LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Kan tjejer vara som oss killar?
2014-01-05,15:43,
Inlägg: #1
Kan tjejer vara som oss killar?
Tjena! Mysig bakiskänsla i kroppen idag...

Det jag tänkt på då å då som amatörmarknadsförare jag är, är huruvida tjejer, precis som vi, oxå kan uppleva problematiska saker i parningsdansen såsom:

- att de är allmänt nervösa när de börjar prata med en främmande kille

- att de känner att "de inte har något att säga" / running out of things to say

- att de känner att de inte har något intressant att prata med oss killar om

- att de inte vågar fysiskt eskalera för de e rädda att få dissen

- att de inte vågar approacha själva för de e rädda att få dissen

- att de e orolig för vad killen ska tycka å tänka

- att de inte känner sig tillräckliga pga utseende/vikt/ålder/övrig imperfektion

- att de inte vågar fråga ut eller eskalera på killar för då kanske uppfattas som aggressiva å "manliga"

- att de inte vågar ligga med vissa killar för de e rädda för vad deras väninnor ska tycka om de får reda på det

Innan jag börja med pickup trodde jag att alla tjejer var felfria änglar.

Inuti pickup så fick jag ett tillfälligt hat och trodde att alla tjejer var vandrande manipulativa shittest-maskiner som bara vill utnyttja killar för sina geners skull och om man ville ragga på dem så behövde man PhD i social science för alla kvinnor hade 1 miljon erfarenhet och var som "supermänniskor".

Nu ser jag mer helheten, precis som vi har onda sidor som kan yttra sig (allt slags våld exempelvis) så har också tjejer det som kan yttra sig (psykologisk manipulation).

Men precis som oss, så är de flesta goda, vill gott, och yttrar sällan sina onda sidor. Det hela jag menar med inlägget och föreslår diskussion för är hur lika vi egentligen är näré gäller parningsdansen näré gäller våra utmaningar vi precis som tjejer har.
2014-01-05,16:18,
Inlägg: #2
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Citat:- att de är allmänt nervösa när de börjar prata med en främmande kille

- att de känner att "de inte har något att säga" / running out of things to say

- att de känner att de inte har något intressant att prata med oss killar om

Dina tre första punkter stämmer inte då tjejer är mer i nuet och har mer erfarenhet inom den sociala dynamiken än killar. Men om tjejen har för mycket attraktion för killen så kan det nog uppstå de tre första punkterna.

Citat:- att de inte vågar fysiskt eskalera för de e rädda att få dissen

- att de inte vågar approacha själva för de e rädda att få dissen

Yepp, det stämmer oavsett om hon är attraherad av dig eller inte.

Citat:- att de e orolig för vad killen ska tycka å tänka

- att de inte känner sig tillräckliga pga utseende/vikt/ålder/övrig imperfektion

Stämmer vis del.

Citat:- att de inte vågar fråga ut eller eskalera på killar för då kanske uppfattas som aggressiva å "manliga"

De kan göra det, men de gör inte det för annars förlorar du din dominans. Det är du som ska leda inte hon.

Citat:- att de inte vågar ligga med vissa killar för de e rädda för vad deras väninnor ska tycka om de får reda på det

Stämmer inte.
2014-01-05,16:57,
Inlägg: #3
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Stämmer så in åt helvete.
2014-01-05,17:08,
Inlägg: #4
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,16:57)TheD Skrev: Stämmer så in åt helvete.

Det jag skrev, selected eller båda?
2014-01-05,17:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-05,17:25 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Håller inte med Selecteds sista svar men de övriga ja.

Tjejer är extremt medvetna om vad omgivningen tycker om dom. Liksom en tjej kommer börja tycka en kille är snygg/attraktiv om alla tjejer i hennes omgivning tycker det så kommer hon absolut inte vilja vara med en kille som alla tjejer i hennes omgivning rådissar. Däremot när inte andra tjejer ser eller aldrig kommer få reda på det, ja då kan det hända grejer. T ex om man aprochar en snygg tjej när hon är ensam på dagen så har du bättre chans att få knulla henne om man inte har högt status/okänd etc.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-01-05,17:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-05,18:00 av {2} selected.)
Inlägg: #6
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,17:24)Ragnarök Skrev: Håller inte med Selecteds sista svar men de övriga ja.

Tjejer är extremt medvetna om vad omgivningen tycker om dom. Liksom en tjej kommer börja tycka en kille är snygg/attraktiv om alla tjejer i hennes omgivning tycker det så kommer hon absolut inte vilja vara med en kille som alla tjejer i hennes omgivning rådissar. Däremot när inte andra tjejer ser eller aldrig kommer få reda på det, ja då kan det hända grejer. T ex om man aprochar en snygg tjej när hon är ensam på dagen så har du bättre chans att få knulla henne om man inte har högt status/okänd etc.

