LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Varför börjar tjejer bråka i relationer?
2014-03-02,23:31,
Inlägg: #1
Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Å ena sidan kan jag förstå varför, å andra sidan förstår jag inte...

Jag var ute med en bekant igår och han berätta hur han å flickvännen (som han nu vart ihop med 3 år; jag brukar träffa hon då å då hemma hos honom då han bor nära) har börjat bråka mer.

Enligt hans egen morsa så "är det nått som kmr å går" men jag förstår INTE varför man ens ska behöva börja bråka i huvudtaget. Troligen äré min asperger som gör att jag inte kan fatta det.

Mina föräldrar bråkar om småsaker, skriker om småsaker osv, å det är så patetiskt, slöseri med tid å energi som annars kunde ha gått åt till produktiva och mer konstruktiva aktiviteter...

Ni som är i förhållande el. har varit, vad är era perspektiv på det här med bråk i relationer? Är det ett nödvändigt ont? Eller är det evolutionspsykologi under ytan som vi inte förstår ovanför ytan?

Är kvinnors "bråk" som tycks komma spontant från ingenstans egentligen bara "shittests", äré "betatiseringsförsök", äré tillfällig mensverk, äré dålig självkänsla hos kvinnan el. äré en kombination av alla dessa?

Jag förstår inte varför tjejer ska börja bråka i relatoner (även killar som gör det är minst lika löjliga). Troligen kmr jag då inte få ha en tjej länge i ett förhållande eftersom min filosofi kmr vara:

"Börjar du bråka om småsaker som vad vi ska äta till middag el dylikt så är utgången där, tack å hej snygga tjej för att jag fick sätta på dig!".

Min filosofi är ett recept för misslyckande förhållanden eller hur?! hahah xD
2014-03-02,23:35,
Inlägg: #2
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Make up sexet såklart XDTonguep
2014-03-02,23:43,
Inlägg: #3
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-02,23:35)Ballin Skrev: Make up sexet såklart XDTonguep

Bra att du nämnde sex för det glömde jag berätta.

Han brukade ha sex med henne typ varje eller varannan dag, nu har dem inte haft sex på över två veckor...

Vad gör han då? Jo, såklart förstör sin manliga drift genom att tokrunka när hon inte är hemma...

Han tror inte på nofap grejen vilket kanske, bara kanske, börjar ta ut sin rätt på hans relation nu...
2014-03-02,23:45,
Inlägg: #4
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
När tjejen bara klagar sönder på allt får jag känslan att det beror på att killen är för mesig och tjejen vill ha en reaktion från killen.

Men annars finner jag det personligen lite terapeutiskt. Man får ut irritationen och efteråt känns relationen starkare. Oroväckande är om man aldrig bråkar, det känns för mig som ett stort varningstecken på att hon slutat bry sig och du för den delen. WHERE is the Passion?

Kontentan är att bråk känns ganska nödvändigt att ha någon gång då och då, hur tråkigt är det inte om man är överens om allt? Att alltid ge med sig för att undvika bråk är a big NONO.
2014-03-02,23:50,
Inlägg: #5
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Klassiskt är väll att man har haft mkt på jobbet, kanske stört sig på ngn kollega eller chefen... kommer hem.. och minsta lillatriggar igång en diskussion av negativ bemärkelse.
Kanske stekpannan står framme: "Plocka undan efter/röj efter dig, kanske inte så trevligt att komma hem blabla"

Eller.. vart är konservöppnaren, jag lägger den alltid i 4:e lådan efter jag har använt den etc.

Man tar ut saker ngn annanstans. Förskjutning tror jag freud kalla det. En av försvarsmekanismerna.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-03-02,23:52,
Inlägg: #6
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-02,23:45)Show boat Skrev: När tjejen bara klagar sönder på allt får jag känslan att det beror på att killen är för mesig och tjejen vill ha en reaktion från killen.

