksom lyckas få mig på fall vilket resulterar att de nästan blir som svansar!!

Dock akta dig för svansarna, det är som oss killar när vi tofflar. Men jag tycker du ska köra på, känns det bra kör på fan, tänk inte så mycket, låt allt bara gå.. det är DÅ det händer grejjer.
2012-09-07,18:31,
Inlägg: #7
tjej babblar om svårt att få känslor.
Evilvalle Skrev:Det är ett common test, hon försöker sätta en kontext där du är mer investerad än henne (då hon har såååå svårt att få känslor för någon) - Svar: "Ye jag också, har typ aldrig varit kär, krävs nog rätt mkt för att jag ska bli det" sen lämnar du det. Detta kommer göra att hon ser dig som "svår att fånga" vilket i sin tur bara leder till att hon blir mer känslomässigt involverad (spenderar energi på att tänka på dig) och därmed ökar chanserna till att hon blir kär.

Varit med om det där rätt mkt, jag är helt indifferent vilket resulterar i att dom likförbannat snart blir "kär" vilket dom för 2 veckor sedan påpekade att dom "typ aldrig blir".


Att tidigare killen slog henne kan vara sant eller så är det en ren lögn för att sätta sig själv i en position där det är "synd om henne" vilket i sin tur väcker en mans empati och "ta hand om känslor" vilket i sin tur också ibland är ett manipulativt försök (om så omedvetet) att göra dig mer känslomässigt investerad. Dock KAN det såklart vara sant, så döm det inte - men jag har hört de där orden så extremt ofta att jag är stensäker på att det i många fall är rena lögner (såvida 80% av svenska killar inte smackar på sina flickvänner, vilket såklart inte stämmer då de flesta pojkar i detta land är väldigt passiva rent generellt).
Vi har ett stort mörkertal...
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2012-09-07,19:47,
Inlägg: #8
tjej babblar om svårt att få känslor.
Catgroove Skrev:HUR kan du ifrågasätta Evilvalle?!?!?1?!?!??!?!+1+2+1212+132esfsf sdsdfggdfgdg

Han skämtade, retard
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-09-08,14:12,
Inlägg: #9
tjej babblar om svårt att få känslor.
Kanon, känns som att jag aceade det då jag svarade typ "okej jag med" sen babbla jag om något annat.
2012-09-10,20:43,
Inlägg: #10
tjej babblar om svårt att få känslor.
Liten annan grej med den här tjejen, hon är sjukt seg på att svara på sms, 30 timmar plus tar det för henne att svara. Så det blir lite mindre än ett sms per dag. Gissar på att det är något test också? För det känns rätt weird att hon ena sekunden skickar ett "jag saknar dig sms" för att sen inte svara på ett dygn.

Visst kan det vara så att hon glömt bort att hon fått ett sms men det känns som att jag tappar så mycket momentum med henne då. Finns det något bra sätt att hantera detta förutom att vara unreactive?
2012-09-10,23:05,
Inlägg: #11
tjej babblar om svårt att få känslor.
Ohun Skrev:Liten annan grej med den här tjejen, hon är sjukt seg på att svara på sms, 30 timmar plus tar det för henne att svara. Så det blir lite mindre än ett sms per dag. Gissar på att det är något test också? För det känns rätt weird att hon ena sekunden skickar ett "jag saknar dig sms" för att sen inte svara på ett dygn.

Visst kan det vara så att hon glömt bort att hon fått ett sms men det känns som att jag tappar så mycket momentum med henne då. Finns det något bra sätt att hantera detta förutom att vara unreactive?

Många tjejer gör detta fulspel, de svarar segt bara för att inte framstå som desperata. Eller så är hon en glömsk jävel, typ att hon ser smset men sitter och bajsar så hon tänker svara på det när hon klar och så glömmer hon det. Säg till henne att sluta larva sig, det är okej att säga ifrån. Eller så håller du igång andra smskonversationer så blir hon en i mängden.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-09-18,16:22,
Inlägg: #12
tjej babblar om svårt att få känslor.
Hmm fast känns lite needy att kläcka ur sig typ: "du tar hela spela svårfångad till överkant" eller? Självklart har jag andra sms konverser men blir ju löjligt när hon sms:ar relativt intensivt för att sen bli tyst 2 dygn.