Du menar? "att de inte vågar ligga med vissa killar för de e rädda för vad deras väninnor ska tycka om de får reda på det"

Jag har själv varit med om såna brudar, hennes kompisar har inte direkt kommit bra överens med mig men sen legat med henne. Det betyder att jag har öppnat denna brud och skapat attraktion innan jag ens träffat hennes kompisar och senare fått hennes kompisar reda på det men knullat henne igen.
2014-01-05,18:10,
Inlägg: #7
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,17:08)AplAy Skrev: Det jag skrev, selected eller båda?

Dom punkterna du tog upp stämmer väldigt bra på hur en tjej blir när hon möter en kille som hon upplever har högre status än henne.
2014-01-05,21:31,
Inlägg: #8
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Nice post apply! och brudar kan som sagt garanterat vara tveksamma till att ligga pga sina kompisar.
2014-01-05,22:02,
Inlägg: #9
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,21:31)Show boat Skrev: Nice post apply! och brudar kan som sagt garanterat vara tveksamma till att ligga pga sina kompisar.

*TACOS TACOS* / tack

Nu kom jag på vad jag ville oxå poängtera med den; precis som vi har comfort zones som vi måste pusha för att nå nya resultat (alla nya resultat ligger alltid utanför ens nuvarande comfort zone) så har tjejer oxå det.

Tjejers comfortzone kan vara hur lätt dem har att prata med vissa killar, hur snabbt dem kan bli sexuellt eskalerade på, osv. Precis som vi måste pusha vår comfort zone så måste vi oxå hjälpa tjejerna i parningsdansen att pusha sin så båda får vad dem vill; sex! ^^,
2014-01-05,22:29,
Inlägg: #10
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Ja tänk om tjejer också var människor, precis som du och jag Smile Smile

Sen så är alla olika och upplever nog allt nån gång under livet så ja dina iakttagelser ser rätt och bra ut Smile Det enda man kan göra är att koncentrera sig på sig själv och minska sina egna sociala "fel" när det kommer till attraktion Smile Peace
2014-01-06,21:47,
Inlägg: #11
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,15:43)AplAy Skrev: - att de är allmänt nervösa när de börjar prata med en främmande kille

- att de känner att "de inte har något att säga" / running out of things to say

- att de känner att de inte har något intressant att prata med oss killar om

- att de inte vågar fysiskt eskalera för de e rädda att få dissen

- att de inte vågar approacha själva för de e rädda att få dissen

- att de e orolig för vad killen ska tycka å tänka

- att de inte känner sig tillräckliga pga utseende/vikt/ålder/övrig imperfektion

- att de inte vågar fråga ut eller eskalera på killar för då kanske uppfattas som aggressiva å "manliga"

- att de inte vågar ligga med vissa killar för de e rädda för vad deras väninnor ska tycka om de får reda på det

Jag tror att det skiljer sig väldigt mycket från person till person. Jag tror t.ex. många tjejer tycker att det är killens ansvar att bestämma samtalsämne, leda samtalet (första gången man träffas på klubben). Så jag tror inte de är så nervösa för det just då. Sen är det svårt det här med att dom tycker att dom inte är tillräckligt snygga osv. Tror många tjejer tänker så. Men på klubbar vettefan. Dom får så mycket uppmärksamhet och killar som springer eftersom så jag tror dom känner sig ganska fierce faktiskt, haha. Men om dom blir intresserade, väldigt attraherade av personen dom pratar med tror jag att dom tänker: "Tycket HAN att jag är tillräckligt snygg?" t.ex.

Men som sagt. Det skiljer sig nog från tjej till tjej ganska kraftigt skulle jag tro Smile
2014-01-07,17:17,
Inlägg: #12
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Först o främst måste jag säga att jag tycker det känns som du har utvecklats väldigt mycket sen du kom hit AplAy. Vet ju inget om dig egentligen, men du ger iaf skenet av det Smile

Syftar på det du skrev om att du först fick ett hat, sedan en helhet, kan relatera till det även jag.

