LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Varför förhållande?
2015-06-08,16:42,
Inlägg: #1
Varför förhållande?
Varför ska man ha ett förhållande enligt er?


Shoot!!
2015-06-08,16:57,
Inlägg: #2
RE: Varför förhållande?
Öva på att hålla frame och ha sitt shit together när man väl tar beslutet att skaffa familj senare i livet
2015-06-08,16:59,
Inlägg: #3
RE: Varför förhållande?
För egen del så har jag framförallt haft förhållande för att jag har blivit kär vilket kanske också är anledningen till att det som längst har hållit i någon sommar. Annars hänger jag väl med tjejer för att det är kul helt enkelt. Det är skönt att ligga, man har kul tillsammans, gör annat än när man hänger med killar osv.

I övrigt skiter jag fullständigt i om hon är helt dum i huvudet, om hon har jobb osv så länge hon inte snyltar helt och hållet på mig. Om hon är snyggare än alla andra och jag känner något inom mig som jag inte gör när jag är med andra tjejer så kommer jag vilja ha henne.
2015-06-08,20:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-08,20:18 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #4
RE: Varför förhållande?
Om man inte pallar mer drama/jobbiga tjejer eller orkar inte med/vill inte med ett singelliv. Kanske man vill fokusera på annat i livet och behöver en tjej som städar, tvättar, lagar mat och har sex med en när man vill. Kanske man vill ha ännu mer intim relation med en sexpartner. Kanske för att man vill ha en image utåt (för viss typ av jobb etc). Dra ner kostnader genom att man är två som delar på saker och ting. En kombination av många olika saker helt enkelt kan vara svaret.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-06-08,21:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-08,21:25 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #5
RE: Varför förhållande?
Utveckla en djupare sexuell relation, lära känna sig själv, ha någon att prata med hur man mår, dela sorg, smärta glädje, få insikt om tjejer, lära sig från den andres livserfarenhet, ha någon att prata sina djupare tankar med. Regelbunden sex utan att behöva anstränga sig så man kan fokusera på andra saker i större utsträckning.
Ja knulla runt verkar ju eg rätt lamt i kontrast
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-06-08,21:58,
Inlägg: #6
RE: Varför förhållande?
Tycjker inte knulla runt är lamt i kontrast om man fixar KKs, men visst är det inte så bra sex från ett ONS jämfört med en flickvän som lärt sig exakt vad du vill ha och lite till Wink

SPeciellt för oss sadister/masochister kan det det vara gött.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-06-08,23:17,
Inlägg: #7
RE: Varför förhållande?
Här e några anledningar

För att gå djupare och växa mer som människa.
Bli bättre på att knulla.
Bli mer empatisk.
Kunna lära sig om de olika draman det feminina gör (läs bli bättre på game).
Få direkt feedback på ens beteende.
Ha en kvinna som alltid pushar en att till att vara den bästa mannen man kan vara.
Bli bättre på sitt jobb o tjäna mer cash.

IMO rätt enkelt att lära sig hur man går ut på krogen och raggar upp en donna för kvällen. Att ha ett förhållande och att utöva third stage practice med en tjej dock, där snackar vi mycket svårare, jobbigare och utan tvekan mer rewarding.

Starta familj o skaffa ungar o sånt bryr jag mig mindre om. Only want to grow as much as possible.
2015-06-08,23:19,
Inlägg: #8
RE: Varför förhållande?
Kan du eller någon annan förklara det med "För att gå djupare och växa mer som människa. "?
2015-06-08,23:45,
Inlägg: #9
RE: Varför förhållande?
(2015-06-08,23:19)JohnDoe Skrev: Kan du eller någon annan förklara det med "För att gå djupare och växa mer som människa. "?
Blir mer badass genom att bli bättre på att knulla, bli lyckligare, bättre på att ragga, tjäna mer cash etc.

Basically, bara gå in i ett förhållande om båda parter är into it för att hjälpa varandra växa mer än man kan göra ensamt. Att skapa en team feeling och lära sig av varandra. Ska försöka hitta nån bättre text om det hela men Deida pratar rätt flummigt om third stage practice här:

www.masculinity-movies.com/articles/the-three-stages-of-david-deida
2015-06-08,23:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-08,23:57 av {2} Bruno.)
Inlägg: #10
RE: Varför förhållande?
Ja, allt det där låter ju rent fantastiskt... OM man nu kan träffa en sådan kvalitetskvinna som är ung, har bra attityd, färre kukar i sig och inte fokuserar på karriär.

