LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
From good to bad again
2014-05-09,18:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,18:10 av {2} Bruno.)
Inlägg: #21
RE: From good to bad again
(2014-05-09,07:40)tay Skrev: Var väldigt försiktig med RSD, många har skrivit att de blivit förstörda av det, börjat överanalysera osv.

Nu tänkte jag dock mer på RSDs inner game-grejer och det är det inget fel på.

Sen är väl "förstörda" att ta i. Jag har också fått bilden av att RSD fått en del fanboys att bli överanalyserande dansapor som framstår som clowner i sociala sammanhang genom att försöka "be the party" och all sådan där skit med att utseende knappt spelar någon roll och att det bara handlar om att skapa känslosvängningar hos brudar för att få ligga. Men förr eller senare inser väl folk det också, det är väl liksom en del av utvecklingen. Överlag så är det mesta som kommer från RSD riktigt bra, speciellt om man är nybörjare och inte bekant med huvudkoncepten.



.
2014-05-09,18:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,18:36 av {2} tay.)
Inlägg: #22
RE: From good to bad again
RSD instruktörerna motsäger varandra hela tiden, för att förvirra. Tyler använder NLP i videos. Han är väldigt duktig på att göra så att folk "feel good" när dom ser hans video och sen blir beroende. Rekomenderar heller inte att läsa för mycket "inner game", det är självhjälp och skadligt. Får killar att tro att de måste ha perfekt självkänsla och självförtroende, de blir neurotiska och kan inte leva upp till det.

http://www.startupbros.com/ways-the-self...lling-you/

http://markmanson.net/self-help

http://www.dailymail.co.uk/femail/articl...lions.html

Exempel på någon som blev förstörd av RSD:

Citat:I think PU principles has fucked me up

I admit, I have spent almost 2 years reading theory and watching RSD videos and I have not been going out consistently. Before getting into this I felt like a normal dude who got some chicks from time to time, I was 23 years old and had fucked 20 girls.

Now I cant even talk comforable with my friends no more, Im contantly analysing situations, being constnatly in my head asking myself if im reacting or not, who has the higher value, how to act to get higher value. Its like this voice whos constantly in my head micromanaging my most basic moves, even to bodylanguage and facial expression. My friends hasnt told me this but I can sense how they feel something aint right with me no more, I dont have the ability to make jokes, to enjoy the moment and I cant get a girls interested to save my life.
2014-05-09,19:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,19:32 av {2} Bruno.)
Inlägg: #23
RE: From good to bad again
(2014-05-09,18:35)tay Skrev: RSD instruktörerna motsäger varandra hela tiden, för att förvirra. Tyler använder NLP i videos. Han är väldigt duktig på att göra så att folk "feel good" när dom ser hans video och sen blir beroende. Rekomenderar heller inte att läsa för mycket "inner game", det är självhjälp och skadligt. Får killar att tro att de måste ha perfekt självkänsla och självförtroende, de blir neurotiska och kan inte leva upp till det.

http://www.startupbros.com/ways-the-self...lling-you/

http://markmanson.net/self-help

http://www.dailymail.co.uk/femail/articl...lions.html

Exempel på någon som blev förstörd av RSD:

Ok? Jag tycker man kan säga vad man vill om RSD och Tyler men faktum med att överlag så är det mesta som kommer därifrån väldigt bra grejer. Och det är det som det handlar om dvs. överväger det positiva det negativa? Och det gör det såklart, RSD har ju synnerligen fått många killar runtom i världen att utveckla sig till det bättre.
Och för min egen del fokuserar jag på bara vilka budskap och idéer jag själv kan till mig från deras material istället för att lipa om att Tyler är otäck och använder dumma metoder för att få folk att tycka att hans videoklipp är bra. Men jag antar att det är mer av en intelligenssak, vissa människor ser till innehållet medan andra är mest intresserade av diskutera triviala skitsaker.

Visst, det kan finnas de som inte gynnas av att studera "inner game" därför att de ägnar sina liv mer åt rapa massa floskler än att faktiskt leva livet. Är man dock inte helt tappad och klarar av att använda hjärnan en smula själv så ser jag verkligen inte hur man skulle få någonting negativt ut alls av att läsa filosofi och bygga på sitt inre game. Sen är det ju en viss skillnad på att studera djupare filosofi från Nietzsche, Sokrates, Aristoteles m.fl. eller från öst, och att stå och lyssna på någon Ulla-Lena på 120 pannor som är nyutbildad livscoach och vill att du ska fylla i livshjulet och komma med henne till Pingstkyrkan på söndagar.
2014-05-09,19:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,19:50 av {2} tay.)
Inlägg: #24
RE: From good to bad again
Det är olika, vissa förstörs av det, andra tar det inte så seriöst och förstörs inte av det. Att Tyler och RSD använder manipulativa metoder så att folk ska bli beroende/få sitt självförtroende sänkt så de kommer tillbaks för mer spelar helt klart roll. Det säger en hel del om hans trovärdighet.

Tror förresten redan Nicklas vet om RSD då han kan ordet "chode" som är RSD-uttryck? Om inte, så vad du än gör, se INTE blueprint! Om du ska se RSD videos, se det mer oseriöst så du inte tar till dig för lätt.

Men om du vill läsa "inner game" så är Mark Manson bättre, han är mycket mer trovärdig.
2014-05-09,22:43,
Inlägg: #25
RE: From good to bad again
(2014-05-08,21:40)Nicklas Skrev: Blev tipsad om detta forum, så helt ny här..

Mitt problem:
Gått en resa från att vara en chode med svårigheter i det sociala samspelet till att vara en skön, jävligt social kille som lyckas med damer. Detta vände dock efter en tid och nu har man mer eller mindre hamnat i chodeträsket igen. Misstänker nästan att jag börjat få någon mildare grad av social fobi då jag inte gillar att vara bland andra eller bli iakttagen. Vettifan hur det kunnat få en sådan törn. Men plugget har väl gått knakigt (problem med att skjuta upp läsning och svårigheter med grupparbeten), och då har väl självförtroendet fått sig en smäll på käften. Sen att man knappt gått ut för att festa/ragga brudar eller haft någon lust att träffa vänner har väl förmodligen bidragit till det jag är idag.

Lösning:
Skulle gärna vilja höra råd och förslag på hur man komma på fötter igen..

Rent raggningsmässigt, kan det var så att du tappat lekfullheten?
2014-05-10,00:09,
Inlägg: #26
RE: From good to bad again
Vill bara säga att Nicklas hängt med till en förfest och därefter blir det garanterat röj på något ställe. Ska hjälpa till att få han på rätt spår igen . Och fitta ska nog kunna ordnas på ett eller annat sätt Wink


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Good looking loser infield Evilvalle 5 3,101 2013-08-27,17:51
Senaste inlägg:: Tenga
  Julien: Getting good at game VS Getting the girl tay 2 1,253 2012-12-30,04:28
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}