LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Cold water dousing - alternativ till cold showers
2014-05-29,15:06,
Inlägg: #1
Cold water dousing - alternativ till cold showers
Detta är en rysk hälsotradition från början men finns även liknande i Japan och andra kulturer.

Istället för att duscha i kallt vatten dumpar du hinkar över huvudet.
Jag har två 15-litershinkar som jag fyller med så kallt vatten jag kan få från kranen, efter jag duschat klart häller jag dom över huvudet i en kontrollerad rörelse (ca 3-4 sek)medan jag andas ut, först den ena och sen den andra. Det blir en härlig chock både mentalt och fysiskt. Sekunderna innan hatar jag mig själv men efteråt brister jag ofta ut i skratt eller ett spontant vrål och känner mig grovt manlig och närvarande.

Det är som att chocken tvingar in presence i kroppen. Får ofta lite AA innan jag lyfter upp hinkjäveln, det är mental träning också vill jag lova. Väldigt likt känslan när man ska öppna kvällens första set och verkligen inte vill. Särskilt om man känner sig trött och ynklig på morgonen så kommer det iskalla vattnet och spöar mesen ur dig. Rekommenderas!
2014-05-29,23:03,
Inlägg: #2
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Skall jag börja med. Har inte tillgång till kallt kranvatten så ska börja kyla ner hinkvatten med isbitar.

SKa göra denna "ryska hälsning" på Abbey road så nästa gång jag ser honom med, kom ihåg det Abbey.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-05-29,23:52,
Inlägg: #3
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Fyfan vad vidrigt, men blir kul att se konsekvensen
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-05-29,23:53,
Inlägg: #4
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Bra idé. Ryssarna gör det tydligen både morgon och kväll, året runt, utomhus. Extrapoäng om man står barfota i snön tydligen
2014-05-31,19:47,
Inlägg: #5
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Inget runk
Duscha kallt
Gå upp tidigt på morgonen, häll kallt vatten på dig tidigt på morgonen.

Får man inte knulla som belöning kommer jag gå med i något huligangäng och börja slåss istället. För just nu känns det som jag jobbar och jobbar men får aldrig belöning.

Men detta kan vara värt att börja med också, allt som kan förbättra en Smile
2014-05-31,21:04,
Inlägg: #6
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Långsiktig vs kortsiktig tillfredställelse broder! Det är vad det handlar om. Dock mår jag oehört bra av börja dan med en hink isvatten över huvudet, det hjälper mitt humör väldigt mycket.

Dock tycker jag du kan kosta på dig en runk i veckan om du inte får ligga nåt just nu.
2014-06-01,13:35,
Inlägg: #7
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
(2014-05-31,21:04)slyngel Skrev: Långsiktig vs kortsiktig tillfredställelse broder! Det är vad det handlar om. Dock mår jag oehört bra av börja dan med en hink isvatten över huvudet, det hjälper mitt humör väldigt mycket.

Dock tycker jag du kan kosta på dig en runk i veckan om du inte får ligga nåt just nu.

Den där sista meningen fick mig att inte vilja runka, jag ska fan visst få ligga lite Wink
Se till att det går med andra ord.

Får jag knulla varannan helg är jag nöjd, alt hitta en KK och knulla lite intensivare i korta perioder.

Bäst är ju såklart GF men vill helst vara singel ett tag då jag kommer ifrån ett väldigt långt förhållande.
2014-06-03,16:21,
Inlägg: #8
RE: Cold water dousing - alternativ till cold showers
Gör du det i duschen? Tänker mig att det blir onödigt blött annars. Smile

(2014-05-29,23:03)Ragnarök Skrev: Skall jag börja med. Har inte tillgång till kallt kranvatten så ska börja kyla ner hinkvatten med isbitar.

SKa göra denna "ryska hälsning" på Abbey road så nästa gång jag ser honom med, kom ihåg det Abbey.

Big Grin

(hälsotradition, inte hälsningstradition...)
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  184 lång, provade skolyft till 190 idag. Simme121 7 4,505 2015-09-16,07:27
Senaste inlägg:: Simme121
  Fråga till kosttillskottsexperter, vad sänker östrogen? Simme121 3 2,541 2015-09-14,22:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Världens bästa dressing som passar till allt! TobiasK 9 3,126 2013-04-20,17:22
Senaste inlägg:: Kasi
  Nån som vet hur man fixar Onnit till sverige? Benson! 23 13,937 2013-03-03,20:07
Senaste inlägg:: Whynot
  Anledning till att träna!!!!!!!!!!! Evilvalle 19 9,459 2012-10-26,21:55
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}