Men faktum med att det är utdöende art idag. Jag t. ex. hade nog föredragit att ha en flickvän i den period jag är av mitt liv nu där jag mest fokuserar på min karriär. Men då de brudar som du, jag och de flesta andra här träffar helt enkelt inte kommer vara några flickvänsmaterial så gör man lika bra i att skita i det. These hoes ain't loyal.
Många vill förstås försöka rationalisera och intala sig själva "fast den här tjejen, hon är FAKTISKT...", men i 99 fall av 100 så vet vi ju att det inte rör det sig om någonting annat än naiva och vilda fantasier för att kunna bli bekväm och få nån slags falsk trygghet med mera. Så fuck it, fortsätt pimpa bara.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2015-06-09,01:14,
Inlägg: #11
RE: Varför förhållande?
(2015-06-08,23:54)Bruno Skrev: Ja, allt det där låter ju rent fantastiskt... OM man nu kan träffa en sådan kvalitetskvinna som är ung, har bra attityd, färre kukar i sig och inte fokuserar på karriär.

Men faktum med att det är utdöende art idag. Jag t. ex. hade nog föredragit att ha en flickvän i den period jag är av mitt liv nu där jag mest fokuserar på min karriär. Men då de brudar som du, jag och de flesta andra här träffar helt enkelt inte kommer vara några flickvänsmaterial så gör man lika bra i att skita i det. These hoes ain't loyal.
Många vill förstås försöka rationalisera och intala sig själva "fast den här tjejen, hon är FAKTISKT...", men i 99 fall av 100 så vet vi ju att det inte rör det sig om någonting annat än naiva och vilda fantasier för att kunna bli bekväm och få nån slags falsk trygghet med mera. Så fuck it, fortsätt pimpa bara.

Instämmer till fullo. Dock med en allmän varning: var inte ett jävla puckhuvud och passera på den perfekta (eller iallafall nära till) kvinnan om hon skulle falla i knät på dig. Även om chansen är väldigt liten finns den fortfarande där, särskilt när man lärt sig screena ordentligt.
Skulle någon approacha mig med valet att antingen få knulla nya sjuor varje kväll resten av livet, eller gifta mig och bilda familj med en garanterad tiopoängare fysiskt och mentalt, skulle jag välja alternativ två alla dagar.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-06-09,10:51,
Inlägg: #12
RE: Varför förhållande?
Bruno varför vill du inte att tjejen ska fokusera på karriären?

Godsgift läste texten men den var väldigt flummig, har faktiskt aldrig förstått det med att "växa tillsammans", syftar man tex på att man puschar och stöttar varandra att nå sina mål? Eller har du andra konkreta exempel?
2015-06-09,14:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-09,14:26 av {2} Bruno.)
Inlägg: #13
RE: Varför förhållande?
(2015-06-09,10:51)JohnDoe Skrev: Bruno varför vill du inte att tjejen ska fokusera på karriären?

[Image: b8o1ua.jpg]

^Ungefär så.

Men alltså min poäng är denna.
Generellt, ju mer fokuserad en brud är på hennes karriär, desto mindre kommer hon vara fokuserad på att faktiskt vara en bra fru och bli en bra mamma. Vara feminin helt enkelt.

Kvinnor har sin peak på köttmarknaden runt 18-25års ålder, det är vid den ålder som de är mest fertila och har störst chans att hitta så bra män som de kan få. Att då spendera sina bästa år på att bara försöka konkurrera mot män tyder på att hennes värderingar/prioriteringar inte är där de bör vara.

Och kommer jag hem hungrig och trött efter en lång och hård arbetsdag omringad av massa andra dudes som också jobbat röven av sig och har lökringar under armarna - vill jag då komma hem till en hustler, som också jobbar röven av sig och gnäller om sitt jobb precis när jag själv precis avslutat mitt skift?
Nej, jag vill komma hem till en rar, söt, feminin, vårdande och omtänksam kvinna som luktar gott. Därför att det är allting som jag själv inte är och som jag inte är omringad av hela dagarna och det är det som attraherar mig.

F.ö. känner jag igen den här karriär-typen rätt bra, det finns en nattklubb jag drar till ibland då den är som lite finare än andra här och där sådana ofta hänger. Så sjukt ofta försöker de imponera och på riktigt skryta om vilket fint jobb eller utbildning de har eller hur de minsann är entreprenörer för att de har en blogg och äger två webbsidor.
Det är som att de gör allt för att försöka härma män för att de på nåt vis tror att män också tänder och blir kåta av jobbtitlar och makt och skit precis som dem.