Men annars finner jag det personligen lite terapeutiskt. Man får ut irritationen och efteråt känns relationen starkare. Oroväckande är om man aldrig bråkar, det känns för mig som ett stort varningstecken på att hon slutat bry sig och du för den delen. WHERE is the Passion?

Kontentan är att bråk känns ganska nödvändigt att ha någon gång då och då, hur tråkigt är det inte om man är överens om allt? Att alltid ge med sig för att undvika bråk är a big NONO.

Tack för ditt svar. Jo, nu när du säger det så påminner det om att skapa det där "dramat" precis som man gör med c&f å dem andra känsloskapande teknikerna.

Det jag funderar på är huruvida detta oxå är hälsosamt när man börjar känna att bråket känns mer som "nu ogillar jag verkligen dig" ist för "nu jävlas jag med dig för att skapa kryddigare vardag".
2014-03-03,00:03,
Inlägg: #7
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
shit-tests som eskalerat bara för att killen "tillåter" det.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-03-03,00:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-03,00:16 av {2} Show boat.)
Inlägg: #8
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-02,23:52)AplAy Skrev: Tack för ditt svar. Jo, nu när du säger det så påminner det om att skapa det där "dramat" precis som man gör med c&f å dem andra känsloskapande teknikerna.

Det jag funderar på är huruvida detta oxå är hälsosamt när man börjar känna att bråket känns mer som "nu ogillar jag verkligen dig" ist för "nu jävlas jag med dig för att skapa kryddigare vardag".

Det är väl det som är bråk, att man hatar lite på varandra, att man faktiskt är lite förbannad. Så kan helt klart bli obehaglig stämning. Om tjejen är riktigt jobbig, kör över henne så tar bråket slut direkt.

(2014-03-02,23:50)russel Skrev: Klassiskt är väll att man har haft mkt på jobbet, kanske stört sig på ngn kollega eller chefen... kommer hem.. och minsta lillatriggar igång en diskussion av negativ bemärkelse.
Kanske stekpannan står framme: "Plocka undan efter/röj efter dig, kanske inte så trevligt att komma hem blabla"

Eller.. vart är konservöppnaren, jag lägger den alltid i 4:e lådan efter jag har använt den etc.

Man tar ut saker ngn annanstans. Förskjutning tror jag freud kalla det. En av försvarsmekanismerna.

I såna fall så kör över henne så fort det börjar. Får hon gråta ut frustrationen istället.
2014-03-03,00:28,
Inlägg: #9
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-03,00:03)Evilvalle Skrev: shit-tests som eskalerat bara för att killen "tillåter" det.

Håller med till 100%.
2014-03-03,00:38,
Inlägg: #10
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-03,00:03)Evilvalle Skrev: shit-tests som eskalerat bara för att killen "tillåter" det.

Rekommenderar du då att man hanterar dem som vilka shittests som helst?
2014-03-03,00:48,
Inlägg: #11
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-03,00:38)AplAy Skrev: Rekommenderar du då att man hanterar dem som vilka shittests som helst?

Ja! Vänta tills du blir sambo, då blir det en daglig orgie av shittests om du inte hanterar dom rätt från början.. Smile
2014-03-03,00:57,
Inlägg: #12
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-03,00:48)TheD Skrev: Ja! Vänta tills du blir sambo, då blir det en daglig orgie av shittests om du inte hanterar dom rätt från början.. Smile

Omfg, därför jag ALLTID känt att bo ihop med en tjej inte lär vara kul, utan rentav livsfarligt mot ens egen hälsa? Ska man köra slavery-style å hålla henne inlåst i garderoben? Wink *jk*
2014-03-03,03:18,
Inlägg: #13
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-03,00:38)AplAy Skrev: Rekommenderar du då att man hanterar dem som vilka shittests som helst?