Tråkiga med tjejer imo, är att jag connectar med ytterst få. Vissa störstsköna, men de flesta ser jag som hjärndöda tyvärr. Dock anser jag ju att de flesta männen är efterblivna också, så det är väl jag som är udda egentligen Wink
2014-01-07,18:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-07,18:20 av {2} selected.)
Inlägg: #13
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Aa tja. Jag hör och såg lite i andra trådar och även på C-R där folk skrev att tjejer blir cold approcherade dagligen av random snubbar därför dessa tjejer är bitchiga och avvisar dig så att du som gamear henne måste utmana alla dessa snubbar som approchade henne och hade bra kroppsårk. Well jag kan säga att det är rent ut sagt skitsnack, och tjejer blir inte cold approchade av randoms guys i Sverige inte vad jag har studerat när jag varit ute och inte heller de brudarna jag har snackat med och jag har haft denna diskussion med.

De berättade att det sker på klubben nån kommer fram med en ursäkt i rökrutan eller vid baren men väldigt sällan eller aldrig på dagtid att nån random kommer fram och cold approchar en men på klubben är det däremot lite oftare. Och många av dessa dudes som går fram till brudar på klubben eller pratar med en brud på rökrutan kör väldigt indirekta och dessutom berusade.

Så ge er en klapp på axeln till er själva som kör nykter och daygame.
2014-01-07,18:23,
Inlägg: #14
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-07,17:17)Tenga Skrev: Först o främst måste jag säga att jag tycker det känns som du har utvecklats väldigt mycket sen du kom hit AplAy. Vet ju inget om dig egentligen, men du ger iaf skenet av det Smile

Syftar på det du skrev om att du först fick ett hat, sedan en helhet, kan relatera till det även jag.

Tråkiga med tjejer imo, är att jag connectar med ytterst få. Vissa störstsköna, men de flesta ser jag som hjärndöda tyvärr. Dock anser jag ju att de flesta männen är efterblivna också, så det är väl jag som är udda egentligen Wink

Vad tycker du är intressant att tala om? Vad brukar du snacka om med tjejerna?
2014-01-07,19:41,
Inlägg: #15
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-05,15:43)AplAy Skrev: - att de är allmänt nervösa när de börjar prata med en främmande kille

- att de känner att "de inte har något att säga" / running out of things to say

- att de känner att de inte har något intressant att prata med oss killar om

- att de inte vågar approacha själva för de e rädda att få dissen

- att de e orolig för vad killen ska tycka å tänka

- att de inte känner sig tillräckliga pga utseende/vikt/ålder/övrig imperfektion

- att de inte vågar ligga med vissa killar för de e rädda för vad deras väninnor ska tycka om de får reda på det

Jag kan 100% garantera att detta händer tjejer. Har många tjejkompisar som blir helt konstiga när de får syn på snygga killar. Vissa blir bitchiga, vissa blir fnittriga, vissa blir blyga osv.
Life is a game.
2014-01-08,22:21,
Inlägg: #16
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-07,18:23)Show boat Skrev: Vad tycker du är intressant att tala om? Vad brukar du snacka om med tjejerna?
Bra fråga dude, jag vet fan inte? Antingen så flyter det på eller så är det stiff, brukar inte direkt tänka på det.

Men nu satte du fan lite ringar i vattnet för mig.. kanske borde man bli lite mer puarobot och ha lite ämnen i bakhuvudet? Visserligen så är det sällan mitt snack som är problemet, utan oftast är det mina egna spärrar som fuckar det, AA osv..
2014-01-09,01:38,
Inlägg: #17
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-08,22:21)Tenga Skrev: Bra fråga dude, jag vet fan inte? Antingen så flyter det på eller så är det stiff, brukar inte direkt tänka på det.

Men nu satte du fan lite ringar i vattnet för mig.. kanske borde man bli lite mer puarobot och ha lite ämnen i bakhuvudet? Visserligen så är det sällan mitt snack som är problemet, utan oftast är det mina egna spärrar som fuckar det, AA osv..

Vad skulle du vilja prata om då?
2014-01-13,10:57,
Inlägg: #18
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Håller med selected bortsett från det sista. Det finns många ytliga tjejer där ute som hämmar sina väninnor.
2014-01-17,00:01,
Inlägg: #19
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
Kanske passande för denna tråd.

So far en av värsta clownen jag pratat med. Case closed.

[Image: clown_zps566176cb.png]
2014-01-17,00:04,
Inlägg: #20
RE: Kan tjejer vara som oss killar?
(2014-01-17,00:01)selected Skrev: Kanske passande för denna tråd.

So far en av värsta clownen jag pratat med. Case closed.

[Image: clown_zps566176cb.png]

hahah logic.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,379 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,542 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,038 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,038 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,986 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  David Deangelo: Killar som är besatta av att knulla många brudar är tomma människor tvbordet 7 3,647 2016-06-09,23:43
Senaste inlägg:: Willson
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,696 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,442 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,020 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,351 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}