Så jag vet inte vad som blir bäst, vänta ut henne och sen bestraffa eller sätta ner foten nu? Några tips?
2012-09-19,17:52,
Inlägg: #13
tjej babblar om svårt att få känslor.
Jag håller helt med Evilvalle, dock så brukar jag vara den som först säger att "jag har så otroligt svårt att bli kär, jag kommer förmodligen att dö ensam. Men lycklig Smile Jag vill verkligen bli kär, men jag blir det aldrig". Har märkt att det funkar för att få tjejer att vilja ligga med mig och bli "the one" =)

Vad gäller både den första och dina andra frågor så vill jag bara säga att lyssna ALDRIG på vad en tjej säger i början. ALDRIG. Dom snackar bara skit och försöker testa dig (oftast) och du kommer bara att förlora om du lyssnar på dom. Gör din grej, gör vad du vill och härja, bråka, skoja med dom, men lägg inget fokus på skit hon kastar ur sig och gå efter vad du vill ha (med kärlek). Sitt inte och vänta på sms eller reflektera över det. Visst förstår jag att du vill ha svar, men svarar hon inte så skit i det. Hitta ett par andra tjejer under tiden, så har du inte tid med att sitta och vänta på svar från henne.

Tjejer är fucked up när man dejtar dom, så jävla luriga. Ju snyggare (eller emotionally retarded) dom är, desto lurigare är dom. Spare yourself och skit i allt bullshit hon häver ur sig =)
2012-09-19,18:37,
Inlägg: #14
tjej babblar om svårt att få känslor.
Madonna Skrev:Jag håller helt med Evilvalle, dock så brukar jag vara den som först säger att "jag har så otroligt svårt att bli kär, jag kommer förmodligen att dö ensam. Men lycklig Smile Jag vill verkligen bli kär, men jag blir det aldrig". Har märkt att det funkar för att få tjejer att vilja ligga med mig och bli "the one" =)

Vad gäller både den första och dina andra frågor så vill jag bara säga att lyssna ALDRIG på vad en tjej säger i början. ALDRIG. Dom snackar bara skit och försöker testa dig (oftast) och du kommer bara att förlora om du lyssnar på dom. Gör din grej, gör vad du vill och härja, bråka, skoja med dom, men lägg inget fokus på skit hon kastar ur sig och gå efter vad du vill ha (med kärlek). Sitt inte och vänta på sms eller reflektera över det. Visst förstår jag att du vill ha svar, men svarar hon inte så skit i det. Hitta ett par andra tjejer under tiden, så har du inte tid med att sitta och vänta på svar från henne.

Tjejer är fucked up när man dejtar dom, så jävla luriga. Ju snyggare (eller emotionally retarded) dom är, desto lurigare är dom. Spare yourself och skit i allt bullshit hon häver ur sig =)

True shiiitttttt
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tips o råd angående tjej som leker "prize" benkosine 2 1,357 2017-11-19,22:20
Senaste inlägg:: Tomas Gabriel
  Tjej i klassen fozty 4 4,240 2014-11-27,22:41
Senaste inlägg:: fozty
  Game/personlighets utveckling även om man har tjej! Milky 4 3,494 2014-06-09,11:09
Senaste inlägg:: Milky
  Gå till väga med tjej dman 2 2,312 2014-01-03,04:37
Senaste inlägg:: dman
  Prata känslor lite tabu! Mindful 10 4,995 2013-12-02,17:41
Senaste inlägg:: Willson
  Styra date eller något med en tjej från annan stad. CCRCRH 7 3,258 2012-11-22,20:51
Senaste inlägg:: trollface
  Tjej date:ar player. Spade 5 2,431 2012-04-16,11:07
Senaste inlägg:: Alfie

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}