Starka gränser måste demonstreras, hon ska se dig som en "auktoritet" - alltid. Den dagen hon inte gör det kommer dramat/tjafset att komma och sexet trappas ned med stadig gång.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-03-03,10:46,
Inlägg: #14
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Well, tjejerna blir väl tända när du är kongruent typ, så det vill väl bara ha lite mer berochdalbana.

Tror brudarna är "beroende" av känslor typ. är det tråkigt är de tvungen att skapa det, annars suger deras liv
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-03-04,00:32,
Inlägg: #15
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-02,23:31)AplAy Skrev: Å ena sidan kan jag förstå varför, å andra sidan förstår jag inte...

Jag var ute med en bekant igår och han berätta hur han å flickvännen (som han nu vart ihop med 3 år; jag brukar träffa hon då å då hemma hos honom då han bor nära) har börjat bråka mer.

Enligt hans egen morsa så "är det nått som kmr å går" men jag förstår INTE varför man ens ska behöva börja bråka i huvudtaget. Troligen äré min asperger som gör att jag inte kan fatta det.

Mina föräldrar bråkar om småsaker, skriker om småsaker osv, å det är så patetiskt, slöseri med tid å energi som annars kunde ha gått åt till produktiva och mer konstruktiva aktiviteter...

Ni som är i förhållande el. har varit, vad är era perspektiv på det här med bråk i relationer? Är det ett nödvändigt ont? Eller är det evolutionspsykologi under ytan som vi inte förstår ovanför ytan?

Är kvinnors "bråk" som tycks komma spontant från ingenstans egentligen bara "shittests", äré "betatiseringsförsök", äré tillfällig mensverk, äré dålig självkänsla hos kvinnan el. äré en kombination av alla dessa?

Jag förstår inte varför tjejer ska börja bråka i relatoner (även killar som gör det är minst lika löjliga). Troligen kmr jag då inte få ha en tjej länge i ett förhållande eftersom min filosofi kmr vara:

"Börjar du bråka om småsaker som vad vi ska äta till middag el dylikt så är utgången där, tack å hej snygga tjej för att jag fick sätta på dig!".

Min filosofi är ett recept för misslyckande förhållanden eller hur?! hahah xD

Hej!
Jag gör ett försök!

"Är kvinnors "bråk" som tycks komma spontant från ingenstans egentligen bara "shittests", äré "betatiseringsförsök", äré tillfällig mensverk, äré dålig självkänsla hos kvinnan el. äré en kombination av alla dessa?"

Det är garanterat shittest för att se om han fortfarande är alfa. Tjejer gör sådana här regelbundet för att testa. Det är inte "Om man klarat ett shittest så är det fritt fram och man kommer aldrig höra dom igen". Tjejer testar en, hela tiden. Omedvetet, dom har i sin evolution att dom alltid ska följa alfan, men tider förändras, gruppen förändras.

Ungefär som du, innan kanske du failade shittestsen, men det betydde inte att dom slutade shittesta dig. Till slut, så klarade du shittesten och hamnade på alfa-positionen. Dom mätte av hur stor förändringen var genom att shittesta dig.

Tjejer fortsätter att shit-testa HELA LIVET, därför skall man alltid vara på topp.

Förr i tiden. Tjejer shit-testar för att kolla av stämningen i flocken, Tror jag. Så att om det skrer en försändring, så testar brudarna det och ser vem som har alfa positionen.

Din kompis = flickvännens alfa, testar honom för att se om han håller alfa positionen eller ger vika.
Nu på senare tid kanske han har blivit mer chode. Du beskriver att det blir mer och mer bråk, troligen för att din kompis inte står emot shittestsen lika bra som innan. Därför blir det mer shittests/bråk. Innan blåste han kanske bort dom lätt men nu måste han lägga ner mer energi på dom. Och det känner hon.

Detta är min teori och hoppas att du hade nytta av den Wink
2014-03-04,09:12,
Inlägg: #16
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Det är ju ett försök för tjejer att försök rubba dig emotionellt. FÖrstöar din värld. Shittesta =)
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-03-04,10:27,
Inlägg: #17
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Tack för alla era svar!

