LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur är denna killes beteende? Chill?
2014-01-29,00:17,
Inlägg: #1
Hur är denna killes beteende? Chill?


Vad säger ni? Hur vill ni bryta ner denna killes beteende. Lever i sin egen verklighet, icke-needy, relaxed? vad mer?
2014-01-29,00:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,00:28 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #2
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Han vet inte vad grupptryck är överhuvudtaget. haha
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-01-29,00:29,
Inlägg: #3
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Typiskt rockstjärnepersona med en touch av emo. Väldigt dryg IMO.
2014-01-29,00:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,00:31 av {2} confused....)
Inlägg: #4
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Jag tycker faktiskt han framstod som wierd och lite smått retarded, kanske han bara har asperger eller något, vem vet.

Han lever i sin egen verklighet, icke-needy och relaxed. Men ger inte bilden av att han gör det för att han är självsäker och inte bryr sig utan snarare för att han är osäker och inte vet hur han ska bete sig och är blyg/rädd för att öppna upp.

Så jag upplever det.


edit : Liksom , en musiker som inte vet vilken musik han producerar och är rädd/blyg att prata om hur han producerar musiken i rädsla av vad folk ska tycka. Han läser inte recensioner av hans musik heller, och återigen, inte på grund av "dont give a fuck" attityd, utan för att han tycker det är obehagligt att läsa negativ kritik.
2014-01-29,00:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,00:35 av {2} tay.)
Inlägg: #5
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
En till video på killen, i denna videon verkar han ännu mer non needy och chill än i första haha!



Han säger i DN artikel med,

"Jag vet att jag torskar väldigt mycket på det här. Jag förlorar den breda massan, men samtidigt ska jag kunna se mig själv i spegeln. Det är viktigare att ha sin värdighet kvar, säger han."

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/medier-maste-man/
2014-01-29,00:33,
Inlägg: #6
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Ja på det verbala planet ja, men han är ju i princip helt oberörd i kroppspråket, väldigt oreaktiv.
2014-01-29,00:38,
Inlägg: #7
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:33)slyngel Skrev: Ja på det verbala planet ja, men han är ju i princip helt oberörd i kroppspråket, väldigt oreaktiv.

Ja, men jag upplevde som sagt att anledningen till att han är oberörd snarare är för att han är wierd, har asperger eller något och helt enkelt inte inte fattar riktigt vad som händer i hans omgivning.

Inte att han fattar vad som händer men bara skiter i det han inte vill veta om på grund av han är självsäker.

Han är inte självsäkert oreaktiv. Han är wierd fattar inte vad som händer oreaktiv.
2014-01-29,00:41,
Inlägg: #8
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:38)confused... Skrev: Ja, men jag upplevde som sagt att anledningen till att han är oberörd snarare är för att han är wierd, har asperger eller något och helt enkelt inte inte fattar riktigt vad som händer i hans omgivning.

Inte att han fattar vad som händer men bara skiter i det han inte vill veta om på grund av han är självsäker.

Han är inte självsäkert oreaktiv. Han är wierd fattar inte vad som händer oreaktiv.

Tycker också han verkar en smula lost (alt. väldigt bra på att förmedla bilden av att vara lost), men inte osäker för det.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-01-29,00:48,
Inlägg: #9
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:41)TonightIsTheNight Skrev: Tycker också han verkar en smula lost (alt. väldigt bra på att förmedla bilden av att vara lost), men inte osäker för det.

Skulle vilja kalla han extremt kongruent.
2014-01-29,00:51,
Inlägg: #10
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:48)slyngel Skrev: Skulle vilja kalla han extremt kongruent.

Tycker han har en "borta" vibb som confused var inne på, fast mer för att han är sjukt mkt i sin egen verklighet och inte ser / bryr sig om social feedback (eller bra på att framstå som sån kanske). Nåt sånt.

Kongruent - ja.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-01-29,00:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,01:01 av {2} confused....)
Inlägg: #11
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:51)TonightIsTheNight Skrev: Tycker han har en "borta" vibb som confused var inne på, fast mer för att han är sjukt mkt i sin egen verklighet och inte ser / bryr sig om social feedback (eller bra på att framstå som sån kanske). Nåt sånt.

Kongruent - ja.

Som sagt , luktar väldigt mycket asperger.

Vara mycket i sin egen värld och inte se/förstå social feedback, detta är asperger personlighet i ett nötskal.

Kan ju vara något annat också som gör att han är trög, någon hjärnskada eller del av hjärnan som är dåligt utvecklad.

Men är ganska uppenbart att han inte är relaxed på grund av självsäkerhet utan på grund av att något är fel. Exakt vad är dock svåt att svara på, kan dock ha starka aningar.
2014-01-29,01:06,
Inlägg: #12
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Han verkar ju helt jävla efterbliven och osäker/vimsig.
2014-01-29,01:11,
Inlägg: #13
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:58)confused... Skrev: Som sagt , luktar väldigt mycket asperger.