Med sagt så har du ju undantag med vackra och feminina kvinnor som är högutbildade och kommit till maktpositioner ändå, men knappast för att de varit särskilt testostinna för att ordna karriär och fixa cash, utan mer slumpens skull eller för att de haft nån slags vision om att ”få förbättra världen”.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2015-06-09,14:56,
Inlägg: #14
RE: Varför förhållande?
^solid shit.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-06-09,15:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-06-09,15:29 av {2} godsgift.)
Inlägg: #15
RE: Varför förhållande?
(2015-06-09,10:51)JohnDoe Skrev: Bruno varför vill du inte att tjejen ska fokusera på karriären?

Godsgift läste texten men den var väldigt flummig, har faktiskt aldrig förstått det med att "växa tillsammans", syftar man tex på att man puschar och stöttar varandra att nå sina mål? Eller har du andra konkreta exempel?
Kort svar: Yes, precis. Men det behöver inte vara att pusha varandra till nästa befordran på jobbet, det kan du göra med dina grabbpolare och behöver ingen kvinna för. IMO mer för att komma in touch med sig själv och sin egen maskulina eller feminina core.

Lite längre: Ta det som Bruno skriver om, det är classic second stage. Extremt vanligt i samhällen som Sverige just nu. Kvinnorna börjar fokusera mer på sin karriär och andra mer maskulina egenskaper samtidigt som de börjar trycka ner männen. Se de feminina flower boysen / white knights som finns i mängder i Sverige. Då är det självklart att vi män börjar tycka att dessa kvinnor är oattraktiva, hela Brunos rant är ett perfekt exempel.

Anyway, med en third stage kvinna så är det helt OK för henne att inte BEHÖVA (vara needy) dig som man. Hon klarar sig bra på egen hand, men hon VILL (wanting/longing) ha dig som din man för att du kan hjälpa henne bli mer in touch med sin natur.

Jag gillar Brunos inlägg, det speglar precis dagens frustrerande män och vad de egentligen vill ha i en kvinna. (Tjejer som är feminina)

In third stage kan kvinnan och mannen hjälpa varandra genom att vara in touch med sin natur. Kvinnan, till exempel, genom att vara in touch med sina känslor och släppa ut stormar så fort hon känner att mannen inte lever upp till sin potential. Också som Bruno säger, att när mannen är stressad och behöver slappna av, kan hon helt enkelt ta hand om honom. Ge honom massage när han kommer hem från jobbet, en avsugning, ha middagen klar redan eller whatever.

Mannen kan ge kvinnan sin enorma presence och behålla lugnet även när hennes känslor stormar som mest. Han kan se genom dessa och verkligen förstå vad det är hon längtar efter och kunna ge henne exakt det. Han kan älska henne i alla hennes väder och knulla skiten ur henne när det behövs. Han kan också vägleda henne genom att vara ledaren/beslutstagaren så hon slipper ta beslut. Det betyder att lyssna på henne först, ta in allt hon har att säga, och sedan fatta sitt eget beslut (vilket oftast kommer vara rätt beslut). Hon behöver då inte bry sig om något sådant alls, utan bara vädrar vad hon tycker och tänker sedan lita helt på mannen.

Basically

1st stage: Mannen trycker ner kvinnan
2nd stage: Kvinnan trycker ner mannen
3rd stage: Båda lyfter upp varandra

Exempel på husbanding practice:

"Ever felt totally relaxed because everything was taken care of? I have! In those instances someone took full initiative and responsibility for decisions and execution. All I had to do was trust and relax. In that case I was being husbanded through a situation. I could still help out and assume responsibility for my part in this, but the decision making and organising part was assumed by the other. The feminine part in us likes this and feels guided and nourished. The masculine part in us wants to retain control and doesn't like this. But we all sometimes need to charge our batteries and allow ourselves to be husbanded. Male or female. My 5 cents."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ni som är och har varit i förhållande efter game sjoggaa 7 3,668 2016-06-04,01:47
Senaste inlägg:: Vetinte
  Varför börjar tjejer bråka i relationer? Entreprenören 35 21,864 2015-07-06,14:15
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Medvetet choda sig ur ett förhållande Carragher 8 3,132 2012-04-16,11:46
Senaste inlägg:: Alfie

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}