Konsensus bland oss verkar vara att det sker som ett sätt att "testa" en, sen vad dem "testar" en för verkar vi ha olika åsikter som går delvis ihop med varann.

Det jag tycker är intressant och fascinerande är hur min polare ifråga inte ser det som ett "test" (han tror f.ö. inte ett dugg på det här med raggning utan han säger, "sätt en tjuga vid ditt bälte och den första som rycker i den fårú ligga med",... japp...).

Han ser det bara som någon tillfällig förteelse, kanske bara tillfällig mensvärk. Varför skulle någon vilja inbilla sig att tjejer medvetet och/eller omedvetet "testar" oss för att se att vi fortfarande är mannen dem blev attraherade till?

Det låter ju fucking nutz! Roligt iaf att notera hur detta sker i förhållanden å blir spännande i framtiden när jag sj kmr behöva sätta ned foten ofta för att "frugan" ska hålla mun om småsaker som inte spelar roll.

Troligen äré oxå just sånt som e mer shittests än saker hon bryr sig om; finns ju ingen anledning att hetsa upp sig över vad man ska hänga i julgranen, klart värre om man fifflat med ekonomin som berör båda, så när dem får damp över småsaker då äré larmklockor om säger att "here we get a shittest!"??
2014-03-04,11:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-04,12:07 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #18
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
Hon känner fortfarande negativa känslor osv, man ska inte vara en fitta. Var bestämd men inte elak var normal bara.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-03-04,12:24,
Inlägg: #19
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-04,11:17)Schlinus Skrev: Hon känner fortfarande negativa känslor osv, man ska inte vara en fitta. Var bestämd men inte elak var normal bara.

Det är väl just det som är det normala, som jag uppfattar det, att vara reaktiv, förbluffad, förvånad och så vidare när tjejen tycks "få damp", för dem flesta killar i förhållanden?

De flesta killar lär väl INTE tolka att "sätta ner foten" eller "alfa upp sig" eller "passera hennes shittests" som det normala man gör i ett förhållande i dagens feministiskt påverkade Sverige? ;-P

Jag kan tänka mig att många killar tolkar vissa tjejers "shittests" som "jag får väl kompensera jag oxå i förhållandet" och så går dem med på vissa saker som tjejen inte ens ville att man skulle gå med på och så eskalerar processen hela tiden tills hon står där med alla dina kreditkort och du med större skulder än USA! ^^,
2014-03-04,12:44,
Inlägg: #20
RE: Varför börjar tjejer bråka i relationer?
(2014-03-04,12:24)AplAy Skrev: Det är väl just det som är det normala, som jag uppfattar det, att vara reaktiv, förbluffad, förvånad och så vidare när tjejen tycks "få damp", för dem flesta killar i förhållanden?

De flesta killar lär väl INTE tolka att "sätta ner foten" eller "alfa upp sig" eller "passera hennes shittests" som det normala man gör i ett förhållande i dagens feministiskt påverkade Sverige? ;-P

Jag kan tänka mig att många killar tolkar vissa tjejers "shittests" som "jag får väl kompensera jag oxå i förhållandet" och så går dem med på vissa saker som tjejen inte ens ville att man skulle gå med på och så eskalerar processen hela tiden tills hon står där med alla dina kreditkort och du med större skulder än USA! ^^,

Därför råd såsom var normal och var dig själv är fruktansvärda allmänt är sämst råd om man vill bli bäst. Rätt tydligt i ex idrott, bättre att träna teknik och sedan applicera den än att bara köra trial and error som så många rekommenderar.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjej börjar få känslor ReeZ 1 1,296 2018-02-03,19:01
Senaste inlägg:: tvbordet
  Varför förhållande? JohnDoe 14 7,449 2015-06-09,15:24
Senaste inlägg:: godsgift

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}