Vara mycket i sin egen värld och inte se/förstå social feedback, detta är asperger personlighet i ett nötskal.

Kan ju vara något annat också som gör att han är trög, någon hjärnskada eller del av hjärnan som är dåligt utvecklad.

Men är ganska uppenbart att han inte är relaxed på grund av självsäkerhet utan på grund av att något är fel. Exakt vad är dock svåt att svara på, kan dock ha starka aningar.

Ja aspberger kan säkert stämma, du kan dock ge dig fan på att om man bortser från hans kändiskap så blir tjejer i hans närhet attraherade.
2014-01-29,01:14,
Inlägg: #14
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,00:58)confused... Skrev: Som sagt , luktar väldigt mycket asperger.

Vara mycket i sin egen värld och inte se/förstå social feedback, detta är asperger personlighet i ett nötskal.

Kan ju vara något annat också som gör att han är trög, någon hjärnskada eller del av hjärnan som är dåligt utvecklad.

Men är ganska uppenbart att han inte är relaxed på grund av självsäkerhet utan på grund av att något är fel. Exakt vad är dock svåt att svara på, kan dock ha starka aningar.

Som sagt, tycker du har rätt i att han ger en weird vibb och inte ser feedback. Tycker dock han verkar säker på sig själv samtidigt. Internt validerad.

Udda kille. Asperger - kanske. En fördel med asperger är att många av dom inte vet vad grupptryck är för något, lol. Kanske narcissist annars. Svårt att diagnostisera en person utifrån så korta klipp dock.

Håller med Slyngel att han säkert får tjejer, även om han inte hade sitt kändisskap.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-01-29,01:14,
Inlägg: #15
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Han verkar vara väldigt present, i nuet
2014-01-29,01:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,01:25 av {2} confused....)
Inlägg: #16
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:11)slyngel Skrev: Ja aspberger kan säkert stämma, du kan dock ge dig fan på att om man bortser från hans kändiskap så blir tjejer i hans närhet attraherade.

Asperger folk brukar ha svårt för sociala sammanhang, att få både vänner och flickvänner. Så nej, jag tror absolut inte tjejer i hans närhet blir attraherade.

Jag skulle nog snarare säga tvärt om, hans tröghet och att han framstår som något är fel på han snarare skrämmer iväg brudar.

(2014-01-29,01:14)TonightIsTheNight Skrev: Som sagt, tycker du har rätt i att han ger en weird vibb och inte ser feedback. Tycker dock han verkar säker på sig själv samtidigt. Internt validerad.

Udda kille. Asperger - kanske. En fördel med asperger är att många av dom inte vet vad grupptryck är för något, lol. Kanske narcissist annars. Svårt att diagnostisera en person utifrån så korta klipp dock.

Håller med Slyngel att han säkert får tjejer, även om han inte hade sitt kändisskap.

Jag kan väl ha fel, men jag tror faktiskt verkligen inte att han får tjejer. Att vara oreaktiv och relaxed är självklart bra om man förmedlar det med självsäkerhet, men gör man det med wierdo/någon hjärnskada vibbar tror jag inte brudarna blir våta.

Han klarar fan knappt att kommunicera.


Som sagt, om sättet han framstår på drog brudar till sig, då skulle asperger folk vara kända för att vara populära hos brudar likt narcissister är. Men nu är det dock snarare tvärt om.


(2014-01-29,01:14)tay Skrev: Han verkar vara väldigt present, i nuet

Skojjar du? Han framstår ju som att han nästan är totalt lost i sin egen värld, håller sina tankar och åsikter för sig själv, vill inte läsa folks åsikter om han, svårt att kommunicera osv.

Han verkar snarare extremt introvert, raka motsatsen till nuet.
2014-01-29,01:24,
Inlägg: #17
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:17)confused... Skrev: Asperger folk brukar ha svårt för sociala sammanhang, att få både vänner och flickvänner. Så nej, jag tror absolut inte tjejer i hans närhet blir attraherade.

Jag skulle nog snarare säga tvärt om, hans tröghet och att han framstår som något är fel på han snarare skrämmer iväg brudar.


Jag kan väl ha fel, men jag tror faktiskt verkligen inte att han får tjejer. Att vara oreaktiv och relaxed är självklart bra om man förmedlar det med självsäkerhet, men gör man det med wierdo/någon hjärnskada vibbar tror jag inte brudarna blir våta.

Han klarar fan knappt att kommunicera.

