LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
25år, är livet kört nu?
2014-04-15,01:28,
Inlägg: #21
RE: 25år, är livet kört nu?
Ja i och för sig det är ju det. Jag är i stort sett fattig som en lus, så jag har inget startkapital alls om man ska till Norge Sad

Fan är riktigt skit nu, sitter i en sits som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Hur ska jag kunna dra till norge om jag inte ens har några pengar?

Finns det inga typ "vandrarhem" man kan bo på för en billig peng första månaden när man arbetar in sin första lön?

Alltså vad kan jag ens få för jobb utöver det ... har ju fan flera stola hål i CVt för att jag slackat och känt mig halvdeprimerad utan motivation och inte gjort ett skit på dagarna .. vilka jobb ska jag söka? Det verkar ju som att typ alla kräver flera års arbetserfarenhet och körkort och 4åriga högskoleutbildningar och hela faderullan...

Urk bara man kunde ta sig ur denna jävla sits någon gång så man kunde sluta känna sig som en arbetslös nolla.
2014-04-15,08:05,
Inlägg: #22
RE: 25år, är livet kört nu?
(2014-04-15,01:28)Gottochskit Skrev: Ja i och för sig det är ju det. Jag är i stort sett fattig som en lus, så jag har inget startkapital alls om man ska till Norge Sad

Fan är riktigt skit nu, sitter i en sits som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Hur ska jag kunna dra till norge om jag inte ens har några pengar?

Finns det inga typ "vandrarhem" man kan bo på för en billig peng första månaden när man arbetar in sin första lön?

Alltså vad kan jag ens få för jobb utöver det ... har ju fan flera stola hål i CVt för att jag slackat och känt mig halvdeprimerad utan motivation och inte gjort ett skit på dagarna .. vilka jobb ska jag söka? Det verkar ju som att typ alla kräver flera års arbetserfarenhet och körkort och 4åriga högskoleutbildningar och hela faderullan...

Urk bara man kunde ta sig ur denna jävla sits någon gång så man kunde sluta känna sig som en arbetslös nolla.

Yo. Sök jobb på snabbmatsrestaurang här i Sverige först. Går rätt snabbt att fixa ett kapital om man bor hemma.

Och snälla gör en blogg, bara för dig själv om det är så, det hjälper

Hint http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2388
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-04-15,09:39,
Inlägg: #23
RE: 25år, är livet kört nu?
(2014-04-15,01:28)Gottochskit Skrev: Ja i och för sig det är ju det. Jag är i stort sett fattig som en lus, så jag har inget startkapital alls om man ska till Norge Sad

Fan är riktigt skit nu, sitter i en sits som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Hur ska jag kunna dra till norge om jag inte ens har några pengar?

Finns det inga typ "vandrarhem" man kan bo på för en billig peng första månaden när man arbetar in sin första lön?

Alltså vad kan jag ens få för jobb utöver det ... har ju fan flera stola hål i CVt för att jag slackat och känt mig halvdeprimerad utan motivation och inte gjort ett skit på dagarna .. vilka jobb ska jag söka? Det verkar ju som att typ alla kräver flera års arbetserfarenhet och körkort och 4åriga högskoleutbildningar och hela faderullan...

Urk bara man kunde ta sig ur denna jävla sits någon gång så man kunde sluta känna sig som en arbetslös nolla.

Manpower. No

Adecco.no

Jobbzone.no

Proffice.no

Kontakta alla dom i olika regioner du kan tänka dig att jobba och dom kommer hjälpa dig fixa jobb, om det finns några du kan ta.

Finn.no = norska blocket, under bolig till Leie kan man ofta hitta rum i kollektiv eller folk som behöver en rumskamrat.

Dock som skrivits krävs ofta start kapital vilket är det största problemet. Själv hade jag inget när jag drog till Norge men jag hade tur och farfar gick i god för ett lån på 20k för mig på banken vilket precis räckte till första lönen.

Största problemet med att dra till Norge är depositum på nästan alla lägenheter och då även rum som hyrs ut. Den är normalt på 3månader hyra men ibland har man tur och får 1-2 månader. Har man väldigt tur kan man få utan men det är inte ofta, det är typ bara när den som hyr ut är desperat att få in någon.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,383 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  BRA böcker om det sociala livet, RSD-liknande saker.. MassRiot 24 10,390 2013-02-10,15:36
Senaste inlägg:: Entreprenören

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}