Nja, så weird framstår han inte tycker jag. Alltså det han SÄGER är weird, men hans subkommunikation är inte weird. Det är *det* som är det centrala. Han är oreaktiv och väldigt oförutsägbar, du märker ju hur reaktiva folk blir mot honom i klippet.
2014-01-29,01:32,
Inlägg: #18
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:24)slyngel Skrev: Nja, så weird framstår han inte tycker jag. Alltså det han SÄGER är weird, men hans subkommunikation är inte weird. Det är *det* som är det centrala. Han är oreaktiv och väldigt oförutsägbar, du märker ju hur reaktiva folk blir mot honom i klippet.

Haha, driver du? Han är ju så weird som det går att bli. Folk är ju knappast reaktiva mot honom, de är ju snarare hånfulla och han ser mest ut som ett fån som inte fattar något alls. Tror absolut inte att han hade fått tjejer om han inte varit känd. Han verkar passiv, stel, har noll charm och sjukt jävla velig. Hans oförmåga att ge ett rakt och tydligt svar på saker och ting uppfattar jag som extremt jävla beta iaf.
2014-01-29,01:35,
Inlägg: #19
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:24)slyngel Skrev: Nja, så weird framstår han inte tycker jag. Alltså det han SÄGER är weird, men hans subkommunikation är inte weird. Det är *det* som är det centrala. Han är oreaktiv och väldigt oförutsägbar, du märker ju hur reaktiva folk blir mot honom i klippet.

omg, nu är ni för gameskadade här i tråden.

Klart folk blir reaktiva mot han när dom bjudigt in han som gäst och sitter i direktsänd TV på nyhetsmorgon eller vad det nu är för program och han sitter där som ett fån framstår som ohyffsad och vill knappt kommunicera, vill inte svara på några frågor och är allmänt wierd. Dom blir liksom reaktiva för att dom blir irriterade på han, inte för att dom försöker fånga hans uppmärksamhet.

Ett mongo eller särbarn som går i cp-klass är också ofta väldigt oreaktiva mot omvärlden och oförutsägbara. Hoppas du förstår min poäng med det, det är skillnad på att framstå som oreaktiv och oförutsägbar på grund av självkännsla och för att man har någon form av hjärnskada !

Hans subkommunikation är extremt wierd, hans subkommunikation är att han är totalt lost.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Citat:Aspergers syndrom medför nedsättningar i förmågan till socialt samspel/social kommunikation, ibland också vad gäller planering/organisationsförmåga, fantasi/föreställningsförmåga och kroppshållning/kroppsrörelser. Personer med Aspergers syndrom kan uppvisa ett annorlunda beteende. De blir därför ofta missförstådda och kan uppfattas som ohyfsade, ouppfostrade [1] eller blyga.



Som sagt, om den typen av oreaktiv kommunikation han förmedlar fick brudar våta så hade Asperger folk generellt haft lätt för brudar, inte generellt haft svårt för brudar.
2014-01-29,01:36,
Inlägg: #20
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:32)Set Theory Skrev: Haha, driver du? Han är ju så weird som det går att bli. Folk är ju knappast reaktiva mot honom, de är ju snarare hånfulla och han ser mest ut som ett fån som inte fattar något alls. Tror absolut inte att han hade fått tjejer om han inte varit känd. Han verkar passiv, stel, har noll charm och sjukt jävla velig. Hans oförmåga att ge ett rakt och tydligt svar på saker och ting uppfattar jag som extremt jävla beta iaf.

Driver inte det minsta. Jag har genom åren observerat väldigt många sorters killar attrahera tjejer, och då lär man sig se vissa mönster. Jag är helt hundra på att dom flesta tjejer skulle bli tagna lite på sängen av hans oreaktiva sätt och därmed bli reaktiva mot honom. Han kanske inte skulle styra upp logistik osv men det är en annan femma.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Träffa denna dam? Archidas 3 2,088 2016-03-15,21:09
Senaste inlägg:: Mindful
  OMFG - Ok beteende av frun?? Evilvalle 17 8,533 2014-01-04,12:25
Senaste inlägg:: Silentshot
  Dilemma med brud och mitt beteende! Madrock 13 5,453 2013-03-04,22:35
Senaste inlägg:: Madrock
  Min story - Utseende vs Beteende. Silentshot 3 2,508 2013-02-08,08:59
Senaste inlägg:: Entreprenören
  NY SOM GAMMAL, CHECK OUT - Hittade denna E-bok bl.a PUA-skada Stake 3 1,706 2013-01-22,10:26
Senaste inlägg:: Dirty-Dog
  Hatten av för denna snubben Beerpong 18 6,724 2012-10-23,11:57
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Hur fan tar jag mig ur denna flunk? Jens 20 7,503 2012-10-21,12:01
Senaste inlägg:: Bollgrodan
  HAHAhah denna video med Tyler å Julien - Drama Evilvalle 12 3,912 2012-06-28,13:24
Senaste inlägg:: devil
  Mobil pajjar prosocialt beteende Mössan 5 1,755 2012-03-08,04:54
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}